Mode & Beauty alle pijlers

Mascara die je wimpers écht verlengd

23-04-2025 17:06 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas zijn mijn wimpers niet zo lang en dus op zoek naar een goede verlengende mascara. Dacht dat de lash Princess van Essence dat deed maar helaas, miskoop! Wie weet wel een goede?
Lila-Linda schreef:
24-04-2025 12:42
nee hoor, door het olieachtige effect op je wimpers lijken ze donkerder, voller, langer
Maar ze groeien er echt niet sneller van
Wel hoor, mijn wimpers zijn veel langer en je merkt het resultaat al heel snel. En ik weet niet wat je met olieachtig bedoeld, was mijn gezicht 2 keer per dag en heb lichte wimpers en wenkbrauwen en helemaal niet vettig of donker. Castorolie is sowieso echt top.
Gisselle schreef:
24-04-2025 13:30
Wel hoor, mijn wimpers zijn veel langer en je merkt het resultaat al heel snel. En ik weet niet wat je met olieachtig bedoeld, was mijn gezicht 2 keer per dag en heb lichte wimpers en wenkbrauwen en helemaal niet vettig of donker. Castorolie is sowieso echt top.
https://www.byrdie.com/castor-oil-for-eyelashes-7377341
https://www.healthline.com/health/casto ... -eyelashes
https://www.cosmopolitan.com/style-beau ... eyelashes/
https://www.elle.com/nl/beauty-health/m ... r-wimpers/
Lady*Voldemort schreef:
23-04-2025 17:47
Ik denk dat middeltjes waarvan je wimpers echt langer worden niet bestaan. Anders zouden de mensen ook niet altijd zo klagen als de kapper hun haar te kort heeft gewiekt.
Ja zeker wel. Middelen die een vorm van prostaglandine bevatten. Dat heeft wel wat mogelijke bijwerkingen zoals verkleuring van de iris of de huid rondom het oog. Maar werken doet het wel.

Het enige wimperserum dat ik ken en nu verkocht mag worden mét een prostaglandine is Nanolash. Vroeger had de kruidvat er ook één (met bimatoprost), maar die is juist vanwege prostaglandine verboden in Nederland. Ik vermoed dat Nanolash de dans (tot nu toe) ontspringt door een andere analoog te gebruiken: ethyl tafluprostamide.
philó wijzigde dit bericht op 24-04-2025 14:51
11.82% gewijzigd
Ginevra schreef:
23-04-2025 18:33
Zeker wel. Ze mogen alleen niet meer verkocht worden. Bimatoprost is een geneesmiddel met als bijwerking wimpergroei. Dat zat vroeger in het wimperserum van het Kruidvat. Maar omdat het een geneesmiddel is met mogelijke gevaren, mag het niet meer zomaar over de toonbank.

Ik gebruik bimatoprost (voorgeschreven, vanwege een ziekte) en heb inderdaad hele mooie lange wimpers. Dat dan weer wel.
Oeps, ik was deels mosterd :).

Ik heb zelf trouwens die van de kruidvat lang gebruikt en het had een prachtig effect. Na een jaar kreeg ik verkleuring van mn onderste ooglid, dus weer gestopt. Dat trok netjes weer weg. Ik heb van mezelf donkerbruine ogen, dus qua iris geen verkleuring.
Philó schreef:
24-04-2025 14:45
Ja zeker wel. Middelen die een vorm van prostaglandine bevatten. Dat heeft wel wat mogelijke bijwerkingen zoals verkleuring van de iris of de huid rondom het oog. Maar werken doet het wel.

Het enige wimperserum dat ik ken en nu verkocht mag worden mét een prostaglandine is Nanolash. Vroeger had de kruidvat er ook één (met bimatoprost), maar die is juist vanwege prostaglandine verboden in Nederland. Ik vermoed dat Nanolash de dans (tot nu toe) ontspringt door een andere analoog te gebruiken: ethyl tafluprostamide.
Ik snap dat het niet bon ton is om te zeggen, maar verkleuringen van de iris maak ik me eigenlijk niet zo druk om. Ik heb begrepen dat het om donkerder gaat, en mijn irissen zijn al zo donker dat ze wel zwart lijken. Daar maak ik me dus niet druk over.
Ja hier hetzelfde dus ;-D ... Bruiner dan wat ik heb kan niet. En die huidverkleuring is dus reversibel met simpelweg stoppen. En eerlijk gezegd vermoed ik dat dat gebeurde omdat ik het langdurig 2x per dag gebruikte ipv de voorgeschreven 1x.

Ik kan trouwens een wimperlift ook van harte aanraden. Daar kan geen mascara tegenop. Zeker i.c.m. een werkend wimperserum zijn de resultaten super mooi.
philó wijzigde dit bericht op 24-04-2025 17:29
73.04% gewijzigd
Foutje quote
Raver schreef:
24-04-2025 13:07
Blijven je wimpers wel mooi in gelid staan of gaan ze schots en scheef staan (een bende gewoon) zoals ik vroeger eens had met bepaalde druppels?
Ze staan normaal, geen scheve wimpers hier. Gewoon een stuk langer maar geen rommeltje

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven