Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

vrijdag 19 juli 2019 om 09:14
Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 08:56Ik wil heel graag een nieuwe eyeliner. Maar ben er nog niet over uit welke. Ik vind de potjes met kwast heel fijn.
Ik heb mijn 'make up & kleding budget' al meer dan op gemaakt. De nieuwe collectie van mijn favoriete merk is net uit en de 4e jurk is naar mij onderweg.
Dus hier ook even een no buy. Begin augustus ben ik jarig, dus ik kan dingen op mijn verlanglijstje zetten.![]()
Ik gebruik al jaren de eyeliner van Rimmel
Heb er heel veel geprobeerd maar ik vind deze de beste
https://www.wehkamp.nl/rimmel-london-ex ... lsrc=aw.ds
forse kortingen trouwens bij wehkamp
anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 09:17
22.55% gewijzigd

vrijdag 19 juli 2019 om 09:16
vrijdag 19 juli 2019 om 09:22
Fijne korting! Eentje extra op voorraad is altijd slim, tochEviva_83 schreef: ↑19-07-2019 09:16waaromzijndebananenkrom
https://www.wehkamp.nl/kanebo-sensai-gl ... ype=manual

Gebruik hem standaard over mijn dagcreme, ook als ik me verder niet opmaak. Ziet er dan meteen een stuk frisser uit.

vrijdag 19 juli 2019 om 09:29
Ja dat is heel slim! Als je m toch blijft gebruiken.waaromzijndebananenkrom schreef: ↑19-07-2019 09:22Fijne korting! Eentje extra op voorraad is altijd slim, toch![]()
Gebruik hem standaard over mijn dagcreme, ook als ik me verder niet opmaak. Ziet er dan meteen een stuk frisser uit.
vrijdag 19 juli 2019 om 09:35
Ben benieuwd! Heb volgens mij ook een tester van.waaromzijndebananenkrom schreef: ↑19-07-2019 08:49https://www.iciparisxl.nl/nl/chanel/les ... Sel=966550
Ik heb deze pas ook al gepost, maar deze is een stuk minder droog.
Daardoor ook iets meer glowy bij mij.
Lichte natuurlijke dekking.

Maar vind het altijd zo moeilijk om te beoordelen, mijn hart ging letterlijk kapot toen ik de favo foundation niet fijn vond van een aantal forummers.
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 09:38
Double wear is tricky hoor. Ligt niet echt aan jou. Ik zou double wear nooit over mijn hele gezicht gebruiken. En ik vind double wear een foundation die echt bedoeld is voor de vette huid en dan heeft het alsnog een siliconen primer nodig. Het benadrukt textuur best erg.
vrijdag 19 juli 2019 om 09:38
Potjes met kwast vind ik ook niet fijn, naja ik kan er gewoon niet mee omgaan. En wat bedoel je precies met de 4de jurk is onderweg? Heb je in no time 4 jurken gehaald of de 4de jurk van je favo merk? Ik zeg; SHOWTIME!Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 08:56Ik wil heel graag een nieuwe eyeliner. Maar ben er nog niet over uit welke. Ik vind de potjes met kwast heel fijn.
Ik heb mijn 'make up & kleding budget' al meer dan op gemaakt. De nieuwe collectie van mijn favoriete merk is net uit en de 4e jurk is naar mij onderweg.
Dus hier ook even een no buy. Begin augustus ben ik jarig, dus ik kan dingen op mijn verlanglijstje zetten.![]()

Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 09:41
vrijdag 19 juli 2019 om 09:53
Sjulia schreef: ↑19-07-2019 09:38Double wear is tricky hoor. Ligt niet echt aan jou. Ik zou double wear nooit over mijn hele gezicht gebruiken. En ik vind double wear een foundation die echt bedoeld is voor de vette huid en dan heeft het alsnog een siliconen primer nodig. Het benadrukt textuur best erg.
Ik test de foundations inderdaad altijd zonder primer. Ik kan helaas niet tegen primers maar ik ga hem echt nog een keer testen met primer en met iets minder foundation dan vorige keer.
En jouw wishlist?
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 10:03
Een goed wenkbrauw potlood. Alle nieuwe foundations die uitkomen
vrijdag 19 juli 2019 om 10:12
4e jurk van de herfst/winter collectie van dit jaar. Ik heb al 43 in mijn kast hangen.

Deze 3 zijn woensdag binnen gekomen;

Deze komt hopelijk morgen binnen;

Grappig dat het zo verschillend is. Met potjes en kwast kan ik een mooie wing maken. Ik gebruik nu ook vaak een eyelinerstift van BeeBee om mijn wimpers mee aan te zetten zeg maar. Een heel dun lijntje.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
~ In loving memory of AnnA.
vrijdag 19 juli 2019 om 10:36

vrijdag 19 juli 2019 om 10:42
Leuk! welk merk is het?Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 10:124e jurk van de herfst/winter collectie van dit jaar. Ik heb al 43 in mijn kast hangen.
Deze 3 zijn woensdag binnen gekomen;
Deze komt hopelijk morgen binnen;
Grappig dat het zo verschillend is. Met potjes en kwast kan ik een mooie wing maken. Ik gebruik nu ook vaak een eyelinerstift van BeeBee om mijn wimpers mee aan te zetten zeg maar. Een heel dun lijntje.
vrijdag 19 juli 2019 om 10:46
vrijdag 19 juli 2019 om 11:04
Foundations

Je nieuwe wimperserum doet doet niks? Dats balen!
Ik heb zelf echt korte wimpers en wilde ook een serum gebruiken maar ik durf niet want ik lees ook regelmatig horrorverhalen erover. Heb 4x geplakt maar dat is ook zo een werk pfff...laat staan dat het geen eens lekker zit.
Prrrr, mauw miawwwww.

vrijdag 19 juli 2019 om 11:22
Oke grappig, ik heb ook weleens naar jurkjes gekeken van King Louie, maar die zagen er anders uit dan deze.Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 10:46King Louie! Is tegenwoordig helemaal niet meer zo schoolplein/bakfiets/vinexwijk-moederig.
Ander soort prints.
vrijdag 19 juli 2019 om 11:27
Ja ik las later ook de horrorverhalen en ik twijfelde even over het gebruik, maar ik had echt nooit ergens last van. Mijn wimpers waren echt extreem lang. Uh ik mis het goedje.Jane-Ice schreef: ↑19-07-2019 11:04Foundations![]()
Je nieuwe wimperserum doet doet niks? Dats balen!
Ik heb zelf echt korte wimpers en wilde ook een serum gebruiken maar ik durf niet want ik lees ook regelmatig horrorverhalen erover. Heb 4x geplakt maar dat is ook zo een werk pfff...laat staan dat het geen eens lekker zit.
vrijdag 19 juli 2019 om 11:29
Zoveel jurken heb je!Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 10:46King Louie! Is tegenwoordig helemaal niet meer zo schoolplein/bakfiets/vinexwijk-moederig.

Soort verzameling?!
Ik draag bijna nooit jurken, echt alleen bij speciale gelegenheden of vakantie.
Vind het altijd heel mooi bij een ander staan.

Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 11:34
Hey dames - ik schreef op het makeuptasje topic mee maar dat lijkt door wat gedoe doodgebloed.
Kom graag hier af en toe meeschrijven
Ik heb al jarenlang een routine van eerst foundation (of BB), dan concealer, dan alles afpoederen.
Doen jullie ook standaard afpoederen? Lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer nodig is door verbeterde foundations
Ik heb al jarenlang een routine van eerst foundation (of BB), dan concealer, dan alles afpoederen.
Doen jullie ook standaard afpoederen? Lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer nodig is door verbeterde foundations
vrijdag 19 juli 2019 om 11:34
Caaf-Dracula schreef: ↑19-07-2019 10:36Iemand ervaring met de Prep + Prime CC van Mac? Ik wil die eigenlijk wel kopen. Ik heb al 2 lippenstiften in mijn mandje zitten, dan kan het mooi in 1 keer.
Wat kan mooi in 1 keer? Je zou toch niks bestellen tot je verjaardag?

Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 11:43
Selectia schreef: ↑19-07-2019 11:34Hey dames - ik schreef op het makeuptasje topic mee maar dat lijkt door wat gedoe doodgebloed.
Hey welkom Selectia!

Ik poeder meestal alleen mijn neus af want die glimt snel/ foundation slijt.
Of als ik weet dat een foundation geen long wear is dan poeder ik mijn gezicht wel lichtjes af.
Welke foundation of andere make up merken gebruik je?
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 19 juli 2019 om 11:47
Selectia schreef: ↑19-07-2019 11:34Hey dames - ik schreef op het makeuptasje topic mee maar dat lijkt door wat gedoe doodgebloed.
Welkom

Ik gebruik alleen foundations die uit zichzelf 'setten' en opdrogen, die geen poeder nodig hebben. Foundations die plakkerig blijven op de huid, brrr, daar kan ik echt niet tegen.