Mode & Beauty alle pijlers

Parfum Dupe's

02-10-2023 09:28 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onlangs was ik aan het google'n op Tom Ford parfum.
Ik vind het heerlijk ruiken, maar die prijzen!!
Wat ik op een gegeven moment voorbij zag komen waren de kopieën van TF.

Nu weet ik dat Zara ook dupe's heeft van bekende parfum merken en ik heb er eens 1 geprobeerd.
Een dupe van Libre, en die is goed vergelijkbaar.

Zijn jullie bekend met dupe's van parfums?
Wat vinden jullie ervan?
Gewoon zomaar eens willen weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik koop geen dupes die je zo aan de deur, via facebook of op de braderie koopt. maar wel dupes die je gewoon in de winkel koopt.

zo heeft de duitse DM drogist parfumdeo spuitbussen die superlekker ruiken. later kwam ik er achter dat dat dupes blijken van o.a. alien van thierry mugler.

dus voor zulke dupes lees ik mee!
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop alleen het origineel, ik hoef geen inferieure spullen. Spaar er gewoon voor.

Er zit echt wel een verschil tussen kwaliteit en namaak. Ik kies voor kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
03-10-2023 09:51
Ik koop alleen het origineel, ik hoef geen inferieure spullen. Spaar er gewoon voor.

Er zit echt wel een verschil tussen kwaliteit en namaak. Ik kies voor kwaliteit.
dat is in heel veel gevallen niet waar, maar dat doet niks af aan jouw keus om het A-merk te kopen
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
03-10-2023 09:52
dat is in heel veel gevallen niet waar, maar dat doet niks af aan jouw keus om het A-merk te kopen

Vertel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zover ik weet "echte" geuren. Of laat ik het zo zeggen geen bewuste dupe. Ik heb een mix van Chanel tot the Body Shop. Bij gelegenheden duur, dagelijks de wat goedkopere. Ik koop van dure geuren vaak een kleinere hoeveelheid. De kwaliteit wordt niet beter als ze lang staan, ook al heb ik ze in een dichte kast staan. En zo kan ik ook afwisselen en een keer wat nieuws kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga graag naar de parfumkraam op de markt. Kan je de flesjes ook nog laten bijvullen. Stuk goedkoper.

Ik vind de prijzen voor hippe parfums volslagen bizar en vertik het om dat soort bedragen neer te leggen. Het kost de fabrikant max 2 euro per potje en de consument betaald over de 100. Ja dahag....
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
03-10-2023 09:51
Ik koop alleen het origineel, ik hoef geen inferieure spullen. Spaar er gewoon voor.

Er zit echt wel een verschil tussen kwaliteit en namaak. Ik kies voor kwaliteit.
Maar namaak is iets anders dan een 'vergelijkbaar product maar geen A-merk'. Namaak is bijvoorbeeld kleding van het merk Chanel, die niet door Chanel is geproduceerd. Wat je vaak bij Aliexpress kunt komen of vroeger meenam vanuit Turkije.

Een 'vergelijkbaar product maar geen A-merk' is iets heel anders.

Natuurlijk mag je gewoon beslissen om altijd voor het A-merk te gaan, maar je kunt alle B- en C-merken niet gelijk afschrijven als namaak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
03-10-2023 09:54
Vertel!
wat wil je dat ik vertel? dat een A-merk niet altijd betere kwaliteit heeft dan een B-merk?

Edit: wat Dianaf hierboven zegt is precies wat ik bedoel
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
03-10-2023 09:47
ik koop geen dupes die je zo aan de deur, via facebook of op de braderie koopt.
Aan de deur? Waar woon jij dat ze met parfums aan de deuren komen leuren? o_o
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou ook niet van namaak, zeker niet van die FM parfums op nummer die dan in een lijst staan gekoppeld aan de variant van een duur merk.

En ik koop ook geen kleding bij H&M, Zara etc. Het is gewoon slechte kwaliteit van gejatte ontwerpen. Ik vind het veel leuker om tweedehands een uniek item te scoren dat is geproduceerd door vakmensen met een eerlijk loon.
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
03-10-2023 16:09
Aan de deur? Waar woon jij dat ze met parfums aan de deuren komen leuren? o_o
haha ja, dat ziet er een beetje raar uit. ik bedoel een beetje zoals de mtv cd's vroeger of de trainingspakken. dat was dan altijd zo'n man of vrouw uit het dorp en die had dat. in de kroeg ofzo kon je dat dan regelen en die had dan samples in de auto liggen. heel soms hoor je dat op een verjaardag nog. "annie van erik van de loodgieter die heeft van die namaakparfum. dat doet ze naast haar Oriflame dingen. vraag haar maar!"
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
03-10-2023 09:51
Ik koop alleen het origineel, ik hoef geen inferieure spullen. Spaar er gewoon voor.

Er zit echt wel een verschil tussen kwaliteit en namaak. Ik kies voor kwaliteit.
Ik ben fan van Tapparfum. Die kwaliteit is echt heel goed. Ik heb ze natuurlijk niet allemaal geroken maar een geur als Poudree van Narsico is in mijn beleving hetzelfde als het origineel. Ik heb een flink aantal geuren en op deze manier kan ik goed uitproberen of ik het de moeite waar vind om het origineel alsnog te kopen.

Ik heb in de programma de Rekenkamer de uitzending gezien wat het kost om een fles Chanel No 5 te maken en dat is echt een fractie van de winkelprijs. Natuurlijk wordt de geur bedacht en ontwikkeld en dat kost misschien meer maar parfum vind ik echt (veel te) duur. Als een geur er echt uitspringt, koop ik dus wel het origineel zoals eau tendre van Chanel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuzzette schreef:
02-10-2023 09:28
Onlangs was ik aan het google'n op Tom Ford parfum.
Ik vind het heerlijk ruiken, maar die prijzen!!
Wat ik op een gegeven moment voorbij zag komen waren de kopieën van TF.

Nu weet ik dat Zara ook dupe's heeft van bekende parfum merken en ik heb er eens 1 geprobeerd.
Een dupe van Libre, en die is goed vergelijkbaar.

Zijn jullie bekend met dupe's van parfums?
Wat vinden jullie ervan?
Gewoon zomaar eens willen weten.
Tom Ford is ook te koop als tapparfum.
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
03-10-2023 10:08
Ik ga graag naar de parfumkraam op de markt. Kan je de flesjes ook nog laten bijvullen. Stuk goedkoper.

Ik vind de prijzen voor hippe parfums volslagen bizar en vertik het om dat soort bedragen neer te leggen. Het kost de fabrikant max 2 euro per potje en de consument betaald over de 100. Ja dahag....
je vergeet dan even mee te nemen dat het maken van een goede parfum een proces is van heel veel tijd, expertise , kennis en kunde. Dus die 2 euro klopt voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren Quote
poohtjesschrijft schreef:
04-10-2023 09:21
je vergeet dan even mee te nemen dat het maken van een goede parfum een proces is van heel veel tijd, expertise , kennis en kunde. Dus die 2 euro klopt voor geen meter.
Dat heb je er na een jaar uit, bij een flinke hit nog eerder. Ze zouden hetzelfde concept moeten hanteren als bij medicijnen. Beperkte tijd om een hoge prijs te vragen en de investeringskosten eruit te krijgen en vervolgens vrij de markt op voor alle aanbieders. Wordt het een stuk beter van voor de consument.
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
04-10-2023 09:47
Dat heb je er na een jaar uit, bij een flinke hit nog eerder. Ze zouden hetzelfde concept moeten hanteren als bij medicijnen. Beperkte tijd om een hoge prijs te vragen en de investeringskosten eruit te krijgen en vervolgens vrij de markt op voor alle aanbieders. Wordt het een stuk beter van voor de consument.
En waarom precies zou dat moeten? Parfum is geen noodzaak maar een luxeproduct.

Zowel kleding als tassen, make up en parfum worden door een paar grote namen ontworpen en de rest maakt het goedkoop na. Daar vind ik wat van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle-helene schreef:
04-10-2023 09:54
En waarom precies zou dat moeten? Parfum is geen noodzaak maar een luxeproduct.

Zowel kleding als tassen, make up en parfum worden door een paar grote namen ontworpen en de rest maakt het goedkoop na. Daar vind ik wat van.
nou precies, waarom moet alles altijd maar goedkoop en voor iedereen zijn?
Voor primaire levensbehoeftes: zeker, maar luxe zaken? Nee hoor dat moet niet goedkoop zijn, of namaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben wel benieuwd naar dupes! Vind het ethisch totaal verantwoord. Het is belachelijk om zó veel geld voor iets als een luchtje te vragen.

Dus mensen met tips voor goede dupes, ook ervaringen met bijvoorbeeld Devain, kom maar door :)
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
04-10-2023 10:39
Ik ben wel benieuwd naar dupes! Vind het ethisch totaal verantwoord. Het is belachelijk om zó veel geld voor iets als een luchtje te vragen.

Dus mensen met tips voor goede dupes, ook ervaringen met bijvoorbeeld Devain, kom maar door :)
Een film maken is ook duur, daarom is illegaal downloaden verboden. En tegenwoordig ook het delen van een Netflix account. Dat veel mensen het wel deden/doen maakt het nog niet oké of eerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle-helene schreef:
04-10-2023 10:46
Een film maken is ook duur, daarom is illegaal downloaden verboden. En tegenwoordig ook het delen van een Netflix account. Dat veel mensen het wel deden/doen maakt het nog niet oké of eerlijk.

?? Voor een film vragen ze toch ook geen 200 euro per kaartje? Kom nou.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
04-10-2023 10:39
Ik ben wel benieuwd naar dupes! Vind het ethisch totaal verantwoord. Het is belachelijk om zó veel geld voor iets als een luchtje te vragen.

Dus mensen met tips voor goede dupes, ook ervaringen met bijvoorbeeld Devain, kom maar door :)
Ik haal het bij tapparfum op de markt. Werd eerder al door iemand anders genoemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle-helene schreef:
04-10-2023 10:46
Een film maken is ook duur, daarom is illegaal downloaden verboden. En tegenwoordig ook het delen van een Netflix account. Dat veel mensen het wel deden/doen maakt het nog niet oké of eerlijk.
Maar een goedkopere variant is niet illegaal. Daar is de vergelijking eerder: kijken in de bioscoop/dvd kopen vs streamen via Netflix/gewoon op tv kijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
poohtjesschrijft schreef:
04-10-2023 09:21
je vergeet dan even mee te nemen dat het maken van een goede parfum een proces is van heel veel tijd, expertise , kennis en kunde. Dus die 2 euro klopt voor geen meter.
Nee, ook als je dat mee neemt is het min of meer dat bedrag.
Dat ontwerp is even een investering en vervolgens is het supergoedkoop productie draaien, van miljoenen flessen. De parfum zelf zoveel cent, de fles ook, en nog zoiets (of minder) erbij voor dat ontwikkelingsproces.

Wat jij stelt zou het geval zijn als ze pakweg 1000 flesjes uitbrachten. Dan verdienden ze een miljoen en dat zou (ruim) de ontwikkelingskosten dekken.
Maar dat is niet zo he..

Dit is gewoon uitgezocht.
(Het is een ander verhaal dan kleding. Daar is een goed (eerlijk) gemaakt stuk wel degelijk wat duurder en meer waard. De parfum markt is heel anders)

Prima en nobel ;-) als je het origineel wilt kopen, lekker doen, maar ontkennen dat je daar 50x voor betaalt wat het waard is, slaat echt nergens op.
Je moet echt zo'n merk willen sponsoren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen goede ervaringen dupes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eviade schreef:
04-10-2023 14:37
Nee, ook als je dat mee neemt is het min of meer dat bedrag.
Dat ontwerp is even een investering en vervolgens is het supergoedkoop productie draaien, van miljoenen flessen. De parfum zelf zoveel cent, de fles ook, en nog zoiets (of minder) erbij voor dat ontwikkelingsproces.

Wat jij stelt zou het geval zijn als ze pakweg 1000 flesjes uitbrachten. Dan verdienden ze een miljoen en dat zou (ruim) de ontwikkelingskosten dekken.
Maar dat is niet zo he..

Dit is gewoon uitgezocht.
(Het is een ander verhaal dan kleding. Daar is een goed (eerlijk) gemaakt stuk wel degelijk wat duurder en meer waard. De parfum markt is heel anders)

Prima en nobel ;-) als je het origineel wilt kopen, lekker doen, maar ontkennen dat je daar 50x voor betaalt wat het waard is, slaat echt nergens op.
Je moet echt zo'n merk willen sponsoren.
Helemaal mee eens!
Na de uitzending van de Rekenkamer ben ik er anders naar gaan kijken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven