Lijf & Lijn alle pijlers

Tampon inbrengen

20-07-2017 16:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb een beetje een probleem met het inbrengen van een tampon, het lukt me namelijk echt niet.
Ik heb al van alles geprobeerd ( kleinste tampons, verschillende houdingen, soort ademhalingsoefeningen om erbij te ontspannen, zo'n soort inbrengiets), maar op de een of andere manier wordt ik er gewoon heel zenuwachtig van.
Dat begint al op het moment dat ik een tampon pak en als ik dan echt probeer om het in te brengen, dan is het allemaal zo gespannen dat hoe hard ik ook druk en duw, het gewoon echt niet lukt.
Nu begrijp ik ook wel dat ik ook gewoon maanverband kan gebruiken, maar ik zal ook graag willen zwemmen deze zomer en zeker in de zomer vind ik het gewoon niet zo fris gevoel om maanverband te gebruiken.

Heeft iemand misschien een tip?
Ga iig voor Tampax of Kruidvat tampons met een inbrengdingest. Dat gehannes met je vinger is iig niets. Als het zo lastig blijft, misschien eens echt goede ontspanningsoefeningen.
Kun je wel seks met een man hebben? M.a.w.: heb je geen vaginisme?
Accepteren dat een klein beetje weerstand en pijn vervelend is, maar dat je er niet dood aan gaat (ik maakte in het begin de pijn in mijn hoofd veeeeel erger dan het eigenlijk was: tot ik tegen mijzelf zei "het is niet prettig, maar is het onhoudbaar? Nee dat ook niet"). In-en uitademen, en bij elke keer dat je uitblaast probeer je een klein stukje. Is dat nog uit te houden? Dan nog een stukje. Zo niet, dan stop je, volgende keer beter. Ontspannen is key.
Wat vervelend zeg! Kan je wel met je vinger of met twee vingers in je vagina? En wellicht wat persoonlijk, maar een penis of dildo? Het klinkt misschien wat suf, maar ik zou eens proberen liggend in bed een tampon naar binnen te krijgen. Zorg dat je niet gestoord kan worden. Je kunt m dan misschien niet ver genoeg duwen, maar zo oefen je in ieder geval ontspannen. En probeer je tijdens menstruatie of erna? Als je vagina heel droog is, gaat een tampon lastiger. Met inbrenghuls zou je ook kunnen proberen..
Wat mij geleerd is (door m'n zus) en wat ik ook m'n dochter leerde (en haar vriendinnen)

Ga boven een spiegel hangen en kijk eens hoe het er eigenlijk uitziet
Verken dan de omgeving met je vingers
Steek je vinger in je vagina, beweeg het wat heen en weer

Wanneer dat allemaal werkt, je ontspannen en het eens proberen met tampon. Liefst wanneer je goed ongesteld bent, want in een droge vagina is dat ding bijna niet in te brengen. Inbrenghulzen kan ik het niet mee, trouwens. Dat is erg persoonlijk.

Verder staan er op het forum goede verhalen over de menstruatiecup. Ik heb er geen ervaring mee verder, lijkt me niets.
Later is nu
Misschien een beetje een persoonlijke vraag, maar weet je zeker dat je op de juiste plek aan het duwen bent?

Overigens heb ik het ook wel dat als ik de tampon in de verkeerde hoek hou, dat het dan gewoon niet lukt.
Ik heb gehoord je tampon in yoghurt dopen (dezelfde bacterien) zodat het makkelijker naar binnen glijdt. Maar zelf geen ervaring er in.
Ineke98 schreef:
20-07-2017 17:12
Ik heb gehoord je tampon in yoghurt dopen (dezelfde bacterien) zodat het makkelijker naar binnen glijdt. Maar zelf geen ervaring er in.
Dat is een heel oud fabeltje en zorgt voor schimmelinfecties. Niet doen dus!
borboletas schreef:
20-07-2017 17:06
Overigens heb ik het ook wel dat als ik de tampon in de verkeerde hoek hou, dat het dan gewoon niet lukt.
Ik denk ook dat dit mogelijk het probleem zou kunnen zijn. Je moet de tampon iets scheef houden om hem erin te krijgen. Als je hem recht houdt, dan druk je hem niet naar binnen maar tegen de vaginawand. Eerst met je vingers verkennen hoe het precies zit, is dan inderdaad het handigst.
Liggen of met Een been op het toilet
Ineke98 schreef:
20-07-2017 17:12
Er bestaat ook zoiets als glijmiddel hoor. Lijkt me wat frisser en glijdt denk ik net nog wat beter.

Tampons met inbrenghuls zijn ook wel wat makkelijker om in te brengen dan gewone.

Ik denk dat het t makkelijkste gaat als je lekker ontspannen op bed gaat liggen. Zorg dat je beetje vochtig bent, evt dus met glijmiddel. Relaxed muziekje erbij opzetten, en dan gewoon rustig proberen. Als je begint met 1 vinger, dan kan je voelen welke hoek je vagina heeft en welke kant je de tampon dus op moet duwen.

Niet gestressed raken als t niet meteen lukt of een beetje pijn doet. Of misschien kun je ondertussen een film kijken ter afleiding? Zodat je niet meer zo op die ene plek gefocust bent.

Succes!

Oh trouwens, die kleinste tampons vind ik juist pijnlijk omdat die een beetje puntig zijn aan de voorkant. Ik neem altijd de normale grootte.
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 17:27
7.28% gewijzigd
Saga_Röversdotter schreef:
20-07-2017 16:47
Wat vervelend zeg! Kan je wel met je vinger of met twee vingers in je vagina? En wellicht wat persoonlijk, maar een penis of dildo? Het klinkt misschien wat suf, maar ik zou eens proberen liggend in bed een tampon naar binnen te krijgen. Zorg dat je niet gestoord kan worden. Je kunt m dan misschien niet ver genoeg duwen, maar zo oefen je in ieder geval ontspannen. En probeer je tijdens menstruatie of erna? Als je vagina heel droog is, gaat een tampon lastiger. Met inbrenghuls zou je ook kunnen proberen..
Met mijn vingers lukt het prima. Maar wanneer ik het met een tampon probeer, word ik eigenlijk zo gespannen dat het echt niet meer gaat..

De tip van het op bed liggen ga ik wel even proberen, dankje!
ik heb nooit aan de tampons kunnen wennen, Ik bleef ze voelen, dus ik gebruik gewoon maandverband. Ook als ik ga zwemmen, sporten, duiken, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Charlotje_ schreef:
20-07-2017 17:25
Met mijn vingers lukt het prima. Maar wanneer ik het met een tampon probeer, word ik eigenlijk zo gespannen dat het echt niet meer gaat..

De tip van het op bed liggen ga ik wel even proberen, dankje!
Oké, dan weet je dus ook dat je vagina een beetje scheef omhoog gaat..Wat vervelend dat je juist van een tampon zo gespannen raakt. Ik zou niet met glijmiddel oid erop doen, want dan werkt ie niet meer. Succes
hamerhaai schreef:
20-07-2017 17:32
ik heb nooit aan de tampons kunnen wennen, Ik bleef ze voelen, dus ik gebruik gewoon maandverband. Ook als ik ga zwemmen, sporten, duiken, etc.
Huh...maandverband met zwemmen? Hoe werkt dat?
Timetraveler schreef:
20-07-2017 17:48
Huh...maandverband met zwemmen? Hoe werkt dat?
Wellicht zoiets als zwemluiers voor baby's haha
Saga_Röversdotter schreef:
20-07-2017 17:42
Oké, dan weet je dus ook dat je vagina een beetje scheef omhoog gaat..Wat vervelend dat je juist van een tampon zo gespannen raakt. Ik zou niet met glijmiddel oid erop doen, want dan werkt ie niet meer. Succes
Als je gaat oefenen terwijl je niet ongesteld (en niet vochtig van jezelf) bent zou ik er sowieso wel glijmiddel op doen hoor! Stroefheid zorgt voor pijn en dus voor meer stress. Maak het jezelf tijdens oefenen zo relaxed mogelijk. :)

Als je ongesteld bent is glijmiddel vaak niet nodig, maar ook met een beetje glijmiddel op t topje van de tampon werkt hij nog prima hoor.
Sowieso is het niet goed om tampons na in te brengen als je vagina droog is.. blijven pluisjes in je vagina achter.

Maar ik zag voor me dat je de hele tampon in wilde smeren idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven