Haren wassen; wasbak of onder de douche?
vrijdag 3 februari 2023 om 11:35
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn haar steeds droger worden. Nu komt dat ook wel door m'n leeftijd en overgang denk ik. Maar ik had opeens een ideetje; normaal was ik m'n haar altijd onder de douche. Maar ik douche altijd vrij warm dus ook m'n haren. Heet water is niet zo best voor je haren dus ik heb de laatste paar keren gewassen in de wasbak gewoon onder de kraan. Daar kan ik het water veel koeler instellen. M'n haren zijn er blij mee.
Zijn er meer dames/heren die niet meer onder de douche hun haar wassen? Enige ding is wel is dat ik m'n haren wil laten groeien, dan lijkt het me niet meer zo handig in de wasbak i.v.m het afvoerputje
. Volgens mij bespaart het ook nog eens veel water omdat ik altijd de neiging heb om nog even lekker onder de warme douche te blijven staan.
Zijn er meer dames/heren die niet meer onder de douche hun haar wassen? Enige ding is wel is dat ik m'n haren wil laten groeien, dan lijkt het me niet meer zo handig in de wasbak i.v.m het afvoerputje

Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
vrijdag 3 februari 2023 om 14:13
Apart dat er toch best veel mensen zijn die het water op minder warm zetten als ze hun haar wassen.
Maar wat heeft het voor zin om je haar met lauw water te wassen als je de rest van de douchebeurt, of tijdens een douchebeurt waarbij je je haar niet gaat wassen, wel met je hoofd onder een hete douche staat?
Maar wat heeft het voor zin om je haar met lauw water te wassen als je de rest van de douchebeurt, of tijdens een douchebeurt waarbij je je haar niet gaat wassen, wel met je hoofd onder een hete douche staat?

vrijdag 3 februari 2023 om 14:16
Volgens mij wordt bedoeld (beweerd) dat je er naderhand niets van ziet dat je iets in je haar hebt gehad. En dat het je haar niet beschadigt want er zit geen metaal in.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 03-02-2023 14:18
1.49% gewijzigd

vrijdag 3 februari 2023 om 14:17
Yep schreef: ↑03-02-2023 14:13Apart dat er toch best veel mensen zijn die het water op minder warm zetten als ze hun haar wassen.
Als ik mijn haar niet hoef te wassen sta ik ook niet met mijn hoofd onder de douche.
vrijdag 3 februari 2023 om 14:20
Voorlopig is mijn haar nog lang niet zo lang dat het door het afvoerputje gaat dus wat dat betreft voorzie ik geen probleem voorlopig. En qua spetteren en gedoe valt het met een kort koppie ook nog wel mee. Maar misschien dat ik later wel weer terug switch naar de douche.
De meesten van jullie vinden het dus 3x niks
De meesten van jullie vinden het dus 3x niks

Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
vrijdag 3 februari 2023 om 14:21
Yep schreef: ↑03-02-2023 14:13Apart dat er toch best veel mensen zijn die het water op minder warm zetten als ze hun haar wassen.
De rest van de douchebeurt sta je natuurlijk niet me je haar in de waterstroom. Je houdt je hoofd er toch ook buiten als je de conditioner laat intrekken?
Haar voorover wassen met iets lauwer water tijdens het douchen TO. Ik vind het bij de wastafel lastig, want alles wordt zeiknat, en het kost meer tijd dan tijdens het douchen. (Shampoo erin masseren, uitspoelen, conditioner erin, rest van het lichaam wassen, scheren, conditioner uitspoelen, klaar)
Coffee is never my cup of tea
vrijdag 3 februari 2023 om 14:34
We hebben onlangs een waterontharder gekregen. Ik moet zeggen dat ik het verschil echt goed voel voor mijn huid en mijn haar. Minder droog. En je hebt ook minder shampoo / doucheschuim nodig.
En het scheelt natuurlijk ook qua kalkaanslag denk ik... maar we hebben 'm nog niet zo lang dat ik daar iets over kan zeggen.
En het scheelt natuurlijk ook qua kalkaanslag denk ik... maar we hebben 'm nog niet zo lang dat ik daar iets over kan zeggen.
vrijdag 3 februari 2023 om 15:01
Marianneke schreef: ↑03-02-2023 14:21De rest van de douchebeurt sta je natuurlijk niet me je haar in de waterstroom.
Hoezo natuurlijk niet?
Ikke wel! Lekkerste wat er is, met je hoofd en gezicht onder die warme douchestraal!
vrijdag 3 februari 2023 om 15:06
vrijdag 3 februari 2023 om 15:46
Heeeel erg verschil. Mijn vriend heeft dit ook.vivinnetje schreef: ↑03-02-2023 14:34We hebben onlangs een waterontharder gekregen. Ik moet zeggen dat ik het verschil echt goed voel voor mijn huid en mijn haar. Minder droog. En je hebt ook minder shampoo / doucheschuim nodig.

vrijdag 3 februari 2023 om 16:42
Ik denk dat wassen onder de douche beter is voor je haar; als je niet teveel met je handen door je haar boent, maar van boven naar beneden gaat, dan blijven de haarschubben mooi dicht zitten. In de wasbak hang je ondersteboven en dan was je tegen de haren in, met een grotere kans op beschadiging. Ik was mijn haren altijd onder de douche.
vrijdag 3 februari 2023 om 16:49
Nee, ik was zeker niet elke keer als ik onder de douche sta mijn haar.
Maar als ik onder de douche sta, wil ik er wel HELEMAAL onder staan, dus ook met mijn hoofd/gezicht/haar.
Ik wil mijn haar juist niet droog houden , maar JUIST nat maken als ik onder de douche sta (ongeacht of ik dan wel of niet mijn haar was).
Anders voel ik mij niet schoon genoeg ofzo.
Ik was ook mijn gezicht met reininigingsfoam onder de douche, en strijk met mijn handen over mijn natte haren en mijn natte gezicht.
Is dat nu echt zo raar?????????
Niet met je hoofd onder de douchekop staan in de douche is voor mij hetzelfde als niet met je voeten onder het dekbed liggen in bed

vrijdag 3 februari 2023 om 16:55
Yep, als je haar tot voorbij je middel hebt dan is het allemaal zo chill niet meer
Ten eerste moet ik mijn haar dan vasthouden omdat het anders ontzettend zwaar wordt voor mijn hoofd/nek.
Ten tweede is het drogen en doorborstelen best een werk, en niet iets om dagelijks te doen.
Nope, mijn haar wordt alleen nat als het echt nodig is. Als ik het zou kunnen rekken tot eens per maand zou ik het zo doen.

Ten eerste moet ik mijn haar dan vasthouden omdat het anders ontzettend zwaar wordt voor mijn hoofd/nek.
Ten tweede is het drogen en doorborstelen best een werk, en niet iets om dagelijks te doen.
Nope, mijn haar wordt alleen nat als het echt nodig is. Als ik het zou kunnen rekken tot eens per maand zou ik het zo doen.
vrijdag 3 februari 2023 om 17:06
Dat meen je niet. Je ruikt bij sommige mensen zo'n ongewassen hoofdhuid luchtGreenLadyFern schreef: ↑03-02-2023 16:55

vrijdag 3 februari 2023 om 17:07
Ligt denk ik erg aan je haar. Ik heb haar op bob-lengte, en heel fijn haar. Ik kan het prima in de wasbak wassen. Het wordt schoon, kan het prima uitspoelen (maar er valt dan ook niet veel uit te spoelen

vrijdag 3 februari 2023 om 17:11
Hmmm, dat klinkt een beetje onbehouwen van mij....
Ik heb zelf een hoofdhuid die niet altijd meewerkt in dat opzicht dus ik heb 'm graag schoongewassen.

vrijdag 3 februari 2023 om 17:11
Yep schreef: ↑03-02-2023 16:49Nee, ik was zeker niet elke keer als ik onder de douche sta mijn haar.
Maar als ik onder de douche sta, wil ik er wel HELEMAAL onder staan, dus ook met mijn hoofd/gezicht/haar.
Ik wil mijn haar juist niet droog houden , maar JUIST nat maken als ik onder de douche sta (ongeacht of ik dan wel of niet mijn haar was).
Ik was ook mijn gezicht met reininigingsfoam onder de douche, en strijk met mijn handen over mijn natte haren en mijn natte gezicht.
Niet met je hoofd onder de douchekop staan in de douche is voor mij hetzelfde als niet met je voeten onder het dekbed liggen in bed![]()
Nee hoor, niet raar

Ik heb dat ook, behalve dan dat als ik onder de douche sta, ik altijd mijn haar was. Anders is het nog viezig, als ik het alleen spoel met water. En ik krijg het dan totaal niet in model.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 03-02-2023 17:13
2.25% gewijzigd

vrijdag 3 februari 2023 om 17:12
Yep schreef: ↑03-02-2023 16:49Nee, ik was zeker niet elke keer als ik onder de douche sta mijn haar.
Niet met je hoofd onder de douchekop staan in de douche is voor mij hetzelfde als niet met je voeten onder het dekbed liggen in bed![]()
Nee hoor, dat is niet raar, als jij dat nou eenmaal fijner vindt. Maar mijn haar droogt raar op als ik het alleen maar nat maak zonder te wassen. Dus ik steek het op en was dan wel mijn gezicht en nek, maar niet mijn hoofd/haar. Dat hoeft niet elke dag, ik was het om de 5 dagen.
vrijdag 3 februari 2023 om 17:19
vrijdag 3 februari 2023 om 17:22
Ik sta de rest van de tijd niet met mijn hoofd onder de douche, ik hou namelijk niet van water in mijn ogen. De regendouche gebruik ik dan ook nooit alleen die aan de muur. Dan hoeft mijn hoofd alleen nat te worden als ik mijn haar was.Yep schreef: ↑03-02-2023 14:13Apart dat er toch best veel mensen zijn die het water op minder warm zetten als ze hun haar wassen.

vrijdag 3 februari 2023 om 17:29
Ik was zelfs mijn gezicht onder de douche zonder mijn haar nat te maken. Moet er niet aan denken bij elke douchebeurt nat haar te hebben. Dan weer dat hele droogproces, wat een werk.Yep schreef: ↑03-02-2023 16:49Nee, ik was zeker niet elke keer als ik onder de douche sta mijn haar.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in