Mode & Beauty alle pijlers

Schrikeffect van selfie by accident

05-06-2022 19:50 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het komt regelmatig voor dat als ik een foto wil maken per abuis de camera op selfie stand staat. Ik schrik mij dan altijd helemaal kapot. Het lijkt alsof ik minstens zes onderkinnen heb en dat is pas het begin.

Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja. Dan denk ik dat ik er helemaal on fleek uit zie... En dan maak ik perongeluk een selfie...
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja !!
Ik haat selfies. Ik ben best aardig om te zien, maar een Selfie? Echt kansloos bij mij
mika2022 wijzigde dit bericht op 05-06-2022 20:00
62.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaaa dat inderdaad!! Ik vind dat je eerst een melding moet krijgen: de volgende beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
05-06-2022 19:59
Ja !!
Ik haat selfies. Ik ben best aardig om te zien, maar een Selfie? Echt kansloos bij mij
Heel herkenbaar ja! Ik vind mezelf ook best aardig om te zien, maar niet bepaald fotogeniek. Er is eigenlijk ook maar één stand waarbij mijn gezicht nog redelijk goed fotografeert. Alle andere foto's/selfies is altijd even schrikken.
Ik kijk altijd achterom want dat kan ik toch niet zelf zijn. Blijk ik het toch zelf te zijn incl grote neus, lange kin en dat ook nog eens in 3 voud.
Helaas niet wat ik zie als ik in mijn eigen spiegel kijk.

Spiegels bij kappers en veel kledingzaken zijn ook verschrikkelijk. Zal vast door het licht komen dat meestal van bovenaf komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar inderdaad. In de spiegel vind ik mijn gezicht best leuk, maar als ik mezelf op mijn telefoonscherm zie denk ik: jemig, loop ik echt zo over straat?

Daarom heb ik ook een hekel aan beeldbellen, ik ben altijd afgeleid door mijn eigen gezicht en of dat er wel een beetje normaal uitziet op het scherm.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind mezelf dan altijd zo chagrijnig kijken :rofl:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
_CarmiggelT_ schreef:
05-06-2022 20:11
Ik vind mezelf dan altijd zo chagrijnig kijken :rofl:
Dat heb ik altijd als ik mezelf onverwacht in een winkelruit zie. Dan denk ik dat ik best vriendelijk en vrolijk uit mijn ogen kijk, maar niet dus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
05-06-2022 20:09
Herkenbaar inderdaad. In de spiegel vind ik mijn gezicht best leuk, maar als ik mezelf op mijn telefoonscherm zie denk ik: jemig, loop ik echt zo over straat?

Daarom heb ik ook een hekel aan beeldbellen, ik ben altijd afgeleid door mijn eigen gezicht en of dat er wel een beetje normaal uitziet op het scherm.
:-) Heel herkenbaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja vreselijk. Ik frons heel veel als ik van alles probeer tegelijk te doen en dat zie ik in de spiegel natuurlijk niet maar wel op een selfie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ook expres gemaakte selfies lukken bij mij nooit.

Om te kijken of het beeld wel scherp/mooi is niet ik door het leesgedeelte van mijn bril kijken. Of heel erg focussen.

Ziet er niet uit.
Ik heb echt nooit dat mijn telefoon per ongeluk in de selfie stand staat.

Waarschijnlijk omdat ik die stand zo goed als nooit gebruik. Dus dat zou een oplossing kunnen zijn. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
05-06-2022 20:21
Ik heb echt nooit dat mijn telefoon per ongeluk in de selfie stand staat.

Waarschijnlijk omdat ik die stand zo goed als nooit gebruik. Dus dat zou een oplossing kunnen zijn. ;)
Daar hoef ik die stand niet vaak voor te gebruiken, ik klik er ook wel eens per ongeluk op als ik een andere functie op mijn camera wil gebruiken, bijvoorbeeld video, of documentscanner. Ik maak zelden selfies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spookslot schreef:
05-06-2022 19:59
Jaaaaa dat inderdaad!! Ik vind dat je eerst een melding moet krijgen: de volgende beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
:rofl: :rofl:
:rofl: whaaa geweldig dit. En jah.. herkenbaar. Ik ben sowieso niet fotogeniek maar die ongeplande selfies zijn echt niet om aan te zien!

Ik heb ooit wel eens gelezen dat men jou ziet, zoals je jezelf op een(normaal genomen) foto ziet. Lekker dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het is vreselijk.
Ook erg: je kinderen die (van onderaf) een foto van je nemen.
Ik moest laatst voor mijn werk op de foto en die man ging ook vanaf onder een foto maken. Volgens hen straalde dat kracht uit. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, geloof er helemaal niks van.
Het erge is dat ze die foto's dan toch gebruiken.
'je kunt deze collega altijd benaderen met vragen over je studiekeuze, in het echt lijkt ze iets minder op Jabba de hut'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
05-06-2022 20:09
Herkenbaar inderdaad. In de spiegel vind ik mijn gezicht best leuk, maar als ik mezelf op mijn telefoonscherm zie denk ik: jemig, loop ik echt zo over straat?

Daarom heb ik ook een hekel aan beeldbellen, ik ben altijd afgeleid door mijn eigen gezicht en of dat er wel een beetje normaal uitziet op het scherm.
Jaaa verschrikkelijk beeldbellen..ik zit dan ook heel de tijd naar mijzelf te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
05-06-2022 20:21
Ik heb echt nooit dat mijn telefoon per ongeluk in de selfie stand staat.

Waarschijnlijk omdat ik die stand zo goed als nooit gebruik. Dus dat zou een oplossing kunnen zijn. ;)
Ik maak zelden selfies dus ik weet ook niet waarom mijn telefoon op die stand komt te staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voordeel is dan weer dat je IRL juist heel erg meevalt. “Oh mevrouw! Ik dat echt dat u zo’n zure bitch was maar u ziet er juist heel lief uit!”/“Oh, u bent toch heel anders dan ik had verwacht”
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
05-06-2022 20:20
Ook expres gemaakte selfies lukken bij mij nooit.
Er is natuurlijk een reden waarom al die speciale selfie-apps waarmee je je kin en neus kleiner maakt, huid egaler, ogen en lippen groter etc. ieder miljoenen downloads hebben. Als iedereen een perfecte kop had op de foto zou er geen markt voor zijn. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar TO, besef je wel dat de mensen die op social media de perfecte selfie plaatsen, daar uuuuuren mee bezig zijn?

Ik weet nog wel dat vroegah (10 jaar terug ofzo) een jonger zusje van een vriendin helemaal into de selfies werd. Die oefende en poseerde echt hele middagen, en 100-en foto’s verder had ze dan 2 goeie. En dan gooien ze er alsnog filters overheen haha.

Met andere woorden: selfies zijn gewoon heel kut.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
05-06-2022 20:33
Voordeel is dan weer dat je IRL juist heel erg meevalt. “Oh mevrouw! Ik dat echt dat u zo’n zure bitch was maar u ziet er juist heel lief uit!”/“Oh, u bent toch heel anders dan ik had verwacht”
Wij vrouwen zijn ook veels te kritisch op onszelf en onze foto’s. Op
Bewegend beeld zijn we natuurlijk ook veel leuker :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven