Mode & Beauty alle pijlers

Sla jij kledingwinkels over i.v.m. 'doelgroep'?

19-02-2019 18:07 328 berichten
Nadat leuke sneakers van Gabor bestempeld werden als 'senioren gympen' in een ander topic vraag ik me het volgende af:

Slaan jullie kledingwinkels over die zich niet richten op jouw doelgroep? Of koop jij nog steeds leuke dingen bij bijvoorbeeld de Coolcat ook al is dat meer voor tieners? Of bij M&S mode ook al richten die zich wellicht wat meer op je moeder of oma?

Ik koop mijn kleding zelf echt overal en nergens en let niet echt op de doelgroep tenzij het echt een designer winkel is maar dat is meer omdat ik dat niet kan betalen :hihi: .
Weddingpresent schreef:
20-02-2019 17:25
Misschien heeft ze geen baan waarin dat belangrijk is. Ik werk met gedetineerde TBS-ers, als ik dan geen lang shirt of vest over mijn broek draag, krijg ik de hele dag seksueel getinte opmerkingen over mijn kont etc. Dus ik kleed me daar ook zeer degelijk.
Gedetineerde tbs’ers?

Zijn ze gedetineerd of hebben ze tbs? Dat zijn echt twee héél verschillende dingen.

Doet totaal niet ter zake in het topic, weet ik.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
20-02-2019 17:51
Gedetineerde tbs’ers?

Zijn ze gedetineerd of hebben ze tbs? Dat zijn echt twee héél verschillende dingen.
Ik bedoel zowel gedetineerden als tbs drs , foutje :proud:
Wat ontzettend knap, al dat gezeik op Weddingpresent. De reden waarom ze 100 keer “ik vind” schrijft, is omdat ze meteen aangevallen wordt op wat ze zegt. Daarop komt haar reactie dat het dus geen feit is, maar haar mening. Een mening die volgens mij overigens iedereen heeft. En iedereen doet nu alsof ze de grootste onzin vertelt..
N ever mind.
Geen kledingwinkels die ik expres/principieel vermijd maar in sommige winkels koop ik tegenwoordig veel minder dan vroeger of in sommige winkels ben ik sowieso nooit vaak geweest.

Ik ben niet heel erg uitgesproken qua kleding, nooit geweest ook. Geef ook niet héél veel om kleding maar het is me ook niet om het even. Als ik iets koop wil ik het wel leuk/mooi vinden.

Meestal spijkerbroek met blouse of trui, ik "mag" van mijzelf niet alleen maar hoodies maar vind die stiekem wel het fijnst. Altijd platte schoenen. Ik heb 1 brede voet dus koop vaak Durea, Gabor of Converse. Dat schoenen mooi moeten zijn interesseert me trouwens nog minder dan kleding.
Poging3 schreef:
20-02-2019 19:01
Wat ontzettend knap, al dat gezeik op Weddingpresent. De reden waarom ze 100 keer “ik vind” schrijft, is omdat ze meteen aangevallen wordt op wat ze zegt. Daarop komt haar reactie dat het dus geen feit is, maar haar mening. Een mening die volgens mij overigens iedereen heeft. En iedereen doet nu alsof ze de grootste onzin vertelt..
Wat een heldere analyse.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
20-02-2019 17:15
Je hebt inderdaad over heel veel een mening.
Wat voor kleding is wel gepast op het schoolplein dan?
In ierder geval niet de nat-gezweette lycra sport leggings en topjes waarin ik op woensdagmiddag heul veul moeders hun kind zie ophalen!

Gezien het overgewicht van de gemiddelde moeder, waardeer ik de sport-inspanning, maar ga douchen, kleed je om of stuur oma om de kinderen te halen!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
20-02-2019 17:25
Meid, doe niet zo overgevoelig. Overal een mening over hebben (met name over anderen natuurlijk) en dan een beetje zielig gaan doen als je er op aangesproken wordt. Dat laatste mag ook gewoon hè, ‘in Nederland’.
En lekker hypocriet van je om hier iemand denigrerend aan te spreken met "meid"....

Je bent zelf ook 20 geweest en had toen ook een mening over álles en iedereen.....


Maar dàt ga jij zo in je reactie ontkennen.....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
20-02-2019 20:07
In ierder geval niet de nat-gezweette lycra sport leggings en topjes waarin ik op woensdagmiddag heul veul moeders hun kind zie ophalen!

Gezien het overgewicht van de gemiddelde moeder, waardeer ik de sport-inspanning, maar ga douchen, kleed je om of stuur oma om de kinderen te halen!
Gezweette?
Ik ruik een driedubbelnicker
Alle reacties Link kopieren
Poging3 schreef:
20-02-2019 19:01
Wat ontzettend knap, al dat gezeik op Weddingpresent. De reden waarom ze 100 keer “ik vind” schrijft, is omdat ze meteen aangevallen wordt op wat ze zegt. Daarop komt haar reactie dat het dus geen feit is, maar haar mening. Een mening die volgens mij overigens iedereen heeft. En iedereen doet nu alsof ze de grootste onzin vertelt..
Niet iedereen! Ik deel haar mening, ben overigens dik in de 40, en schaam me vaak voor leeftijdgenoten....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
20-02-2019 20:12
Niet iedereen! Ik deel haar mening, ben overigens dik in de 40, en schaam me vaak voor leeftijdgenoten....
Dat is helemaal sneu. Waarom zou je je schamen voor anderen?!
SallySpectra* schreef:
20-02-2019 20:16
Dat is helemaal sneu. Waarom zou je je schamen voor anderen?!
Is projecteren
Ik ben niet wat jij denkt dat ik ben, jij bent wat je denkt dat ik ben.
NYC schreef:
20-02-2019 19:20
Geen kledingwinkels die ik expres/principieel vermijd maar in sommige winkels koop ik tegenwoordig veel minder dan vroeger of in sommige winkels ben ik sowieso nooit vaak geweest.

Ik ben niet heel erg uitgesproken qua kleding, nooit geweest ook. Geef ook niet héél veel om kleding maar het is me ook niet om het even. Als ik iets koop wil ik het wel leuk/mooi vinden.

Meestal spijkerbroek met blouse of trui, ik "mag" van mijzelf niet alleen maar hoodies maar vind die stiekem wel het fijnst. Altijd platte schoenen. Ik heb 1 brede voet dus koop vaak Durea, Gabor of Converse. Dat schoenen mooi moeten zijn interesseert me trouwens nog minder dan kleding.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Een toevoeging op mijn eerdere reactie:

Spanje is tegenwoordig inderdaad niet zo'n best voorbeeld van goed gekled meer, maar tot een aantal jaar terug was dat anders.

Overigens heeft de Spaanse kledingindustrie als geen ander wetwn te profiteren van EU subsidies waardoor ze nu enorm succesvolle conglomeraten hebben opgebeouwd. En da's wel knap!

Jammer vind ik wel dat ze weinig (niet 'geen'!) aandacht hebben voor duurzaamheid. Want het kan zo anders.

Overigens is het wel degelijk zo dat een bakkersvrouw in de Dordogne er gemiddeld (in mij beleving!) Beter uit ziet dan de ve Nederlanders.

Het algehele aanbod van kleding/modewinkels in NL is verschraald. Enkel de grote steden kennen nog wat kleinere zaken met een zekere uniciteit. In de provincie, is het veelal ketens, eenheidsworst en veel kommer en kwel.
jouw leven is een keuze
2east schreef:
20-02-2019 20:27
Een toevoeging op mijn eerdere reactie:

Spanje is tegenwoordig inderdaad niet zo'n best voorbeeld van goed gekled meer, maar tot een aantal jaar terug was dat anders.

Overigens heeft de Spaanse kledingindustrie als geen ander wetwn te profiteren van EU subsidies waardoor ze nu enorm succesvolle conglomeraten hebben opgebeouwd. En da's wel knap!

Jammer vind ik wel dat ze weinig (niet 'geen'!) aandacht hebben voor duurzaamheid. Want het kan zo anders.

Overigens is het wel degelijk zo dat een bakkersvrouw in de Dordogne er gemiddeld (in mij beleving!) Beter uit ziet dan de ve Nederlanders.

Het algehele aanbod van kleding/modewinkels in NL is verschraald. Enkel de grote steden kennen nog wat kleinere zaken met een zekere uniciteit. In de provincie, is het veelal ketens, eenheidsworst en veel kommer en kwel.
Is het nou zo of is het jouw mening?

Verder heb ik jarenlang heel veel in Frankrijk vertoefd en ik deel jouw opvatting echt niet.

Overigens woon ik in wat jij waarschijnlijk kwalificeert als ‘de provincie’ en in mijn stad zijn er echt zat leuke boetiekjes, waar ik overigens zo’n 80% van mijn kleding koop.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
20-02-2019 20:34
Is het nou zo of is het jouw mening?

Verder heb ik jarenlang heel veel in Frankrijk vertoefd en ik deel jouw opvatting echt niet.

Overigens woon ik in wat jij waarschijnlijk kwalificeert als ‘de provincie’ en in mijn stad zijn er echt zat leuke boetiekjes, waar ik overigens zo’n 80% van mijn kleding koop.
... en dus.....?

Di's een forum hè! Hier hebben mensen geen 100% gelijk of 100% ongelijk. Hier is geen waar of niet waar.

Hier is "mening" "smaak" "wens" en "voorkeur"....
Ook ik kraam hier met enige regelmaat onzin uit. gewoon, omdat het kan. Probeer (niet altijd succesvol, dat geef ik toe) daarbij wel altijd respectvol te reageren.

Wat jij omschrijft als leuke boetiekjes, daar poept een ander misschien op, en hoewel jij jezelf misschien goed gekleed vind, zegt dat alles over jouw smaak en niets over die van alle andere forummers. En daar is niks mis mee.

Dit topic gaat om de vraag of je je aangesproken voelt door modewinkels die een bepaalde doelgroep proberen aan te spreken of juist niet. En zo ja/nee dan waarom....?

Dus als jij als 70+, aangesproken wordt als 70+, of je daar in mee gaat, dit kan waarderen en je laat verleiden tot een aankoop.

Wel heel fijn voor je dat jouw dorp leuke boetiekjes heeft....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
20-02-2019 20:07
In ierder geval niet de nat-gezweette lycra sport leggings en topjes waarin ik op woensdagmiddag heul veul moeders hun kind zie ophalen!

Gezien het overgewicht van de gemiddelde moeder, waardeer ik de sport-inspanning, maar ga douchen, kleed je om of stuur oma om de kinderen te halen!
Zweettopjes? Lijkt me erg koud. Ik zie vooral winterjassen en sjaals op het schoolplein. Gezien het seizoen niet heel gek. Wat eronder zit, geen idee.

En de gemiddelde moeder heeft overgewicht? Ik vind mezelf een hele gemiddelde moeder. En ik heb geen overgewicht.
2east schreef:
20-02-2019 20:50
... en dus.....?

Di's een forum hè! Hier hebben mensen geen 100% gelijk of 100% ongelijk. Hier is geen waar of niet waar.

Hier is "mening" "smaak" "wens" en "voorkeur"....
Ook ik kraam hier met enige regelmaat onzin uit. gewoon, omdat het kan. Probeer (niet altijd succesvol, dat geef ik toe) daarbij wel altijd respectvol te reageren.

Wat jij omschrijft als leuke boetiekjes, daar poept een ander misschien op, en hoewel jij jezelf misschien goed gekleed vind, zegt dat alles over jouw smaak en niets over die van alle andere forummers. En daar is niks mis mee.

Dit topic gaat om de vraag of je je aangesproken voelt door modewinkels die een bepaalde doelgroep proberen aan te spreken of juist niet. En zo ja/nee dan waarom....?

Dus als jij als 70+, aangesproken wordt als 70+, of je daar in mee gaat, dit kan waarderen en je laat verleiden tot een aankoop.

Wel heel fijn voor je dat jouw dorp leuke boetiekjes heeft....
Het gaat erom dat jij aanhaalt dat er ‘in de provincie’ vooral eenheidsworst is en weinig unieke winkels. Dat vind ik in mijn stad (niet dorp) wel meevallen. Niet omdat die boetiekjes waar ik kom voor iedereen geschikt zijn of omdat iedereen die leuk moet vinden, nee, ik stel vast dat er hier in de stad juist best veel uniekere winkeltjes/boetiekjes zitten. Heus niet allemaal boetiekjes waar ik ook kom trouwens of waar ze alleen maar mijn smaak verkopen.

En neem even een kopje thee, je komt redelijk opgefokt over met je geklets over poep en respectvol reageren.
2east schreef:
20-02-2019 20:07
In ierder geval niet de nat-gezweette lycra sport leggings en topjes waarin ik op woensdagmiddag heul veul moeders hun kind zie ophalen!

Gezien het overgewicht van de gemiddelde moeder, waardeer ik de sport-inspanning, maar ga douchen, kleed je om of stuur oma om de kinderen te halen!
Zó respectvol.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
20-02-2019 20:57
Zweettopjes? Lijkt me erg koud. Ik zie vooral winterjassen en sjaals op het schoolplein. Gezien het seizoen niet heel gek. Wat eronder zit, geen idee.

En de gemiddelde moeder heeft overgewicht? Ik vind mezelf een hele gemiddelde moeder. En ik heb geen overgewicht.
:-D dan ga ik mijn kinderen naar een andere school doen, misschien ligt het daar aan.

Winterjassen ook, maar toch vooral hup uit de sportschool snel-snel kinderen ophalen mèt bijbehorende geur..... en vrijwel alleen op woensdag. Soort nationale Zumba-dag denk ik.....

Of ik woon echt in het vautste dorp van Nederland..... dat kan natuurlijk ook....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-02-2019 20:11
Ik ruik een driedubbelnicker
:bonk: jammer dat ik zo laag wordt ingeschat. Veel waarschijnlijker is dat er mensen zijn die mijn mening delen. Maar nee, ik zal vast mezelf gelijk geven door andere nicks aan te maken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Off topic, maar gewoon omdat het kan - altijd leuk om, na wat ik er hier zoal over gelezen heb, even te kijken hoe gewone mensen in andere landen er dan echt bijlopen. Een willekeurige weekmarkt in een Spaans dorp https://www.youtube.com/watch?v=GW7-KbLT42w en in een Frans dorp https://www.youtube.com/watch?v=ZUIaPm1iMD4
Foto's: https://atalayaluarca.wordpress.com/201 ... usel-20775

Nou, echt heel anders dan hier, hoor. Tjongejonge, ik ben verblind door zoveel modegevoel.
dana wijzigde dit bericht op 21-02-2019 01:37
12.57% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
20-02-2019 21:07
Off topic, maar gewoon omdat het kan - altijd leuk om, na wat ik er hier zoal over gelezen heb, even te kijken hoe gewone mensen in andere landen er dan echt bijlopen. Een willekeurige weekmarkt in een Spaans dorp https://www.youtube.com/watch?v=GW7-KbLT42w en in een Frans dorp https://www.youtube.com/watch?v=ZUIaPm1iMD4

Nou, echt heel anders dan hier, hoor. Tjongejonge, ik ben verblind door zoveel modegevoel.
filmpjes niet gezien
Ik heb ook in Spanje en Frankrijk gewoond, en ik herken dat ook niet hoor; dat iedereen zo goed gekleed zou gaan. Zeker buiten Parijs niet. Daar zie je meer de wat sjofele alternatieve look. Wat ook een lewk is natuurlijk.

Bij gelegenheden maken mensen er meestal wel meer werk van.

Heb ook in Londen gewoond en daar kan het natuurlijk vreselijk slecht gekleed zijn, te kort, te strak, te ordinair, maar wie goed gekleed gaat, gaat ook echt goed gekleed. Of dat nou in klassiek tweed maatpakken is, of heel modieus en gedurfd, maar zo zie je ze in NL zelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven