Mode & Beauty alle pijlers

handschoenen (voor op de fiets) bij erg koud weer

28-11-2023 10:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo, ik fiets dagelijks 2 x 20 km (met elektrische fiets) en vind dat heerlijk, maar vind het moeilijk om mijn handen bij erg koud weer warm te houden.
Kunnen mede-fietsers mij tips geven over welke handschoenen hiervoor geschikt zijn? Dankjewel voor alle antwoorden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lebow schreef:
28-11-2023 12:12
Heerlijk! Denk wel dat ik die met een touwtje door mijn jas zou doen, als je dat kwijtraakt :D
Als je die kwijtraakt dan baal je wel ja. Ik bewaak ze dan ook met mijn leven :D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lebow schreef:
28-11-2023 11:41
Toch benieuwd: wanten werken goed omdat je je vingers elkaar raken en warm houden. Dat effect krijg je toch juist niet als er vanbinnen een handschoen zit die de vingers weer spreidt zodat ze elkaar niet raken?
Dat dacht ik aanvankelijk ook, ik merkte eigenlijk ook pas dat ze zo in elkaar zaten toen ze waren bezorgd. Dus dat was een beetje per ongeluk.
Maar in de praktijk zijn ze warmer dan alle wanten die ik eerder heb gehad. Het is toch nog weer een isolatielaag extra.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
28-11-2023 11:30
Ik zit net op de site van Protest te kijken, maar ik kan wat jij omschrijft niet vinden. Heb je een linkje toevallig?
Hmm, ik heb die van mij vorig jaar gekocht en toen merkte ik het model ook pas op toen ik ze thuis aantrok. Ik zou niet weten of je het überhaupt op de site kunt zien! Die van mij zijn donkerblauw met witte stippen maar geen idee of ze die dit jaar ook nog zo maken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb leren handschoenen gevoerd met schapenwol. Die zijn heerlijk warm (en ik heb heel snel koude handen) en ook best goed waterdicht.

Weet niet meer welk merk, maar het is een beetje dit idee:
https://woollies.nl/nl/silky-fives-handschoenen-dames
Alle reacties Link kopieren Quote
LoiseauBicyclette schreef:
28-11-2023 13:05
Ik heb leren handschoenen gevoerd met schapenwol. Die zijn heerlijk warm (en ik heb heel snel koude handen) en ook best goed waterdicht.

Weet niet meer welk merk, maar het is een beetje dit idee:
https://woollies.nl/nl/silky-fives-handschoenen-dames
Wat een goede tip.
Ik heb nu leren handschoenen waar ik snel koude vingers in krijg.
dianaf schreef:
28-11-2023 10:18
Laagjes, maar handiger is handkappen op je fiets.


Ik heb ook altijd dubbele handschoenen aan. Eerst dunne warme handschoenen en daar overheen dikkere. Werkt voor mij perfect.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paardrijhandschoenen van Roekl zijn super. De leren en gevoerde.
Ik heb vorig jaar een paar handschoenen van the north face gekregen. Zou ik zelf niet snel hebben gekocht want zo duur, maar tjee wat zijn ze warm en fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
28-11-2023 11:00
Die zijn juist heel gevaarlijk omdat je niet heel snel je stuur los kan laten zonder obstakels.

Ik heb (voor op mijn scootmobiel) skihandschoenen met een strakke boord. Gewoon van de action maar ze zijn heerlijk warm.
Ik draag ook wel skihandschoenen. Lekker dik en warm.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven