Lijf & Lijn alle pijlers

Overtollig vel

22-11-2016 13:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd hier niet geweest, maar ik weet dat hier heel veel vrouwen zitten die verstand hebben van afvallen, gezond eten en wat dat met je lijf doet. Ik ben een vrouw van 27, met overgewicht. Ik ben hier heel druk mee aan de slag. Ik eet ongeveer 1500 calorieën per dag, ik zwem drie keer per week en probeer ook nog 1 of 2 keer een half uurtje te wandelen in de week. Ik voel me hier echt heel erg goed bij, en de eerste kilootjes minder zijn een feit.

Nu komt de maar. Ik ben zo ongelofelijk bang dat ik hangend vel overhoud, en aan jullie dus de vraag hoe ik dit zoveel mogelijk kan voorkomen. Ik heb gehoord dat je moet proberen niet te snel af te vallen, en ooit iets gehoord of gelezen over eiwit na het sporten. Maar van dat laatste heb ik geen idee of er iets van klopt.

Ik hoop heel erg dat jullie tips hebben.
quote:retrostar schreef op 22 november 2016 @ 21:51:

Je hoeft toch niet magerder te worden dan je mooi vindt?Ik wil ook niet magerder worden dan ik mooi vind.
niet te snel afvallen verder heb je er niet zoveel invloed op
quote:jules schreef op 22 november 2016 @ 18:05:

[...]

Maar jij eet calorisch gezien toch vrijwel hetzelfde?

Iets meer, maar ben kleiner (1.68m) en mag ivm reuma slechts matig chronisch bewegen. Ik ben bij een diëtist geweest om mijn eetpatroon te laten checken en in mijn situatie voldeed het prima.

Aangezien TO groter is en meer sport zou zij dus per definitie meer moeten eten dan ik.
Volgens mij maakt lengte niet zo heel veel uit wat calorie inname betreft. Uiteindelijk gaat de meeste energie naar je organen en verbruiken je spieren onder andere energie. Die 15 cm zal niet veel schelen op die calorie inname. Waar het om gaat is dat je nooit te weinig moet eten of je nou lang of kort bent. Je moet er voor zorgen dat je niet te snel af valt, dan heb je de meeste kans dat je vel zich aanpast. Maar daarnaast moet je in gedachte houden wat je doel is: afvallen of stabiel blijven. Myfitnesspal en andere soortgelijke apps kunnen hier prima in ondersteunen.
Dankjewel voor jullie hulp!
Lengte maakt wel veel uit in calorie-inname. Net als gewicht. En al helemaal de combi lengte + gewicht.

Aardbeitje, het klinkt niet zo gezond, wat je nu doet. Laat je beter informeren, daar heb je op de lange termijn echt veel meer aan. Wat weeg je nu?

Krachttraining zet meer aan, kort door de bocht is alles dat je thuis zonder gewichten of in het zwembad doet, daar niet genoeg voor.
quote:DogFish schreef op 23 november 2016 @ 15:58:

Lengte maakt wel veel uit in calorie-inname. Net als gewicht. En al helemaal de combi lengte + gewicht.

Aardbeitje, het klinkt niet zo gezond, wat je nu doet. Laat je beter informeren, daar heb je op de lange termijn echt veel meer aan. Wat weeg je nu?

Krachttraining zet meer aan, kort door de bocht is alles dat je thuis zonder gewichten of in het zwembad doet, daar niet genoeg voor.

Een vrouw van 1.75 en 75 kg hoeft dagelijks maar 150 kcal meer te eten dan iemand van 1.65 en 65 kg om hetzelfde te bereiken. Over drie maaltijden en 3 tussendoortjes gesmeerd is dit echt niet heel veel.

Overigens heb je zeker een punt als het gaat om krachttraining.
Wat ik hier dus mee wil zeggen, is dat het niet de lengte is die je calorie inname bepaald. Dat doet je energieverbruik. Daar moet je goed naar kijken. Zorg dat je niet te veel, te snel afvalt als je je huid het beste wil laten meeveren.
Ja, goed, ik had ingevoerd dat TO 100 kilo weegt en 1.83, dan is je BMR 1800. Mijn BMR is (helaas, ik eet graag een stuk meer tijdens het lui op de bank liggen) 1300, en dat vind ik best een groot verschil. Dus lengte en gewicht maakt dan best wat uit.
Maar stel dat de situatie is zoals je hem schetst, dan zal de persoon van 100 kg toch echt minder calorien moeten eten om af te vallen. Uiteindelijk komt het allemaal redelijk bij elkaar. Daarom maakt het niet uit hoe groot je bent: onder de 1200 kcal moet je nooit gaan zitten.
Overigens is te weinig eten net zo slecht als te veel. Als je uit zou gaan van standaard 2000 kcal om te onderhouden, dan zou je met 1500 kcal moeten afvallen. Ga je sporten, zorg dan dat je meer eet. Daar kom je echt al een heel eind mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven