Lijf & Lijn alle pijlers

iets terug brengen bij kledingzaak

06-06-2007 14:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ervaring met iets terugbrengen bij een kledingzaak?

Ik had een paar dagen geleden een hele leuke spijkerbroek gekocht, maar na een paar uur dragen zakt ie van mijn kont :(, nu wil ik 'm terugbrengen...maar heb de aangehechte kaartjes niet meer, wel het bonnetje. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb nog nooit iets teruggebracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je weinig kans maakt:

A je hebt het kledingstuk al gedragen

B je hebt de prijskaartjes niet meer



Wordt een lastige zaak, maar je kan het altijd proberen. Ik zou de broek wel even netjes strijken zodat niet opvalt dat hij al een paar uur gedragen is. Verder zou je nog een smoes kunnen verzinnen dat je hem gekregen hebt en daarom de prijskaartjes er af zijn. Maar heb je de prijskaartjes nog wel of zijn die echt weg?



Of gewoon ''open kaart'' spelen en vertellen dat hij in de winkel goed leek te passen maar thuis aangekomen hij toch niet goed bleek te passen. En dan vragen of je hem voor een kleinere maat mag ruilen. Bij ruilen doen ze nl meestal een stuk makkelijker dan bij terugbrengen en geld/tegoetbon terug.



Ik zou het in ieder geval dus proberen! Want zo te horen ga je de broek nu niet dragen (of je moet een paar kilo erbij in de planning hebben,  is dat het geval dan hoor ik het wel want daar kan ik je genoeg over vertellen)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je de spijkerbroek gekocht. Het ligt er nl ook erg aan de winkel. En dat kan nog per filiaal verschillen ook. Bij ons bij de H&M doen ze echt niet moeilijk maar ik wilde in België ooit schoenen terug brengen omdat ze bij twee stappen lopen toch te groot bleken (tja als ze aan elkaar vast zitten dan past en loopt dat toch wel lastig) Maar daar deden ze toch een partij moeilijk!!! Niet te geloven. Hier in nl in mijn woonplaats zijn ze echt makkelijk, of het kaartje er nou wel of niet aan zit (ze willen ze er wel bij hebben trouwens). De HEMA staat er ook om bekend makkelijk te zijn. Daar kan je zelfs ruilen zonder bon (maar wel weer met prijskaartje er aan).

Zoals je leest. Ik ben een ervaren ruiler en terugbrenger!!!



Laat je trouwens nog even weten of het is gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maakt het in het geval  van een klacht (dus in jouw geval) weinig uit of het kaartje er nog aan zit ja of nee. Je krijgt geen waar voor je geld, blijkbaar, en logisch dat je m eerst moet gebruiken/dragen voor je daar achter komt. Dat zie je niet zolang hij nog aan het hangertje mooi hangt te wezen...
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk alleen niet dat een spijkerbroek die uitloopt onder een klacht (defect) valt.

Je kan ze altijd je probleem voorleggen, misschien doen ze er iets aan, maar ik geef je weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
Als t om een spijkerbroek gaat en je kunt m niet terugbrengen dan kun je m misschien even op 90 graden wassen. In de lengte krimpt hij dan maar een halve cm, maar in de wijdte krimpt ie nog behoorlijk. Daarna ff in de droger misschien...
Alle reacties Link kopieren


Ik denk alleen niet dat een spijkerbroek die uitloopt onder een klacht (defect) valt.

Je kan ze altijd je probleem voorleggen, misschien doen ze er iets aan, maar ik geef je weinig kans.
Een gloednieuwe spijkerbroek hoort na een paar uur dragen nog gewoon goed om je kont te zitten, kom op zeg. Als dit geen gegronde klacht is.....???
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is het zo dat je je geld terug moet krijgen. Ik heb ooit een broek gekocht in de uitverkoop 50% korting. Doordat deze na 3 of 4 maanden op verschillende plaatsen begon te scheuren (?) terwijl de maat perfect was, ben ik teruggegaan. Ik zou niets terug krijgen aangezien zij van de leverancier niets vergoed zouden krijgen. Dus ik zou de Sjaak zijn en 60 euro kwijt zijn? Dacht het dus niet! Toen wilden ze mij tegemoet komen om mij 20 euro te geven, omdat zij niets meer met die broek zouden kunnen doen. Logisch, maar ik ook niet.

De consumentenbond heeft goed werk gedaan, want zij vertelden mij dat ik de volle pond terug moest krijgen, 60 euro en geen tegoedbon hoef te accepteren. Tegoedbonnen hoef je nooit (!) te accepteren, ook niet als het op de bon staat of in de winkel vermeld staat, zeg de CB wederom.

Met dit verhaal heb ik de winkel nogmaals gebeld en toen werd hij toch wel een beetje zenuwachtig en zei dat ik mijn geld terug kon krijgen, maar of ik toch wel even wilde kijken of ik een leuke broek kon vinden. Ik heb er wel 10 gepast, maar (helaas) pastten ze allemaal niet en ik kreeg dan eindelijk mijn geld terug. Ik ben daarna naar de Only gegaan en heb daar een nieuwe broek gekocht en nooit meer teruggegaan naar die zaak.
Alle reacties Link kopieren
LieveLieve, het is niet helemaal juist wat jij zegt.



Bij een gegronde klacht moet de winkellier een passende oplossing bieden. Als het artikel bv. door hetzelfde artikel vervangen kan worden is dat ook goed. Pas als er geen passende oplossing is, moet hij/zij geld terug geven en hoef je niet accoord te gaan met een tegoedbon.



Als je een artikel wil ruilen (omdat je achteraf de kleur niet mooi vind, het artikel toch te duur vind, of de maat niet helemaal goed) omdat je spijt hebt van je aankoop, heb je je te houden aan de regels van de winkellier. Ruilen is dan een service en geen recht. Dat wil zeggen dat hij/zij zou kunnen zeggen dat ruilen niet mogelijk is, of alleen een tegoedbon. Hij/zij is in ieder geval niet verplicht om geld terug te geven!



Voor de T.O. ik zou de spijkerbroek als klacht bij de winkellier neerleggen. Kijk anders even op www.consuwijzer.nl  daar staan alle rechten en plichten op een rijtje.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Klopt idd, maar doordat het maanden later was, konden ze me geen broek meer aanbieden, en de broek hebben ze gemaakt, maar dat hielp uiteraard niets.
Alle reacties Link kopieren
als duidelijk te zien is dat ie niet gedragen is op een feest of op het strand, noem maar wat, en er dus geen vlekken in zitten dan zou ik toch proberen hem te ruieln met de bon. Het is ook hoe je het brengt...... als je mazzel hebt herkent de verkoopster je nog .
Alle reacties Link kopieren
als duidelijk te zien is dat ie niet gedragen is op een feest of op het strand, noem maar wat, en er dus geen vlekken in zitten dan zou ik toch proberen hem te ruieln met de bon. Het is ook hoe je het brengt...... als je mazzel hebt herkent de verkoopster je nog .
Ik vind dat behoorlijk onbeschoft! Als jij ergens een spijkerbroek koopt wil je toch ook een nieuwe en niet eentje die al door iemand anders gedragen is!
Alle reacties Link kopieren
Nou mensen, terugbrengactie is gelukt!



Het ging om een spijkerbroek die ik écht maar een paar uurtjes aan heb gehad, toen ik merkte dat ie afzakte heb ik 'm gauw uitgedaan. Ik had alleen in mijn enthousiasme voor deze leuke broek het prijskaartje dat eraan zat al in de afvalemmer gegooid en s avonds zijn daar de etensresten overheen gegaan :o...dus die kon ik niet meer gebruiken. Ik kom vaker bij deze winkel en heb expres maar mijn meest recente outfit van deze winkel aangetrokken  en mezelf even leuk opgemaakt en gevisualiseerd dat ik mijn geld terugkreeg, hoewel ik liever dezelfde broek had maar dan een maatje kleiner, maar toen ik de broek kocht was dit al de kleinste maat die ertussen hing :( dus die kans was al klein.



Dus toen ik binnenkwam stond toevallig dezelfde verkoper als toen ik de broek kocht bij de ingang, dus ik groette hem vriendelijk en keek even of de broek er in een kleinere maat hing, daarna liep ik naar de verkoper toe die inmiddels, toevallig, in de buurt van de toonbank bezig was.

Ik begon met het verhaal dat ik een héle leuke broek bij hun had gekocht en dat ie in de winkel perfect paste maar dat ie toen ik m thuis aandeed te wijd bleek van boven. Terwijl de verkoper de broek bekeek schoof ik het kassabonnetje naar hem toe en vroeg ik meteen of er een kleinere maat was want ik vond die broek zo leuk...misschien hadden ze achter nog wat liggen want in de winkel had ik al gekeken. Inmiddels was hij erachter dat het prijskaartje er niet aan zat, ik heb maar gezegd dat ik die nergens meer kon vinden thuis en praatte er snel overheen....of ze niet in een ander filiaal deze broek een maatje kleiner hadden. Nou, de beste man heeft meteen gekeken of er nog andere filialen waren met de gewenste maat (ik wilde deze broek echt graag!) maar dat lukte niet.

Toen heb ik zelf gezegd dat ik nog even rond wilde kijken om het te ruilen, heb zo'n 5 broeken gepast maar er zat niets bij, toen kreeg ik mijn geld terug!

Ik heb natuurlijk hartelijk bedankt voor de goede service!



En ik bewaar voortaan AL mijn prijskaartjes en kassabonnetjes! ;)

Dank je wel voor jullie reacties. Ik was een beetje zenuwachtig van te voren want ik ruil nooit wat, dus wist niet hoe t zou gaan, was al bang dat ik gewoon mijn geld kwijt zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij de winkel waar ik meestal mijn spijkerbroeken koop, adviseren ze je om eerst een avondje de broek thuis te dragen, met kaartjes eraan, om te voelen hoe hij zit. Zit hij niet goed na een paar uur, dan kun je hem zonder problemen terugbrengen.



Ook met kleding (shirtjes bijvoorbeeld) die onverwacht veel krimpt en daardoor dus te kort is, doen ze niet moeilijk. Super!
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar weer.. eerlijkheid duurt het langst.. net als goed service van een winkel. Winkeliers willen jou graag als klant houden. En door soepel te zijn kom jij zeker terug. Ieder geval zo werkt het bij mij wel!!!



Goed gedaan meid!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben wel blij, blijf zeker klant bij deze winkel!
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik wel nieuwsgierig, is het een bekende grotere winkel????
Alle reacties Link kopieren
Shoeby Fashion.
Alle reacties Link kopieren
Mmm.. ken ik niet. Maar ik ga de naam onthouden :D
Alle reacties Link kopieren
oeps....  ik ken hem dus wel * ff snel op internet opgezocht* stom maar de naam zij zo in eerste instantie niets :$
Alle reacties Link kopieren
H&M is wat ruilen/retouren betreft echt een topper. Die doen nooit moeilijk, ook niet als je de kaartjes er los bij geeft.

En je krijgt 30 dagen om te ruilen. Dat is wel netjes vind ik.

De hema is ook goed. Ik had ooit eens maandlenzen gekocht voor 40 euro en ze zaten niet goed. Eentje was er al na een paar uur gescheurd. Ik kreeg mijn geld gewoon terug. Het maakt wel uit wie er daar achter de klantenservice-balie zit. Bij sommige verkopers heb ik meer kans dat ze iets terugnemen dan bij andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven