Mode & Beauty alle pijlers

Wat is een Chino-broek?

08-03-2011 12:12 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd lees ik steeds dat de nieuwe trend in broekenland een Chino-broek is.

Ik vind ze er op zich wel leuk uitzien, maar wat is nou het verschil tussen een Chino-broek en een sportieve pantalon? Of is het gewoon een nieuwe naam voor een bestaand model?
Stressed is just desserts spelled backwards
Chino cloth is a twill fabric, usually made primarily from cotton. Originally used in British and French military uniforms in the mid-19th century, today it is also used to make civilian clothing.

(wikipedia)

chino is dus de stof waarvan de broek gemaakt is.

net zoals de stofnaam denim die ook een eigen leven is gaan leiden.
Volgens mij is een Chino-broek een broek met plooien aan de bovenkant onder de taille band. Daardoor zit hij bij je heupen wat wijder. Volgens mij worden de pijpen ook smaller naar onder toe.

Tenminste zo ziet mijn Chino-broek eruit.
Volgens mij gaat het niet om de stof, maar om het model. Het lijkt een beetje op een boyfriend jeans, dus eigenlijk een beetje te groot. Mijn Chino is van boven ook wijd (beetje laag kruis, maar geen harem) en onderaan de pijpen weer smal.
O, wat pompedom zegt....
Een aantal van jullie hebben er dus al 1? Is het model wel een beetje flatteus?
Tsja, wat is flatteus? Ik vind hem mezelf erg leuk staan, maar wie ben ik? Al heeft mijn ultrakritische man hem ook goedgekeurd .
Volgens mij is het de moderne variant op de bandplooibroek! Ik sla over...
mal je bent alweer in gedachten aan het shoppen voor als die enorme buik weer mooi plat is

Ik vind die Chino niet zo heeeel leuk. Maar ik moet overal een jaar aan wennen hoor
En ik vind het lelijk. Het zou me voor geen meter staan.
Dat model van MEFS is wel leuk, maar deze lijkt me heel raar zitten met die plooien

Ik kan zo snel geen plaatje van mijn broek vinden, maar hij lijkt op geen van beide plaatjes hierboven. Principe is wel hetzelfde, dus wijd van boven en naar onderen toe smaller.
Vorig jaar had je ook al Chino-broeken voor dames bij de H&M.
quote:amalia schreef op 08 maart 2011 @ 12:27:

mal je bent alweer in gedachten aan het shoppen voor als die enorme buik weer mooi plat is haha, ik kan me niet meer voorstellen hoe dat eruit ziet

Dit is degene die ik heb(ik heb de lichtere groenere variant, maar die kon ik niet vinden), mijn vriend vond de plooien een beetje vreemd. maar mijn vriendinnen vonden het tof. Ik heb hem in 30/32 gekocht en ik vind niet dat ik er een dikke kont in krijg.

Ik draag altijd aparte rokjes en jurken, maar mijn broeken waren altijd zo standaard(behalve deze dan)
klik!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Zo vind ik 'm erg leuk (in die kleur)

Met ballerina's ook leuk:

Ik vind die opgerolde pijpjes wel een beetje lelijk hoor, moet dat persé zo?

Ik vind het zo gedragen veel mooier:

Een chino heeft traditioneel deze zakken aan de achterkant:

Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Maleficent schreef op 08 maart 2011 @ 13:55:

[afbeelding]

was toevallig zo bij beide plaatjes.

Die jij plakt is ook mooi! Alleen die hoge taille vind ik dan weer minder.
quote:pompedom schreef op 08 maart 2011 @ 13:00:

[afbeelding]

Dit is degene die ik heb(ik heb de lichtere groenere variant, maar die kon ik niet vinden), mijn vriend vond de plooien een beetje vreemd. maar mijn vriendinnen vonden het tof. Ik heb hem in 30/32 gekocht en ik vind niet dat ik er een dikke kont in krijg.

Ik draag altijd aparte rokjes en jurken, maar mijn broeken waren altijd zo standaard(behalve deze dan)Dit vind ik een mooie broek maar volgens mij is het een vrij laag model broek of niet? Waar heb je deze dan gekocht?
quote:nero schreef op 08 maart 2011 @ 14:01:

[...]

was toevallig zo bij beide plaatjes.

Die jij plakt is ook mooi! Alleen die hoge taille vind ik dan weer minder.ja, maar ik moet binnenkort weer ontzwangeren, en dan is het wel een fijne bedekker, haha.
quote:Maleficent schreef op 08 maart 2011 @ 13:55:

[afbeelding]De meute zal nu zo'n beetje gaan volgen... maar ze worden al een jaar of 2/3 gedragen. En ja oprollen hoort erbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven