Mixa urea cica repair of panthenol comfort?
donderdag 7 augustus 2025 om 23:05
Mijn grote pot Cerave Moisturizing cream is op en ik ben wel tevreden over die creme maar heb ook goede verhalen gehoord over Mixa en twijfel dus om die eens uit te proberen.
Ik twijfel vooral tussen de varianten Urea Cica Repair en Panthenol Comfort.
Ik heb soms last van atopisch eczeem en door het vaker scheren en douchen in de zomer heb ik wat vaker last van een jeukende, trekkende, schilferige huid en in de winter ook. De Panthenol Comfort is speciaal voor een eczeem gevoelige huid lees ik maar die met urea lijkt me ook wel fijn al vraag ik me af of die wellicht niet wat te dik/vettig is i.v.m. urea?
Ben van plan om het te gebruiken op zowel mijn lichaam als gezicht. Iemand ervaring met een van deze crèmes of allebei?
Ik twijfel vooral tussen de varianten Urea Cica Repair en Panthenol Comfort.
Ik heb soms last van atopisch eczeem en door het vaker scheren en douchen in de zomer heb ik wat vaker last van een jeukende, trekkende, schilferige huid en in de winter ook. De Panthenol Comfort is speciaal voor een eczeem gevoelige huid lees ik maar die met urea lijkt me ook wel fijn al vraag ik me af of die wellicht niet wat te dik/vettig is i.v.m. urea?
Ben van plan om het te gebruiken op zowel mijn lichaam als gezicht. Iemand ervaring met een van deze crèmes of allebei?
vrijdag 8 augustus 2025 om 00:26
Alleen ervaring met de Mixa Panthenol comfort (als goedkopere vervanging van La Roch Posay lipikar). Ik vind ‘m heel fijn. Voor op het gezicht breng ik het alleen in de avond aan, voor overdag vind ik ‘m te vettig. Doet wat het moet doen. Het helpt alleen niet echt bij een uitbraak, dan heb je zwaarder geschut nodig. Maar als je voelt dat er weer een uitbraak zit aan te komen/ter voorkoming/laatste fase uitbraak is deze prima.
Urea crème (niet van Mixa) gebruik ik tijdens uitbraken. Naast hormoonzalf is dat het enige wat werkt. Ik vind het persoonlijk te vet voor dagelijks gebruik.
Urea crème (niet van Mixa) gebruik ik tijdens uitbraken. Naast hormoonzalf is dat het enige wat werkt. Ik vind het persoonlijk te vet voor dagelijks gebruik.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
vrijdag 8 augustus 2025 om 11:11
vrijdag 8 augustus 2025 om 11:29
vrijdag 8 augustus 2025 om 11:58
Dat klopt, met zo'n grote pot doe ik ongeveer een half jaar. Maar 23 euro en 12,50 is nogal een verschil al zit er in Cerave 45 gram meer. Meestal is Cerave wel ergens in de aanbieding maar dan nog is het duurder.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in