Lijf & Lijn alle pijlers

Wat te doen met mijn krullend, geverfd haar?

08-09-2025 10:59 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb krullend, geverfd haar. Wat is het een zoektocht naar de juiste producten! Het begint me op te vallen dat ik last heb van veel klitten sinds ik Clarifying shampoo (van Kruidvat) gebruik. Mijn krullen zien er ook niet mooi uit omdat ik het haar, vanwege het klitten, moet uitkammen. Normaal kam ik mijn haar niet, want dan ziet het er niet uit.

Ik ben dus op zoek naar iets anders, maar wat? Wat ik toe nu toe begrijp ik dat ik een mildere shampoo moet gebruiken, maar welke? En welke conditioner? (Die gebruik ik nu van hetzelfde merk, maar ook niet tevreden over). Wie kan goede uitleg geven aan deze zoekende krullenbol?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2025 19:12
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Vergeten een titel in te vullen, en dan zet ie er dus dit neer. Kan het niet veranderen..
Waarom gebruik je clarifying shampoo?
Dat klinkt mij nogal schadelijk voor het haar.
Miskoop eigenlijk, ik had geen idee. Dacht dat het goed was voor krullen, omdat er op stond: organic coconut oil & plant protein.
Daarom vraag ik nu hier naar ervaringen, want met zelf zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer!
mode-beauty/curly-girl-methode/list_messages/464738

Kun je in dit topic misschien tips vinden? (Ik heb heel erg steil haar, dus niet gelezen)
Ik ben een poos geleden (na een tip hier) overgegaan op de hele lijn van Hask curl care.

Bevalt echt supergoed. Ik heb droog, geverfd en krullend lang haar.

https://www.notino.nl/hask/?f=1-1-65322-72406

Bij Notino goed betaalbaar en als je een beetje bij de grens van Duitsland woont ook de moeite om bij de DM te halen.

(en dan heel af en toe was ik mijn haar tussendoor een keer goed met Andrelon iedere dag, om alle rommel eruit te krijgen)
Clarifying shampoo wordt afgeraden bij krullend en kwetsbaar haar. Ik durf het op mijn geverfde haar ook niet te gebruiken.

Ik heb haar met (irritante) slag en snel pluis en ben n.a.v. tip op het forum hier op zoek gegaan naar producten voor krullend haar (ondanks dat ik géén krul wil), waaronder een shampoo zonder sulfaten. Ik zag dat ze bij het Kruidvat een aparte plek hadden voor krullend haar, meerdere merken. Misschien daar eens tussen kijken?

Ik heb uiteindelijk uit het 'gewone' shampoovak een shampoo zonder sulfaten gekozen met iets van 'bond repair' (of zoiets). Het haar voelt nu anders aan. Of dat zo blijft, is nog even afwachten.
Ik was mijn haar met Roosmarijn shampoo en als het nog nat is spray ik er anti-klit van Gliss Kur, (die met groene vloeistof) op. Dan kam* ik het uit en doe ik voor in mijn pony hoog twee schuifspeldjes erin voor het opdrogen ( dit omdat mijn haar niet echt veel vanuit de kruin krult en met behulp van die schuifspeldjes het lijkt van wel :P ).
Resultaat is natuurlijke krul zonder pluis.

*grove kam

edit: ik heb ongeverfd haar, dus misschien werkt dat anders.
henk-und-roelie wijzigde dit bericht op 08-09-2025 15:12
9.05% gewijzigd
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
BeeDifferent schreef:
08-09-2025 11:23
Ik ben een poos geleden (na een tip hier) overgegaan op de hele lijn van Hask curl care.

Bevalt echt supergoed. Ik heb droog, geverfd en krullend lang haar.

https://www.notino.nl/hask/?f=1-1-65322-72406

Bij Notino goed betaalbaar en als je een beetje bij de grens van Duitsland woont ook de moeite om bij de DM te halen.

(en dan heel af en toe was ik mijn haar tussendoor een keer goed met Andrelon iedere dag, om alle rommel eruit te krijgen)
Wat grappig, die tip kwam volgens mij van mij.
Ik vind de krullencrème mwah, maar de shampoo echt top.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
08-09-2025 15:10

Klopt!
BeeDifferent schreef:
08-09-2025 15:12
Klopt!
Ik wist niet dat de DM het ook verkocht! Scheelt het veel mbt de prijs?
Ruin it yourself.
Elmervrouw schreef:
08-09-2025 10:59
Mijn krullen zien er ook niet mooi uit omdat ik het haar, vanwege het klitten, moet uitkammen. Normaal kam ik mijn haar niet, want dan ziet het er niet uit.
Krullen sowieso alleen kammen als het nat is. Verder gebruik ik nu de Schwarzkopf Bonacure Frizz away producten. Nog niet lang aan het gebruiken, maar tot nu toe wel tevreden! En verder een beetje happy curls van andrélon in mijn haren als het nog nat is.
Je kunt de MODs de titel laten aanpassen, dan krijg je vast meer tips en reacties
Moiren schreef:
08-09-2025 15:13
Ik wist niet dat de DM het ook verkocht! Scheelt het veel mbt de prijs?

https://www.dm.de/search?query=hask%20c ... m-products

€6,95 per stuk.
BeeDifferent schreef:
08-09-2025 15:58
https://www.dm.de/search?query=hask%20c ... m-products

€6,95 per stuk.
Iets duurder zelfs. Voor mij niet de moeite voor een tripje Duitsland ;)
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
08-09-2025 16:17
Iets duurder zelfs. Voor mij niet de moeite voor een tripje Duitsland ;)

Ik kom sowieso bij DM en spaar daardoor de verzendkosten bij Notino uit.
Moiren schreef:
08-09-2025 15:10
Ik heb de tip in ieder geval wel van jou. Ik gebruik de shampoo en crèmespoeling van Hask en dat bevalt erg goed.
Maar mensen gaan voorbij
Ik koop shampoo en conditioner van Yari, de green curls lijn. Niet duur, gewoon bij het Kruidvat en geen klitten.
Het is echt het verschil tussen een klitterige pluizenbol of soepele krullen.

De conditioner is eigenlijk nog belangrijker dan de shampoo, realiseer ik me.
ladadieladieda schreef:
08-09-2025 16:24
Ik koop shampoo en conditioner van Yari, de green curls lijn. Niet duur, gewoon bij het Kruidvat en geen klitten.
Het is echt het verschil tussen een klitterige pluizenbol of soepele krullen.

De conditioner is eigenlijk nog belangrijker dan de shampoo, realiseer ik me.

Die had ik voor Hask en doet weinig voor mij.
Restant zit in mijn zwemtas omdat ik weggooien zonde vind maar maakt mijn haar dof en zwaar.
BeeDifferent schreef:
08-09-2025 16:29
Die had ik voor Hask en doet weinig voor mij.
Restant zit in mijn zwemtas omdat ik weggooien zonde vind maar maakt mijn haar dof en zwaar.
Idem. En het ruikt naar kots.
Ruin it yourself.
Ik gebruik Cantu Shea Butter Hydrating Cream shampoo en conditioner, ook bij Kruidvat. Ik kam mijn haar na het wassen met een grove kam en heb nooit klitten. Van de conditioner gebruik ik maar heel weinig en alleen op de lengte. Stylen doe ik met Bounce Curl.

Maar goed, wil niet zeggen dat dit voor jou werkt, het is echt een zoektocht.
Lila-Linda schreef:
08-09-2025 15:39
Je kunt de MODs de titel laten aanpassen, dan krijg je vast meer tips en reacties
Bedankt, ga ik doen.
Wat een verschil dan, de ene of de andere krullenbol. Bij mij werkt het echt het beste van alle te betalen producten.
Ik heb weleens gehoord dat je krullen proteïne-arm of vochtarm zijn. En wat werkt voor het een is funest voor het ander.
Hm.... dan wordt het nu alleen nog maar ingewikkelder! o_o
Die clarifying shampoo gebruik je normaal gezien 1 keer om je haar te ontdoen van silicone rotzooi die in veel gewone supermarkt shampoo zit en daarna start je met krullen-producten van een goed en betrouwbaar merk. Heel veel goeie tips hier gegeven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven