Lijf & Lijn alle pijlers

Tampon?

02-03-2017 16:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al sinds de eerste dag dat ik ongesteld ben maandverband en wou eens iets anders proberen: tampons maar ik weet niet hoe diep deze moet... heb al t een en ander geprobeerd maar het zat toch niet lekker iemand tips? Zou erg welkom zijn
In het doosje van tampons zit altijd een beschrijving met plaatjes. Ook kun je een inbrenghuls kopen. Als je de tampon niet meer voelt zitten, zit hij goed. Anders zit hij te laag.

Wat je ook nog kunt proberen, is heel diep bukken zodat je er met je vinger dieper in kan. Succes!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Vroeger kreeg ik de tip om tijdens het inbrengen met één been op de wc-bril te staan zodat de houding wat makkelijker is.

Qua diepte; ver genoeg om het niet meer te voelen zitten (het touwtje erbuiten, uiteraard). Dit zal misschien best even wennen zijn.
Neem de Tampax Compak of de soortgelijke van Kruidvat huismerk.

Zitten in een plastic inbrenghuls en zijn handig om de diepte en positie te bepalen.

Die van het Kruidvat vind ik zelf fijner, beter randje om vast te houden.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het is sowieso wennen. Ik gebruik altijd al tampons. Even kijken wat het fijnst zit, mini of normaal. Pro comfort is ook fijn. En hou er rekening mee dat het inbrengen op de laatste dag wat moeilijker/stroever gaat.

Niet bang zijn om hem te diep te stoppen, hij moet voorbij "het randje". Zolang het draadje er maar uit hangt is het goed.
Als je hem nog voelt zitten, zit hij nog niet diep genoeg Als je hem verder naar binnen duwt, voel je hem vanzelf niet meer en zit hij goed. Het is echt veel makkelijker dan maandverband, dus blijf even experimenteren!
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:Tickel schreef op 02 maart 2017 @ 17:04:

Neem de Tampax Compak of de soortgelijke van Kruidvat huismerk.

Zitten in een plastic inbrenghuls en zijn handig om de diepte en positie te bepalen.

Die van het Kruidvat vind ik zelf fijner, beter randje om vast te houden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Off topic :de inbrenghulzen van Tampax zijn van karton en die van kruidvat van plastic.dus ik kies voor Tampax om milieuredenen.

On topic: probeer een tampon als je erg ongesteld bent, dan glijdt die makkelijker.Bij mij lukt het ook niet in 1 keer.Vooral niet omdat ik toen haast had, en liever in het zwembad wilde liggen
quote:miedo schreef op 02 maart 2017 @ 17:57:

[...]

Off topic :de inbrenghulzen van Tampax zijn van karton en die van kruidvat van plastic.dus ik kies voor Tampax om milieuredenen.

On topic: probeer een tampon als je erg ongesteld bent, dan glijdt die makkelijker.Bij mij lukt het ook niet in 1 keer.Vooral niet omdat ik toen haast had, en liever in het zwembad wilde liggen Doe je de hulzen dan bij het oud papier?
quote:miedo schreef op 02 maart 2017 @ 17:57:

[...]

On topic: probeer een tampon als je erg ongesteld bent, dan glijdt die makkelijker.Bij mij lukt het ook niet in 1 keer.Vooral niet omdat ik toen haast had, en liever in het zwembad wilde liggen

De Tampax Compak heeft plastic hulzen. Plastic is juist heel geschikt om mee te "oefenen".

Bovendien hebben ze een randje waardoor je geen kans loopt te hard te knijpen zodat de binnenste huls niet naar binnen glijdt. (zoals bij de kartonnen)
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven