Aanstaande maandag 11 november wordt er gepland onderhoud uitgevoerd aan het forum. Hierdoor is het forum op maandagochtend enkele uren onbereikbaar.

Lijf & Lijn alle pijlers

Bullhorn lip lift/vlinderlift ervaringen

06-11-2024 11:02 113 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft er hier iemand ooit een bullhorn lip lift/vlinderlift laten doen?

Ik twijfel enorm, en een intake bij een goede kliniek (Boerhaave) heeft mijn twijfel niet weggenomen. Daarom ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Waar ik vooral benieuwd naar ben:

- Had je veel napijn?
- Hoe lang duurde het herstel ongeveer?
- Zijn de littekens mooi weggetrokken?
- Hoe lang duurde de ingreep?

Alvast bedankt :)
Waar ik zelf ook over twijfel is dat ik al redelijk volle lippen van mezelf heb. Het gaat mij dus ook niet om de vollere bovenlip, maar vooral om het inkorten van mijn filtrum.
Hoe oud ben je?
Welke motieven heb je?

Toen ik puber was, waren ultradunne lippen in de mode. Die had ik niet. Ik vervloekte mijn lippen en was er erg onzeker over.

Nu zijn de lippen die ik van nature heb in de mode en denk ik alleen maar, och wat zonde dat ik tóen niet wilde luisteren naar de mensen die zeiden dat ik mooie lippen had, ongeacht of het mode is of niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
geen ervaring maar de eerste hit op google geeft dit:

A bullhorn lip lift, also called a subnasal lip lift, is a procedure that shortens the distance between the upper lip and nose. It reveals more of the pink part of the upper lip, which can benefit patients with thin upper lips.

ook alle voor/na foto's geven een duidelijk "dikkere" bovenlip aan.

dus is dit dan wel de juiste ingreep voor jou?
Doreia* schreef:
06-11-2024 11:07
Hoe oud ben je?
Welke motieven heb je?

Toen ik puber was, waren ultradunne lippen in de mode. Die had ik niet. Ik vervloekte mijn lippen en was er erg onzeker over.

Nu zijn de lippen die ik van nature heb in de mode en denk ik alleen maar, och wat zonde dat ik tóen niet wilde luisteren naar de mensen die zeiden dat ik mooie lippen had, ongeacht of het mode is of niet.
38.

Mijn motief is het inkorten van mijn filtrum, dat is bij mij langer dan hoort bij een vrouw. Vollere lippen hoef ik niet per se, ik heb van mezelf best een volle mond (maar niet zoals je tegenwoordig ziet bij de Gaby Blaasers onder ons).

Ik wil het uiterlijk van mijn lippen dus niet echt drastisch anders, maar gewoon de afstand tussen neus en mond verkleinen als het ware. Een lang filtrum is niet mooi of vrouwelijk en geeft je een ouder uiterlijk.
Callmecrazy,zijn dat niet gewoon fillers die vaker worden gebruikt? Van een lip lift heb ik nog nooit gehoord wel dat jij je lippen op kunt laten vullen. Bij twijfel zou ik het niet doen of in ieder geval de tijd nemen om er goed over na te denken en je te informeren. Ik hoop dat er hier nog mensen gaan reageren die daar ervaring mee hebben. Succes met je besluit!
madamebijoux wijzigde dit bericht op 06-11-2024 11:11
0.55% gewijzigd
Je pense donc je suis
aliva schreef:
06-11-2024 11:08
geen ervaring maar de eerste hit op google geeft dit:

A bullhorn lip lift, also called a subnasal lip lift, is a procedure that shortens the distance between the upper lip and nose. It reveals more of the pink part of the upper lip, which can benefit patients with thin upper lips.

ook alle voor/na foto's geven een duidelijk "dikkere" bovenlip aan.

dus is dit dan wel de juiste ingreep voor jou?
Volgens de chirurg die ik gesproken hebt kan dat ook subtieler worden aangepakt. Het is de enige operatie die ze doen, om het filtrum te verkorten. Althans, het krijgt een "kortere" look omdat je bovenlip als het ware wat omhoog wordt getrokken.
MadameBijoux schreef:
06-11-2024 11:11
Callmecrazy,zijn dat niet gewoon fillers die vaker worden gebruikt? Van een lip lift heb ik nog nooit gehoord wel dat jij je lippen op kunt laten vullen. Bij twijfel zou ik het niet doen of in ieder geval de tijd nemen om er goed over na te denken en je te informeren. Ik hoop dat er hier nog mensen gaan reageren die daar ervaring mee hebben. Succes met je besluit!
Dankjewel voor je reactie :) Met fillers kun je dat effect ook een beetje krijgen, maar dan wordt de bovenlip wel drastisch dikker. Ik heb wel liever een wat natuurlijker resultaat.
Callmecrazy schreef:
06-11-2024 11:10
38.

Mijn motief is het inkorten van mijn filtrum, dat is bij mij langer dan hoort bij een vrouw. Vollere lippen hoef ik niet per se, ik heb van mezelf best een volle mond (maar niet zoals je tegenwoordig ziet bij de Gaby Blaasers onder ons).

Ik wil het uiterlijk van mijn lippen dus niet echt drastisch anders, maar gewoon de afstand tussen neus en mond verkleinen als het ware. Een lang filtrum is niet mooi of vrouwelijk en geeft je een ouder uiterlijk.
Ah ok,duidelijk!
Je pense donc je suis
Callmecrazy schreef:
06-11-2024 11:12
Dankjewel voor je reactie :) Met fillers kun je dat effect ook een beetje krijgen, maar dan wordt de bovenlip wel drastisch dikker. Ik heb wel liever een wat natuurlijker resultaat.
Ik snap het. Enorm opgespoten is iets anders dan voor een natuurlijk resultaat gaan. Belangrijk is uiteraard dat je doet waar jij je prettig bij voelt.
Je pense donc je suis
Callmecrazy schreef:
38.

Wie zegt dat?
Ik heb nog nooit nagedacht over de afstand tussen mijn neus en mijn bovenlip. Zolang je niet op de Gringe lijkt is er niks aan de hand toch? :mrgreen:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
De oplossing voor het probleem dat jij ervaart, ligt hoogstwaarschijnlijk niet in een ingreep. Maar in zelf acceptatie.

Als je nu een gezond gezicht hebt, met een goed functionerende mond, zou ik sowieso niets laten doen. Wat als het resultaat tegenvalt? Of je moeite krijgt met praten/fluiten/door een rietje drinken? Echt, waar begin je aan... Die twijfel die je ervaart, ervaar je niet voor niets. Dat is je gezond verstand dat aan een belletje trekt.
ninanoname schreef:
06-11-2024 11:16
Wie zegt dat?
Ik heb nog nooit nagedacht over de afstand tussen mijn neus en mijn bovenlip. Zolang je niet op de Gringe lijkt is er niks aan de hand toch? :mrgreen:
Haha :mrgreen: Dat is wel heel extreem idd.

Maar het is serieus een grote onzekerheid van mij. Ik weet dat het me niet zou moeten kunnen schelen, iedereen is goed zoals hij of zij is. En op papier klinkt dat ook logisch. Maar ik voel me er echt slecht bij en het is de laatste jaren een soort obsessie geworden.

En dan lijkt er een ingreep te zijn die onder plaatselijke verdoving binnen een halfuurtje gedaan kan worden. Tja, ik ben dan zo iemand die dat overweegt.
Pinaco schreef:
06-11-2024 11:19
De oplossing voor het probleem dat jij ervaart, ligt hoogstwaarschijnlijk niet in een ingreep. Maar in zelf acceptatie.

Als je nu een gezond gezicht hebt, met een goed functionerende mond, zou ik sowieso niets laten doen. Wat als het resultaat tegenvalt? Of je moeite krijgt met praten/fluiten/door een rietje drinken? Echt, waar begin je aan... Die twijfel die je ervaart, ervaar je niet voor niets. Dat is je gezond verstand dat aan een belletje trekt.
Met zelfacceptatie ben ik al langere tijd aan de slag, en dat zal altijd wel een heikel punt blijven.

Ergens snap ik de gedachte ook: alles werkt nu goed, waarom iets veranderen?

Maar sinds ik (jaren geleden) heb gelezen dat een lang filtrum in de hersenen van mensen wordt geregistreerd als ouderdom en zelfs een knappe vrouw flink onaantrekkelijk kan laten overkomen, is dat in mijn hoofd gaan leven.

Het is echt een soort obsessie geworden.
Daarom is het ook zo belangrijk om er zo goed over na te denken en het bij twijfel niet te laten doen. Ik heb zelf nog nooit over de afstand tussen mijn bovenlip en neus nagedacht.
Je pense donc je suis
Callmecrazy schreef:
38.

Niet wat je wil horen. Maar ik vind het echt schokkend dat je plastic chirurgie overweegt hiervoor. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn leven gedacht heb “zo hee, die afstand tussen lip en neus is wel groot”.
frambloos wijzigde dit bericht op 06-11-2024 11:33
0.33% gewijzigd
MadameBijoux schreef:
06-11-2024 11:28
Daarom is het ook zo belangrijk om er zo goed over na te denken en het bij twijfel niet te laten doen. Ik heb zelf nog nooit over de afstand tussen mijn bovenlip en neus nagedacht.
Ik heb nog nooit over iemands afstand tussen bovenlip en neus nagedacht. Het is mij ook nog nooit opgevallen dat iemand een lang of een kort stuk er tussen heeft zitten.

TO: ik denk niet dat het een soort obsessie is geworden maar een keiharde echte obsessie. En het heeft te maken met jezelf niet accepteren. Hoe groot is de kans dat als dit "verholpen" is, je wel gelukkig bent met jezelf? Meestal is de kans daarop klein. Dan is er wel iets anders waardoor je denkt dat je oud en of onaantrekkelijk bent.
ik heb wel eens een filmpje daarvan gezien en vind het een van de meest bizarre ingrepen die je kan overwegen (naast dat wangvet dat je weg laat halen). Ik zie hele lelijke littekens onder de neus die volgens mij best zichtbaar blijven en als ik dan kijk naar voor en na zie ik amper verschil. Niet iets dat ik denk, zo, jij bent opgeknapt nu. Ik denk omdat het een obsessie voor je is, dat je constant daar op focust. Maar mensen kijken naar je gehele gezicht en niet naar een klein onderdeeltje.
Callmecrazy schreef:
06-11-2024 11:24
Met zelfacceptatie ben ik al langere tijd aan de slag, en dat zal altijd wel een heikel punt blijven.

Maar sinds ik (jaren geleden) heb gelezen dat een lang filtrum in de hersenen van mensen wordt geregistreerd als ouderdom en zelfs een knappe vrouw flink onaantrekkelijk kan laten overkomen, is dat in mijn hoofd gaan leven.

Maar waar gaat het dan ophouden bij jou?
Ik ben een paar jaar ouder dan jij. Mijn kind vind het héél grappig dat als ik mijn wenkbrauwen hoog optrek, want dan verschijnen er 3 hele diepe rimpels in mijn voorhoofd, mijn ooghoeken gaan omhoog in 'wel 1000 rimpeltjes mama!'

Je wordt ouder, je gezicht verandert. Je hele lichaam wat dat aangaat. Een oude vrouw wordt je vanzelf, dat hou je niet tegen. Als je dit gaat versleutelen, (waar) stop je dan met je onzekerheid over wat ándere mensen van je zouden kúnnen denken?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Callmecrazy schreef:

ik wil je eigenlijk alleen maar knuffelen en zeggen dat je goed bent zoals je bent. :hug:
Ik weet niet of je kinderen hebt, maar ik meen op te maken van wel uit wat je elders post. Ik denk dat vrijwel elke goede ouder zijn kinderen meegeeft dat ze goed zijn zoals ze zijn, dus jij ook, denk ik. Is dan echt de boodschap die je aan hen mee wilt geven dat dat voor iedereen geldt, maar niet voor jou?
Ik denk ook dat je obsessie niet verdwenen is als je de ingreep hebt laten doen. Dan is er iets anders waar je door getriggerd wordt. Wat iemand hierboven schreef, het is echt je gezonde verstand dat je doet twijfelen.
Dat geld kun je toch wel beter besteden?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Frambloos schreef:
06-11-2024 11:31
Niet wat je wil horen. Maar ik vind het echt schokkend dat je plastic chirurgie overweegt hiervoor. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn leven gedacht heb “zo hee, die afstand tussen lip en neus is wel groot”.
Natuurlijk denk je dat niet actief. Ik heb dat ook nog nooit gedacht over iemand.

Maar het schijnt dat hersenen het wel registreren. En voor mij verklaart het, waarom ik ben gepest met mijn uiterlijk. Ik werd altijd lelijk genoemd. Intussen ben ik dik, maar als kind en jonge tiener was ik slank en sportief en werd ik toch niet knap bevonden. Het verklaart voor mij ook waarom mensen altijd heel diplomatiek zeggen dat ik een "apart gezicht" heb.

Natuurlijk hoef ik geen fotomodel te zijn. En verouderen doe je sowieso wel. Dat is ook niet erg. Maar ik wil graag "normaal" zijn, zonder vreemde afwijkingen of iets.
Mariejan schreef:
06-11-2024 11:32
Ik heb nog nooit over iemands afstand tussen bovenlip en neus nagedacht. Het is mij ook nog nooit opgevallen dat iemand een lang of een kort stuk er tussen heeft zitten.

TO: ik denk niet dat het een soort obsessie is geworden maar een keiharde echte obsessie. En het heeft te maken met jezelf niet accepteren. Hoe groot is de kans dat als dit "verholpen" is, je wel gelukkig bent met jezelf? Meestal is de kans daarop klein. Dan is er wel iets anders waardoor je denkt dat je oud en of onaantrekkelijk bent.
Klopt hoor, zelfacceptatie is een ding. Intussen heb ik al hele grote stappen gezet maar het blijft een punt voor mij.

Maar soms doen we toch ook gewoon iets aan ons uiterlijk omdat we er blijer van worden? Ik blondeer mijn haar al jaren en jaren (nou ja, de kapper doet het). Ik voel me oprecht blij als ik net van de kapper kom en weer mooi blond ben. Met mijn eigen donkere haarkleur voel ik me niet mezelf. Hoe ik me voel past dan niet bij hoe mijn uiterlijk is. Een ander zal het niet opvallen: blond of bruin, boeiend. Maar voor mij maakt het een wereld van verschil in hoe ik me voel.
Doreia* schreef:
06-11-2024 11:38
Maar waar gaat het dan ophouden bij jou?
Ik ben een paar jaar ouder dan jij. Mijn kind vind het héél grappig dat als ik mijn wenkbrauwen hoog optrek, want dan verschijnen er 3 hele diepe rimpels in mijn voorhoofd, mijn ooghoeken gaan omhoog in 'wel 1000 rimpeltjes mama!'

Je wordt ouder, je gezicht verandert. Je hele lichaam wat dat aangaat. Een oude vrouw wordt je vanzelf, dat hou je niet tegen. Als je dit gaat versleutelen, (waar) stop je dan met je onzekerheid over wat ándere mensen van je zouden kúnnen denken?
Haha, echt typisch een kind :mrgreen: Ze zijn zo lekker eerlijk en direct.

Ouder worden en lijntjes/rimpels krijgen vind ik niet zo erg. Mijn lichaam is vreselijk momenteel. Ik ben echt heel uitgezakt na mijn 2e zwangerschap en vrijwel alle kilo's zijn blijven plakken. Ook mijn borsten gaan richting zuid. Vind ik echt allemaal niet erg, sterker nog, mijn 2e zwangerschap heeft geholpen mijn lichaam meer te waarderen.

Maar je hebt wel een punt: ik weet niet of ik hierna niet weer iets zal vinden dat niet mooi genoeg is.
Callmecrazy schreef:

Wat reageer je mooi open. Stoer!

Deze obsessie en streng/kritisch naar jezelf zijn, blijven ook na zo'n operatie. Daarom ligt daarin de oplossing, hoe moeilijk ook. Ik snap wel dat je de quick fix onderzoekt. Scheelt een boel zelf-werk :rose:

Weet je.. Zo'n operatie kent àltijd risico's. En je mond en je lippen zijn zo belangrijk. Niet alleen voor het aanzicht, maar ook functioneel.
Dat risico moet je niet willen lopen als dat qua gezondheid niet nodig is.

Ik ben het eens met mijn voorgangers: Veruit de meeste mensen hebben hier nog nooit over nagedacht. Veruit de meeste mensen zien dit niet/valt het niet op als ze jou aankijken. Als je zo'n ingreep ondergaat, zal niemand daarna denken "Jeetje wat ziet die vrouw er ineens jong en knap uit!". Je bent goed zoals je bent, echt.
Allereerst vraag ik me af of de juiste motivatie hebt. Als het een obsessie is, dat klinkt niet goed en ik zou dus eerst daar iets aan doen. Een ingreep gaat die obsessie niet weghalen.

Dat gezegd hebbende; Ik heb een vriendin die het heeft laten doen. Ik vond het absoluut niet natuurlijker ogen dan lipfillers. Een andere vriendin heeft een heel klein ml aan fillers in haar lippen en dat oogt veel natuurlijker.

Maar goed, met filler los je jouw 'probleem' niet op. Dus dat is niet wat je zoekt. Houd er gewoon rekening mee dat elke milimeter al een heel groot verschil geeft.

Het litteken zie je echt helemaal niet! Het herstel ging heel snel ('s avonds hadden we een etentje waar ze gewoon bij was). Pijn weet ik niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven