Als het beeld omhoog gaat, scrol je dan omhoog of omlaag?

22-04-2024 17:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is iets waar ik steeds van in de war raak. :-D

Als iemand tegen je zegt dat je naar boven moet scrollen, scrol je dan de tekst omhoog, of scrol je de tekst dan juist omlaag?

Hopelijk snapt iemand wat ik bedoel :biggrin:

Scrollen: Hoe werkt het?

Totaal aantal stemmen: 46

beeld naar boven = naar beneden scrollen (78%)
beeld naar beneden = naar boven scrollen (22%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik scroll van mij af. Dan gaat het beeld idd omhoog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je je echt denkt aan de slider aan de zijkant van een pagina die je met je muis naar beneden trekt dan is het misschien logischer dan wanneer je met je vinger op je telefoon naar boven schuift om beeld onderaan te zien.

De term scrollen is van voordat we allemaal smartphones en dergelijke hadden. Misschien is het wel logischer voor een oudere generatie, geen idee.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 22-04-2024 20:56
25.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
22-04-2024 20:52
Als je je echt denkt aan de slider aan de zijkant van een pagina die je met je muis naar beneden trekt dan is het misschien logischer dan wanneer je met je vinger op je telefoon naar boven schuift om beeld onderaan te zien.

Het is (wat mij betreft) allebei even logisch. Als er een heel lang lang vel papier in je beeld zou zitten zou je ook de onderkant van het vel omhoog schuiven om verder onderaan het vel te kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
22-04-2024 20:55
Het is (wat mij betreft) allebei even logisch. Als er een heel lang lang vel papier in je beeld zou zitten zou je ook de onderkant van het vel omhoog schuiven om verder onderaan het vel te kunnen kijken.
Eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
22-04-2024 20:55
Het is (wat mij betreft) allebei even logisch. Als er een heel lang lang vel papier in je beeld zou zitten zou je ook de onderkant van het vel omhoog schuiven om verder onderaan het vel te kunnen kijken.


Dankjewel voor je steun. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe dan ook, het ezelsbruggetje is voor TO: het omgekeerde van wat iedereen logisch vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Ga eens verder naar beneden" of "Ga eens omhoog" is (denk ik) wat ik zeg.
M.i. kan dat alleen maar naar de onderkant (of bovenkant) van de pagina navigeren betekenen. En niet of je je vinger naar boven of naar beneden moet bewegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Almdudler schreef:
22-04-2024 21:17
"Ga eens verder naar beneden" of "Ga eens omhoog" is (denk ik) wat ik zeg.
M.i. kan dat alleen maar naar de onderkant (of bovenkant) van de pagina navigeren betekenen. En niet of je je vinger naar boven of naar beneden moet bewegen.


Nee, niet wat je vinger doet, maar wat het beeld doet. :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven