Lijf & Lijn alle pijlers

Vaginale schimmelinfectie

07-06-2025 16:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Om de haverklap heb ik een vaginale schimmelinfectie.

De laatste paar keren ruik ik mij zelf van onderen. Zo niet fijn.

Ook heb ik veel last van veel afscheiding. Van de week stond ik naakt en de afscheiding liep zo langs mij benen heen. Was heel dun en wit achtig.
Zo vies!

Ik ben er ook mee bij de dokter geweest. Maar ze schrijven een kuur voor die je bij de kruidvat ook kunt kopen.
Niks mis mee, maar ik wil er gewoon vanaf.

Ik betaal mij scheel aan die 1 daagse tabletten.

Is er iets anders preventiefs, wat je dagelijks kan gebruiken en dat je het dan voorkomt?

Wie kan mij uit de brand helpen? En heeft er een oplossing voor.
Toch weer terug naar de HA.

Is/wordt je partner ook behandeld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
https://www.thuisarts.nl/ontsteking-doo ... -in-vagina
Naar de huisarts voor een sterker middel? En misschien even laten kweken? Kan ook bacteriële vaginose zijn.
Terug naar de huisarts!
Heb je een vaste partner?
Je kunt ook orale tabletten vragen en je partner moet sowieso behandeld worden.
Ik gebruik flucanozol via de ha. De orale tablet werkt bij mij heel goed.

Anders verwijzing naar gynaecoloog als het zo blijft.
Ja ik heb een vaste partner, hij is ook al bij de huisarts geweest voor het probleem.

Er is ook wat op de kweek gezet de vorige keer. Zelf de uitslag gezien, maar niks van huisarts gehoord.

Tijdje geleden ook al gemaild dat ik met het probleem zat. Toen gaf ze aan dat ik normaflor bij de drogisterij kon kopen.
Ik vind dat geen oplossing.

Ik ga maar weer contact met ze opnemen.
Wat voor AC heb je? Bij mij hingen zulke klachten uiteindelijk samen met koperspiraal.
Hou op schei uit. Ik had/heb het ook om de haverklap en dan krijg ik weer een kuurtje waar het van weg gaat maar niet wegblijft. Ook om sterkers gevraagd maar kreeg ik niet want “dit werkt ook”.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Volgens mij stinkt een schimmel niet maar een bacterie wel. Zijn twee verschillende behandelmethodes ook. Bij kruidvat kan je ook iets kopen voor vaginale bacterie van het huismerk. Van die tubes.
Misschien deze creme eens een paar weekje gebruiken na die 1-dag kuur?

https://www.canesten.nl/canesten-gyno-creme

Toen ik dat heb gedaan is het bij mij uiteindelijk wel weg gegaan, en vooralsnog niet meer terug gekomen.
Ravintola schreef:
07-06-2025 17:11
Wat voor AC heb je? Bij mij hingen zulke klachten uiteindelijk samen met koperspiraal.
Geen, mijn man heeft een knip gezet.
Ik heb het een tijd elke maand gehad, altijd net na mijn menstruatie. Ik heb het zelf nooit gelinkt aan de koperspiraal die ik destijds had, maar dat zou het kunnen zijn geweest dan bedenk ik me nu. Maar goed, ik weet niet of het bij jou ook een patroon heeft? Misschien kan je cyclus er invloed op hebben.
Schimmel hoort normaal niet te stinken. Weet je zeker dat het geen bacteriële infectie is? Die afscheiding die je noemt herken ik namelijk ook echt totaal niet bij een schimmelinfectie.

Ik heb een keer zo’n meerdaagse kuur gehad van harde tabletten die je moest inbrengen, dat hielp bij mij erg goed. Die kon je niet bij de drogist kopen (dat merk wel, maar niet deze tabletten).
De vorige keer was het ongeveer een weekje na mijn menstruatie. En nu ook.

Ik heb ook brokkelige afscheiding.
Maar nu hangt er ook echt een lucht.
Ik ruik het door mijn kleren heen. Vooral met vlagen.
De vorige maand stonk het ook, vooral toen mijn man in mij klaar was gekomen. Niet te harden.

Ook als ik zonder onderbroek loop, hoor je het daar beneden gewoon smakken. Ik heb altijd veel last van afscheiding. Onderbroek is altijd vies of vochtig.

Excuus voor de details 🙈

Bovenstaande ook allemaal vorige maand met de huisarts besproken.
Ze gaf aan dat ik nu eenmaal pech heb met de hoeveelheid afscheiding. Maarja daar koop ik niks voor.

Ik ben er zo zat van..
Griet86 schreef:
07-06-2025 21:16
De vorige keer was het ongeveer een weekje na mijn menstruatie. En nu ook.

Ik heb ook brokkelige afscheiding.
Maar nu hangt er ook echt een lucht.
Ik ruik het door mijn kleren heen. Vooral met vlagen.
De vorige maand stonk het ook, vooral toen mijn man in mij klaar was gekomen. Niet te harden.

Ook als ik zonder onderbroek loop, hoor je het daar beneden gewoon smakken. Ik heb altijd veel last van afscheiding. Onderbroek is altijd vies of vochtig.

Excuus voor de details 🙈

Bovenstaande ook allemaal vorige maand met de huisarts besproken.
Ze gaf aan dat ik nu eenmaal pech heb met de hoeveelheid afscheiding. Maarja daar koop ik niks voor.

Ik ben er zo zat van..
Ik herken het wel qua klachten en toen had ik dus een bacteriele vaginose. Een kuurtje antibiotica en alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven