Mode & Beauty alle pijlers

Parfum Dupe's

02-10-2023 09:28 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onlangs was ik aan het google'n op Tom Ford parfum.
Ik vind het heerlijk ruiken, maar die prijzen!!
Wat ik op een gegeven moment voorbij zag komen waren de kopieën van TF.

Nu weet ik dat Zara ook dupe's heeft van bekende parfum merken en ik heb er eens 1 geprobeerd.
Een dupe van Libre, en die is goed vergelijkbaar.

Zijn jullie bekend met dupe's van parfums?
Wat vinden jullie ervan?
Gewoon zomaar eens willen weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie ervan?
Ik koop echt, of ik koop niet. Zelfde met andere designer items.
Honey, you should see me in a crown
Ik ben niet (meer) van de dupes en koop het origineel.

Toen ik jonger was en minder te besteden had, dacht ik dat het een goede oplossing was. Maar het is gewoon stelen. Ondanks dat ik begrijp dat dure merken veel geld in reclame etc steken.

Nu spaar ik gewoon langer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaes schreef:
02-10-2023 09:57
Ik ben niet (meer) van de dupes en koop het origineel.

Toen ik jonger was en minder te besteden had, dacht ik dat het een goede oplossing was. Maar het is gewoon stelen. Ondanks dat ik begrijp dat dure merken veel geld in reclame etc steken.

Nu spaar ik gewoon langer.
Feitelijk is dat ook stelen natuurlijk.
Die vd zara is het enige wat ik heb aangeschaft.

Je kan een parfum nog zo lekker vinden, maar als de prijs te hoog is, zijn er vele goede alternatieven om een andere originele parfum te kopen.
Dus geen Tom Ford voor mij(voorlopig).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt er aan sommige zijn echt te boven mijn budget daarvan heb ik 3 dupes de rest is niche maar ik heb ook daarnaast wel veel zara parfums die ik gewoon erg lekker vind ruiken die niet specifiek een dupe zijn.
Wat ik wel graag doe is een bijdrage vragen op mijn verjaardag ofzo.

Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag Baccarat Rouge 540 kunnen kopen.

Dit jaar wil ik graag de gold immortals van ex nihilo
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk eens in Duitsland, of je parfum daar niet misschien een stuk goedkoper is ;)
M'n man heeft daar wel eens een mega fles Hugo Boss gekocht, voor minder dan een klein flesje hier. Nu was hij daar wel in de aanbieding, maar dan nog was de originele prijs een fractie van de prijs hier.

Ik Google meestal om te zien of en waar m'n parfum de beste prijs heeft, dat loont zich meestal wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het stelen. Ik zou het ook niet waarderen als iemand iets van mij kopieert dus dat doe ik ook niet bij een ander. Ongeacht dat een multinational wat rijker is dan dat ik ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nul problemen mee, dus kom maar door met tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop het ook niet, omdat ik er gewoon nooit over nagedacht heb dat te doen. Maar iedereen die het stelen vindt; als een bepaald duur merk een kledingstuk maakt, of een meubel/lamp/… worden er toch ook altijd vergelijkbare dingen aangeboden voor een lagere prijs van andere merken? Zolang het andere merk zich niet voordoet alsof het een origineel is, vind ik dat nou niet zo’n probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop de originele fles. Ik heb ook altijd het idee dat zo’n namaak/dupe minder geconcentreerde geurstoffen bevat. Kan ook een onzin verhaal zijn overigens.

Ik zou ook nooit namaak tassen en zo kopen. Dan liever geen tas waar een merk op staat dan een nep ding. Al zijn sommige prijzen natuurlijk belachelijk - denk aan Hermes en Chanel. Dat gaat nergens meer over.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
02-10-2023 11:51
Ik koop het ook niet, omdat ik er gewoon nooit over nagedacht heb dat te doen. Maar iedereen die het stelen vindt; als een bepaald duur merk een kledingstuk maakt, of een meubel/lamp/… worden er toch ook altijd vergelijkbare dingen aangeboden voor een lagere prijs van andere merken? Zolang het andere merk zich niet voordoet alsof het een origineel is, vind ik dat nou niet zo’n probleem.
Dit inderdaad. De meeste merken zijn niet origineel, dus zolang het legaal gemaakt is, maakt het mij niet uit.
Ik bedoel maar, ga eens naar de supermarkt, genoeg producten die ongeveer hetzelfde zijn/smaken als een A-merk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
02-10-2023 12:56
Dit inderdaad. De meeste merken zijn niet origineel, dus zolang het legaal gemaakt is, maakt het mij niet uit.
Ik bedoel maar, ga eens naar de supermarkt, genoeg producten die ongeveer hetzelfde zijn/smaken als een A-merk.
Precies.
Iedereen heeft meubilair (die eeuwige loungestoel :-) ) en kleding (bijna alles van H&M of Zara) en crème en make-up en accesoires en eten/drinken etc etc, dat is afgeleid van het originele ontwerp.
Maar hier komen mensen die heel consequent alleen de design- en originele merken kopen?
Dacht het niet. Alleen als het op een geurtje aankomt ineens wel. Haha.

Wie er over twijfelde: de dupes zijn niet slechter van kwaliteit. Bijvoorbeeld van de Zeeman ofzo, blijft echt de hele dag hangen.

Bij het origineel denk je dat je betere vloeistof koopt, maar je betaalt voornamelijk voor de marketing, het merk, het bijzondere flesje..
Parfum an sich is niet zo duur om te produceren, noch zijn de meeste 'grondstoffen' duur. Dus dat doen de dupes gewoon eender.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eviade schreef:
02-10-2023 15:57
Precies.
Iedereen heeft meubilair (die eeuwige loungestoel :-) ) en kleding (bijna alles van H&M of Zara) en crème en make-up en accesoires en eten/drinken etc etc, dat is afgeleid van het originele ontwerp.
Maar hier komen mensen die heel consequent alleen de design- en originele merken kopen?
Dacht het niet. Alleen als het op een geurtje aankomt ineens wel. Haha.

Wie er over twijfelde: de dupes zijn niet slechter van kwaliteit. Bijvoorbeeld van de Zeeman ofzo, blijft echt de hele dag hangen.

Bij het origineel denk je dat je betere vloeistof koopt, maar je betaalt voornamelijk voor de marketing, het merk, het bijzondere flesje..
Parfum an sich is niet zo duur om te produceren, noch zijn de meeste 'grondstoffen' duur. Dus dat doen de dupes gewoon eender.
Ik dacht het wel, anders zou ik het niet schrijven.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
02-10-2023 12:56
Dit inderdaad. De meeste merken zijn niet origineel, dus zolang het legaal gemaakt is, maakt het mij niet uit.
Ik bedoel maar, ga eens naar de supermarkt, genoeg producten die ongeveer hetzelfde zijn/smaken als een A-merk.
Dat is toch helemaal het onderwerp niet?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
02-10-2023 16:06
Dat is toch helemaal het onderwerp niet?
Meer dat een heleboel niet A-merk lijken op een A-merk en er van zijn afgeleid. Waarom zou je het in de ene categorie niet mogen kopen en in een andere categorie niet?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het verschil 'm zit in "kijk, dit ruikt hetzelfde als *insert dure merk*"
en niet gewoon "luchtje X, bloemig, fruitig enz...." wat dan misschien hetzelfde ruikt als merk A, maar het staat er dan niet letterlijk bij.

De Leenbakker zet toch ook niet bij een vakjeskast neer "ziet er hetzelfde uit als de Kallax van Ikea"
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
02-10-2023 16:21
Meer dat een heleboel niet A-merk lijken op een A-merk en er van zijn afgeleid. Waarom zou je het in de ene categorie niet mogen kopen en in een andere categorie niet?
Sowieso, wanneer is iets een "dupe"? Ik las hier een keer iets over broeken en toen schreef iemand "de dupe van de Hema". Dat ging over een recht toe, recht aan zwarte broek. Daar heeft toch niemand patent op?

Kleding alleen kopen van degene die het op die manier heeft ontworpen lijkt me alleen haalbaar als je steenrijk bent eerlijk gezegd.

Ik vind het iets anders met namaakmerkkleding, dus dat het merk er heel groot opstaat terwijl het daar niet echt van is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
02-10-2023 16:24
Ik denk dat het verschil 'm zit in "kijk, dit ruikt hetzelfde als *insert dure merk*"
en niet gewoon "luchtje X, bloemig, fruitig enz...." wat dan misschien hetzelfde ruikt als merk A, maar het staat er dan niet letterlijk bij.

De Leenbakker zet toch ook niet bij een vakjeskast neer "ziet er hetzelfde uit als de Kallax van Ikea"
Ja precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
02-10-2023 16:21
Meer dat een heleboel niet A-merk lijken op een A-merk en er van zijn afgeleid. Waarom zou je het in de ene categorie niet mogen kopen en in een andere categorie niet?
Dat is toch voor iedereen verschillend? Ik, en anderen, schrijven alleen dat we geen namaak parfum en designertassen kopen.
Volgens mij schrijft niemand dat het verboden zou moeten worden.
Van tieners begrijp ik heel goed dat ze liever een parfum in de Zara kopen dan het echte merk voor tientallen euro's duurder.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Master Perfumer van Kruidvat heeft fijne geuren!

Ik heb Absolute Iris en die lijkt een beetje op La Vie Est Belle. Eerder had ik Rose en die rook inderdaad naar rozen.

Ik heb originele parfums en master perfumer maar ik koop niet het origineel en de versie die erop lijkt.

Heb ik niks bijzonders op een dag dan gebruik ik meestal de master perfumer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gewoon parfum van de Zara, ik heb geen idee welk duur parfum daar dan het origineel van zou moeten zijn, eerlijk gezegd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
02-10-2023 16:32
Dat is toch voor iedereen verschillend? Ik, en anderen, schrijven alleen dat we geen namaak parfum en designertassen kopen.
Volgens mij schrijft niemand dat het verboden zou moeten worden.
Van tieners begrijp ik heel goed dat ze liever een parfum in de Zara kopen dan het echte merk voor tientallen euro's duurder.
Ik viel vooral over het woord “ik vind het stelen”. Dat vind ik in zekere zin zeggen dat je vindt dat het verboden moet worden, omdat stelen… nouja, verboden is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
02-10-2023 16:52
Ik viel vooral over het woord “ik vind het stelen”. Dat vind ik in zekere zin zeggen dat je vindt dat het verboden moet worden, omdat stelen… nouja, verboden is.
Als het om parfum gaat vind ik het stelen ja. Dupe is de afkorting van gedupliceerd, oftewel gekopieerd.
Als ik bv naar Chanel no5 wil ruiken dan koop ik het origineel en niet een namaak parfum. Laat die bedrijven zelf maar een parfumeur inhuren om een geur te creëren en zo hun geld verdienen ipv een ander te kopiëren.
Dat zegt niet dat een ander het niet kan of mag kopen, ik deel vooral hoe ik het zie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Femme schreef:
02-10-2023 17:17
Als het om parfum gaat vind ik het stelen ja. Dupe is de afkorting van gedupliceerd, oftewel gekopieerd.
Als ik bv naar Chanel no5 wil ruiken dan koop ik het origineel en niet een namaak parfum. Laat die bedrijven zelf maar een parfumeur inhuren om een geur te creëren en zo hun geld verdienen ipv een ander te kopiëren.
Dat zegt niet dat een ander het niet kan of mag kopen, ik deel vooral hoe ik het zie.
Want hun eigen parfurmeur doet niets? Hun parfum moet ook samengesteld worden. Net zo goed dat als de Hema een bepaalde broek maakt die in dezelfde stijl is als die van een duur merk, dan nog moeten ze hem zelf ontwerpen.

Wat jij zegt is dat elk merk 100% origineel moet zijn en dat is gewoon niet realistisch.

Reclame maken dat geur X lijkt om geur Y van Merk Q, dat vind ik niet oké.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven