Mode & Beauty alle pijlers

Waar koopt jouw moeder haar kleren?

02-02-2023 18:19 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje gekke vraag wellicht, maar mijn moeder klaagde laatst tegen mij dat ze geen flauw idee heeft waar ze kleding kan kopen. En ik snap haar wel.
Ze is 75 maar ze heeft een druk actief leven. De typische 'omawinkels' zijn niks voor haar, maar in 'normale' winkels zijn truien vaak te kort of is de pasvorm niet geschikt.
Mijn moeder is geen type voor een speciaalzaak met verkopers die dingen aandragen (dat maakt dit probleem niet eenvoudiger, ik weet het...)
Ze is op zoek naar kleding die niet uit een ANWB-winkel lijkt te komen, niet te oubollig is, maar ook niet te flamboyant. Er mag best een knipoog in zitten.
Waar kopen jullie moeders, hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder is heel hip voor haar 75ste, ( of ik ben oud met 50?) wij winkelen in dezelfde winkels. 0a van uffelen. Van Tilburg, la moda, WE, expresso,
Ook gaan we graag naar de onbekende boetiekjes waar ze geen standaard spul verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder is halverwege de 60, altijd goed gekleed vind ik, koopt overal en nergens. Vooral wat lokale winkels maar ook best merken die ik ook draag, Fabienne Chapot bijvoorbeeld, of juffrouw Jansen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar probleem, mijn moeder kan ook moeilijk iets leuks vinden. Af en toe heeft ze een toevalstreffer van Tommy Hilfiger (zonder die roodwitte blokken, de snit van hun tuttige spul valt net goed voor 75+).
Alle reacties Link kopieren Quote
mijn moeder droeg Cecil bijvoorbeeld. Maar ook wel C&A als het zo uitkwam
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan regelmatig hier heen.

https://www.konijnendijkmode.nl/nl/
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel dank voor al jullie reacties! Ik snel met mijn laptop naar mijn moeder om haar alles te laten zien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik, vrouw die tegen de 70 loopt, koop mijn kleren bij BA&SH , Marco polo, In wear, tommy Hilfiger, G-Star en Claudia strater .
Ook wip ik vaak bij de Beijenkorf binnen .
Ook voor mij zijn die "omawinkels" niks en die loop ik snel voorbij.
Er is genoeg leuke kleding voor mensen die een jaartje ouder zijn en er nog leuk en vlot bij willen lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
03-02-2023 11:42
Het moet een beetje je stijl zijn, maar Finse winkels (oa Skandika, Keskusta) hebben vaak kleding van mooie stoffen die comfortabel valt en zit. Het zijn vaak een beetje de artistieke/intellectuele types van een zekere leeftijd met een goedgevulde portemonnee die daar kopen, want de kleding is vaak kleurig en niet goedkoop. Mijn moeder koopt daar graag in de uitverkoop.
Wat een goede tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uniqlo misschien?
Urbanmom schreef:
03-02-2023 18:25
Purdey
Oh ja, Purdey koopt mijn moeder ook, haha! Ik doe boodschappen met linnen tas van daar. Maar ze moet zelf ook altijd gniffelen om de Purdey.
Alle reacties Link kopieren Quote
Claudia Sträter en Gerry Weber b.v.. Dat werd hier al genoemd en daar sluit ik me bij aan.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder van 71 is fan van Sezane (ikzelf ook wel trouwens). Online, maar ze hebben sinds kort ook een winkel in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle73 schreef:
03-02-2023 17:50
Ik weet niet waar je woont, maar mijn moeder slaagt erg goed in Duitsland, bijvoorbeeld bij Sinn. Je zou ook eens naar van Tilburg in Nistelrode kunnen gaan.
Van Tilburg inderdaad! Heel veel merken, en alles wordt gratis op maat gemaakt als dat nodig is. Daar kun je ook nog op wachten. Top!!
Alle reacties Link kopieren Quote
In de sale. Voornamelijk Jeans Centre, Only en Zara. Soms de C&A. Maar ze komt ook gewoon thuis met een leuke korte zomerjurk van de Zeeman. Mijn moeder is vrij hip en classy tegelijk, ik weet niet hoe ze dat doet. Ze ziet er ook altijd leuk uit met opgestoken haren of juist los, skinny broeken, en halflange jurken (in de zomer soms een lange) of halflange A-lijn rokken met kniehoge platte laarzen eronder. Ze is trouwens begin zestig.

Echte kleding voor oudere dames was aan mijn oma nog niet besteed. Zij zag er ook altijd vlot uit. Ze was gek op panterprint en kocht zo ongeveer alles op de markt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven