Gaat de gaskraan echt dicht?

31-03-2022 17:29 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poetin houdt voet bij stuk en eist toch echt dat er vanaf morgen in roebels betaald wordt. Zo niet….dan geen gas meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de popcorn klaar staan.
We hoeven hier de kraan maar open te zetten.
Alle reacties Link kopieren
zie nu.nl

Nederland ziet voorlopig geen redenen om het zogenoemde Herstel- en Beschermplan Gas te activeren omdat er geen acuut tekort dreigt. "Pas als energiebedrijven een formele vraag krijgen om hun gas in roebels te betalen, kunnen we hierover nadenken", zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zaterdag start wel een campagne op radio en tv met tips voor huishoudens en bedrijven om hun gasverbruik onder controle te houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mensen-mens is Putin toch....
Alle reacties Link kopieren
We merken het morgen vanzelf wel. Ik kan me er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kan mij er vooral heel boos om maken. Die man ontwricht GVD de hele wereld…..
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
31-03-2022 17:36
Nou ik kan mij er vooral heel boos om maken. Die man ontwricht GVD de hele wereld…..
maar je boos maken helpt niet hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik stop vanavond iedereen nog even uitgebreid onder de douche, dan kunnen we daarna wel een tijdje met een waterkoker en een teil poedelen. Adios Putin.
Als we morgen met z'n allen in de kou zitten omdat de verwarming het niet doet dan weten we genoeg. Tenzij de cv ketel gewoon kapot is.

Ik denk dat Putin vooral hard roept maar hij heeft alleen zichzelf, het het Russische volk, ermee uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat dit klopt en de westerse landen gaan niet in roebels betalen, dan heeft Poetin toch ook zichzelf daarmee? Immers gaat een grote inkomstenbron verloren. Dan kan hij zijn oorlog niet meer betalen zou je denken.

De gevolgen van geen Russisch gas kunnen heel groot zijn. Veel industrie kan dan mogelijk stil komen te liggen, met alle gevolgen van dien.

In Europa zijn nog diverse gasvelden waaruit geput kan worden en ook vanuit de VS komt hulp.

Maar voor hetzelfde geld is het gewoon propaganda van Poetin voor zijn eigen inwoners en verandert er verder nog niets.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
31-03-2022 17:40
Als we morgen met z'n allen in de kou zitten omdat de verwarming het niet doet dan weten we genoeg. Tenzij de cv ketel gewoon kapot is.

Ik denk dat Putin vooral hard roept maar hij heeft alleen zichzelf, het het Russische volk, ermee uiteindelijk.

Die man geeft helemaal nergens om. Dat maakt hem ook zo onvoorspelbaar en eng :| En iedereen dacht een maand geleden ook dat het allemaal wel los zou lopen. Hij is gewoon gestoord
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
31-03-2022 17:42
Stel dat dit klopt en de westerse landen gaan niet in roebels betalen, dan heeft Poetin toch ook zichzelf daarmee? Immers gaat een grote inkomstenbron verloren. Dan kan hij zijn oorlog niet meer betalen zou je denken.
jep, ze doen een potje "wie heeft de langste"(adem)
Alle reacties Link kopieren
In Nederland is er nog gewoon gas. Uit Groningen. Slechts 15% van ons verbruik komt uit Rusland. Hooguit dat de (sier)teelt eraan gaat.

Prijs zal wel nog verder stijgen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
31-03-2022 17:44
Die man geeft helemaal nergens om. Dat maakt hem ook zo onvoorspelbaar en eng :| En iedereen dacht een maand geleden ook dat het allemaal wel los zou lopen. Hij is gewoon gestoord
Wel om die inkomsten hoor. Als er echt niet meer betaald wordt, dan heeft hij een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
31-03-2022 17:30
Ik heb de popcorn klaar staan.
Heel slim want zometeen kun je het niet meer maken.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Als we nog maar stroom hebben. Anders kan ik de hele inhoud van de diepvriezer weggooien.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
31-03-2022 17:38
Ik stop vanavond iedereen nog even uitgebreid onder de douche, dan kunnen we daarna wel een tijdje met een waterkoker en een teil poedelen. Adios Putin.
Dit wil ik ook zo graag maar kan niet ivm geperforeerd trommelvlies :cry:
En nee, ik heb geen badmuts.
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
31-03-2022 18:10
Dit wil ik ook zo graag maar kan niet ivm geperforeerd trommelvlies :cry:
En nee, ik heb geen badmuts.
Krukje in de douche slepen en handdouche :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
roosje1976 schreef:
31-03-2022 17:44
Die man geeft helemaal nergens om. Dat maakt hem ook zo onvoorspelbaar en eng :| En iedereen dacht een maand geleden ook dat het allemaal wel los zou lopen. Hij is gewoon gestoord
Ja ik ook en ik vind het ook zo erg voor de inwoners. Russische mensen die nergens om gevraagd hebben zitten nu in de problemen alleen maar omdat hij zo nodig landje pik wil gaan doen. Ja er zijn ook veel pro Putin Russen maar er zijn er ook die tegen de oorlog zijn of niet eens precies weten wat er allemaal aan de hand is omdat er zoveel propaganda en censuur is nu en er geen toegang is tot buitenlandse media in veel gevallen.

Maar goed ik denk niet dat we hier in Nederland snel zonder gas zitten.
Alle reacties Link kopieren
Na alle sancties probeert hij ook wat. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Blossom schreef:
31-03-2022 18:31
Na alle sancties probeert hij ook wat. Ben benieuwd.
Die man probeert niets! Hij doet het gewoon!
Henk-and-Roelie schreef:
31-03-2022 18:10
Dit wil ik ook zo graag maar kan niet ivm geperforeerd trommelvlies :cry:
...
Ah bah. Heb je een (antibiotica) weiger-huisarts? :(
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 31-03-2022 18:43
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hier nog het engste aan vind is dat hij onberekenbaar is (geworden). Hij zegt 1 ding en doet iets anders.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
31-03-2022 18:37
Die man probeert niets! Hij doet het gewoon!
De EU en Amerika doen ook maar sancties opleggen.
Daardoor is het nut van dollars en euro's minder handig voor Rusland.

Dus deze actie hebben we aan ons zelf te danken.

De meeste sancties zijn niet vanwege Oekraïne maar puur om Rusland eindelijk dwars te zitten.

Als sancties werkelijk voor vrede waren, zouden er nu ook sancties zijn tegen Amerika (bv voor het tegenwerken van het internationale gerechtshof, de start verschilde oorlogen op valse bronnen) Israël vanwege de Palestijnen en zo kun je nog een paar op noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven