Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik ben eigenlijk best heel trots op mezelf omdat ik na jaren in een heel diep en heel zwart gat te hebben gezeten mezelf eruit heb getrokken. Waar ik eerst geen toekomst zag ben ik nu op mijn 31e bijna afgestudeerd als maatschappelijk werker, heb ik een hele lieve vriend die binnenkort officieel bij me komt wonen en ben ik begonnen met afvallen. Inmiddels 13.5 kilo kwijt sinds half januari, 30-40 kilo te gaan. Maar de eerste stap is gezet.

Als je me 2 jaar geleden had verteld dat mijn leven er nu zoveel positiever uit had gezien had ik je keihard uitgelachen.
quote:may_ka schreef op 27 april 2016 @ 21:39:

[...]

Ik ben nu al trots op je, maar wat zijn het?
quote:Lady_Grey schreef op 27 april 2016 @ 21:37:

Ik wil ook wel graag meedoen! Ik ga denk ik een behoorlijk zware periode in en ik weet van mezelf dat ik echt heeeel erg negatief kan worden. Dus even slingers voor wat ik heb gedaan / ga doen: een doorverwijzing gevraagd voor een centrum voor eetstoornissen. Hopelijk kan ik de komende tijd behoorlijk wat slingers ophangen als ik in behandeling ga.

Joh, je hebt de eerste stap gezet en bij die eerste stap horen óók slingers!

Kom, ik help je:

may_ka wijzigde dit bericht op 27-04-2016 21:44
Reden: Nu wel het goede plaatje
% gewijzigd
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Applaus en een ballon voor Lady Grey. Als je steun nodig hebt om door te zetten denk ik dat je het bij deze ook in de topic kunt vinden. Goed gedaan.
quote:Lady_Grey schreef op 27 april 2016 @ 21:37:

Ik wil ook wel graag meedoen! Ik ga denk ik een behoorlijk zware periode in en ik weet van mezelf dat ik echt heeeel erg negatief kan worden. Dus even slingers voor wat ik heb gedaan / ga doen: een doorverwijzing gevraagd voor een centrum voor eetstoornissen. Hopelijk kan ik de komende tijd behoorlijk wat slingers ophangen als ik in behandeling ga.

Oh en duizend slingers voor de twee vrienden die me zover hebben gekregen om te zien dat ik echt een probleem heb, ondanks dat ze hier niet lezen. Ze weten het wel hoor, dat ik ze een soort van dankbaar ben.Knap! Pak deze kans met beide handen aan. Ik hoop dat je iemand treft die de juiste snaar raakt. En ook al moet je het zelf willen en ook zelf doen, toch scheelt dat enorm. Ik heb iemand gevonden waarvan het lijkt alsof ze mijn gebruiksaanwijzing gevonden heeft. Waar andere hulpverleners niks voor elkaar kregen, heeft zij mij in korte tijd weer aan het eten gekregen.
Ik heb enorme bewondering voor jullie! Zoveel heftige issues!

Enne er is een verschil tussen klagen en gewoon een keertje vertellen dat ondanks dat je een klein slingertje op komt hangen het eigenlijk gewoon kut gaat he?!
quote:hatsetats schreef op 27 april 2016 @ 21:42:

[...]

Wauw! Nu ben ik nog onderdeindrukker!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:hatsetats schreef op 27 april 2016 @ 20:41:

[...]

Dat is een dappere stap! Hoe was het? Viel het mee?Het was heel erg zwaar, maar ik ga morgen gewoon weer voor les 2. Ik wil echt een betere conditie en afvallen
quote:Mepi schreef op 27 april 2016 @ 21:47:

[...]

Het was heel erg zwaar, maar ik ga morgen gewoon weer voor les 2. Ik wil echt een betere conditie en afvallen Top zeg! Je zal zien, als je trouw gaat dan bouw je echt snel conditie op! Vond je het wel leuk?
Wauw wat een mooie redenen om slingers op te hangen!!!

Kleine slinger voor mij: Ik zit aan de 10.000 stappen vandaag en morgen ga ik voor het eerst sinds maanden sporten in een nieuwe sportschool. Ow en mijn vriend stelde voor (we hadden geen zin om te koken) om patatjes te gaan halen, hij wilde zelfs wel alleen door de regen lopen om het te halen. Heb uiteindelijk toch nee gezegd en we hebben lekker gewoon avondeten genomen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ha die Hatsie, een slingerT voor jou omdat je gewoon een lieverd bent

quote:IBIopviva schreef op 27 april 2016 @ 21:52:

Wauw wat een mooie redenen om slingers op te hangen!!!

Kleine slinger voor mij: Ik zit aan de 10.000 stappen vandaag en morgen ga ik voor het eerst sinds maanden sporten in een nieuwe sportschool. Ow en mijn vriend stelde voor (we hadden geen zin om te koken) om patatjes te gaan halen, hij wilde zelfs wel alleen door de regen lopen om het te halen. Heb uiteindelijk toch nee gezegd en we hebben lekker gewoon avondeten genomen.Ieb je bent een held! Als jij eens wist hoe ontzettend veel bewondering ik voor jou heb!
Save, wat lief dank je wel
Wat heerlijk positief allemaal!!

Ik hang slingers op voor: in 12 maanden -10kg! Dat klinkt langzaam, maar ik denk dat het voor mij de juiste manier is geweest.

Het begon met hard werken en mezelf naar de sportschool slepen. Nu is het een fijne gewoonte geworden. Ik mis het wanneer ik het even te druk heb om te sporten. Ook kan ik 's avonds al uitkijken naar de heerlijke lunch die ik voor de volgende dag heb klaargezet.

Ik ben vrolijker, energieker, zelfverzekerder en een stuk creatiever in de keuken.
quote:Minimoose schreef op 27 april 2016 @ 21:42:

Ik ben eigenlijk best heel trots op mezelf omdat ik na jaren in een heel diep en heel zwart gat te hebben gezeten mezelf eruit heb getrokken. Waar ik eerst geen toekomst zag ben ik nu op mijn 31e bijna afgestudeerd als maatschappelijk werker, heb ik een hele lieve vriend die binnenkort officieel bij me komt wonen en ben ik begonnen met afvallen. Inmiddels 13.5 kilo kwijt sinds half januari, 30-40 kilo te gaan. Maar de eerste stap is gezet.

Als je me 2 jaar geleden had verteld dat mijn leven er nu zoveel positiever uit had gezien had ik je keihard uitgelachen.Wat supergoed van je!! Dat is absoluut iets om heel erg trots op te zijn! En het allermooiste is dat je het echt zelf hebt gedaan!
Een slinger voor mijn man en mezelf omdat we ondanks chronisch slaaptekort ons drukke gezin en huishouden en werk prima draaiende houden samen.
Voor jullie allemaal

Een high five voor jullie allemaal! Jullie zijn stuk voor stuk prachtige vrouwen met mooie prestaties. Ik word erg vrolijk van dit positieve topic.

Voor mezelf hang ik een slingertje op, met een leuk heliumballonnetje erbij, omdat ik gestopt ben met roken toen ik zwanger werd en ondanks dat ik inmiddels al enkele maanden geleden bevallen ben en al héél vaak ontzettende zin heb gehad om een pakje sigaretten te gaan kopen, heb ik niet gerookt. Ik probeer het rationeel te bekijken en vind dat ik het later niet aan mijn kinderen zou kunnen verkopen dat ik al op jonge leeftijd ziek wordt en ze dan moet zeggen: "tsja, ik wist dat je ziek kunt worden van roken, maar ik deed het toch, want ik had er zo'n zin in". Rationeel dan he...er zit ook een duiveltje in mijn hoofd dat wat anders roept. Maar hee, ik heb dat duiveltje dus al heel lang lang de kop kunnen indrukken.

Leuk topic!

Kom ook even slingers hangen: -12 kilo, gestopt met overmatig drinken en lekker aan het sporten.

Ben best lekker bezig eigenlijk
Wat een leuk topic!

Ik ben vandaag na m'n longontstekening eindelijk weer een stukje gaan hardlopen. Ik merk dat m'n conditie een flinke klap heeft gekregen en dat wilde ik als smoes gebruiken, maar ik heb gerend en het was heel lekker, morgen weer.

Vanavond had ik zin in snoepjes maar ik heb ze tocht niet genomen:-)
Een ordinaire tvp want ik lig in bed en heb hier geen slingers
Ik hang ook een slinger voor mezelf op.

Zonder woorden hangt mijn slinger er nu ook bij.
Leuk topic!

Ik ben in januari begonnen met afvallen en inmiddels is er ruim 16 kilo af. Ik ben beter gaan eten en meer gaan bewegen. Ik zit beter in mijn vel en ik ben weer blij met mezelf. Ik voel me trots als ik in de spiegel kijk.

Nog een kilo of 12 tot mijn streefgewicht, maar het is nu al een wereld van verschil.
Wat een energiek topic! Zon leuk om ieders slingers te lezen!

Ik hang ze voor mezelf op omdat ik zwanger ben en sindsdien als een zout zak elke avond op de bank hang, maar me vandaag én vanavond wel nuttig heb gemaakt!
Goh wat een reacties! Leuk , doet me goed ook wel om te lezen dat iedereen het een goede stap vind. Ik heb er zelf nu nog behoorlijk wat twijfels over, maar volgens mijn huisarts is dat ook wel enigszins normaal. Dank jullie wel in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven