Mode & Beauty alle pijlers

goede foundation

02-10-2024 11:24 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitvloeisel uit ander topic, ik gebruik geen foundation maar zou dat wel willen omdat ik ook een egale huid wil, probleem is alleen dat ik er geen kan vinden die bevalt.
De vraag is dus: wie heeft een goede?
- mag niet plakken, trekken of jeuken
- niet helemaal dichtgeplamuurd want daar hou ik niet van, het liefst zodat het er een beetje natuurlijk uitziet
- beschikbaar in veel kleuren (heb geen standaard kleur)
- ik ga NIET mengen met kleuren voor het geval iemand dat voorstelt, ik heb dat ooit geprobeerd en ik eindig dan met een kunstwerk op handen, kleren etc, maar nooit met de goede kleur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de foundation van Meroda heel fijn. Deze past zich aan naar je eigen huidskleur en voelt heel prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is Mintenz iets voor je? Je kunt er in elk geval proefjes bestellen om de kleur te testen en ze hebben veel kleuren. https://www.mintenz.nl/product/foundation/
Alle reacties Link kopieren Quote
Zerfah schreef:
02-10-2024 11:27
Ik vind de foundation van Meroda heel fijn. Deze past zich aan naar je eigen huidskleur en voelt heel prettig.
ze zeggen dat het zich aanpast naar 'fair tot medium' huidskleuren, die heb ik niet, dus dat gaat hem niet worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Zarah schreef:
02-10-2024 11:32
Misschien is Mintenz iets voor je? Je kunt er in elk geval proefjes bestellen om de kleur te testen en ze hebben veel kleuren. https://www.mintenz.nl/product/foundation/
thanks, ik zie zo op de website allerlei kleuren die niet op mijn kleur lijken, maar ik ga toch proefjes bestellen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een van it cosmetics breng het aan met een kwast . Geen dikke laag gewoon een klein pompje wil ook geen plakkaat op mijn gezicht .
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor kleur huid heb je dan? Dat is wel handig om te weten, want als je iets specifieks zoekt valt er al heel veel af.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
02-10-2024 11:35
ze zeggen dat het zich aanpast naar 'fair tot medium' huidskleuren, die heb ik niet, dus dat gaat hem niet worden
Misschien is het dan handig om te zeggen welke huidskleur je hebt. De goede kleur vinden is inderdaad altijd lastig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een serum foundation van de Kruidvat (stay with me), ben ik erg tevreden over. Heel
licht op je huid. Voordeel is dat je in de winkel kan kijken of ze de juiste kleur voor jou hebben voordat je het gaat kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
L'Oréal True Match. Volgens mij verkrijgbaar in 15 of 20 tinten.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
02-10-2024 11:38
Wat voor kleur huid heb je dan? Dat is wel handig om te weten, want als je iets specifieks zoekt valt er al heel veel af.
oh ja juist goed punt:

gemengd, aziatische ouder + zwarte ouder Heb even zitten googlen naar plaatje, maar kanniet echt iets vinden.
Beetje geler dan dit: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _Thing.png
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
02-10-2024 11:44
L'Oréal True Match. Volgens mij verkrijgbaar in 15 of 20 tinten.
Zag dat die in de aanbieding is bij Kruidvat, halve prijs.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
02-10-2024 11:44
L'Oréal True Match. Volgens mij verkrijgbaar in 15 of 20 tinten.
44 zelfs!

ik ga in de winkel kleurtjes vergelijken!

mijn dank is groot
Alle reacties Link kopieren Quote
True match is inderdaad prima, en ik was ook heel aangenaam verrast door nieuwe lijn van Xelly Beauty (te koop Kruidvat). Die heeft een foundation stick in ook best wat tinten.

Het allermooist vind ik Estée Lauder double wear, maar die is wel een stukje duurder.
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
02-10-2024 11:35
ze zeggen dat het zich aanpast naar 'fair tot medium' huidskleuren, die heb ik niet, dus dat gaat hem niet worden
Dat aanpassen naar huidskleur is natuurlijk een marketingtrucje dat nergens op slaat. De foundation heeft wat pigmenten met een vrij generieke kleur die inderdaad vooral matcht met een vrij lichte huid.

Mijn tip: Chanel Vitalumiere aqua.
andnowwedance wijzigde dit bericht op 02-10-2024 12:29
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de forever skin glow van Dior. Ook verkrijgbaar in iets van 50 tinten. Heb je maar een klein beetje van nodig en plakt niet of is geen plamuur.

Ben daar het meest tevreden over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er zoveel. Deze gebruik ik het meest:

- NARS Cosmetics Pure Radiant Tinted Moisturiser
- Make Up Forever Ultra HD stick foundation
- Make Up Forever HD skin hydra ultra glow
- Monika Blunder - Blunder Cover (balm foundation)

Geen van alle zware dekking, maar de stick en balm kun je wel meer opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
02-10-2024 11:52
44 zelfs!

ik ga in de winkel kleurtjes vergelijken!

mijn dank is groot
44 zegt op zich niets. Aan beide uiteinden van het spectrum maken ze bij veel merken belachelijk grote sprongen en wordt er nauwelijks meer aandacht besteed aan ondertoon.

Ben zelf ook gemengd, overigens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jetske Ultee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor huidtype heb je? Droog, gemengd of vet?

Ik gebruik de Double Wear van Estee Lauder. Goede shade range en blijft de hele dag zitten in welke omstandigheden dan ook. Ik wil niets anders meer. Vooral voor een vette huid is hij briljant, hij droogt matte op. Als je een wat drogere huid hebt goed moisturizen voor het aanbrengen, en anders misschien eens kijken naar de Luminous Silk foundation van Armani?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel soms gebruik ik skintints, dat zijn eigenlijk verdunde foundations.
- Wet ‘n wild heeft de skin hydrator, betaalbaar maar weinig kleuropties
- Danessa Myricks
- Summer Fridays, minimale dekking en daarom mijn favoriet.
- Lisa Eldridge, deze gebruik ik als ik echt uitpak met make up
The point of modern propoganda isn’t only to misform or push an agenda. It is to exhaust your critical thinking, to annihilate truth.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel tevreden over Clinique
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
02-10-2024 12:32
Jetske Ultee.
heeft mij kleur niet helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine schreef:
02-10-2024 12:48
Heel soms gebruik ik skintints, dat zijn eigenlijk verdunde foundations.
- Wet ‘n wild heeft de skin hydrator, betaalbaar maar weinig kleuropties
- Danessa Myricks
- Summer Fridays, minimale dekking en daarom mijn favoriet.
- Lisa Eldridge, deze gebruik ik als ik echt uitpak met make up
summer fridays lijkt iets te hebben wat mijn kleur is, ik ga zoeken waar die te koop is en in de winkel kijken
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosebloom schreef:
02-10-2024 12:37
Wat voor huidtype heb je? Droog, gemengd of vet?

Ik gebruik de Double Wear van Estee Lauder. Goede shade range en blijft de hele dag zitten in welke omstandigheden dan ook. Ik wil niets anders meer. Vooral voor een vette huid is hij briljant, hij droogt matte op. Als je een wat drogere huid hebt goed moisturizen voor het aanbrengen, en anders misschien eens kijken naar de Luminous Silk foundation van Armani?
gemengd, niet heel droog, niet heel vet. Die van estee lauder is wel in veel kleuren, ik ga kijken!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven