Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
piratesse, is het tattoeren van een lijntje boven je wimpers misschien iets? ik gebruik zelf geen eyeliner bij mijn ook wat hangende oogleden want dat effect is al snel te hard maar wel een bruin of grijs potloodje voor een licht streepje en fantaseer wel eens hoe fijn het zou zijn als dat er al zou zitten als ik wakker wordt... of met zwemmen
Lorem Ipsum
Emma95 schreef:
17-07-2019 09:25
Deze primer uit Korea bedoel ik

https://www.beautylish.com/s/vdl-lumilayer-primer
Als ik het lees en bekijk lijkt ie me heel smooth, heb verder niet veel ervaring met primers dus even afwachten wat de anderen zeggen. Sjulia heeft veel ervaring met primers dus die zal wel raad hebben.
Prrrr, mauw miawwwww.
Tuquasi, mega hebberige bui? Oeh!
Ga je iets kopen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Eviva_83 schreef:
17-07-2019 08:56
Dat geloof ik dus niet!
Dat is dan jouw probleem. :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
@Jane-ice bij douglas krijg je een too faced primer bij aankoop van twee too faced producten... ik vraag me af of ik het momenteel bij twee weet te laten eigenlijk. Ik ga proberen morgen pas te bestellen...
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
17-07-2019 10:06
@Jane-ice bij douglas krijg je een too faced primer bij aankoop van twee too faced producten... ik vraag me af of ik het momenteel bij twee weet te laten eigenlijk. Ik ga proberen morgen pas te bestellen...

Ja dat is zo aantrekelijk he wanneer ze gratis producten erbij geven...dat is ook mijn valkuil. Goed dat je gaat proberen om het morgen te bestellen, ik hoop dat het je lukt! :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
turquasi schreef:
17-07-2019 09:33
piratesse, is het tattoeren van een lijntje boven je wimpers misschien iets? ik gebruik zelf geen eyeliner bij mijn ook wat hangende oogleden want dat effect is al snel te hard maar wel een bruin of grijs potloodje voor een licht streepje en fantaseer wel eens hoe fijn het zou zijn als dat er al zou zitten als ik wakker wordt... of met zwemmen

Over nagedacht, want wat je zegt, heerlijk om zonder kale ogen wakker te worden, maar ik ben bang voor de pijn hehehe. Dan nog eerder wenkbrauwen laten doen, effect bij n vriendin van mij is zo mooi.
Wat zijn jouw afwegingen?
hetzelfde haha, een naald zo dicht bij je ogen brr. Terwijl ik verder niet snel bang ben (voor pijn). Dus misschien inderdaad eerst wenkbrauwen laten doen en dan pas beslissen of ze ook wat mogen zakken met dat ding.
Lorem Ipsum
Hoi dames, misschien kunnen jullie mij adviseren?
Mijn foundation is bijna op en ik ben op zoek naar een nieuwe.
Ik zoek er één die goed gaat bij een gevoelige huid. Ik krijg namelijk snel last van pukkeltjes en rode vlekjes.
Over het algemeen gebruik ik daarom ook zo weinig mogelijk maar er zijn soms gelegenheden waarop ik wél graag foundation gebruik.
Ik heb nu de foundation van Maybeline true match en heb hiervoor de bb Cream van nivea en de cc Cream van oil of Olaz.

Hopelijk hebben jullie tips!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Jane I was right :rolling:

Gewoon Daantje: mijn huid reageert heel goed op de foundation voor Clinique.
Maar het is echt heel persoonlijk waar je wel of niet goed tegen kan.
GewoonDaantje schreef:
17-07-2019 12:16
Ik zoek er één die goed gaat bij een gevoelige huid. Ik krijg namelijk snel last van pukkeltjes en rode vlekjes.
Over het algemeen gebruik ik daarom ook zo weinig mogelijk maar er zijn soms gelegenheden waarop ik wél graag foundation gebruik.
Ik heb nu de foundation van Maybeline true match en heb hiervoor de bb Cream van nivea en de cc Cream van oil of Olaz.

Je moet goed naar de ingredienten lijst kijken als je een gevoelige huid hebt. Alcohol denat is echt niet prettig en ook wanneer parfum hoog op het lijstje staat zou ik de foundation vermijden. Andere alcohol soorten zijn wel oke. Zie hier een lijst met irriterende ingredienten:

https://www.uncover-skincare.nl/product ... gredienten

Too faced born this way is goed voor de gevoelige huid.
Smashbox studio skin 15 houris ook een goede (en een hele mooie!)

Drugstore foundations ken ik minder goed. Misschien weet iemand anders iets voor de gevoelige huid?
Emma95 schreef:
17-07-2019 09:25
Deze primer uit Korea bedoel ik

https://www.beautylish.com/s/vdl-lumilayer-primer
Sjulia de primequeen oordeelt met het volgende;

Dit is een goedje dat je huid glimmend maakt. Het zal niet helpen met fijne lijntjes of grove poriën.
:-D
Poeh ik kom er net pas achter dat er ingrediënten op de verpakking staan (moet je ook nog het stickertje van af peuteren om er bij te komen). Ga de lijst eens opslaan en bij de douglas Smashbox testen. Vind ‘m wel aardig aan de prijs (ik ben drogisterij prijzen gewend :whoops: ).

Als iemand anders nog suggesties heeft, hoor ik ‘t graag :)

Also: zou het lonen om de Smashbox foundation in Amerika te kopen qua prijs? Las dat ‘t merk uit L.A. Komt...
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
GewoonDaantje schreef:
17-07-2019 12:16

Hier nog zo'n huid. Wat mij helpt (of heeft geholpen, want ik heb het juiste product gevonden):
1. GEEN parfum. Geen geen geen nul. Niets. Superleuk dat het lekker ruikt, geeft je een luxe gevoel, maar irriteert vooral. Je kunt Guerlain skippen :-).
2. Vraag voor je iets koopt (bij Douglas c.s.) om monsters, die je minstens een week kunt gebruiken. Clinique (Ever better) gaf een bizar resultaat, leek goed te gaan, maar na een week: bultjes. Snif.

Mijn huid doet 't goed met de minerale poeder van Mac. Geeft lichte dekking. https://www.maccosmetics.nl/nl/nl/produ ... edium_Plus
Je zou ook de Studio Fix poeder kunnen proberen.
Wel n setting spray erover heen (of gewoon ff spritzen met een plantenspuit op een goede afstand), om 't poederige effect weg te halen.
Sjulia schreef:
17-07-2019 17:39
Sjulia de primequeen and foundationqueenoordeelt met het volgende;

Dit is een goedje dat je huid glimmend maakt. Het zal niet helpen met fijne lijntjes of grove poriën.
:-D
:kneel:
:proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Heb al ruim 3 weken niet op Instagram gekeken...
Kom ik dit tegen, kende het al maar was veel te duur.

https://mynicolelashes.com/?gclid=EAIaI ... gKOd_D_BwE

Heeft iemand dit al geprobeerd?
Prrrr, mauw miawwwww.
Hoi dames, ook ik ben op zoek naar advies! Vroeger was ik heel druk met allerlei make-up maar daar ben ik een tijd (geldgebrek) mee gestopt. Nu wat ouder en er moet gewoon wat meer! Ik wil beginnen bij de basis, een echt goede dagcreme. Heb zelf een best gevoelige huid (rood, droog). Hebben jullie misschien tips? Ik denk erover om via marktplaats dagcreme van Lidl te komen die op La prairie lijkt, iemand daar ervaring mee? Is het de moeite waard?

Verder las ik een aantal van jullie over een permanent lijntje: ik ben een enorm blije eigenaresse van zo'n lijntje! daarvoor altijd veel gedoe met oogpotlood. Ja, het is even pijnlijk maar ze doen van tevoren een klein beetje verdovende crème op je ooglid. Dan nog voel je het wel maar het resultaat mag er zijn! Zie er altijd fris en wakkerder uit, kan gewoon zwemmen, bij 40+ graden zonder make-up nog shinen ;). Hier positieve ervaringen dus!
Ook ik heb een vraagje aan de make up goerroes :-D . Ik ben 50+ en door genen en teveel zon toch wel wat rimpeltjes in mijn gezicht. Wat voor primer adviseren jullie om mijn huid optisch wat gladder te laten lijken? Alvast hartelijk bedankt voor jullie input.
Ik heb de hele Lidl lijn gekocht en ik doe er niks mee. Qua bestandsdelen lijkt het niks op de La Prairie. De serum en oogcreme zijn opzich wel fijn. Maar de rest doet niet zoveel voor mij.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Ik had laatst een nachtcrème gehaald van de Lidl en ik hem echt niet fijn.(Op zijn zachts gezegd nog)

Wat ik echt heel fijn vind is die van La Roche Posay, ik heb geen moeilijke huid maar zie echt duidelijk verschil.
Prrrr, mauw miawwwww.
GewoonDaantje schreef:
17-07-2019 17:53
Poeh ik kom er net pas achter dat er ingrediënten op de verpakking staan (moet je ook nog het stickertje van af peuteren om er bij te komen). Ga de lijst eens opslaan en bij de douglas Smashbox testen. Vind ‘m wel aardig aan de prijs (ik ben drogisterij prijzen gewend :whoops: ).

Als iemand anders nog suggesties heeft, hoor ik ‘t graag :)

Also: zou het lonen om de Smashbox foundation in Amerika te kopen qua prijs? Las dat ‘t merk uit L.A. Komt...
The Smashbox foundation is mijn holy grail. Ik gebruik de 15 hour foundation. Ik bestel het bij Lookfantastic. Is daar iets goedkoper maar vooral omdat ik getint ben en ze bïj Douglas vaak niet de juiste kleur op voorraad hebben.
MissPientje schreef:
17-07-2019 21:02
Ook ik heb een vraagje aan de make up goerroes :-D . Ik ben 50+ en door genen en teveel zon toch wel wat rimpeltjes in mijn gezicht. Wat voor primer adviseren jullie om mijn huid optisch wat gladder te laten lijken? Alvast hartelijk bedankt voor jullie input.
Alleen gladder? Dus zonder tint, geen foundation? Dan zou ik absoluut gaan voor tarte timeless smoothing primer. Een stevige balsem die fijne lijntjes en poriën enorm opvult en je huid ook matteert. Mijn moeder gebruikt het dagelijks(zonder foundation erover heen) en ik zie het ook altijd als ze het wel of niet op heeft
Nog een pols foto, zonder primer links, na de streep met. Je ziet echt dat alle kleine lijntjes verdwijnen. Heb de primer niet helemaal goed uitgesmeerd, vandaar de witte korreltjes, maar die krijg je makkelijk weg hoor. Net nog gauw een foto gemaakt met het kleine beetje daglicht dat we nog hebben.

Afbeelding

En dit is de magie die het doet voor de poriën. Foto van het internet:

Afbeelding

Uh, ik hou van dit spul.
Sjulia schreef:
17-07-2019 21:53
Alleen gladder? Dus zonder tint, geen foundation? Dan zou ik absoluut gaan voor tarte timeless smoothing primer. Een stevige balsem die fijne lijntjes en poriën enorm opvult en je huid ook matteert. Mijn moeder gebruikt het dagelijks(zonder foundation erover heen) en ik zie het ook altijd als ze het wel of niet op heeft
Top! Dank je wel :bigkiss: Ik ga Tarte shoppen :yes: . Blijf dit topic volgen. Vind make up heel leuk maar gun mij er eigenlijk te weinig tijd voor.
:yes:
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven