Mode & Beauty alle pijlers

Beetje flatteus badpak

11-01-2023 17:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op een soort wanhopige zoektocht in het verkeerde seizoen :) Omdat mijn goede voornemen is om (baantjes) te gaan zwemmen, zoek ik een badpak. Bij de sportwinkel hadden ze alleen maar heel sportieve modellen (Speedo, Adidas), maar daar ga ik echt niet in lopen. Volgens mij flatteren die niemand, je borsten worden helemaal platgedrukt en zeker als dame van een zekere leeftijd, krijg je dan een soort vierkant rompje.
Ik zoek dus iets met in elk geval gevoerde cups, maar bij voorkeur een die je borsten (70F/G dus enigszins aanwezig) ook nog gewoon de vrije ruimte laat, maar wel eerder sportief dan een strandbadpak. In maat 38 (waar je dus meestal een C-cup bij krijgt in badpakken en bikini’s).
Vrijdag staat mijn eerste zwemsessie gepland, maar dan doe ik maar een keer mijn oude ‘zomerse’ badpak aan, als ik er nog in pas want hij ligt al even achterin de kast.
Willen jullie meezoeken?
BuzzieBee schreef:
11-01-2023 17:41
Nee hoor, in onze zwembaden zijn bikini’s ook niet toegestaan bijvoorbeeld tijdens de banen uren. Hier zou ook iets over gezegd worden door de badmeester tijdens de banen uren. Tijdens het vrijzwemmen (vooral kinderen met ouders maar geen banen ) kan dit dan wel.
Bij mij wordt het gewoon toegestaan.
Ladida1981 schreef:
11-01-2023 17:58
Herkenbaar, ik wilde al bijna stoppen met zwemmen omdat ik geen fijn badpak kon vinden. Tot ik de Speedo sculture badpakken ontdekte (dit klinkt een beetje als een foute Tell Sell, besef ik me ;-) ).
Deze badpakken hebben wat extra ruimte/ondersteuning bij de borsten, zeg maar. Mijn 80G passen daar prima in. Ik zie er meerdere vrouwen met grotere borsten mee zwemmen als ik baantjes ga zwemmen.

Deze site heeft betere foto's:
https://sports-valley.nl/product/speedo ... ture-groen

Maar hier is hij goedkoper:
https://www.intersporttwinsport.nl/spee ... uoQAvD_BwE
Fijn dat Speedo die nu heeft, maar nog steeds zonder gekruisde bandjes :( als je een wat meer gevorderde zwemmer bent is dat echt niet fijn. Er zijn toch vast meer vrouwen met een grotere cupmaat die een fijn badpak willen dat mooi zit.
Ik heb er voor baantjeszwemmen geloof ik een van Bonprix (of Otto), (maar geen cup F).
Ik zie nu dat bij Otto naast alleen je gewone kledingmaat er ook bij zijn waarbij je de cupmaat kunt kiezen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Lascana heeft badpakken en bikini’s met cupmaat. En ze zitten erg goed (ik heb een E-cup).
madelief_124 schreef:
11-01-2023 18:12
Fijn dat Speedo die nu heeft, maar nog steeds zonder gekruisde bandjes :( als je een wat meer gevorderde zwemmer bent is dat echt niet fijn. Er zijn toch vast meer vrouwen met een grotere cupmaat die een fijn badpak willen dat mooi zit.
Ik vind het juist veel fijner zitten dan gekruisde bandjes en met 2km borstcrawl (binnen en buitenwater) zit het echt heel fijn en het staat mij een stuk mooier dan die met gekruisde bandjes. Extra voordeel: makkelijker uit te trekken.
Smaken verschillen blijkbaar.
Misschien dat je hier iets geschikts vindt?
https://www.lace-lingerie.nl/swimsuit
BuzzieBee schreef:
Nee hoor, in onze zwembaden zijn bikini’s ook niet toegestaan bijvoorbeeld tijdens de banen uren. Hier zou ook iets over gezegd worden door de badmeester tijdens de banen uren. Tijdens het vrijzwemmen (vooral kinderen met ouders maar geen banen ) kan dit dan wel.
Ik ben wel heel benieuwd naar dat reglement waar zou staan dat je geen bikini aan man. :bonk:
Anita. Ik heb eindelijk een badpak dat past. Je kan verschillende maten combineren. Groter boven bijvoorbeeld.
ik was liever knolselder....
Ik ben in de winter eens binnengelopen bij een paar lingeriewinkels. Daar werd ik prima geholpen en een winkel had nog een fijne precies in mijn maat. Is het proberen waard.
Bedankt voor de tips! Ik heb er nu twee besteld bij Zalando, maar ook de site van Lascana opgeslagen. Dat wordt de volgende poging, mooie spullen hebben ze daar.
Even over de borsten die platgedrukt worden in een sportbadpak: dat is ook de bedoeling van zo'n badpak, want dan heb je minder weerstand in het water.
Voor de leukigheid zijn er andere sportmerken met drukke kleuren.
Frambloos schreef:
11-01-2023 19:08
Ik ben wel heel benieuwd naar dat reglement waar zou staan dat je geen bikini aan man. :bonk:
En waar de mannen ongetwijfeld wel in een kleine speedo mogen zwemmen, maar een vrouw natuurlijk niet in een vergelijkbaar broekje met de tieten netjes bedekt. Stel je voor zeg. En dat allemaal onder het mom dat die kleine speedo wel sportkleding is en een bikini niet. Ik zou uit narigheid nooit naar zo'n zwembad gaan.
BuzzieBee schreef:
Wat een malligheid. Verboden nog wel. Het rugcrawlt tamelijk complex in een bikini, maar als iemand daar gelukkig van wordt.

Ik heb een hemabadpak. Toen ik nog heel veel zwom altijd Speedo. Maar ik kan me niet druk maken om andermens badkleding.
Voor sportief zwemmen vind ik een sportief badpak toch echt het fijnst (Arena/Speedo). Het mooie van zwemmen is dat je lekker in het water ligt, niemand die je geplette borsten ziet.

Ik heb deze van speedo:

Afbeelding

Hier zit wel een soort bh in. Geen vulling ofzo (heb ik een hekel aan).

En wat meer flatteuze van Cyell en Seafolly. Maar voor sportief zwemmen heeft de Speedo echt de voorkeur!
Vooralsnog zwem ik niemand eruit. Dat zal ook wel niet gebeuren aangezien ik alleen de schoolslag kan :) Daarom wil ik er ook graag een beetje leuk uitzien in mijn badpak, ik hoef niet 3 km/u te gaan. Effen zwart wordt het ook niet. Daar heb ik niets mee, maar het badpak dat ik in de kast heb is wel erg fleurig en met decolleté. Dat is dus ook niet heel geschikt (maar zal ik wel aantrekken tot ik iets anders heb).
Ik heb deze ook op mijn wish list staan, ook Trendylol. Niet zo fleurig met decolleté maar toch net wat gezelliger dan een simpel badpak.

Afbeelding

Afbeelding
.
Emma95 schreef:
11-01-2023 18:28
Lascana heeft badpakken en bikini’s met cupmaat. En ze zitten erg goed (ik heb een E-cup).
Edit, ik zie dat je Lascana al hebt bekeken en niet van de zwarte badpakken houdt.
Ugli schreef:
11-01-2023 23:18
Ik heb deze ook op mijn wish list staan, ook Trendylol. Niet zo fleurig met decolleté maar toch net wat gezelliger dan een simpel badpak.

Afbeelding

Afbeelding
Mooi!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ik ben vanmorgen geweest en mijn angst was voor niets :) Ik had weliswaar het fleurigste badpak, maar ze hadden een brede recreatiebaan voor kletsers en beginners waarin ik echt niet uit de toon viel. Hooguit vanwege mijn jeugdigheid en dapper doorzwemmen.
Ik kan dus rustig doorzoeken naar een leuk en sportief badpak.
Ja, altijd veel ouderen bij zwemmen, haha!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven