Lijf & Lijn alle pijlers

(Menstruatie)ondergoed voor afscheiding

27-05-2024 09:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn hier dames die ondergoed gebruiken waarin een kruis is verwerkt om afscheiding op te vangen?

Ik heb sinds een jaar of 2 zichtbaar afscheiding. Nu verschillende merken inlegkruisjes gebruikt en krijg irritatie. Het is maar weinig verlies maar merk dat ik toch bescherming wil. Voor de hoeveelheid van bloedverlies tijdens een menstruatie hoef ik het niet te hebben, dus misschien is het te dik en niet handig voor afscheiding?

Dan nog wat vraagjes:
Zou het vocht beter verdwijnen dan in een inlegkruisje?

En kan je de onderbroek 12 uren aanhouden zonder klachten?
Want een inlegkruisje verwissel ik meerdere keren per dag. En een onderbroek is onderweg zo onhandig.

Iemand een tip welke fijn is?
Alle reacties Link kopieren Quote
heb je al geprobeerd om geen inlegkruisjes te gebruiken en katoenen ondergoed?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
27-05-2024 09:08
heb je al geprobeerd om geen inlegkruisjes te gebruiken en katoenen ondergoed?
Ja, dan zit er een veegje in het kruis. Vandaar dat ik jaar of twee bescherming ben gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstrea schreef:
27-05-2024 09:09
Ja, dan zit er een veegje in het kruis. Vandaar dat ik jaar of twee bescherming ben gaan gebruiken.
maar een veegje is toch niet erg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan het daar zeker voor gebruiken. Als het bloed tegen houd, houd het ook afscheiding tegen lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een klein beetje afscheiding is toch heel normaal? Daar zie je toch niks van op je broek oid? Ik zou helemaal niks gebruiken ertegen een katoenen ondergoed dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook regelmatig, bijna altijd, zichtbare afscheiding in mijn onderbroek. Ik heb nog nooit gedacht dat dat raar was of zo. Dat je niet wil dat het zichtbaar is in de volgende laag snap ik wel, maar als dat niet zo is, dan vind ik het persoonlijk prima om gewoon mijn onderbroek te wassen en dan is het weer schoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monstrea schreef:
27-05-2024 09:09
Ja, dan zit er een veegje in het kruis. Vandaar dat ik jaar of twee bescherming ben gaan gebruiken.
Maar dat veegje opvangen... dat is toch precies waar je onderbroek voor is?

Afscheiding is volgens mij heel normaal. Weet niet anders dan dat ik dat heb. Dagelijks een schone onderbroek aan en klaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat veegje is normaal en daar is je onderbroek voor bedoeld.

Met inlegkruisjes of menstruatieondergoed verdwijnt dat veegje echt niet.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik dat inmiddels wel. Ja, afscheiding is normaal. Maar sinds mijn bevalling nu bijna twee jaar geleden is het bepaalde dagen van de maand zo veel dat ik het voel lopen en mijn onderbroek kleddernat is.
(Dus geen schimmel o.i.d. want het is rond bepaalde dagen van mijn cyclus.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik een cup voor mijn menstruatie en die paar dagen in de maand dat ik wat last heb van afscheiding rond de eisprong.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik voor die dagen waarop il veel afscheiding heb (rond eisprong en vlak voor menstruatie) katoenen, herbruikbare inlegkruisjes of, als ik veel/lang (onder)weg ben, de wegwerp van Yoni (die irriteren bij mij niet). (eveneens herbruikbaar) wasbaar zakje mee om gebruikte wasbare inlegkruisjes in te doen na gebruik. 12 uur dezelfde (menstruatie) onderbroek bij veel afscheiding lijkt mij niet fijn/fris.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou menstruatieondergoed van Snuggs kopen. Dat is echt heerlijk spul, en de broekjes voor lichte dagen zijn echt vrij dun. 12 uur ermee doen zou wel moeten kunnen denk ik hoor. Ik zou dat gewoon eens een keer uitproberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat inlegkruisjes je afscheiding “viezer” doen voorkomen dan het eigenlijk is (meer geur, misschien zelfs wel meer afscheiding). Dus ik zou daar iig mee stoppen en als gewoon ondergoed (…want idd een veegje is volkomen normaal) voor jou echt geen optie is is menstruatieondergoed een prima optie. Ik draag m’n menstruatieondergoed ook vaak zat op niet-menstruatie-dagen, gewoon omdat het mooi is (snuggs met kant), of omdat het het makkelijkst voor het grijpen ligt. Daarin merk je iig niks van nattigheid op, dat is sowieso prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar menstruatie-ondergoed gaat toch broeien? Dat 'ademt' niet, lijkt me echt veel ongezonder dan een katoenen slip
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik wasbare, katoenen inlegkruisjes. Bevalt een stuk beter dan wegwerp.
Als ik ga paardrijden gebruik ik incontinentie/menstruatieondergoed want mijn bekkenbodem is niet meer je van het. Hoe dun ook, ik vind het niet heel prettig zitten en zou het nooit een hele dag willen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
27-05-2024 18:14
Maar menstruatie-ondergoed gaat toch broeien? Dat 'ademt' niet, lijkt me echt veel ongezonder dan een katoenen slip
Nee hoor! Je ziet niet meteen met je billen op de PU-laag, maar er zitten meerdere (meestal heel ademende) lagen tussen. Alleen de “vier-druppels-nacht-variant” van modibodi die ik heb heeft absorberend gedeelte tot aan de achterband, dat broeit wel een beetje als het warm is, maar vooral op m’n billen. Maar met alleen een absorberend kruisje totaal niet. En ik ben dus juist overgestapt omdat ik maandverband veel teveel vond broeien en ik er jeuk van kreeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
27-05-2024 16:17
Ik denk dat inlegkruisjes je afscheiding “viezer” doen voorkomen dan het eigenlijk is (meer geur, misschien zelfs wel meer afscheiding). Dus ik zou daar iig mee stoppen en als gewoon ondergoed (…want idd een veegje is volkomen normaal) voor jou echt geen optie is is menstruatieondergoed een prima optie. Ik draag m’n menstruatieondergoed ook vaak zat op niet-menstruatie-dagen, gewoon omdat het mooi is (snuggs met kant), of omdat het het makkelijkst voor het grijpen ligt. Daarin merk je iig niks van nattigheid op, dat is sowieso prettig.
Precies. Ik had het idee dat het ook anders rook toen ik nog inlegkruisjes gebruikte. Nu inderdaad alleen een klein veegje aan het eind van de dag, dat is volledig normaal. Onderbroek in de was, volgende dag lekker een schone aan. Het is goed dat je niet kurkdroog bent daar beneden, TO ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook wel eens wasbare inlegkruisjes. Voor de dagen dat ik veel afscheiding heb.
Wat ik ook fijn vind zijn onderbroeken met een verdikking bij het kruis van badstof. Ik zit zelfs te denken om in ene gepaard gewone onderbroeken zo’n extra laagje te naaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
27-05-2024 18:51
Nee hoor! Je ziet niet meteen met je billen op de PU-laag, maar er zitten meerdere (meestal heel ademende) lagen tussen. Alleen de “vier-druppels-nacht-variant” van modibodi die ik heb heeft absorberend gedeelte tot aan de achterband, dat broeit wel een beetje als het warm is, maar vooral op m’n billen. Maar met alleen een absorberend kruisje totaal niet. En ik ben dus juist overgestapt omdat ik maandverband veel teveel vond broeien en ik er jeuk van kreeg.
maar gewoon ondergoed, heeft geen PU-laag
dat is echt frisser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij katoenen ondergoed met een badstof kruisje.
Stressed is just desserts spelled backwards

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven