Lijf & Lijn alle pijlers

LCFH?

23-03-2017 09:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
gisteren stond er in de VK een artikel over dit dieet, en er was in het najaar een televisieprogramma over? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Weeg zelf 85 kg bij een lengte van 1.75, beweeg wel veel, maar ik blijf "chubby".
Bedoel je Low Carb High Fat?

Prima om je eens in te verdiepen, er is heel veel over te vinden op internet. En vergeet ook niet de High Fat, op de een of andere manier durven mensen dat niet dan.
Gewoon gezond eten en geen low carb gedoe. Je lichaam heeft koolhydraten nodig.

Ga s uitrekenen wat je onderhoud is en ga daar 300/500 kcal onder zitten.
De kans dat je low carb volhoudt is niet zo heel groot, je moet er nl. nogal wat voor laten. De aanpak van mano28 is de beste, zo heb ik het ook gedaan.
quote:Izzy_ schreef op 23 maart 2017 @ 10:45:

De kans dat je low carb volhoudt is niet zo heel groot, je moet er nl. nogal wat voor laten. De aanpak van mano28 is de beste, zo heb ik het ook gedaan.Dat kan je zo niet stellen, dat verschilt voor iedereen.
Wat moet je dan laten?

Ik eet erg lekker en al jaren lchf.

Kwestie van doorzetten en creativiteit.
Ik doe het al tijden, en het is helemaal niet waar dat je koolhydraten nodig hebt. Je lever kan uit vetten ook glucose maken, alleen is dat niet de makkelijkste manier en kost het meer energie. Het makkelijkst is de vertering van koolhydraten, maar als je die maar weinig eet schakelt het lichaam dus volledig over op vetverbranding. De basis van LCHF is dat je energie haalt uit vetten en eiwitten, dus je zal vooral groenten eten met vlees/vis. Voor vegetariers is het moeilijker te volgen maar het kan wel. Ik eet dagelijks 2 atkins-boterhammen (5 g KH per stuk), 1 shake van atkins en avondeten, bestaande uit groenten met vis/vlees. Rijst, pasta, aardappels, normaal brood en suiker eet is niet. Ik ben hiermee 8 kilo afgevallen. Het went om op deze manier te eten, je hebt weinig honger en er zijn veel producten voor te koop en boeken met recepten voor beschikbaar.
Het is prima te doen. Zelfs zonder shakes en atkins boterhammen. Met groente, vlees/vis, eieren etc. kan je zoveel varieren. Daarnaast is het maar net hoe je het zelf precies wilt doen. Sommigen eten wel een beetje fruit, anderen niet. Sommigen eten wel yoghurt, anderen niet.
Fijn dat er al reacties zijn. Hoe komen jullie aan recepten? Ik kan nl. alleen maar Duitse en Engelse boeken vinden?

Lunch lijkt me wel het lastigst, ben zo gewend aan mijn bammetje tussen de middag.
Online vind je heel veel recepten en er zijn ook wel een aantal Nederlandse boeken. Daarnaast kun je ook gewoon wat doen zonder recepten hè.
Met koolhydraten kan je net zo goed afvallen.

Als je maar minder eet dan je verbruikt.

Er zitten bijna overal koolhydraten in en dan zal je zelf alles moeten maken.

Ik zou daar geen tijd voor hebben met een fulltime baan en 5x sporten in de week.

En ik ga graag uit eten en ergens lunchen of een ijsje halen in de zomer. Dat word bedoeld met je moet zoveel laten. De meeste mensen houden dat gewoon niet vol. En waarom zou je ook,met koolhydraten is niks mis.

Ik ben 10 kilo kwijt en eet 200 gram koolhydraten per dag. (2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht)

En ik eet ook gewoon chocolade en patat.
quote:mano28 schreef op 23 maart 2017 @ 12:25:

Met koolhydraten kan je net zo goed afvallen.

Als je maar minder eet dan je verbruikt.

Er zitten bijna overal koolhydraten in en dan zal je zelf alles moeten maken.

Ik zou daar geen tijd voor hebben met een fulltime baan en 5x sporten in de week.

En ik ga graag uit eten en ergens lunchen of een ijsje halen in de zomer. Dat word bedoeld met je moet zoveel laten. De meeste mensen houden dat gewoon niet vol. En waarom zou je ook,met koolhydraten is niks mis.

Ik ben 10 kilo kwijt en eet 200 gram koolhydraten per dag. (2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht)

En ik eet ook gewoon chocolade en patat.Fijn dat je meedenkt, maar ik ben juist op zoek naar LCHF ervaringen
quote:fietsertje schreef op 23 maart 2017 @ 12:13:

Fijn dat er al reacties zijn. Hoe komen jullie aan recepten? Ik kan nl. alleen maar Duitse en Engelse boeken vinden?

Lunch lijkt me wel het lastigst, ben zo gewend aan mijn bammetje tussen de middag.

Dan moet je toch echt wat aan je Google-skills doen. Als je googlet op 'low carb recepten' krijg je duizenden hits.

Een aanrader voor een soft landing in low carb is Grip op Kookhdraten. Zijn ook 2 recepten boeken van.
Het is trouwens LCHF, niet LCFH

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven