Mode & Beauty alle pijlers

Sla jij kledingwinkels over i.v.m. 'doelgroep'?

19-02-2019 18:07 328 berichten
Nadat leuke sneakers van Gabor bestempeld werden als 'senioren gympen' in een ander topic vraag ik me het volgende af:

Slaan jullie kledingwinkels over die zich niet richten op jouw doelgroep? Of koop jij nog steeds leuke dingen bij bijvoorbeeld de Coolcat ook al is dat meer voor tieners? Of bij M&S mode ook al richten die zich wellicht wat meer op je moeder of oma?

Ik koop mijn kleding zelf echt overal en nergens en let niet echt op de doelgroep tenzij het echt een designer winkel is maar dat is meer omdat ik dat niet kan betalen :hihi: .
Bij Coolcat zie ik altijd wel leuke over the top glitterjurkjes voor bijv oud en nieuw hangen. Maar ja, zelfs voor maat 36 hebben ze daar niks. Volgens mij hebben ze hun eigen maatvoering die loopt van xxxxxxxxxs tot xxxxxs.
En sommige ontwijk ik blijkbaar zelfs in mijn onderbewuste. Ik had geen idee dat Coolcat nog bestond, maar iedereen noemt het hier, haha! Dat was als tiener in de 90’s mijn smaak al niet. Ik betwijfel dat het dat nu ik naar de 40 loop wel is.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-02-2019 18:21
Ik geef deze post een like!
Ja ik ook, trouwens ik kom vaker in een kleding winkel voor zeker niet mijn normale doelgroep. Shoppen voor vrouwenkleren is zoveel leuker dan voor mannenkleren.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen flauw idee welke winkels bij welke doelgroep horen. :$
Alle reacties Link kopieren
Laatst een super gave broek bij de coolcat gekocht! Kreeg echt enorm veel complimenten. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-02-2019 18:24
Zonde! Ik ben laatst goed geslaagd bij Hudson's Bay en een andere dure (voor mij) winkel omdat men veel leuks had hangen met 50-70% korting. Ik heb dan gewoon schijt aan het personeel.
Je hebt helemaal gelijk, maar als ik zo'n winkel zie dan weet ik al dat ik me daar niet op mijn gemak ga voelen. Hudson Bay is een erg goed voorbeeld.
Veel kleding koop ik trouwens online, ook bij large en daar hoor ik toch niet echt bij de doelgroep.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-02-2019 18:29
Ik ben niet bevooroordeeld waar het gaat om winkels en merken omdat je altijd de kans loopt een verrassing tegen te komen ook al behoor ik niet tot de doelgroep, daarom stap ik overal naar binnen.
Maar dan vind jij het leuk om te shoppen voor kleding?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hema, miss stam achtige winkels, die vermijd ik. Vaak verkopen ze maat 34 niet eens dus dat heeft toch geen zin. In de coolcat kom ik ook nooit, ordinair. Bestaat wonderwoman eigenlijk nog? Dat was het iets minder ordinaire zusje van de coolcat. H&M blijft toch wel favoriet. En de primark. Vero moda. Maar ik shop dan ook altijd op budget :-D Aantal jaar geleden ging ik ook nog weleens naar de C&A maar die hebben (naar mijn smaak) steeds truttiger kleding. Online Boohoo, Asos enz.
tonkje schreef:
19-02-2019 18:38
Je hebt helemaal gelijk, maar als ik zo'n winkel zie dan weet ik al dat ik me daar niet op mijn gemak ga voelen. Hudson Bay is een erg goed voorbeeld.
Veel kleding koop ik trouwens online, ook bij large en daar hoor ik toch niet echt bij de doelgroep.
Nou, voor wat het waard is, bij de Huson’s Bay in Amsterdam hoef je je niet druk te maken om personeel. Het is er altijd uitgestorven, en je kunt er lekker in je uppie je gang gaan. Paskamers zijn enorm groot met een fauteuil en prima licht.
Er zijn veel winkels die ik standaard oversla: Esprit, Shoeby, Van Haren, Manfield, Livera, Sting. Eigenlijk onterecht, want ik weet helemaal niet hoe de collectie nu is. Maar ik sla ze over, omdat ik de keren dat ik er in het verleden was, het echt geen leuke kleding vond.
En bijvoorbeeld King Louie. Daar zou ik nooit in ga lopen, niet omdat ik bang ben voor andermans reactie, maar ik lach mijzelf vooral uit als ik in de spiegel kijk met die kleding aan. Dan zie ik mijzelf ineens als Bakfietsmoeke met Birkenstocks of Shabbies. Een combi waar ik van gruwel als ik het op straat zie. Met die kleding aan zou ik mij ineens zo’n type voelen.
Ik denk dat iedereen wel associaties heeft met merken. En wie zegt dat niet te hebben die liegt :)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-02-2019 18:42
Nou, voor wat het waard is, bij de Huson’s Bay in Amsterdam hoef je je niet druk te maken om personeel. Het is er altijd uitgestorven, en je kunt er lekker in je uppie je gang gaan. Paskamers zijn enorm groot met een fauteuil en prima licht.
In M’tricht kan je ook een kanon afvuren in Hudsons Bay zonder iemand te raken.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 18:53
0.25% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
19-02-2019 18:46
In M’tricht kun je ook een kanon afvuren in Hudsons Bay zonder iemand te raken.
Haha! Ik had had eerst staan “...kun je een kanon afschieten.”
Alle reacties Link kopieren
Alleen de Sting, die heeft als doelgroep hele dove mensen met hun standje burenruzie dus helaas.
Monchu69 schreef:
19-02-2019 18:44
Er zijn veel winkels die ik standaard oversla: Esprit, Shoeby, Van Haren, Manfield, Livera, Sting. Eigenlijk onterecht, want ik weet helemaal niet hoe de collectie nu is. Maar ik sla ze over, omdat ik de keren dat ik er in het verleden was, het echt geen leuke kleding vond.
En bijvoorbeeld King Louie. Daar zou ik nooit in ga lopen, niet omdat ik bang ben voor andermans reactie, maar ik lach mijzelf vooral uit als ik in de spiegel kijk met die kleding aan. Dan zie ik mijzelf ineens als Bakfietsmoeke met Birkenstocks of Shabbies. Een combi waar ik van gruwel als ik het op straat zie. Met die kleding aan zou ik mij ineens zo’n type voelen.
Ik denk dat iedereen wel associaties heeft met merken. En wie zegt dat niet te hebben die liegt :)
Ik had dit geschreven kunnen hebben.

Ja, want de King Louie en Esprit-types, niks mis mee als dat je smaak is, maar die dragen dan vaak weer hele andere dingen weer niet. Is toch prima.
Ik koop gewoon wat ik leuk vind. Hoe de winkel eruit ziet boeit niet, want ik koop 90% online.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
19-02-2019 18:19
Coolcat sla ik ook over, nare winkel met takkeherrie.
En in de Leidsestraat zit een kledingwinkel waar ze vergeten zijn het licht aan te doen, het ziet eruit als een donker hol. Daar ben ik nog nooit naar binnen geweest.
En winkels die uitstralen dat ze heel erg duur zijn en die mij het gevoel geven dat je er weggekeken gaat worden als je er als huis- tuin- en keukenpersoon naar binnen gaat.
Abercrombie denk ik? Nog nooit binnen geweest. Lijkt me helemaal niks. Ik had in het begin niet eens door dat het überhaupt een winkel was.

Ik kom niet in bepaalde winkels omdat het me niet aanspreekt en dat komt idd omdat ik niet tot de doelgroep behoor of de maten, vaak te kort qua mouwen en broekspijpen of te krap bij de boezem
lemoos2 schreef:
19-02-2019 18:46
In M’tricht kan je ook een kanon afvuren in Hudsons Bay zonder iemand te raken.
Daar staat het personeel alleen maar op de telefoon te kijken, een stukje verderop ligt de Bijenkorf die een stuk gezelliger is.
lemoos2 schreef:
19-02-2019 18:40
Maar dan vind jij het leuk om te shoppen voor kleding?
Dor die aanhoudende depressieve gevoelens ben ik al lang niet meer in de stad geweest, maar onder normale omstandigheden vind ik het wel leuk om te snuffelen in winkels.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik hoop gewoon dat het past. Ik haat kledingshoppen dus als ik ooit iets van een merk heb gekocht dat goed zat en het is echt versleten dan probeer ik het eerste die winkel weer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kom nooit in de H&M, hopelose paskamers en ik vind het gewoon geen fijne winkel.
lemoos2 schreef:
19-02-2019 18:46
In M’tricht kan je ook een kanon afvuren in Hudsons Bay zonder iemand te raken.
In andere plaatsen ook. Ik vind het er ook halfleeg en rommelig uitzien. Ben benieuwd hoe lang Hudson's Bay het gaat volhouden in Nederland.
Vlinder1963 schreef:
19-02-2019 19:03
Ik kom nooit in de H&M, hopelose paskamers en ik vind het gewoon geen fijne winkel.
Hier zijn er dan weer chronisch te weinig paskamers bij H&M.
En giga rijen. Op zowat elk moment van de dag.

Ze roepen zelf al om door de speakers dat je 't thuis maar moet passen en binnen de 14 dagen kan komen ruilen.


Ik kom er nooit voor mezelf, want ze hebben er toch niks in mijn maat.
Maar mijn moeder, tante, zus, vriendin, ... passen er wel in, vandaar dat ik er af en toe toch binnenwandel.
Alle reacties Link kopieren
Ik sla alleen bewust merken over waarvan ik weet dat ik ze niet pas of de kwaliteit niet goed vind.

Van Haren, Bristol ed omdat ik de kwaliteit niet geweldig vind.

Bijenkorf vond ik altijd te duur maar in de uitverkoop best heel fijn tegenwoordig.

Het veranderd ook gewoon. Vroeger moest het goedkoop zijn. Tegenwoordig vind ik het belangrijker dat het duurzaam is, kwaliteit en productie. En probeer ik daar meer op te letten, met als gevolg dat je bepaalde winkels niet ingaat en andere nu juist wel. Je komt in een andere prijsklasse te recht.
Alle reacties Link kopieren
Ik sla verreweg de meeste winkels over: omdat de muziek mij stoort (Coolcat), ze overmatig met parfum sprayen (Stravasius), bekend staan om slechte arbeidsomstandigheden (Primark), de kleding niet past (Ulla Popken), de kwaliteit slecht is (WE), het personeel onvriendelijk, de winkelinrichting irritant (Kruidvat), etc. Overigens sla ik ook webwinkels en merken over als ik ooit irritante reclame heb gezien. Dankzij dit forum zal ik o.a. geen T-mobile, Bugles en Zalando meer aanschaffen. Daarnaast koop ik bepaalde merken niet, omdat ik moeite heb met hun ethiek (Abercrombie, Canada Goose). Winkels waar ook bont wordt verkocht boycot ik eveneens.

Nou scheelt het dat ik sowieso niet hou van winkelen en het liefst gericht haal wat ik wil hebben. Ik kom bijna altijd weer bij dezelfde winkels uit (soms ketens en soms unieke winkels). Dat zijn winkels waar ik een grote kans van slagen heb en dus waarschijnlijk ik de doelgroep ben. Toch heb ik ook weleens een supertoffe tas gekocht in een winkel bedoelt voor 70+ (ik was toen 20 ofzo), de verkoopsters vonden dat zo ontzettend leuk dat ik het nog steeds weet. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele diverse smaak qua kleding. De ene dag een kokerrok met pumps en de andere dag nike air max met gecheurde spijkerbroek en hoodie.

Ik koop bij vanalles van miss etam tot Coolcat.

En ik heb een voorliefde voor gotic geinspireerde kleding, dus dat sprokkel ik overal bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven