Goeroe

21-01-2009 18:15 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
De beauty en modepijler heeft er al 1 in de vorm van Bibibou, maar wat mij betreft zou elke pijler een eigen goeroe moeten hebben.

Zeg maar: BGB en Eleonora voor vragen over het hoe en waarom van leuke en gezonde relaties. Meds voor alle zin en onzin over lijnen en sporten en Mylene Valerie voor vragen over eten. Zoiets

Kunnen jullie niet eens 'spreekuur' houden? Persoonlijk vind ik jullie bijdragen altijd heel waardevol.
quote:Livre schreef op 02 februari 2009 @ 10:57:

Christiane, dan vind je misschien de boeken van Philippa Gregory wat, over bijvoorbeeld Hendrik VIII en zijn vrouwen. Ze maakt er ook nog spannende verhalen van. O, dank je. Ik ga vanmiddag gelijk naar de boekwinkel. Nu al zin!
wie is trouwens bibibou, ik leef zo een beetje op de beautypijler , maar die naam heb ik nog nooit gezien.
Christiane,

Elisabeth de Flines van Machiel Bosman is een aanrader. Is genomineerd voor de AKO-literatuurprijs. Boek speelt zich af in de achttiende eeuw. Jong meisje uit rijk Amsterdams milieu laat zich bezwangeren door de knecht en gaat er met hem vandoor. Haar vader is des duivels en doet er de rest van zijn leven alles aan om zijn dochter te dwarsbomen. Een bizar en volledig waargebeurd verhaal.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik heb toch zo'n goed idee voor de OpperGoeroe .............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
bgb, ik zie dat je al 20230 berichten hebt geplaatst en nog heb je goeie ideeen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 februari 2009 @ 15:21:

Ik heb toch zo'n goed idee voor de OpperGoeroe .............

O?

Wie?

Of is de vraag meer wat?
Zonder twijfel Brummetje !
quote:sarah2ndlife schreef op 05 februari 2009 @ 08:03:

bgb, ik zie dat je al 20230 berichten hebt geplaatst en nog heb je goeie ideeen. Een onuitputtelijke bron is a joy forever !
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 februari 2009 @ 08:41:

Zonder twijfel Brummetje !

Ja? Briljant?

Nou laten we niet aarzelen dan en haar meteen tot OG bombarderen....
Medsje, jij als gezondheidsgoeroe, wat weet jij van high fructose corn syrop en de gevaren daarvan in ons voedsel?

In Amerika is er veel onderzoek naar gedaan en het is echt heel erg slecht voor de mens. Het werkt op de hormoonhuishouding en veroorzaakt verwarring in je lichaam omdat het lichaam het niet herkent als suiker.

Het lijkt onschuldig spulletje maar door de toevoeging van zuurstof wordt het heel gevaarlijk en het wordt vaak, heel vaak gebruikt in voeding omdat het veel goedkoper is dan suiker.

In Nederland heet het glucose-fructose (maar het is bekend onder meer namen) siroop en het zit als zeer belangrijk ingrediënt bijvoorbeeld in ontbijtkoek.

Dr. Oz (van Oprah) heeft aangegeven dat als dat spul bij de eerste vijf ingrediënten staat bij de samenstelling van een voedingsproduct, je dat voedingsproduct dan niet moet kopen.

Het is me nog niet vaak gebeurt dat ik iets niet meer koop vanwege een bepaald ingrediënt maar dit spul is werkelijk heel slecht voor een mens. In diëten zoals bij Sonja Bakker wordt veel ontbijtkoek gegeten maar dat kun je dus beter niet doen. Het is niet vet, dat klopt maar het is wel heel erg ongezond vanwege dat spul wat er in zit.

Er zijn veel onderzoeken gedaan naar dit spul en die waren negatief.

Een klein stukje uit een artikel over het onderwerp:

So where can High Fructose Corn Syrup be found? Unfortunately in more foods than you can imagine: Cereals, Fruit Drinks, cookies and processed baked goods. Even some so-called "health foods" contain HFCS. The list goes on and on.

Bron: http://ezinearticles.com/...p-is-Dangerous&id=1863997

Vooral dat laatste zinnetje vind ik nogal heftig want zo is het in Nederland dus ook, het zit in voedingsmiddelen die wij hier als (redelijk) 'gezond' bestempelen, zoals bijvoorbeeld ontbijtkoek.

Als je zoekt op 'high-fructose corn syrup dangerous' dan vliegen de onderzoeken en de conclusies je om de oren.

Ik vind het zo verbazend dat het in Nederland niet bekend is (of niet heel erg) terwijl het in heel veel voedingsmiddelen voorkomt.

Wat vind jij hier van? (en anderen natuurlijk ook)
Nederland loopt altijd achter met van alles en nog wat, onbegrijpelijk.

Sonja Bakker is een slecht dieet, het stikt van de koolhydraten en als je dat maar op tijd neemt zoals in haar dieet heb je idd geen honger, maar je wordt wel een KH addict.

je kan nog beter je kh weglaten en vet eten dan andersom.

de KH zorgt ervoor dat je vet wordt opgeslagen, eet je alleen groeneten en vetten dan kan je lichaam die vetten afbreken.

het is de combinatie dus ook.

aks je echt wilt afvallen, moeten je eiwitten omhoog en KH omlaag.

kaas vlees eieren vis

groente,

maar geen brood , past rijst aardappel e.d

een south beach, low carb, zijn prima manieren on gezonder te leven.
quote:eleonora schreef op 05 februari 2009 @ 18:51:

Medsje, jij als gezondheidsgoeroe, wat weet jij van high fructose corn syrop en de gevaren daarvan in ons voedsel?

In Amerika is er veel onderzoek naar gedaan en het is echt heel erg slecht voor de mens. Het werkt op de hormoonhuishouding en veroorzaakt verwarring in je lichaam omdat het lichaam het niet herkent als suiker.

Het lijkt onschuldig spulletje maar door de toevoeging van zuurstof wordt het heel gevaarlijk en het wordt vaak, heel vaak gebruikt in voeding omdat het veel goedkoper is dan suiker.

In Nederland heet het glucose-fructose (maar het is bekend onder meer namen) siroop en het zit als zeer belangrijk ingrediënt bijvoorbeeld in ontbijtkoek.

Ik haat ontbijtkoek, ik vind het een product van drie keer niks, die droge meuk is alleen goed te gebruiken als isolatiemateriaal van je huis

Dr. Oz (van Oprah) heeft aangegeven dat als dat spul bij de eerste vijf ingrediënten staat bij de samenstelling van een voedingsproduct, je dat voedingsproduct dan niet moet kopen.

Ik ben dol op dr. Oz

Het is me nog niet vaak gebeurt dat ik iets niet meer koop vanwege een bepaald ingrediënt maar dit spul is werkelijk heel slecht voor een mens. In diëten zoals bij Sonja Bakker wordt veel ontbijtkoek gegeten maar dat kun je dus beter niet doen. Het is niet vet, dat klopt maar het is wel heel erg ongezond vanwege dat spul wat er in zit.

Er zijn veel onderzoeken gedaan naar dit spul en die waren negatief.

Een klein stukje uit een artikel over het onderwerp:

So where can High Fructose Corn Syrup be found? Unfortunately in more foods than you can imagine: Cereals, Fruit Drinks, cookies and processed baked goods. Even some so-called "health foods" contain HFCS. The list goes on and on.

Bron: http://ezinearticles.com/...p-is-Dangerous&id=1863997

Vooral dat laatste zinnetje vind ik nogal heftig want zo is het in Nederland dus ook, het zit in voedingsmiddelen die wij hier als (redelijk) 'gezond' bestempelen, zoals bijvoorbeeld ontbijtkoek.

Als je zoekt op 'high-fructose corn syrup dangerous' dan vliegen de onderzoeken en de conclusies je om de oren.

Ik vind het zo verbazend dat het in Nederland niet bekend is (of niet heel erg) terwijl het in heel veel voedingsmiddelen voorkomt.

Wat vind jij hier van? (en anderen natuurlijk ook)maar zonder gekheid, ik ken het artikel niet. Ik vind ontbijtkoek zonder meer verdacht omdat het laxeert zonder dat het ook maar enige laxerende voedingsmiddelen bevat. Ik vind sowieso dat je bewerkte voedingsmiddelen moet laten staan. Als je jezelf wilt "verwennen" laat die ontbijtkoek liggen en haal een goede vulkoek bij de bakker. Da's veel beter voor je mentale gestel, en uiteindelijk ook voor je figuur. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar mensen die zichzelf dit soort dingen ontzeggen gaan vroeg of laat toch voor de bijl en dan zijn ze niet meer te houden.
Nou ja, het gaat me niet per se om de ontbijtkoek hoor. Dat spul, die 'glucose-fructose siroop' komt in vele voedingsmiddelen voor en het is gewoon heel erg slecht voor je. Het is een zoetstof die je lichaam niet herkent als zoetstof en de gevolgen voor je hormoonhuishouding zijn rampzalig.

Het verbaast mij gewoon dat er zo weinig bekend is over dit giftige spulletje en ik vroeg me af of jij er iets van wist en wat je er van vond.

Hoort dat spul bij een van de eerste vijf ingrediënten van een product dan zou je het moeten laten liggen. Ik vind eigenlijk dat dat landelijk bekend moet worden gemaakt. geen idee hoe want het Voedingscentrum heeft bijvoorbeeld ontbijtkoek ook nog gewoon op de lijst van 'gezonde' tussendoortjes staan. Terwijl er gif in zit.

De voedingsindustrie zou gedwongen moeten worden om suiker te gebruiken, wat duurder is maar minder giftig dan een goedje als glucose-fructose siroop.

Maar goed, het zei je niks. Dan houdt het op.
LEO, je moet ook geen aspartaam etc gebruiken, je lichaam reageert alsof het suiker toegediend krijgt , maar herkent het niet en gooit het meteen op je vetreserve.

light producten idem dito, gebruik natuurlijke voeding, maar net mate.
quote:sarah2ndlife schreef op 06 februari 2009 @ 16:32:

aks je echt wilt afvallen, moeten je eiwitten omhoog en KH omlaag.

kaas vlees eieren vis

groente,

maar geen brood , past rijst aardappel e.d

Ik ben natuurlijk geen goeroe, maar ik heb gelezen dat er wat dit betreft wel een groot verschil is tussen mannen en vrouwen. En dat je als vrouw beter wel koolhydraten kunt eten, omdat anders je energie en je humeur er ernstig onder gaan lijden. Als je wilt afvallen zou je dan wel moeten opletten dat je zo weinig mogelijk 'snelle' koolhydraten eet.

Of het klopt weet ik niet, want ik doe niet aan dieten.
Je moet koolhydraten eten, gezonde voeding bestaat voor meer dan de helft uit koolhydraten. Teveel eiwit is schadelijk voor nieren en lever.
Meds wat vind jij van low carb dan??

Ik wordt echt dik van KH, zelfs als ik sport.

(heeft misschien met mijn erfelijk suiker te maken waarvoor ik aanleg heb)

Je eiwitten mag je toch beschouwen als 2 gram per kilo lichaamsgewicht inname??
quote:sarah2ndlife schreef op 07 februari 2009 @ 21:44:

Meds wat vind jij van low carb dan??

Waardeloos en gevaarlijk dieet.

Ik wordt echt dik van KH, zelfs als ik sport.

Je denkt dat het van de KH komt, maar onderzoek heeft aangetoond dat mensen die koolhydraatarm eten minder calorieën eten. Ze vallen dus niet af door het weglaten van de koolhies, maar door het structureel minder calorieën eten. Eiwitten verzadigen meer dan koolhydraten. Dat betekent dat je rustig koolhydraten kan eten, als je totale calorieopname per dag maar binnen de perken blijft.

(heeft misschien met mijn erfelijk suiker te maken waarvoor ik aanleg heb) Overgewicht lijdt tot suiker niet andersom.

Je eiwitten mag je toch beschouwen als 2 gram per kilo lichaamsgewicht inname??Poeh Saar dat vind ik echt veel. Als ik massa bouw dan zit ik op 1,5. De gemiddelde eiwitbehoefte van een vrouw is 53 gram. En dat is zo binnen hoor.
thnx
wat is er nou weer met je avatar gebeurd
niks, heb nog steeds mijn rooie bloesie aan en mijn bob mag ik hopen, ik heb er nikkes aan gedaan
Eh Bianca.... Wat zijn ongepunte schaamlippen? Of klink ik nu echt heel erg dom?
saar, je had net nog je nicole flipman avatar
quote:Christiane04 schreef op 08 februari 2009 @ 14:25:

Eh Bianca.... Wat zijn ongepunte schaamlippen? Of klink ik nu echt heel erg dom?Schaamlippen die nog hangen op die plek waartoe de zwaartekracht en de ouderdom ze gedwongen hebben , ipv dat ze langs de scherpe kanten van het mes van de goedkoopste plastische chirurg zijn gegeleden .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 februari 2009 @ 14:33:

[...]

Schaamlippen die nog hangen op die plek waartoe de zwaartekracht en de ouderdom ze gedwongen hebben , ipv dat ze langs de scherpe kanten van het mes van de goedkoopste plastische chirurg zijn gegeleden .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven