Mannen, wat doen jullie op het Vivaforum?

09-08-2008 13:18 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mannen.

Ik (als vrouw zijnde) vraag me wel eens af wat jullie vinden van dit forum en WAT vind je hier, leer je er wat van? Hoeveel procent van de leden hier is man? Waarom het Vivaforum? Zit je ook een mannenforum? Weet je vriendin/vrouw/vrienden dat je hier zit, regelmatig komt?

Kortom, wat bezielt de man op het Vivaforum?
anoniem_50929 wijzigde dit bericht op 09-08-2008 18:13
Reden: Ze dachten dat IK een kerel was!!!!
% gewijzigd
Mijn ex deed zich op internet ook wel eens voor als vrouw (fout!), vond ie grappig.
Ik vind het ook een beetje aapjes kijken eerlijk gezegd...
Mannen...?!?!?!?!?!!!!!?!?!?!?!

Wij zijn toch allemaal gewoon mens? Zoals quattro zegt, viva is diverser dan andere fora. Natuurlijk kom ik een stuk minder op bepaalde pijlers, baby's bijvoorbeeld. Tenzij ik nieuwsgierig ben naar wat voor achterlijke namen hoogzwangere dames weer eens hebben verzonnen op het namentopic. Op viva heb je de ruimte om naar hartelust met andere mensen te discussieren en daarom kom ik hier. Dat het meerendeel vrouw is, so what?

Oh ja, ik lees trouwens ook de vivamagazine waar vriendinlief op is geabonneerd. Zij vindt het prima. Ik ook. Het is niet mijn lijfblad en soms gewoon te tuttig voor woorden, maar waarom zou ik er niet in mogen lezen? Wat heeft mijn piemel te maken met een interessant artiekel?Voor de goede orde: ik blader eerst naar de AnyBody. Dat dan weer wel!

TO, ben jij zo miep die haar dochter altijd roze aankleedt en haar zoon blaauw?
quote:JohnnyCake schreef op 10 augustus 2008 @ 14:58:

TO, ben jij zo miep die haar dochter altijd roze aankleedt en haar zoon blaauw?

I don't think so! Heb geeneens kids, wil ze ook niet!

Oja, en de vraagstelling is ook niet bedoeld van "wat doen jullie hier in vredesnaam" maar pure nieuwsgierigheid. Dusss....
quote:Inci schreef op 10 augustus 2008 @ 14:21:

Ik begin er inmiddels aan te wennen dat er mannen meeschrijven, maar ik vond het in het begin irritant. Weet eigenlijk niet waarom.

Ik ergerde me er ook weleens wat aan.

Vooral omdat ik niet verwachtte dat er hier mannen actief zouden meepostten. Viva is een vrouwenblad, dus forum.viva.nl een vrouwenforum, en mannen hebben hier niets te zoeken, dus rot op!, zoiets.

Vooral hengelende mannen, of als ze hier enkel komen om sekspraat aan vrouwen te ontlokken.

Maar de meesten zijn eigenlijk best ok, en inmiddels vind ik het wel prima.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 10 augustus 2008 @ 15:13:

[...]

Maar de meesten zijn eigenlijk best ok, en inmiddels vind ik het wel prima.

Daar ben ik het dan natuurlijk van harte mee eens.

Waarom ik dan hier (sinds kort) kom? Deels entertainment (bijv datingperikelen met te schrale mannetjes die vragen om eens aan hun vinger te trekken in de metro -- erg vermakelijk!), en deels omdat soms de nuchterheid van "de vent" op geheel eigen wijze wordt uitgelegd door "de vrouw". Het verhaal over Venus en Mars klopt tot op zeker hoogte wel, blijkbaar.
Wat een bekrompenheid zeg, we zitten niet meer in groep 2 hoor. Als we toch zo beginnen: flikker eens van dat internet af. Het is een mannenuitvinding. Kom op dames, ga van die Computer af en ga koken. Of zo.;)

Kom op zeg, wat heb je tegen mannen die meepraten? Dat heb ik dus wel geleerd hier en op andere fora, de hokjesgeest viert hoogtij. Ach, het hoort erbij denk ik dan maar.
quote:Martijn77 schreef op 09 augustus 2008 @ 18:08:

In eerste instantie kwam ik op de relatiepijler om advies te vragen over mijn ex met bindingsangst, waar ik een kortstondige relatie mee had.

Daarna ging ik meeschrijven in verschillende topics om wat tegengas te geven als de man weer eens overal de schuld van kreeg.

Daarna bleef ik hangen in het viva diva topic en heb verschillende mensen van het forum ontmoet bij een aantal meetings.

Ook nog een date gehad via het forum en zelfs mijn vriendin hier leren kennen.

En sinds 5 juli zijn we de trotse ouders van een dochter.

Echt?? Jeetje, ik ken jou nog van een hele tijd geleden (dat topic over je ex), maar hier heb ik niks van meegekregen. Gefeliciteerd!

Enne, mag ik ook weten wie de gelukkige moeder is?
Dagelijks leven is al een mannenforum.. dus een virueel mannenforum is daardoor niet interessant genoeg.
Vrouwen in groepen zijn best fascinerend en grappig. Kom ik dagelijks IRL eigenlijk niet tegen dus dan is af en toe hier lezen wel leuk.
quote:JohnnyCake schreef op 10 augustus 2008 @ 15:50:

Kom op zeg, wat heb je tegen mannen die meepraten? Dat heb ik dus wel geleerd hier en op andere fora, de hokjesgeest viert hoogtij. Ach, het hoort erbij denk ik dan maar.

Inmiddels heb ik er dus niks meer tegen, maar in 1e instantie een gevoel van "wat zoeken jullie hier, dit is een vrouwenforum!"

Ik zou me andersom niet zo snel naar het playboy forum begeven.
quote:tonkje schreef op 10 augustus 2008 @ 16:09:

[...]

Ik zou me andersom niet zo snel naar het playboy forum begeven.

Tja...playboy of viva, bijna hetzelfde.

Ik heb trouwens de mededeling gemist dat dit een vrouwenforum is toen ik me inschreef. Stond het in de kleine lettertjes?

Op autoweek.nl zitten heel veel mannen, die hebben ook verschillende fora en gelukkig zitten daar ook vrouwen bij.

Op motor-forum.nl zitten ook erg veel vrouwen trouwens.
Ach tuurlijk, vrouwen hebben viva, mannen playboy. Pffff.....:)

Ik heb een typisch mannenberoep. Op mij "beroepsforum" kijkt niemand echter op van de vrouwen die er steeds meer actief zijn. We weten beter: man of vrouw, het is de persoon die telt. Op een paar flauwe grappen na wordt nooit maar dan ook nooit vrouwen het gevoel gegeven dat ze niet welkom zijn. Daar kunnen SOMMIGE vivadames wel wat van leren!
Gaap
quote:Martijn77 schreef op 10 augustus 2008 @ 16:25:

[...]

Het was gewoon het 1e mannenblad dat in me opkwam.

Men's Health misschien een beter voorbeeld?

quote:Ik heb trouwens de mededeling gemist dat dit een vrouwenforum is toen ik me inschreef. Stond het in de kleine lettertjes?

Volgens mij staat het nergens, maar het viva blad is wel heel erg gericht op vrouwen. Vandaar.

Overigens is het natuurlijk verre van verboden om als man een blad te lezen dat voor vrouwen wordt gemaakt of omgekeerd.

quote:Op autoweek.nl zitten heel veel mannen, die hebben ook verschillende fora en gelukkig zitten daar ook vrouwen bij.

Op motor-forum.nl zitten ook erg veel vrouwen trouwens.Maar autoweek of het motor forum zijn toch voor auto- of motorliefhebbers? Of dat nu mannen of vrouwen zijn?
quote:Martijn77 schreef op 10 augustus 2008 @ 16:25:

[...]

Ik heb trouwens de mededeling gemist dat dit een vrouwenforum is toen ik me inschreef. Stond het in de kleine lettertjes?

Ik zou persoonlijk naar de rechter stappen als dat zo was. Positieve discriminatie is me al een doorn in 't oog maar daar heeft de hoge raad een bindend oordeel over gegeven. Online discriminatie is een heel ander verhaal
quote:wijnands schreef op 10 augustus 2008 @ 18:24:

[...]

Ik zou persoonlijk naar de rechter stappen als dat zo was. Positieve discriminatie is me al een doorn in 't oog maar daar heeft de hoge raad een bindend oordeel over gegeven. Online discriminatie is een heel ander verhaal

Ik heb de lettertjes daarnet nog eens gelezen, maar d'r staat niks in over dat dit forum speciaal voor vrouwen zou zijn of iets in die geest.

Er staat ook gewoon 'forum bezoekers' en niet 'forum bezoeksters (v/m)'
quote:tonkje schreef op 10 augustus 2008 @ 18:21:

[...]Maar autoweek of het motor forum zijn toch voor auto- of motorliefhebbers? Of dat nu mannen of vrouwen zijn?

En het viva forum is voor liefhebbers van seks, relaties, digi, entertainment, overig.... moet ik doorgaan? Allemaal 100% vrouwenzaken?

Ik zie dit forum als een forum en toevallig is het eigendom van viva.
Nou ja, 90% van de forummers is vrouw geloof ik, je kunt dus best stellen dat het een vrouwenforum is.
En op autoweek.nl is 90% van de bezoekers man.....
quote:Martijn77 schreef op 10 augustus 2008 @ 19:04:

[...]

En het viva forum is voor liefhebbers van seks, relaties, digi, entertainment, overig.... moet ik doorgaan? Allemaal 100% vrouwenzaken?

Ik zie dit forum als een forum en toevallig is het eigendom van viva.

Joh, prima, voel je niet zo aangevallen.

Ik zie het viva-forum als een verlangde van het viva-blad en aangezien dat zich op vrouwen richt, verwachtte ik hier vrouwen.

Dat hier ook best wat mannen komen, vind ik - na eventjes wennen - prima.
Ondanks het feit dat hier ook een paar verdwaalde nerds komen zoals jij en ik, is dit gewoon een vrouwenforum. En daarmee basta, Martijn77! *kijkt streng* Ik begrijp dat het moeilijk is te slikken voor je manlijke gevoelens, maar helaas....

Kwam hier terecht omdat ik een vraag wilde stellen aan zoveel mogelijk anonieme vrouwen en ben daarna 'blijven hangen', zoals dat heet. Ik kwam hier eerst vooral ter lering en vermaak, nu alleen nog voor de lol. En ik blijf het een aardige afleiding vinden, maar van de verslaving ben ik wel weer af.
quote:FritsvanEgters schreef op 10 augustus 2008 @ 23:17:

Ik kwam hier eerst vooral ter lering en vermaak, nu alleen nog voor de lol. En ik blijf het een aardige afleiding vinden, maar van de verslaving ben ik wel weer af.Oh gosh je zit in de ontkenningsfase!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik wil wel plaatsnemen op uw divan, hoor. Maar zet er wel een fijn muziekje bij op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven