Douchekop met goede massagestraal
woensdag 12 februari 2025 om 19:04
Geen idee waar deze vraag thuis hoort, maar omdat het het lijf betreft, deze gekozen.
Mijn douchekop is aan vervanging toe. Nu vind ik een goede douchekop vinden altijd erg lastig. Die ik heb voldoet eigenlijk niet, al kon ie ermee door. Alleen geen idee waar ik deze vandaan had, het was de zoveelste in rij destijds…
Waar ik naar op zoek ben is een douchekop die én een gewone straal heeft (voor gewoon douchen), én een massagestraal die ook echt wel wat kracht heeft. Dat laatste is vaak ver te zoeken (ik heb lang haar en dan is een harde straal echt wel een must om uit te spoelen). Bijna geen enkele douchekop voldoet echter aan “harde straal” als het om de massagestraal gaat.
Waterbesparend is een pré, maar als de straal nog steeds hard is met zo’n besparingsdingetje die je er zelf in kunt zetten, is het ook goed.
Heeft iemand de gouden tip voor de ideale douchekop?
(Hij komt gewoon aan zo’n glijstang te hangen.)
Mijn douchekop is aan vervanging toe. Nu vind ik een goede douchekop vinden altijd erg lastig. Die ik heb voldoet eigenlijk niet, al kon ie ermee door. Alleen geen idee waar ik deze vandaan had, het was de zoveelste in rij destijds…
Waar ik naar op zoek ben is een douchekop die én een gewone straal heeft (voor gewoon douchen), én een massagestraal die ook echt wel wat kracht heeft. Dat laatste is vaak ver te zoeken (ik heb lang haar en dan is een harde straal echt wel een must om uit te spoelen). Bijna geen enkele douchekop voldoet echter aan “harde straal” als het om de massagestraal gaat.
Waterbesparend is een pré, maar als de straal nog steeds hard is met zo’n besparingsdingetje die je er zelf in kunt zetten, is het ook goed.
Heeft iemand de gouden tip voor de ideale douchekop?
(Hij komt gewoon aan zo’n glijstang te hangen.)
woensdag 12 februari 2025 om 20:18
woensdag 12 februari 2025 om 20:34
Deze zijn echt goed
https://www.saniweb.nl/grohe-euphoria-h ... 21000.html
De 3 straalsoorten
en
https://www.goedkopermetkranen.nl/grohe ... hroom.html
Koop in ieder geval een douchekop met rubberen uitlaat dan heb je nooit meer een probleem met kalk.
Vergeet niet te kijken of het nog goedkoper kan.
https://www.saniweb.nl/grohe-euphoria-h ... 21000.html
De 3 straalsoorten
en
https://www.goedkopermetkranen.nl/grohe ... hroom.html
Koop in ieder geval een douchekop met rubberen uitlaat dan heb je nooit meer een probleem met kalk.
Vergeet niet te kijken of het nog goedkoper kan.
woensdag 12 februari 2025 om 20:36
woensdag 12 februari 2025 om 21:04
woensdag 12 februari 2025 om 22:25
Wel hoor. Hier een Grohe douchekop en extra waterbesparingsstukje, en op de 'jet' straal is ie knijterhard.
Dat vind ik niet lekker, dus ik spoel mijn lange haar onder de zachte straal. Maar bij ons is dat gewoon veeeel water.
In ons vorige huis was de zachte straal een stuk minder water (en dus nog zachter) en onder zo'n zwembad douche krijg ik mijn haar ook niet uitgespoeld.
Heb je je kraan wel eens gereinigd? Als die vol kalk zit krijg je ook een lage waterdruk.
Daarnaast -het klinkt tegenstrijdig - heb je bij lage waterdruk juist meer kracht als je een waterbesparende douchekop gebruikt.
Als je googled kom je veel goede tips tegen.
Dat vind ik niet lekker, dus ik spoel mijn lange haar onder de zachte straal. Maar bij ons is dat gewoon veeeel water.
In ons vorige huis was de zachte straal een stuk minder water (en dus nog zachter) en onder zo'n zwembad douche krijg ik mijn haar ook niet uitgespoeld.
Heb je je kraan wel eens gereinigd? Als die vol kalk zit krijg je ook een lage waterdruk.
Daarnaast -het klinkt tegenstrijdig - heb je bij lage waterdruk juist meer kracht als je een waterbesparende douchekop gebruikt.
Als je googled kom je veel goede tips tegen.
woensdag 12 februari 2025 om 22:38
De waterdruk zou hier goed moeten zijn (dat is ie alleen ten tijde van waterschaarste niet, dat komt bij langdurige droogte weleens voor). Ook onlangs nog gecheckt op kalk voor het besparingsdingetje, maar dat was schoon (bij langdurig gebrek aan waterdruk bleek een tijd geleden dat de waterschaarste al wel voorbij was, maar achter de douchekop bleek een kalkoverschot…).
De douchekop laatst nog een nacht in azijn geweekt, maar amper effect. Het is inmiddels een soort speelse waterstraal geworden, gezien alle kanten waar stralen heengaan…
Google heeft me de huidige douchekop opgeleverd, maar daar dus niet per se heel tevreden mee geweest… Ik hoop hier “echte” ervaringsdeskundigen te treffen, om een nieuwe miskoop te voorkomen (ik zou een douchekopwinkel kunnen beginnen met alle miskopen uit het verleden geloof ik…).
Vooralsnog lijkt de oplossing dus richting Grohe te wijzen.
De douchekop laatst nog een nacht in azijn geweekt, maar amper effect. Het is inmiddels een soort speelse waterstraal geworden, gezien alle kanten waar stralen heengaan…
Google heeft me de huidige douchekop opgeleverd, maar daar dus niet per se heel tevreden mee geweest… Ik hoop hier “echte” ervaringsdeskundigen te treffen, om een nieuwe miskoop te voorkomen (ik zou een douchekopwinkel kunnen beginnen met alle miskopen uit het verleden geloof ik…).
Vooralsnog lijkt de oplossing dus richting Grohe te wijzen.
woensdag 12 februari 2025 om 23:44
donderdag 13 februari 2025 om 07:29
Ik heb niet de douchekop die je zoekt, maar ik ben wel heel blij met mijn tiger besparende douchekop. Hij is ook heel cheap. Hij geeft echt een stevige straal. En goed voor milieu haha. Ik had eigenlijk een andere douchekop in mijn huidige + 2 andere oude woningen maar ik vond de straal altijd zo zwakjes.
Nooit hoeven vervangen, het is belangrijk om de douchekop tijdig te ontkalken. Badje met o.a. azijn. Goede schuurspons.
Heb hem nu 10 jaar.
Dus wie weet is er een waterbesparende met massagestand en rustige stand te koop?
Nooit hoeven vervangen, het is belangrijk om de douchekop tijdig te ontkalken. Badje met o.a. azijn. Goede schuurspons.
Heb hem nu 10 jaar.
Dus wie weet is er een waterbesparende met massagestand en rustige stand te koop?
donderdag 13 februari 2025 om 13:47
Ik was altijd gewend aan weinig water uit de kraan, nooit anders gehad in de huizen in Amsterdam waar ik gewoond heb, dus dat hoorde er voor mij een beetje bij. Beetje jammer, maar helaas.
Totdat de huisbaas 2 weken geleden een hydrofoor installeerde! (Had ik nog nooit van gehoord, maar blijkt dus een waterdrukverhoger te zijn.) Waarschijnlijk bedoeld voor 4-hoog (ik zit op 2), maar alle verdiepingen profiteren ervan mee. Toch best wel heel erg fijn, een flinke straal uit de douche.

Dus misschien is zo'n hydrofoor ook nog een oplossing.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 13 februari 2025 om 16:58
Heb het even opgezocht, ben erg tevreden met onze douchekop om reden die je noemt: Grohe vitalio 130 smartactive cube (die is vierkant maar ze er is ook een ronde versie). Dit is een vervanger maar beter dus dan de originele die bij de badkamer kwam.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in