Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:anoniem251120151704 schreef op 23 november 2015 @ 13:57:

Waar ik enorm aan irriteer is de kruidvat je kan je kont niet keren. En dan ook nog de ellenlange rij voor de kassa en kassameisjes die niks weten. Op zulke momenten denk ik emma drop je spullen en loop die winkel uit nu.Ik vroeg laatst aan een medewerker bij het Kruidvat waar ik de eierkoker die in de aanbieding was kon vinden. Na een eeuehhh?? mijn vraag herhaald en meneer liep wel even mee. Wijst ie een braadpan aan!!! Ik haat het Kruidvat, het is dat ze soms aardige aanbiedingen hebben, anders zou ik er nooit meer komen.
quote:Daantje1970 schreef op 29 november 2015 @ 15:34:

Wijst ie een braadpan aan!!!

Briljant.
Dat je rond een uur of 10 lekker rustig de boodschappen denkt te kunnen doen en dat de hele broodafdeling dan vol staat met pubers die niet kunnen kiezen welk broodje ze in hun pauze willen kopen..
Ik had gisteren een leuke ervaring bij de Hema.

Ik kocht een Iphone oplader, had alleen een witte zien hangen en die was bijna een tientje. Wil ik afrekenen, zegt de kassajongen dat ze ook nog wel goedkopere hadden, maar die waren blauw. Nou maakt mij dat niks uit. Hij ging het wel even halen en ja hoor, die was maar 3.50 euro. Hij doet het prima. Vond het wel aardig.
Of bij de biosuper waar ze hier zo veel overrijp fruit hebben liggen, dat er fruitvliegen boven hangen. En dat ze zelfs groente/fruit wat bijna uit elkaar valt in een zakje doen, met een prijsstickertje van bv 0,25 cent erop, zelfs daarvoor wil ik nog geen opengebarsten mango hebben..

[...]

Ik vroeg laatst aan een medewerker bij het Kruidvat waar ik de eierkoker die in de aanbieding was kon vinden. Na een eeuehhh?? mijn vraag herhaald en meneer liep wel even mee. Wijst ie een braadpan aan!!! Ik haat het Kruidvat, het is dat ze soms aardige aanbiedingen hebben, anders zou ik er nooit meer komen.

Tsja, je kan er een ei in koken....

Ze leren ook niet meer de folder lezen. Toen ik bij de AH werkte, tig jaar geleden, zelfs als bijbaan, moesten we de aanbiedingenpagina, die toen nog op de achterkant van de krant stond, aandachtig doorlezen om te weten wat er in de aanbieding was voor die week.
Ik vind de kruidvat vreselijk ik ga daar al niet meer heen ellenlange rijen en maar 3 kassa's en smalle gangpaden het ziet er ook rommelig uit. Vermijd het liever.

Ik vroeg laatst aan een medewerker bij het Kruidvat waar ik de eierkoker die in de aanbieding was kon vinden. Na een eeuehhh?? mijn vraag herhaald en meneer liep wel even mee. Wijst ie een braadpan aan!!!Dat is toch niet zo vreemd ? Een braadpan is uitermate geschikt om een ei in te bakken.
Niet geschoten is altijd mis
Bakken wel, maar koken niet.

[...]

...Wijst ie een braadpan aan!!!

quote:Daantje1970 schreef op 29 november 2015 @ 17:00:

Bakken wel, maar koken niet.Waarom niet? Braadpan vol gooien met water en gaan met die banaan. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee van die jongen, met een braadpan sla je drie vliegen in één klap.
quote:soetkees schreef op 28 november 2015 @ 18:47:

In de Action. Staat een stel dames, met een mand vol klein spul voor mij in de rij enorm te kwekken, en de band is helemaal leeg. Dus ik leg 1 product er op. Ze kwekken vrolijk door en letten nergens op. Ik vraag op een gegeven moment: Dames, willen we wat we in de mand hebben liggen nog gaan neerleggen op de band? Wazige blik: Wat bedoel je met neerleggen? Ik weer: Nou, ik neem aan dat we wat we in de mand hebben ook willen hebben? Het vliegt niet vanzelf naar die band, hoor.

Ik heb geen vrienden gemaakt vandaag in de Action.

Dat meen je toch niet? Net als in het ziekenhuis 's morgens, "en hebben we lekker geslapen"?

Echt, kan niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 29 november 2015 @ 18:40:

[...]

Dat meen je toch niet? Net als in het ziekenhuis 's morgens, "en hebben we lekker geslapen"?

Echt, kan niet!Oh, zoiets zou ik ook wel kunnen roepen, zo eens in de maand. Het is toch ook dom.
Het was ook heel dom. Het was notabene bijna 5 uur, sluitingstijd. Er was al meerdere keren omgeroepen dat de winkel ging sluiten en of iedereen naar de kassa wilde gaan. Dan ga je toch niet blijven kwekken en verder niets doen?
Het gaat om het woordje we. Ook om de manier waarop trouwens. Je kunt het ook gewoon vragen hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 29 november 2015 @ 19:36:

Het gaat om het woordje we. Ook om de manier waarop trouwens. Je kunt het ook gewoon vragen hè.

Dat zou ik nou precies kunnen doen, een paar dagen per maand. Juist omdat je met die eerste persoon meervoud zo heerlijk je ergernis kunt spuien zonder meteen nodeloos te vervallen in ziektes, godslasteringen en geslachtsdelen .

Die verpleegsters van vroeger snap ik trouwens ook niet. Zouden die hun patiënten nou echt allemaal dom en irritant hebben gevonden?
quote:Fenrir-Greyback schreef op 29 november 2015 @ 19:45:

[...]

Dat zou ik nou precies kunnen doen, een paar dagen per maand. Juist omdat je met die eerste persoon meervoud zo heerlijk je ergernis kunt spuien zonder meteen nodeloos te vervallen in ziektes, godslasteringen en geslachtsdelen .

Die verpleegsters van vroeger snap ik trouwens ook niet. Zouden die hun patiënten nou echt allemaal dom en irritant hebben gevonden?Het is een 'ik ben de baas' uitdrukking vind ik, in een ziekenhuis. In de supermarkt is het gewoon ordinair arrogant. Er was zo goed als niks aan de hand en je kunt het ook op een normale manier vragen. Heeft ook veel meer effect meestal, of gooi er wat humor in helpt ook veel beter dan de 'ik ga u wel even vertellen wat u moet doen houding'.
Weet je wat mij irriteert? Als er ergens een spaaractie is waarvoor ik niet meespaar en mij gevraagd word of ik zegels wil dan zeg ik altijd "nee, bedankt, maar misschien dat meneer/mevrouw achter mij ze spaart?". En dan mogen zij die zegels hebben. Ik blij, zij blij.

Soms vraag ik me af of ik de enige ben, zoals nu met de bestekzegels. Mensen met karren vol boodschappen die geen zegels sparen maar vragen of ze er een ander blij mee kunnen maken? Ho maar. Vind dat oprecht jammer.
Als je bij 'mijn' Jumbo vierde in de rij bent, en je dus je boodschappen gratis krijgt, komt er een medewerker een foto van je maken, en kom je met je tronie (en je gratis boodschappen) op hun Facebookpagina te staan

Ik was er gisteren getuige van, en was bijna blij dat ik mijn rol beschuit en pak vla gewoon mocht afrekenen
quote:Mifje schreef op 29 november 2015 @ 15:54:

Dat je rond een uur of 10 lekker rustig de boodschappen denkt te kunnen doen en dat de hele broodafdeling dan vol staat met pubers die niet kunnen kiezen welk broodje ze in hun pauze willen kopen..Of dat je dan ook tegengehouden wordt bij de ingang omdat alle scholieren hun tas daar moeten achterlaten. En dat ze je niet geloven wanneer je verteld al zo'n 8 jaar niet meer op school te zitten. Heb uiteindelijk mijn id moeten laten zien om mijn tas mee naar binnen te mogen nemen.
quote:Nouschi schreef op 29 november 2015 @ 19:54:

[...]

Het is een 'ik ben de baas' uitdrukking vind ik, in een ziekenhuis. In de supermarkt is het gewoon ordinair arrogant. Er was zo goed als niks aan de hand en je kunt het ook op een normale manier vragen. Heeft ook veel meer effect meestal, of gooi er wat humor in helpt ook veel beter dan de 'ik ga u wel even vertellen wat u moet doen houding'.Nou met alle respect hoor, maar als je om een paar minuten voor sluitingstijd, na diverse omgeroepen berichten nog niet door hebt dat je gewoon moet opschieten met je aankopen dan ben je echt wel dom. Dan kun je toch hopelijk nog zelf verzinnen dat je aankopen niet zelf vanuit de mand naar de band vliegen. Ik vind deze dames wel arrogant en ordinair, gewoon doorkleppen en je van de winkelregels geen zak aantrekken.
ik vind het irritant dat ik steeds vergeet om een winkelwagenmuntje mee te nemen en dat ik negen van de tien keer geen euromunt heb. Moet ik weer naar de servicebalie om een muntje te vragen.

Thuis kom ik dus om in die dingen, maar elke keer als ik boodschappen heb gedaan, verdwijnt dat muntje in mijn broekzak en daarna ergens in huis. Die hangertjes voor aan je sleutelbos gaan steeds stuk, dus dat werkt ook al niet.
quote:Starshine schreef op 29 november 2015 @ 21:01:

ik vind het irritant dat ik steeds vergeet om een winkelwagenmuntje mee te nemen en dat ik negen van de tien keer geen euromunt heb. Moet ik weer naar de servicebalie om een muntje te vragen.

Thuis kom ik dus om in die dingen, maar elke keer als ik boodschappen heb gedaan, verdwijnt dat muntje in mijn broekzak en daarna ergens in huis. Die hangertjes voor aan je sleutelbos gaan steeds stuk, dus dat werkt ook al niet.Zeer herkenbaar. Ik heb er gisteren in een opruimbui 13 teruggevonden, en vandaag kon ik in de winkel dus weer zo'n rottig trekmandje pakken. Servicebalie was geen optie, want daar stond de rij zowat buiten. Zeker weer een pakketje kwijt
ze moeten gewoon van die wildroosters maar dan voor winkelwagens om het winkelcentrum heenleggen, dan kunnen de karretjes ook niet weg en heb ik die muntjes niet meer nodig.
Ik heb meerdere muntjes: aan mijn huissleutel, autosleutel, fietssleutel, en nog een stel in mijn auto zwerven en handtas. In dat laatste geval is het even graven, maar het helpt - zij het een beetje - om die dingen op multiveel plekken te parkeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven