Mode & Beauty alle pijlers

Haren wassen; wasbak of onder de douche?

03-02-2023 11:35 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn haar steeds droger worden. Nu komt dat ook wel door m'n leeftijd en overgang denk ik. Maar ik had opeens een ideetje; normaal was ik m'n haar altijd onder de douche. Maar ik douche altijd vrij warm dus ook m'n haren. Heet water is niet zo best voor je haren dus ik heb de laatste paar keren gewassen in de wasbak gewoon onder de kraan. Daar kan ik het water veel koeler instellen. M'n haren zijn er blij mee.

Zijn er meer dames/heren die niet meer onder de douche hun haar wassen? Enige ding is wel is dat ik m'n haren wil laten groeien, dan lijkt het me niet meer zo handig in de wasbak i.v.m het afvoerputje :biggrin: . Volgens mij bespaart het ook nog eens veel water omdat ik altijd de neiging heb om nog even lekker onder de warme douche te blijven staan. :hihi:
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Ik douche sowieso al niet heel heet, en op mijn hoofdhuid verdraag ik nog minder warm dan op mijn lichaam. Dus ik was mijn haar met lauw water en dat kan gewoon onder de douche. Niet handig in de wasbak want inderdaad: lang haar. Ik krijg dat dan niet goed uitgespoeld.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 03-02-2023 11:52
8.03% gewijzigd
Lijkt me niet dat je het goed schoon krijgt op die manier. Hoe vaak was je het? Als dat maar een paar keer per week is kan dat warme water geen kwaad. Gebruik je wel conditioner?
Spring_time schreef:
03-02-2023 11:52
Lijkt me niet dat je het goed schoon krijgt op die manier. Hoe vaak was je het? Als dat maar een paar keer per week is kan dat warme water geen kwaad. Gebruik je wel conditioner?

Hoezo niet? Je kunt het prima wassen, moet je natuurlijk wel je hoofd wat draaien om de bovenkant en kruin goed te wassen. Ik wissel het ook af, scheelt een hoop heet) water inderdaad.
Ik vind mijn haren wassen in de wasbak veel te veel gedoe.

Ik heb krullen, dus moet mijn haar niet te warm wassen. Daarom heb ik mijn douchekop laag hangen, zodat alleen mijn lijf heet water over zich heen krijgt. Zodra ik mijn haar ga wassen draai ik de koude kraan extra open. Haar wassen en met een Invisibobble omhoog doen. En daarna de kraan weer lekker heet, om weer op te warmen.
dweedledee schreef:
03-02-2023 12:03

........Haar wassen en met een Invisibobble omhoog doen. .......

Wasda?
eva_luna schreef:
03-02-2023 11:55
Hoezo niet? Je kunt het prima wassen, moet je natuurlijk wel je hoofd wat draaien om de bovenkant en kruin goed te wassen. Ik wissel het ook af, scheelt een hoop heet) water inderdaad.
Ligt vast aan de lengte/hoeveelheid haar
Ik vind de wasbak echt 3x niks
Ik was het onder de douche als ik toch al aan het douchen ben. Wil ik niet douchen maar wel m'n haren wassen dan wordt het de wasbak.

Maar ik denk niet dat het verschil maakt hoor, je kunt ook de douche wat minder warm zetten en misschien 1 a 2x per week een maskertje erin doen.
Ik heb heeeeeel lang haar, als ik het in de wasbak zou doen zou al mijn haar in het putje verdwijnen vrees ik.
Ik was het maar eens in de 5/6 dagen, dus dan is de douche een prima optie
Haar tot en met taille hier, dus gewoon onder de douche, maar niet te heet.

Ik was mijn haar maar 1 x per week, maar ik heb langere curtain bangs en die was ik tussendoor wel in de wasbak.
Je kunt je haar terwijl je aan het douchen bent toch ook voorover wassen? Kraan wat lauwer zetten, hoofd voorover. Klaar? Dan weer rechtop staan en kraan wat warmer
Ga echt niet moeilijk doen onder de wasbak, vroeger wel eens gedaan in kraakpand ivm kapotte douche steeds... Maar wat een moeilijk gedoe, nu zou ik niet kunnen ivm zenuwpijn maar anders zou ik ook niet gaan zitten klooien.

Je kan ook beschermen tegen heel heet douchen door minder heet te douchen of een douchemuts te dragen. Of een stang zo plaatsen dat de kop zo laag kan dat ik mijn knot droog hou en de rest wel gewassen kan hebben.

En anders muts op en op het eind even koeler douchen en haar wassen?
Jaja.
Je douchewater kouder zetten, is ook beter voor je huid.
Miesteph schreef:
03-02-2023 12:38
Je kunt je haar terwijl je aan het douchen bent toch ook voorover wassen? Kraan wat lauwer zetten, hoofd voorover. Klaar? Dan weer rechtop staan en kraan wat warmer

Ja, of gewoon hoofd goed achterover, dan komt er ook niet veel water over je lichaam. Trouwens, hoe erg kan dat zijn? Het is nou ook weer niet ijskoud.
Mij niet gezien! Ik had vroeger altijd een hekel aan mijn haar boven de wasbak wassen, maar je kunt het er op zich prima schoon mee krijgen.
Zou dat nu zo veel verschil uitmaken of je je haar met lauw of met warm/heet water wast?
ñuca schreef:
03-02-2023 12:15
Wasda?
Afbeelding
In de wasbak zou bij mij echt niet lukken. Ten eerste is dan de hele badkamer nat, ten tweede zou het hartstikke lang duren om het uit te spoelen en last but not least hebben we van die waskommen waarin het volgens mij onmogelijk is. Onder de douche zet ik de kraan gewoon heel even iets minder warm bij het uitspoelen van mijn haar en daarna weer warmer. Dan krijg ik het niet koud.
dweedledee schreef:
03-02-2023 12:03
Ik vind mijn haren wassen in de wasbak veel te veel gedoe.
Dit. Toen ik nog thuis woonde gingen we eigenlijk altijd in bad, dan waste ik mijn haren in de wasbak en daarna ging ik in bad.

Sind ik uit huis ben geen bad meer gehad dus gewoon haren wassen onder de douche, zoveel makkelijker.
Ik douche overigens nooit heel heet want daar kan ik helemaal niet tegen.
joyanna wijzigde dit bericht op 03-02-2023 13:53
0.23% gewijzigd
navyblue schreef:
03-02-2023 13:37
Afbeelding

Ik kan geen afbeeldingen zien helaas, maar ik heb net gegoogled. Had geen idee dat dat ding zo werd genoemd.
Wasbak lijkt me vreselijk!! Dan iets kouder douchen..
Ik vind het vooral veel gekut om mijn haar in de wasbak te wassen.
Badmuts op, water kouder en dan haren wassen etc.
Gebruik je trouwens iets van conditioner TO? Ik had laatst de extreme repair of zoiets, ik dacht van Elvive of gliss kur, dat herinner ik me zo niet meer.

L'oreal Elvive dus.
Harenwassen in de wasbak is bij nooit een succes. Laatst heb ik het, om energie te besparen, toch maar weer eens geprobeerd en wederom gedoe en geen schoon haar.
Ik zet dan overigens een teiltje in de wasbak zodat mijn langere haar niet rechtstreeks in het afvoerputje hangt, terwijl de kraan wel openstaat.

Voor mij werkt douchen het beste. Dan zet ik de kraan iets minder warm als ik mijn hoofd eronder houd. Shampoo, uitspoelen, en als de conditioner even inwerkt, kan ik weer opwarmen onder de warmere straal.
ñuca schreef:
03-02-2023 13:52
Ik kan geen afbeeldingen zien helaas, maar ik heb net gegoogled. Had geen idee dat dat ding zo werd genoemd.
Tja, logisch is het niet, nee. Het is dan wel een hair bobble, maar invisible toch bepaald niet!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven