Mode & Beauty alle pijlers

Paar haren verven

31-07-2025 11:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik heb al jaren een enkele witte haar tussen mijn donkere haren. Ze zitten allemaal bij elkaar en ik verf ze een keer per vijf weken. Nu moet ik wel telkens een heel pakje haarverf gebruiken en dat vind ik best zonde, immers gaat het maar om een stuk of 20 haren en verf ik alleen dit stuk. Ik heb al meerdere haarverf pakjes gekocht, maar telkens staat er dat ik direct alles moet gebruiken en is er geen mogelijkheid om wat te bewaren.

Is er haarverf die ik maar gedeeltelijk kan gebruiken? Hebben mensen wellicht een oplossing?

Alvast bedankt!
Iets van haarmascara of haarkleurpoeder gebruiken?

20 is iets te veel om uit te trekken.
Hoeveel zijn het er? Je kunt ze ook uittrekken.
gryla wijzigde dit bericht op 31-07-2025 17:55
18.85% gewijzigd
Misschien baardverf voor mannen?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Haarverf is superchemisch, lijkt me niet handig om dat toch te willen bewaren. Maar een alternatief: al eens haarmascara of uitgroeispray geprobeerd?

Of als het nog steeds maar 20 haren zijn, ze eruit trekken?
Natuurlijk kan dat. Zolang je het niet door elkaar hebt gemengd kun je het bewaren. Je kunt du prima een kleine hoeveelheid aanmaken in de verhouding van de originele inhoud van beide delen (verf en opwerkspul).
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Als die twintig haren de verfbeurt van een bewaard pakje haarverf niet overleven ben je niet meteen kaal. Is het risico nemen wel waard.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Gryla schreef:
31-07-2025 17:52
Iets van haarmascara of haarkleurpoeder gebruiken?

20 is iets te veel om uit te trekken.
Hoeveel zijn het er? Je kunt ze ook uittrekken.
Ik heb liever iets wat permanent is, want anders blijf ik bezig. Ik heb wel eens haarmascara geprobeerd, maar dat wordt altijd een kliederboel.

En uittrekken wil ik niet. Schijnt ook niet goed uit te zijn.
merano schreef:
31-07-2025 17:59
Natuurlijk kan dat. Zolang je het niet door elkaar hebt gemengd kun je het bewaren. Je kunt du prima een kleine hoeveelheid aanmaken in de verhouding van de originele inhoud van beide delen (verf en opwerkspul).
Daar dacht ik ook aan, maar tot nu toe heb ik altijd van de pakjes waar duidelijk opstaat dat ik direct alles moet gebruiken. Ik gebruik vaak maar 1/10 van het totaal want het gaat alleen om de aanzet (uitgroei). Wellicht moet ik eens kijken naar wat kappersverf wat je inderdaad mengt. Geloof alleen wel dat daar altijd staat alleen te gebruiken door professionals. Ik zoek eigenlijk gewoon zo'n pakje haarverf waar je gewoon wat je nodig hebt uit kan halen en dan de rest bewaren.
Heb het aan mijn vriend gevraagd, hij heeft kort grijs haar en doet 3 keer met een pakje Garnier haarverf. Gewoon de zakjes weer oprollen en dichtplakken, ze zijn toch nog ongemengd totdat je ze gebruikt.
Bigen speedy
Herbatint, google maar eens. Zonder ammoniak, in twee flesjes met schroefdopjes.
Lieneke schreef:
31-07-2025 18:14
Herbatint, google maar eens. Zonder ammoniak, in twee flesjes met schroefdopjes.
Oh dat klinkt ideaal! Ik ga eens kijken
Ga naar een winkel voor kappersbenodigdheden en koop daar los je verf, je peroxide, je bakje en een kwast. Dan kun je hele kleine beetjes verf maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eekhoorntje schreef:
31-07-2025 18:20
Oh dat klinkt ideaal! Ik ga eens kijken

Ik heb er heel goede ervaringen mee, zelf heb ik ook een paar grijze plukken die ik verf. Je kunt het heel lang bewaren, zolang je de flesjes maar goed dichtdoet.
blijfgewoonbianca schreef:
31-07-2025 18:24
Ga naar een winkel voor kappersbenodigdheden en koop daar los je verf, je peroxide, je bakje en een kwast. Dan kun je hele kleine beetjes verf maken.
Ja dit wilde ik ook zeggen . Veel handiger doseren .
https://www.google.com/search?q=winkel+ ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik gebruik niet alles in één keer. Je moet alleen niet alles mengen. Ik doe wat uit dat flesje in een bakje, en wat uit de tube erbij. En dat meng ik in het bakje. Dan de dop weer op het flesje en de tube.
Alles wat je moet mengen, of het nou van de kapperswinkel of van de drogist komt, moet je meteen opmaken als het eenmaal gemengd is.
Maar zolang het niet gemengd is kun je gewoon een beetje gebruiken en de rest bewaren. Dus gewoon een beetje van het ene spul en een beetje van het andere spul in een bakje doen en mengen.
Na zevenhonderd jaren
Bij WeColour koop je een tube haarverf in de goede kleur en een flesje ontwikkelaar en dat meng je 1:1 in een bakje. Net wat je nodig hebt. Dan doe je heel lang met een tube dus.
In Duitsland heb ik een tijd geleden Keralock gekocht, ik denk dat dat is wat je zoekt. Na het eerste gebruik 4 maanden houdbaar
Wenkbrauwverf een idee? Dat is in kleine tubes. Je mengt wat je nodig hebt.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven