Mode & Beauty alle pijlers

handschoenen (voor op de fiets) bij erg koud weer

28-11-2023 10:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo, ik fiets dagelijks 2 x 20 km (met elektrische fiets) en vind dat heerlijk, maar vind het moeilijk om mijn handen bij erg koud weer warm te houden.
Kunnen mede-fietsers mij tips geven over welke handschoenen hiervoor geschikt zijn? Dankjewel voor alle antwoorden!
Ik fiets tegenwoordig ook een langere route en wat meer buiten de stad, dus ik heb dezelfde vraag. Wanten die voor korte stukjes van tien minuten altijd warm genoeg waren, zijn dat voor deze langere afstand niet merkte ik gisteravond.
Iemand anders heeft ook net een topic gestart.

mode-beauty/echt-warme-waterdichte-hand ... ges/502502


gezondheid/waterdichte-dunne-warme-hand ... ndschoenen
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 28-11-2023 10:20
29.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Laagjes, maar handiger is handkappen op je fiets.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik herinner me ineens dat ik ooit wanten heb gekocht die wel bokshandschoenen leken. :D Die heb ik nooit met plezier gedragen en ze waren ook zo groot dat ze niet in mijn jaszakken pasten.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
28-11-2023 10:18
Laagjes, maar handiger is handkappen op je fiets.
Die zijn juist heel gevaarlijk omdat je niet heel snel je stuur los kan laten zonder obstakels.

Ik heb (voor op mijn scootmobiel) skihandschoenen met een strakke boord. Gewoon van de action maar ze zijn heerlijk warm.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
28-11-2023 11:00
Die zijn juist heel gevaarlijk omdat je niet heel snel je stuur los kan laten zonder obstakels.

Ik heb (voor op mijn scootmobiel) skihandschoenen met een strakke boord. Gewoon van de action maar ze zijn heerlijk warm.
Nooit over nagedacht, maar goed om te weten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verwarmde handschoenen. Die kun je opladen en geven net als een elektrische deken warmte af
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik fiets 13 km (enkele reis) op een gewone fiets. Op dit soort dagen heb ik dan nog genoeg aan zoiets van bijvoorbeeld Falke: https://hardlopen.com/winkel/falke

Voor hele koude dagen, dus hard vriezend heb ik motorhandschoenen. Die zijn op dit soort dagen echt veel te warm nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
28-11-2023 11:04
Nooit over nagedacht, maar goed om te weten.
Mijn oma is zo eens heel lelijk gevallen. Dat is ook de reden dat je ze (gelukkig) maar heel weinig ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook zo'n koukleum.
Wanten zijn een stuk warmer dan handschoenen.
Ik heb nu een paar die handschoen van binnen zijn en want aan de buitenkant. Een soort handschoen met want eromheen. Die zijn het warmst! Die van mij zijn van Protest.

En voor echt ijskoud winterweer heb ik wanten met oplaadbaar verwarmingselement. Nadat ik vorig jaar echt wintervingers had van de kou (pijnlijk! En wekenlang herstel daarna), heb ik die vorig jaar gekocht. Maar bij dit weer gebruik ik die nog niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
28-11-2023 11:18
Hier ook zo'n koukleum.
Wanten zijn een stuk warmer dan handschoenen.
Ik heb nu een paar die handschoen van binnen zijn en want aan de buitenkant. Een soort handschoen met want eromheen. Die zijn het warmst! Die van mij zijn van Protest.

En voor echt ijskoud winterweer heb ik wanten met oplaadbaar verwarmingselement. Nadat ik vorig jaar echt wintervingers had van de kou (pijnlijk! En wekenlang herstel daarna), heb ik die vorig jaar gekocht. Maar bij dit weer gebruik ik die nog niet.

Ik zit net op de site van Protest te kijken, maar ik kan wat jij omschrijft niet vinden. Heb je een linkje toevallig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanten.
granny71 schreef:
28-11-2023 11:00
Die zijn juist heel gevaarlijk omdat je niet heel snel je stuur los kan laten zonder obstakels.

Ik heb (voor op mijn scootmobiel) skihandschoenen met een strakke boord. Gewoon van de action maar ze zijn heerlijk warm.
Deze heb ik ook. Voldoen nu echt nog prima.
Toch benieuwd: wanten werken goed omdat je je vingers elkaar raken en warm houden. Dat effect krijg je toch juist niet als er vanbinnen een handschoen zit die de vingers weer spreidt zodat ze elkaar niet raken?
Lebow schreef:
28-11-2023 11:41
Toch benieuwd: wanten werken goed omdat je je vingers elkaar raken en warm houden. Dat effect krijg je toch juist niet als er vanbinnen een handschoen zit die de vingers weer spreidt zodat ze elkaar niet raken?
Verschrikkelijk als je al koude handen hebt, dan wordt het alleen maar nog kouder.
Moiren schreef:
28-11-2023 11:47
Verschrikkelijk als je al koude handen hebt, dan wordt het alleen maar nog kouder.
Bij wanten of die bovengenoemde handschoenwant?
De kunst is sowieso wel om ergens met vrij warme handen in te gaan, als dat kan. Eenmaal koud is t lastig om ze nog weer warm te krijgen.
Voor de kinderen heb ik van die herbruikbare handenwarmers, ooit in bulk gekocht bij de Action. Zodat ze hun handen kunnen warmen en dan de handschoenen aandoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze, ideaal (kost wat, maar dan heb je ook wat).
https://www.comfort-producten.nl/heated ... g-usb.html
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Heerlijk! Denk wel dat ik die met een touwtje door mijn jas zou doen, als je dat kwijtraakt :D
granny71 schreef:
28-11-2023 11:00
Die zijn juist heel gevaarlijk omdat je niet heel snel je stuur los kan laten zonder obstakels.

Ik heb (voor op mijn scootmobiel) skihandschoenen met een strakke boord. Gewoon van de action maar ze zijn heerlijk warm.
Ik heb inderdaad van die cheapie van de Wibra, warmer dan die van de Decathlon etc. Van die met nylon en gevoerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
28-11-2023 11:37
Wanten.
Vind ik juist vreselijk omdat je je vingers niet individueel kan gebruiken.
Lebow schreef:
28-11-2023 11:57
Bij wanten of die bovengenoemde handschoenwant?
De kunst is sowieso wel om ergens met vrij warme handen in te gaan, als dat kan. Eenmaal koud is t lastig om ze nog weer warm te krijgen.
Voor de kinderen heb ik van die herbruikbare handenwarmers, ooit in bulk gekocht bij de Action. Zodat ze hun handen kunnen warmen en dan de handschoenen aandoen.
Wanten inderdaad. Soms lukt warm niet. Althans, mij niet ;)
Lebow schreef:
28-11-2023 12:12
Heerlijk! Denk wel dat ik die met een touwtje door mijn jas zou doen, als je dat kwijtraakt :D
Knoop aan je boorden zetten en met een lus van elastiek bevestigen ;) Ze lijken me heerlijk warm, maar wat een geld zeg.
Zelf heb ik van die thinsulate, zowel wollige als skihandschoenen. Die wollige zijn fijn warm, maar niet geschikt als het hard regent, dan de skihandschoenen. Maar soms blijven ze gewoon koud :(
Voor de kinderen heb ik de cheapo’s van de Decathlon voor mee naar school, no big deal als die (weer eens) kwijtraken. Voor bij schaatsen ed. hebben we wel goed spul, maar dan ben ik erbij om te zien dat alles weer mee terugkomt :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-11-2023 12:18
Knoop aan je boorden zetten en met een lus van elastiek bevestigen ;) Ze lijken me heerlijk warm, maar wat een geld zeg.
Warme vingers is mij heel wat waard ;-D
Dat ze water- en winddicht zijn is ook erg fijn. Ben er al meer dan 3 jaar zeer tevreden mee, goede kwaliteit dus gaan lang mee.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven