Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Fenrir-Greyback schreef op 25 november 2015 @ 18:44:

[...]

Had op zich wel gemogen, als je er niet bij had gezegd dat dat fleece vest voor op de camping was. Dat vind ik toch altijd wel zo'n kutsmoes (sorry Autofan) .

Ik heb onlangs een fleece huisbroek gekocht. Bij de D*cathlon voor een tientje... Is geloof ik voor iets sportiefs bedoeld maar daar doe ik dan weer niet aan. Ik ben er flieft op.

(Daar ga ik dan weer niet mee de deur uit, dat dan weer niet. Ik ben een neptokkie vrees ik )
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 26-11-2015 20:55
Reden: sorry, volledig off topic
% gewijzigd
Sporten in een fleecebroek?

Dan gutst het zweet toch ook vanuit je bilnaad via je knieholtes je sportsokken in?

Ik ben trouwens ook een neptokkie hoor.

Mijn Crocks komen echt niet buiten, tenzij het donker is en alle buren de gordijnen dicht hebben.
quote:Lotte35 schreef op 26 november 2015 @ 21:09:

Sporten in een fleecebroek?

Dan gutst het zweet toch ook vanuit je bilnaad via je knieholtes je sportsokken in?

geen flauw idee. Ik ben ook niet van plan om dat uit te zoeken maar al hangend op de bank... helemaal super

Ik ben trouwens ook een neptokkie hoor.

Mijn Crocks komen echt niet buiten, tenzij het donker is en alle buren de gordijnen dicht hebben.
quote:geen flauw idee. Ik ben ook niet van plan om dat uit te zoeken maar al hangend op de bank... helemaal super

Al vind ik je op je avatar aardig actief.

Of draag je daar niet je fleecepantalon?
quote:Lotte35 schreef op 26 november 2015 @ 16:01:

[...]

[afbeelding]

Geef toe; het zijn toch beeldjes?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lotte35 schreef op 26 november 2015 @ 21:53:

[...]

Al vind ik je op je avatar aardig actief.

Of draag je daar niet je fleecepantalon?Volgens mij een compleet huispak
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Taralina schreef op 26 november 2015 @ 12:49:

Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar ik erger me enorm aan mensen die hun boodschappen IN DE WINKEL al in hun plastic zak/boodschappentas doen, ipv in het mandje/kar.

Vanmorgen weer. Een truus stopt allerlei spullen in haar grote juten boodschappentas, ik denk dat ze aan het jatten is en zoek iemand van de winkel om dit te melden, en uiteraard is er dan net niemand in beeld is. Later zie ik haar bij de kassa de spullen tóch uit de tas halen en afrekenen.

WAAROM?!? Waarom wil je de indruk wekken dat je aan het stelen bent? Pak gewoon een mandje zoals het hoort!

?? Het lijkt me toch niet dat Truus, als ze de bedoeling had te jatten, dat zo duidelijk zichtbaar midden in het gangpad zou doen, toch?

Jatten gebeurt toch meestal op zo'n manier dat het de gemiddelde supermarktbezoeker niet opvalt, maar alleen, als het goed is, een opmerkzame bewaker ofzo?

Dus de indruk wekken dat je aan het stelen bent, mwoah, ik zie het niet zo.

En ja, ik doe het ook regelmatig (bij de Aldi inderdaad, als de karretjes weer es op zijn en ik maar een paar boodschappen nodig heb).
Nothing happens for a reason
Ik ben ooit eens in de AH aangesproken door een bewaker dat ik verplicht een mandje (of karretje) moest gebruiken. Dus ik mij verontschuldigen dat ik dat niet wist, en dat ik maar 1 boodschap kwam halen. Nou het was toch echt verplicht, dus ik moest er alsnog 1 gaan pakken en het stond héél duidelijk vermeld bij de ingang.

Iedere keer daarna dat ik naar de appie ging heb ik er op gelet, maar ik heb nooit een bordje hierover kunnen ontdekken...

Maar in sommige supermarkten mag je dus zeker niet je eigen tas gebruiken om de boodschappen alvast in te stoppen.
Ik heb mijn eigen mandje. Mag dat formeel wel? Overigens nooit problemen mee gehad.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Nouschi schreef op 26 november 2015 @ 22:11:

[...]

Volgens mij een compleet huispak

Neuh heel keurig hoor, zondag op het strand. Zwarte pantalon, zwart/wit pied de poulejasje en een witte sjaal... haha

En ik erger mij weinig in supermarkten. Hier een fijne Deen met zeer vriendelijk personeel. Ik heb ook geen hekel aan boodschappen doen dat scheelt misschien ook.

Als er een kleuter op de grond ligt te krijsen dan kijk ik daarna en constateer tevreden dat dat gelukkig mijn kind niet is
quote:pokkewijf schreef op 27 november 2015 @ 07:25:

[...]

Neuh heel keurig hoor, zondag op het strand. Zwarte pantalon, zwart/wit pied de poulejasje en een witte sjaal... haha

En ik erger mij weinig in supermarkten. Hier een fijne Deen met zeer vriendelijk personeel. Ik heb ook geen hekel aan boodschappen doen dat scheelt misschien ook.

Als er een kleuter op de grond ligt te krijsen dan kijk ik daarna en constateer tevreden dat dat gelukkig mijn kind niet is Daarnaar.
quote:Autofan schreef op 27 november 2015 @ 07:29:

[...]

Daarnaar.Ze kijkt nadat het kind is gestopt met krijsen.
quote:plous schreef op 27 november 2015 @ 07:31:

[...]

Ze kijkt nadat het kind is gestopt met krijsen.Lijkt me niet.

Ik heb ook geen hekel aan boodschappen doen dat scheelt misschien ook

Ik ook niet.

Ik vind boodschappen doen heerlijk.

Maar me ergeren ook.

Het is gewoon leuk om dingen te doen waar je goed in bent
quote:minnimouse schreef op 27 november 2015 @ 07:48:

[...]

Lijkt me niet.Duh.
quote:Dutchy83 schreef op 26 november 2015 @ 20:53:

En voor zwangere vrouwen! Zou een moord doen voor zo'n ding momenteel. Dat gebuk de hele tijd naar je boodschappen helpt niet echt bij rugklachten.

+1

Wilde het net gaan zeggen!

Mandjes (die ik te vol maak) zijn te zwaar en voor die zwenkdingen moet je helemaal diep bukken, kwam ik laatst achter (zag er volgens mij ook supercharmant uit .
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.

[...]

Als er een kleuter op de grond ligt te krijsen dan kijk ik daarna en constateer tevreden dat dat gelukkig mijn kind niet is Huh? Het ziet er op de foto uit als een lichtblauw fleesjack.
Of als laatste pak je iets zwaars wat dus eigenlijk handiger is om onderin het mandje te leggen. Als ik een muntje bij me heb dan neem ik het liefste een karretje

Niet een ergernis, maar grappig.

Ik heb sinds een aantal maanden weer werk, gelukkig!

Vandaag ga ik naar de AH, mandje mee. Hoor ik ineens; Hoi!

Ik kijk op, staat daar één van mijn collega's.

Vraagt ze aan mij; 'wat doe jij hier?'

(we wisten dus niet van elkaar dat we in dezelfde woonplaats wonen)
Ik erger me regelmatig bij de Jumbo. In 'mijn' Jumbo is er een servicebalie en daar vlak naast ook een gewone kassa. Je kan dus op twee plekken staan wachten; klanten die sigaretten oid willen kopen en niet eerst de winkel in hoeven staan voor de servicebalie, en daarnaast is er de gewone kassa voor mensen die eerst boodschappen hebben gedaan. Het stomme is dat er vaak maar 1 iemand achter de servicebalie / kassa staat. Staan er 4 mensen in de rij voor de kassa, 5 mensen voor de servicebalie, gaat het kassameisje om en om de mensen bij de kassa en de servicebalie helpen. Al regelmatig meegemaakt dat mensen chagrijnig beginnen te roepen dat ze er eerder stonden dan een ander. Het lijkt me voor het kassameisje ook erg lastig om dat allemaal bij te houden maar vind het gewoon geen handig systeem.

Bij dezelfde Jumbo heeft het personeel van die oortjes in waarmee ze constant staan te beppen met collega's. Soms ook het idee dat ze over klanten aan het roddelen zijn.

Ergernis nummer 3 bij de Jumbo is dat werkelijk elke keer als ik lege flessen in kom leveren, de band vastloopt of vol zit. Je wordt dan geacht op een belletje te drukken en vaak sta je 5 minuten te wachten eer er iemand op z'n dooie gemak aan komt wandelen.

Ben dus niet echt een grote fan van de Jumbo, maar omdat het de supermarkt is die het dichtst bij m'n huis in de buurt zit kom ik er toch regelmatig.
Heb niks tegen de Jumbo op zich, maar ik liep deze week even langs de service(?)balie.

Ik wilde 10 euro aan klein geld wisselen voor een briefje. 'Sorry mevrouw, wij mogen geen geld wisselen.' Ik deed nog een poging: 'Ik snap dat dat geldt voor brief naar muntgeld, maar andersom toch niet? Winkels zijn toch altijd blij met klein geld?' Het bleef een nee...

Raar. Er zal vast wel een reden voor zijn, maar of die goed is...?

Of ze heeft het niet goed begrepen van hogerhand.
In de Action. Staat een stel dames, met een mand vol klein spul voor mij in de rij enorm te kwekken, en de band is helemaal leeg. Dus ik leg 1 product er op. Ze kwekken vrolijk door en letten nergens op. Ik vraag op een gegeven moment: Dames, willen we wat we in de mand hebben liggen nog gaan neerleggen op de band? Wazige blik: Wat bedoel je met neerleggen? Ik weer: Nou, ik neem aan dat we wat we in de mand hebben ook willen hebben? Het vliegt niet vanzelf naar die band, hoor.

Ik heb geen vrienden gemaakt vandaag in de Action.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
@Courage: een reden daarvoor is dat er vaak een wisseltruc wordt gedaan, dan vragen ze om wisselgeld, zodra de kassa wordt opengemaakt leiden ze de caissière af met een verhaal en vragen ze opeens of ze ook een briefje van 50 kunnen wisselen. Ze verwarren de caissiere zo dat zij teveel geld teruggeeft. Als je dat zo leest denk je waarschijnlijk dat je daar zelf nooit in zou trappen maar die oplichters zijn echt heel slim. Daarom zeggen veel winkels dat zij daarom maar gewoon helemaal verbieden.

Een andere reden is dat voor kleingeld betaald moet worden door winkels. Voor een rolletje van euro's betaal je dus bijvoorbeeld 25 cent meer bij de bank. Dit kan oplopen als iedereen elke keer komt wisselen (ik heb bijvoorbeeld op een station gewerkt waar heel veel mensen geld wilden wisselen voor muntjes voor tramkaartjes uit zo'n automaat).

Ik heb ook veel ruzie moeten maken met mensen die boos werden want 'zij hadden een tramkaartje nodig' en zoveel mensen komen toch niet wisselen? Nou ik had er echt meerdere in een uur. Tel daarbij op dat de meeste mensen met groot geld betaalden waardoor ik nog sneller door mijn kleingeld heen ging.
quote:Fishie44 schreef op 28 november 2015 @ 18:53:

Een andere reden is dat voor kleingeld betaald moet worden door winkels. Voor een rolletje van euro's betaal je dus bijvoorbeeld 25 cent meer bij de bank. Dit kan oplopen als iedereen elke keer komt wisselen (ik heb bijvoorbeeld op een station gewerkt waar heel veel mensen geld wilden wisselen voor muntjes voor tramkaartjes uit zo'n automaat).

Ik kwam juist klein geld bréngen... daarom heb ik het nog een keer herhaald bij de medewerkster en benadrukt dat winkels vaak graag klein geld krijgen.

En over dat met een briefje van 50 in ene: dan weiger je dat alsnog zou ik zeggen.
@Courage: aha Nou de verklaring daarvoor is ongeveer hetzelfde; fraude/fouten voorkomen.

En over dat briefje van 50 in ene: tsja dat kan, maar de wisseltruc is zo vaak uitgevoerd dat ze het gewoon liever voorkomen. Hier een linkje over de wisseltruc: wisseltruc
quote:-Courage- schreef op 28 november 2015 @ 20:00:

[...]

Ik kwam juist klein geld bréngen... daarom heb ik het nog een keer herhaald bij de medewerkster en benadrukt dat winkels vaak graag klein geld krijgen.

En over dat met een briefje van 50 in ene: dan weiger je dat alsnog zou ik zeggen.Winkeliers betalen niet alleen voor kleingeld dat ze halen, maar ook dat ze brengen. En aan het einde van de week/dag moet de kluis op het minimale na geleegd worden op laste van de verzekering. Dus nee, ze zitten ook niet altijd op kleingeld te wachten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven