Mode & Beauty alle pijlers

Welke zwarte (skinny) jeans?

15-06-2025 22:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag graag zwarte broeken, maar helaas gaan ze niet zo lang mee omdat het snel de kleur en vorm verliest. Wie heeft de tips voor een goede zwarte (skinny) jeans die wat langer mooi blijft?
Het geheim is vooral: niet te vaak wassen.
Ja, en binnenstebuiten wassen, niet in de zon drogen. Wat betreft de vorm weet ik het niet, ik denk dat er niet te veel stretch in moet zitten.
gecoate jeans.
en alles hier boven.

ik heb er nog een van Tommy Hilfinger en eerder only maar draag ze niet meer.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik zou als de broek verder nog goed is, opnieuw verven in de wasmachine. Metzo’n tinnetje of doosje van de drogist.
De Only heeft (of misschien inmiddels niet meer) inderdaad een "lijn" met broeken die echt lang zwart blijven. Model blijft ook lang goed.
Inderdaad binnenstebuiten wassen, niet te vaak, niet te heet. En hoe meer elastaan het bevat, hoe sneller de broek zijn vorm verliest.
Ik heb er eentje van Halara, wel zonder rits en knoop maar zitten heerlijk en blijven heel erg goed. Vogens mij hebben ze ook gewone skinny jeans met sluiting.
Wat eerder geschreven werd: Niet na elke keer dragen in de wasmachine doen. Na twee dagen dragen, hang ik mijn spijkerbroeken een nachtje buiten om te 'luchten' en dan borstel ik ze 's morgens even met een kledingborstel gedept in wat water met azijn. Zolang er geen vlekken in zitten, was ik die niet.
janna86 schreef:
16-06-2025 00:04
De Only heeft (of misschien inmiddels niet meer) inderdaad een "lijn" met broeken die echt lang zwart blijven. Model blijft ook lang goed.
Ik had er eentje van only maar die bleef maar gek ruiken, een chemisch luchtje. Heb m weggedaan.
Succes met je zoektocht TO
bo-katan wijzigde dit bericht op 16-06-2025 12:04
0.30% gewijzigd
janna86 schreef:
16-06-2025 00:04
Ik had er eentje van onlu maar die bleef maar gek ruiken, een chemisch luchtje. Heb m weggedaan.
Succes met je zoektocht TO
Ik heb laatst (moet je dan 50+ voor zijn) dat je jeans moet benaderen als een colbertje. Die was je ook zo min mogelijk

Ik was ze nu echt eens in de tig weken, alleen kwartier wasje zo koud mogelijk. Vorm en kleur blijven echt zoveel mooier
Dank voor de tips dames! Wassen doe ik inderdaad binnestebuiten, met wasmiddel voor zwarte was, 30 graden, binnen drogen aan de waslijn, maar toch … Minder wassen is inderdaad wel beter, maar ik hou van het frisse 'net in de was geweest' gevoel. Tussendoor buiten hangen ga ik proberen. Ik heb er ook 1 van de Only besteld, ben benieuwd :) Wasverf is ook nog een optie, maar ik ben wel een beetje bang dat er toch iets achterblijft en mijn witte beddengoed er dan grijzig uit komt
Laatst, notabene door de spijkerbroekverkoper, is mij ook gezegd dat je beter zo'n zwarte broek niet kan kopen of 'm echt nagenoeg nooit moet wassen, als je 'm mooi en zwart wil houden. Dus dat lijkt me het devies. Of een wat grijzer exemplaar kopen :-)
Hina schreef:
16-06-2025 12:22
Dank voor de tips dames! Wassen doe ik inderdaad binnestebuiten, met wasmiddel voor zwarte was, 30 graden, binnen drogen aan de waslijn, maar toch … Minder wassen is inderdaad wel beter, maar ik hou van het frisse 'net in de was geweest' gevoel. Tussendoor buiten hangen ga ik proberen. Ik heb er ook 1 van de Only besteld, ben benieuwd :) Wasverf is ook nog een optie, maar ik ben wel een beetje bang dat er toch iets achterblijft en mijn witte beddengoed er dan grijzig uit komt
nee hoor, als je hem goed verft gaat dat echt prima

Ik vind allerlei kledingstukken, maar ik vind alleen zelf jeans minder geschikt voor verf, want de broek wordt echt volledig effen, en juist jeans hebben vaak net wat 'vleugen' kleurverschil langs de naden en zo. Het wordt een wat goedkope look
Ik verf jeans niet meer.

Maar misschien is jouw zwarte jeans oorspronkelijk al wel gitzwart, dan kan het prima

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven