Haren wassen; wasbak of onder de douche?
vrijdag 3 februari 2023 om 11:35
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn haar steeds droger worden. Nu komt dat ook wel door m'n leeftijd en overgang denk ik. Maar ik had opeens een ideetje; normaal was ik m'n haar altijd onder de douche. Maar ik douche altijd vrij warm dus ook m'n haren. Heet water is niet zo best voor je haren dus ik heb de laatste paar keren gewassen in de wasbak gewoon onder de kraan. Daar kan ik het water veel koeler instellen. M'n haren zijn er blij mee.
Zijn er meer dames/heren die niet meer onder de douche hun haar wassen? Enige ding is wel is dat ik m'n haren wil laten groeien, dan lijkt het me niet meer zo handig in de wasbak i.v.m het afvoerputje
. Volgens mij bespaart het ook nog eens veel water omdat ik altijd de neiging heb om nog even lekker onder de warme douche te blijven staan.
Zijn er meer dames/heren die niet meer onder de douche hun haar wassen? Enige ding is wel is dat ik m'n haren wil laten groeien, dan lijkt het me niet meer zo handig in de wasbak i.v.m het afvoerputje

Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)

vrijdag 3 februari 2023 om 11:52
Ik douche sowieso al niet heel heet, en op mijn hoofdhuid verdraag ik nog minder warm dan op mijn lichaam. Dus ik was mijn haar met lauw water en dat kan gewoon onder de douche. Niet handig in de wasbak want inderdaad: lang haar. Ik krijg dat dan niet goed uitgespoeld.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 03-02-2023 11:52
8.03% gewijzigd

vrijdag 3 februari 2023 om 11:55
Spring_time schreef: ↑03-02-2023 11:52Lijkt me niet dat je het goed schoon krijgt op die manier. Hoe vaak was je het? Als dat maar een paar keer per week is kan dat warme water geen kwaad. Gebruik je wel conditioner?
Hoezo niet? Je kunt het prima wassen, moet je natuurlijk wel je hoofd wat draaien om de bovenkant en kruin goed te wassen. Ik wissel het ook af, scheelt een hoop heet) water inderdaad.
vrijdag 3 februari 2023 om 12:03
Ik vind mijn haren wassen in de wasbak veel te veel gedoe.
Ik heb krullen, dus moet mijn haar niet te warm wassen. Daarom heb ik mijn douchekop laag hangen, zodat alleen mijn lijf heet water over zich heen krijgt. Zodra ik mijn haar ga wassen draai ik de koude kraan extra open. Haar wassen en met een Invisibobble omhoog doen. En daarna de kraan weer lekker heet, om weer op te warmen.
Ik heb krullen, dus moet mijn haar niet te warm wassen. Daarom heb ik mijn douchekop laag hangen, zodat alleen mijn lijf heet water over zich heen krijgt. Zodra ik mijn haar ga wassen draai ik de koude kraan extra open. Haar wassen en met een Invisibobble omhoog doen. En daarna de kraan weer lekker heet, om weer op te warmen.

vrijdag 3 februari 2023 om 12:15
dweedledee schreef: ↑03-02-2023 12:03
........Haar wassen en met een Invisibobble omhoog doen. .......
Wasda?
vrijdag 3 februari 2023 om 12:15

vrijdag 3 februari 2023 om 12:24

vrijdag 3 februari 2023 om 12:38
Ga echt niet moeilijk doen onder de wasbak, vroeger wel eens gedaan in kraakpand ivm kapotte douche steeds... Maar wat een moeilijk gedoe, nu zou ik niet kunnen ivm zenuwpijn maar anders zou ik ook niet gaan zitten klooien.
Je kan ook beschermen tegen heel heet douchen door minder heet te douchen of een douchemuts te dragen. Of een stang zo plaatsen dat de kop zo laag kan dat ik mijn knot droog hou en de rest wel gewassen kan hebben.
En anders muts op en op het eind even koeler douchen en haar wassen?
Je kan ook beschermen tegen heel heet douchen door minder heet te douchen of een douchemuts te dragen. Of een stang zo plaatsen dat de kop zo laag kan dat ik mijn knot droog hou en de rest wel gewassen kan hebben.
En anders muts op en op het eind even koeler douchen en haar wassen?
Jaja.

vrijdag 3 februari 2023 om 12:51
Ja, of gewoon hoofd goed achterover, dan komt er ook niet veel water over je lichaam. Trouwens, hoe erg kan dat zijn? Het is nou ook weer niet ijskoud.

vrijdag 3 februari 2023 om 13:48
In de wasbak zou bij mij echt niet lukken. Ten eerste is dan de hele badkamer nat, ten tweede zou het hartstikke lang duren om het uit te spoelen en last but not least hebben we van die waskommen waarin het volgens mij onmogelijk is. Onder de douche zet ik de kraan gewoon heel even iets minder warm bij het uitspoelen van mijn haar en daarna weer warmer. Dan krijg ik het niet koud.
vrijdag 3 februari 2023 om 13:52
Dit. Toen ik nog thuis woonde gingen we eigenlijk altijd in bad, dan waste ik mijn haren in de wasbak en daarna ging ik in bad.
Sind ik uit huis ben geen bad meer gehad dus gewoon haren wassen onder de douche, zoveel makkelijker.
Ik douche overigens nooit heel heet want daar kan ik helemaal niet tegen.
joyanna wijzigde dit bericht op 03-02-2023 13:53
0.23% gewijzigd

vrijdag 3 februari 2023 om 14:00
Harenwassen in de wasbak is bij nooit een succes. Laatst heb ik het, om energie te besparen, toch maar weer eens geprobeerd en wederom gedoe en geen schoon haar.
Ik zet dan overigens een teiltje in de wasbak zodat mijn langere haar niet rechtstreeks in het afvoerputje hangt, terwijl de kraan wel openstaat.
Voor mij werkt douchen het beste. Dan zet ik de kraan iets minder warm als ik mijn hoofd eronder houd. Shampoo, uitspoelen, en als de conditioner even inwerkt, kan ik weer opwarmen onder de warmere straal.
Ik zet dan overigens een teiltje in de wasbak zodat mijn langere haar niet rechtstreeks in het afvoerputje hangt, terwijl de kraan wel openstaat.
Voor mij werkt douchen het beste. Dan zet ik de kraan iets minder warm als ik mijn hoofd eronder houd. Shampoo, uitspoelen, en als de conditioner even inwerkt, kan ik weer opwarmen onder de warmere straal.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in