Fietsplan werk
vrijdag 12 december 2025 om 19:20
vrijdag 12 december 2025 om 20:47
vrijdag 12 december 2025 om 20:51
Uiteindelijk kost het je meer geld. Zo duur zijn elektrische fietsen nou ook niet meer.BrutaImmaculata schreef: ↑12-12-2025 20:47Omdat er onderhoud bij in zit, omdat je het geld niet hebt liggen, omdat het alles bij elkaar wat goedkoper is. Redenen te over.
vrijdag 12 december 2025 om 21:18
Ik zou voor de eerste optie gaan, dan is de fiets meteen van jou, met een lease contract betaal je naar mijn idee altijd meer omdat er ook nog op verdiend moet worden.
Wel fijn dat er een keuze is, ik werkte ooit ergens waar ze ook een fietsplan hadden maar dan kreeg je een transport fiets met 3 versnellingen en groot reclame voor het bedrijf erop.
Wel fijn dat er een keuze is, ik werkte ooit ergens waar ze ook een fietsplan hadden maar dan kreeg je een transport fiets met 3 versnellingen en groot reclame voor het bedrijf erop.
vrijdag 12 december 2025 om 21:29
Als je elke maand geld moet betalen voor een fiets en uiteindelijk meer betaald voor die fiets kan je er beter voor sparen.BrutaImmaculata schreef: ↑12-12-2025 20:56Altijd leuk mensen die in andermans portemonnee kunnen kijken. Inlevingsvermogen 0,0
Maar goed ieder moet het zelf weten.
vrijdag 12 december 2025 om 21:30
Bij ons (Rijksoverheid) is het leaseplan wel gunstig. Je mag bij meer dan 20 km woon-werk een fiets van € 7000 leasen (€ 3000 voor < 20 km) en moet 7% van de nieuwwaarde bijtellen. Daarover betaal je wat extra belasting. De werkgever betaalt de leasekosten.
Voor een eigen fiets mag je maximaal €750 bruto/netto declareren. Daar heb je zo ongeveer niets voor tegenwoordig.
Als ik van fietsen zou houden, zou het voor mij geen moeilijke keuze zijn.
Oh ik zie nu dat jij het leasebedrag zelf moet betalen. Geen idee wat dat dan kost, maar dat maakt het een stuk minder aantrekkelijk.
Voor een eigen fiets mag je maximaal €750 bruto/netto declareren. Daar heb je zo ongeveer niets voor tegenwoordig.
Als ik van fietsen zou houden, zou het voor mij geen moeilijke keuze zijn.
Oh ik zie nu dat jij het leasebedrag zelf moet betalen. Geen idee wat dat dan kost, maar dat maakt het een stuk minder aantrekkelijk.
kamillet wijzigde dit bericht op 12-12-2025 21:32
12.81% gewijzigd
vrijdag 12 december 2025 om 21:30
vrijdag 12 december 2025 om 22:14
Ik zou ook denken dat je er bij een auto veel meer aan hebt om met een leasecontract ontzorgd te worden bij onderhoud en reparaties dan bij een fiets.
Een fiets is veel minder bewerkelijk en het is vrij onwaarschijnlijk dat je onverwachts voor hoge reparatiekosten komt te staan, terwijl dat met een auto best regelmatig voor kan komen.
Een fiets is veel minder bewerkelijk en het is vrij onwaarschijnlijk dat je onverwachts voor hoge reparatiekosten komt te staan, terwijl dat met een auto best regelmatig voor kan komen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in