Foto-terreur / Telefoonterreur

20-07-2018 14:11 59 berichten
Ik word er helemaal gek van. Als ik op een uitstapje ga wordt van tevoren al geëist dat ik een foto maak. Als ik naar een trouwerij ga wordt er 3 keer gevraagd of ik een foto wil maken van mijn outfit. Als ik iets nieuws koop, al is het maar een nieuwe parasol, dan wordt er om een foto gevraagd....

Ben ik nou de enige die zulke mensen om zich heen heeft? Of is dit tegenwoordig normaal om overal foto's van te willen hebben? Ik weet dat het door degene die dit doet als gewoon interesse wordt gezien, dus ik wil ook niet onaardig doen ofzo, maar ik voel me er soms best wel benauwd door, elke keer die vragen om foto's. En men is nog soort van geïrriteerd als ik het niet stuur ook.... Zit ik net lekker op de bank na een dag shoppen, even bij te komen, en dan 'moet' ik alweer een foto maken van mijn nieuwe trui :facepalm: Of ik wil gewoon even lekker focussen op een uitstapje met mijn gezin en dan 'moet' ik weer uit het moment stappen om een foto te maken van het geheel....

En eigenlijk is het breder, eigenlijk is het gewoon die hele telefoon. Zit je lekker ergens op een terrasje, begint de telefoon weer te trillen. Foto van een aankoop van iemand anders :facepalm: Of als je niet direct reageert n het alleen leest: "waarom ben je wel online maar reageer je niet?" Zuchttt....

Ik vind het echt terror, dat constant bereikbaar moeten zijn. :-(

Ben ik nou gek of anderen? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Niks moet toch?

Niet doen dus als jij dat niet wilt.

Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-07-2018 14:30

Ik kreeg ooit het verwijt dat ik niet reageerde op gewijzigde ‘info’ in het profiel in Whatsapp. Nu wist ik niet eens dat er mensen zijn die dat zo’n beetje dagelijks updaten (en evenmin dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk lezen) maar daar heb ik snel korte metten mee gemaakt.
Waar zie je dat dan? Als ik iemand app zie ik wel als bv de profielfoto aangepast is maar verder kijk ik daar ook nooit naar. Is daar dan een aparte pagina voor die ik gemist heb of scrollen mensen dan daadwerkelijk langs al hun contacten in WhatsApp?

OT; nee, gelukkig ook geen last van. Klinkt een beetje drammerig :-?
Of je maakt gewoon één zwaar onderbelichte foto die alles kan voorstellen. En die stuur je dan bij alles: nieuwe trui, nieuwe hond, nieuwe verkering...
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet. Moet ik eerlijk bekennen ook geen social media te hebben. Denk dat dit ook wel een rol speelt. Tegenwoordig post iedereen van alles op FB enzovoort en daarom wordt er ook verwacht dat je alles over whatsapp deelt..

Natuurlijk vraag ik echt weleens aan m´n zusje hoe het met dr is en hoe groot dr buik al is ( zwanger ), & of ze een foto stuurt. Maar echt niet elke keer als ik weet dat ze zoveel weken is. Evenals wanneer ik ga shoppen.. Doe ik voor mezelf, niet om in de groepsapp te gooien.

Dus nee, ik herken het absoluut niet. Die verwachting die jij voelt, creëer je zelf! Stuur alleen wanneer jij wilt. Als mensen dat vervelend vinden, is dat vervelend voor die mensen & niet voor jou :).
Ik herken het.
Met pijn in mijn hart.
Het doet me gewoon zeer om de mensheid zo te zien veranderen.
Poosje terug nog op een verjaardag geweest en overal moesten foto's van gemaakt worden hoor, de jarige wilde apart met iedereen op de foto, taart moest eerst uitgebreid gefotografeerd worden voordat erin werd gesneden.
Nouja goed op een gegeven moment werd het dus tijd om een dansje te doen... Ik denk oh, nou gezellig..
Tijdens het dansen gaan ze vast niet met hun mobieltje in de hand staan te klooien, nu gaat het feestje écht beginnen. Dus ik sta lekker uit mijn bol te gaan zie ik opeens mensen al taart vretend hun mobiel tevoorschijn toveren om het tafereel te filmen.
Excuse me?
Ik wil helemaal niet dansend gefilmd worden, wat een brutaliteit.
Telkens wanneer er iets leuks gebeurde dus het zelfde verhaaltje.
Alsof ze niet instaat waren te genieten van het moment en het belangrijker vonden om voor de buitenwereld een showtje op te zetten "kijk mij eens een leuke tijd hebben"
Ik dacht nja erger dan dit kan het nietmeer worden en nu hebben we alle kiekjes vast wel weer gehad.
Dus ik leun even lekker achterover in mijn stoel.
Was een beetje aangeschoten en op de achtergrond draaide relaxte reggae muziek.
Krijg ik opeens uit het niets een camera in me bek geduwd "wil je nog iets zegguuuuhh tegen de jarigeeee?!!!!"
Echt! Kijk uit met me.
In mijn hoofd had ik haar al 10x de ogen uit gekrabt maar ik kwam gelukkig snelweer bijzinnen en heb voor de zoete vrede meegedaan aan het hele toneelstuk.
Ik vind het een hele vreemde gewaarwording terwijl ik gewoon ben opgegroeid in het digitale tijdperk, maar dit gaat mij tever..
Niks lijkt nog spontaan bij dit slag mensen, alles zo ingericht dat het mooie kiekjes moet opleveren.
Met weemoed in de schoenen ben ik uiteindelijk dus maar naar huis vertrokken. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon terug appen: oeps ik was mn telefoon vergeten. En als ik iets nieuws koop of ga shoppen meld ik dat echt niet. Of: nog wat gekocht? Antwoorden, nee, niks leuks gezien.
En als ik een dagje uit ben, zet ik m uit. Lekker rustig joh!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Misschien je facebook-, twitter en/of instagramaccount en meer van dat soort social media verwijderen. Het is maar een tip.
Rowiee_17 schreef:
20-07-2018 14:16
Ik hou er ook niet zo van maar heb een beetje langs me neer gelegd wat mensen ervan vinden als ik zeg dat ik daar nu geen zin in heb. Ondertussen vragen ze het ook niet meer en weten ze dat ik vaak alleen lees en later reageer. Ik stuur zelf wel een foto als ik wil dat ze het zien.

Dit. In mijn omgeving weten ze dat ik weinig doe waar ik geen zin in heb :-).
Ik ga mijn weg erin proberen te vinden...
Alle reacties Link kopieren
Zozo, jij moet beroemd zijn!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag hoogstzelden een foto; alleen als ik denk dat die persoon die heel graag wil laten zien. Dus aardig bedoeld en niet omdat ik zo vreselijk benieuwd ben.

Natuurlijk vind ik het ook wel leuk om te kijken hoor, maar alleen maar als ik een heel goede band met die persoon heb. Als ik geen band had dan was ik totaal niet geïnteresseerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dus misschien willen ze je een plezier doen door die foto te vragen? Een soort pleasegedrag.

Vroeger vroeg mijn oom ook altijd of ik zo'n mooie tekening wou maken en dan ging ik heel serieus tekenen. :rofl: Uiteraard tekende ik beeldschoon; echt Picasso.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
20-07-2018 20:32
Zozo, jij moet beroemd zijn!

haha, zou je denken he? Maar nee, ik ben echt niet beroemd ofzo. Maar blijkbaar vinden bepaalde mensen het toch heel belangrijk om op enorm gedetailleerd niveau op de hoogte te zijn van alles?
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
20-07-2018 14:48
Ik zal het eens gaan proberen. Heb niet het idee dat ze het dan minder vaak gaan vragen. En vind nee zeggen ook vervelend en als ik geen nee zeg dat zijn er weer verwachtingen. Bijvoorbeeld als ik met zoontje wegga word er gevraagd of ik een foto wil sturen onderweg. Als ik nee zeg voel ik me zo onaardig en als ik ja zeg voel ik me verplicht om wat te sturen. En word er ook echt op aangesproken als ik het vergeet, dus echt vrijblijvend is het niet
Oh nou dan zeg je: bij de Eiffeltoren krijg een een mooi plaatje! En dan vergeet je het,
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
20-07-2018 20:46
haha, zou je denken he? Maar nee, ik ben echt niet beroemd ofzo. Maar blijkbaar vinden bepaalde mensen het toch heel belangrijk om op enorm gedetailleerd niveau op de hoogte te zijn van alles?
Misschien wel. Je moeder? Je hartsvriendin?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
20-07-2018 20:55
Misschien wel. Je moeder? Je hartsvriendin?
Een aantal familieleden. Inderdaad mijn moeder wel het meeste. Ik stuur ze als ik wat leuks meemaa ook echt wel zelf foto's, als ik het de moeite waard vind. Maar een niuwe outfit oid vind ik niet de moeite
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, zo zijn die moeders. Willen altijd maar hun kinderen zien. Maar ze zal niet verwachten dat je meteen foto's gaat maken; ze wil liever dat je geniet van je vrije tijd, dus je kan de foto uitstellen zolang je wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn moeder vertel ik niet eens als ik iets nieuws koop en veel van de dingen die ik doe vertel ik haar niet eens, dus da’s lekker makkelijk, haha!
Alle reacties Link kopieren
KoffieVerkeerd23 schreef:
20-07-2018 15:02
Waar zie je dat dan? Als ik iemand app zie ik wel als bv de profielfoto aangepast is maar verder kijk ik daar ook nooit naar. Is daar dan een aparte pagina voor die ik gemist heb of scrollen mensen dan daadwerkelijk langs al hun contacten in WhatsApp?
Dat is mij ook nog steeds niet duidelijk. Enige manier waarop ik dat ‘onderschrift’ kan zien is door inderdaad de lijst met contacten in WA door te scrollen. Ik sluit overige opties ook niet uit maar die zijn mij niet bekend :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
20-07-2018 22:25
Dat is mij ook nog steeds niet duidelijk. Enige manier waarop ik dat ‘onderschrift’ kan zien is door inderdaad de lijst met contacten in WA door te scrollen. Ik sluit overige opties ook niet uit maar die zijn mij niet bekend :-)
Helemaal linksonder bij status. Dus nog in het overzicht van je chats. Wordt in mijn omgeving door zeer weinig mensen gebruikt. Wat je daar plaatst verdwijnt na 24u.
Ik kreeg vanmiddag nog een foto van een plant die ik zocht met als txt: bedoel je deze soort? Ik appte terug: Ja! wil je er 2 meenemen, zeg wat ze kosten dan pin ik even geld ondertussen.
Deurbel: te laat... :D
Had ik meteen moeten reageren (uurtje daarvoor ong.)

Toch zei ik dit keer: ja, bel me dan ff op, dat kan toch wel in een plantenwinkel en met een vraag over planten die ze daar verkopen?
Rood hoofd, o ja, niet aan gedacht.. :facepalm:
Het is een telefoon denk ik dan maar goed, ik duik niet altijd direct naar dat ding als er een piepje uitkomt. Neem hem ook niet mee als ik de hond uit ga laten. My bad..

Maar appen is imo om te zeggen dat de bus te laat is of dat soort dingen.
En nu ligt mijn mobiel al uren in de keuken geloof ik, als er echt iets dringends is moeten mensen me maar op mijn vaste nr. bellen.
Goede vrienden en familie hebben dat nr. dus.. altijd bereikbaar in geval van nood.

Zomaar foto's maken van mensen doe ik nooit, ik kan dat zelf niet waarderen dus vraag het anderen eerst.
Maar foto's van je nieuwe trui/schoenen? Nee, dat zou ik vertikken.

Wel van een nieuw ingerichte kamer die echt veranderd is naar mensen ver weg die willen zien hoe het is geworden maar dat was het wel. O ja, en kinderen van familie en vrienden in den verre die ik wil zien opgroeien. Dan graag foto's en filmpjes, liefst met geluid :)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ut nie zo goed.

Als je zelf appt over elke aankoop die je doet, dan zet jij toch stap 1 en is stap 2 dat de ander uit interesse naar de foto vraagt.

Als jij niet meer deelt wat je allemaal koopt dan heb je dat probleem toch niet?
...
Ik hou niet zo van liegen. Dus als iemand aan mij vraagt of ik nog wat heb gekocht dan ben ik daar gewoon eerlijk in. maar dat ik dan direct een foto zou moeten sturen van de meest rare dingen (een parasol is toch wel vrij standaard, dus waarom moet daar een foto van komen bijvoorbeeld)
Je gaat er zelf op in.

En als iemand zegt da je online was maar niet reageert dan kun je gewoon achteraf zeggen dat je geen tijd/zin had km te reageren. Wat is daar nou moeilijk aan.
Als ik overigens iemand om me heen zou hebben die constant dramt met vragen wat ik gekocht heb dan was ik daar snel klaar mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven