Mode & Beauty alle pijlers

Schrikeffect van selfie by accident

05-06-2022 19:50 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het komt regelmatig voor dat als ik een foto wil maken per abuis de camera op selfie stand staat. Ik schrik mij dan altijd helemaal kapot. Het lijkt alsof ik minstens zes onderkinnen heb en dat is pas het begin.

Herkenbaar?
Andersom schreef:
05-06-2022 20:20
Ook expres gemaakte selfies lukken bij mij nooit.

Om te kijken of het beeld wel scherp/mooi is niet ik door het leesgedeelte van mijn bril kijken. Of heel erg focussen.

Ziet er niet uit.
De truuk is een beetje van bovenaf schieten is mij verteld. (er loopt er hier een rond die ze dagelijks maakt).
DS1971 schreef:
05-06-2022 21:33
De truuk is een beetje van bovenaf schieten is mij verteld. (er loopt er hier een rond die ze dagelijks maakt).

Maar die heeft vast geen multifocale bril.
Ik herken alles :'( .
Ook niet aan te bevelen: Een invalidetoilet waar een manshoge spiegel aan de muur hangt, recht tegenover de pot. Zoveel buik en rollen heb je nog nooit van je leven gezien. o_o
Ik vind hier dingen van.
Je moet hem hoger houden dan je gezicht en dan omlaag richten. Dan verdwijnen je onderkinnen en ben je meteen tien jaar jonger..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat mijn arm daar niet lang genoeg voor is. :D
Ik vind hier dingen van.
Andersom schreef:
05-06-2022 21:40
Maar die heeft vast geen multifocale bril.
Dat dan weer niet.

Maar toch, hoger houden zal het in ieder geval beter maken (denk ik dan, geen idee waarom een multifocale bril een goede selfie onmogelijk zou maken).
Desayuno schreef:
05-06-2022 21:16
Wij vrouwen zijn ook veels te kritisch op onszelf en onze foto’s. Op
Bewegend beeld zijn we natuurlijk ook veel leuker :)
Ook al niet.
Sta ik in de sportschool mensen te bekijken vanuit de spiegel. 'Jezus wat een Shrek, daar is nog wel even werk aan. O, dat ben ik zelf...'

Ook leuk is een vriend met kleerkasten met spiegels naast het bed. Het is echt heel lastig ontspannen en genieten tijdens de seks als je net in een flits hebt gezien dat je inmiddels panda bent van de make up, je haar wel geelectrocuteerd lijkt en je dikke witte putjesbillen hebt.
Wat een herkenning, bij mij gaat ie ook wel eens per ongeluk op de selfie-stand en dan schrik ik me de pleuris.
Bij de kapper, ook zo iets, dan die reclame, 'Kijk eens wat vaker in de spiegel van de kapper', 'Nou liever niet, denk ik dan' en daar moet je dan ook nog eens zo'n half uur naar kijken.
Om mezelf dan gerust te stellen, kijk ik dan thuis in de spiegel, daar is het beeld een stuk aangenamer.
Sabeltandcavia schreef:
05-06-2022 21:57
Ik denk dat mijn arm daar niet lang genoeg voor is. :D
:HA:
Haha gezien het gros van de mensen hier zichzelf echt vreselijk op selfies vindt en ik de meeste mensen er eigenlijk best oke uit vind zien, kan ik denk ik concluderen dat het voornamelijk tussen de oren zit en dat de meeste mensen niet zo afschrikwekkend eruit zien als ze zelf denken ;-D
DS1971 schreef:
05-06-2022 21:59
Dat dan weer niet.

Maar toch, hoger houden zal het in ieder geval beter maken (denk ik dan, geen idee waarom een multifocale bril een goede selfie onmogelijk zou maken).

Omdat ik door het leesgedeelte moet kijken of het plaatje op de camera is wat ik wil. Of om te controleren of ik er überhaupt wel op dus. Waardoor mijn hoofd dan weer de verkeerde houding heeft.
Andersom schreef:
06-06-2022 06:55
Omdat ik door het leesgedeelte moet kijken of het plaatje op de camera is wat ik wil. Of om te controleren of ik er überhaupt wel op dus. Waardoor mijn hoofd dan weer de verkeerde houding heeft.
Als je dat niet doet, dan kun je op basis van de wazige vlekken die je dan ziet toch wel inschatten waar je in beeld bent te vinden? Zo zou ik dat doen. En er dan een paar maken.

Niets abnormaals aan selfie maken, bekijken, selfie opnieuw, bekijken, selfie opnieuw, bekijken, zachtjes fuck zeggen, selfie opnieuw, bekijken, jezus friggin’ christ met daarachter een omschrijving van alles wat er in jouw hoofd mis is aan de selfie uitroepen, selfie opnieuw nemen en dan uiteindelijk besluiten dat het toch niet beter gaat worden, om vervolgens een prachtige foto op insta te mikken.

Want zoals hierboven al omschreven: mensen zijn nu eenmaal wat kritischer op hoe ze zelf op een foto staan dan anderen dat zijn.
DS1971 schreef:
06-06-2022 07:57
Als je dat niet doet, dan kun je op basis van de wazige vlekken die je dan ziet toch wel inschatten waar je in beeld bent te vinden? Zo zou ik dat doen. En er dan een paar maken.

Niets abnormaals aan selfie maken, bekijken, selfie opnieuw, bekijken, selfie opnieuw, bekijken, zachtjes fuck zeggen, selfie opnieuw, bekijken, jezus friggin’ christ met daarachter een omschrijving van alles wat er in jouw hoofd mis is aan de selfie uitroepen, selfie opnieuw nemen en dan uiteindelijk besluiten dat het toch niet beter gaat worden, om vervolgens een prachtige foto op insta te mikken.

Want zoals hierboven al omschreven: mensen zijn nu eenmaal wat kritischer op hoe ze zelf op een foto staan dan anderen dat zijn.

Dat weet ik allemaal wel hoor! Maar toch lukt het me zelden. En nee, mijn foto's zijn dan echt niet prachtig, mijn kinderen zijn daar heel eerlijk in.
Helemaal herkenbaar!
Ik maak de mijne een beetje van de zijkant, afhankelijk van waar er die dag minder puistjes zitten. De camera van boven zodat je minder onderkin hebt, daar kijken geoefenden allang doorheen... zoek maar op "fat girl angle" :-P)
Ja hahaha zo herkenbaar :rofl:
Ik denk ook altijd dat ik er in het echt veel anders/beter uitzie dan op selfies of foto's die onverwacht worden genomen.
Ik heb dus een soort vertekend zelfbeeld, maar dan omgekeerd/positief. Werkt best :biggrin:
glitglam schreef:
09-06-2022 14:04
Ja hahaha zo herkenbaar :rofl:
Ik denk ook altijd dat ik er in het echt veel anders/beter uitzie dan op selfies of foto's die onverwacht worden genomen.
Ik heb dus een soort vertekend zelfbeeld, maar dan omgekeerd/positief. Werkt best :biggrin:
Ik ook! Is fijn, totdat de harde realiteit ineens binnenkomt.
Ooeeee herkenning alom! Vreselijk, ik moet dat eigenlijk niet doen want dan raak ik terplekke depressief. Het is erger geworden vanaf mijn 40ste. Veel te confronterend.

En ik ging onlangs kleding passen in een winkel en ik dacht, why bother? Nieuwe kleding gaat de pijn of klap niet verzachten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven