Mijn oma noemt mij steeds dik.

09-12-2018 13:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma (93) noemt mij (21) en mijn zus (24) steeds elke keer dat we haar zien dik. Ze maakt bijvoorbeeld vervelende opmerkingen als: 'passen jullie wel met twee van die dikke wijven op een bank?' of 'aan de kant met die dikke gat' of ze vraagt hoe zwaar we zijn. Het rare is wij hebben allebei een gezond gewicht en volgens sommige vrienden moeten we zelfs aankomen.

Onze moeder vindt dat we haar vanwege haar leeftijd met een korrel zout moeten nemen maar wij vinden het zo vervelend dat we haar proberen zoveel mogelijk te ontlopen. Momenteel zien we haar 2x per jaar op kerst en tijdens haar verjaardag.

Verder is ze eigenijk niet zo kritisch op ons maar ze heeft altijd al iets tegen dikke mensen gehad. Ze kijkt ook haast alleen nog maar tv programma's over mensen met obesitas. Zelf is ze trouwens haar hele leven net iets te zwaar geweest maar zo ziet ze het zelf niet en ze noemt zichzelf slank. Wij willen graag onze oma vaker zien maar weten niet zo goed wat we moeten doen als we zo een opmerking naar ons hoofd krijgen.
Wat zullen jullie in ons geval doen?

Graag snel reageren want Kerst nadert.😉
Elk eten en koekje van haar weigeren "want je bent toch al te dik volgens haar".
En alleen water drinken, ook als zij persé coca of alcohol wil aanbieden.

En voor de rest: Eén oor in, ander oor uit.
Ze is 93, het is hopeloos te denken dat ze nog verandert.
Alle reacties Link kopieren
“ach oma, beter dik dan bijna dood hè”
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
09-12-2018 15:12
“ach oma, beter dik dan bijna dood hè”
:hihi:

JollyRider schreef:
09-12-2018 15:12
“ach oma, beter dik dan bijna dood hè”
:HA:
Waarom zeg je niet gewoon dat je haar opmerkingen niet zo leuk vind en of ze er mee op kan houden?
Kan je ook nog bij zeggen dat je niet meer langs komt als ze hiermee doorgaat, en dan ook echt niet gaan.
Je komt daar namelijk voor de gezelligheid en niet om vervelende opmerkingen naar je hoofd te krijgen.
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 15:19
51.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1 keer een lekkere sneer teruggeven in een volle kamer: "goh oma, wat een rotopmerking zeg. Ben je zo ongelukkig met jezelf dat je zelfs een kleindochter even de grond in moet trappen? Ach nouja, altijd nog liever te dik dan een vervelend karakter hebben."

En dan verder inderdaad zoals je moeder en iemand hierboven zeggen; proberen niets van aan te trekken want ze is niet meer te veranderen. Ik herken het trouwens en heb het altijd maar gepikt, maar daar had ik ook geen zin meer in.
Dat je je druk kan maken over wat een mensie van 93 zegt, waarschijnlijk doet ze dat ook bij de schoonmaakhulp of bij een ander willekeurig visite.
Kan best aan de leeftijd liggen hoor, dat ze wat rare dingen zegt....

Ik gaf mijn vriend een overhemd. Zijn moeder (90+) zag het liggen en zei : is dat een pyjama? Ik zei : nee, dat is zijn nieuwe overhemd.
Zij weer : oh, ik vind het net een pyjama..!

Als je oma het weer zegt, antwoorden met : ja, het zit helaas in de familie. Kijk maar hier op deze foto: (waar ze zelf op staat... :yes: ).
Sowieso raar dat jullie oma jullie wijven noemt.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 20:54
72.09% gewijzigd
Vikhui schreef:
09-12-2018 15:16
1 keer een lekkere sneer teruggeven in een volle kamer: "goh oma, wat een rotopmerking zeg. Ben je zo ongelukkig met jezelf dat je zelfs een kleindochter even de grond in moet trappen? Ach nouja, altijd nog liever te dik dan een vervelend karakter hebben."

En dan valt ze de volgende dag dood neer en baal jij de rest van je leven dat je zo lullig deed.

Gewoon laten gaan joh, oude mensen houden van lekker klagen en zaniken. Dat mag ook best als je het 90 jaar hebt volgehouden, vind ik.
Negeren
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen sneer terug gaan geven (hoewel er leuke tussenstaan hier) maar het negeren. Het zou goed haar leeftijd kunnen zijn. Een opmerking terug vergeet ze waarschijnlijk toch en een vervelende sneer zou jou achteraf meer dwars kunnen zitten dan haar.

Hooguit "ik vind het niet leuk dat je steeds wat over m'n gewicht zegt oma" zou ik zeggen.
Later is nu
Snel reageren want de kerst nadert? Gaat ze met de kerstman mee retour?
Alle reacties Link kopieren
Zulke oudjes verander je niet, dus negeren en twee keer per jaar het bezoekje blijven uitzitten.
Mss zijn oma's ogen niet meer goed ; gezien haar hoge leeftijd KAN dit he.
Ik zou het mij niet aantrekken verder en er ook geen rotantwoord op geven.
Heel erg lang zal oma niet meer leven. Dus TO: laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Als je trouwens toch tegen ondergewicht aanzit, snap ik niet zo heel erg goed waarom je het je zo aantrekt? Het is toch gewoon niet waar?
Als je inderdaad wat dikker bent, kan ik me voorstellen dat het gevoeliger ligt, maar dan nog kun je niets met haar opmerking.

Misschien kan je ouder (het kind van je oma) nog wat zeggen, misschien helpt dat meer. Mogelijk vindt oma het gewoon een leuk grapje ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
“Hoi oma, wat leuk dat je er bent. Ik zou het erg fijn vinden als je geen opmerkingen maakt over dik zijn, dat vind ik niet leuk”.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
09-12-2018 15:12
“ach oma, beter dik dan bijna dood hè”
OMG :rofl:
Ja en?
Serieus, zouden jullie een sneer teruggeven? Nah. :|

Ik zou zeggen dat ik die opmerkingen niet leuk vind en dat ik daardoor geen zin heb om vaak langs te komen omdat ik het niet gezellig vind zo.
Je zegt dat je je oma graag wat vaker zou zien, dan heeft terug sneren niet echt veel nut denk ik.
Alle reacties Link kopieren
"Oma, ik vind het vervelend dat u dat steeds zo benadrukt. Ik zou graag wat vaker komen, maar ik merk dat ik dat niet doe omdat u steeds zo kritisch bent. Heeft u er echt last van mijn gewicht? Of zou u mij liever wat vaker zien?"
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-12-2018 15:19
Dat je je druk kan maken over wat een mensie van 93 zegt, waarschijnlijk doet ze dat ook bij de schoonmaakhulp of bij een ander willekeurig visite.
Dat is zeker waar. Iedereen die ze te dik vindt in haar ogen, krijgt een belediging naar zijn hoofd inclusief mijn vader, tante en nichtjes.

Ze is dan wel 93 jaar, maar dat maakt het voor ons niet minder beledigend.
Is oma niet aan het dementeren?
Is dit nieuw gedrag dat ze zo is tegen jullie?

Zou er niet zo zwaar aan tillen, ze is 93.
Alle reacties Link kopieren
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:16
Dat is zeker waar. Iedereen die ze te dik vindt in haar ogen, krijgt een belediging naar zijn hoofd inclusief mijn vader, tante en nichtjes.

Ze is dan wel 93 jaar, maar dat maakt het voor ons niet minder beledigend.
Beledigd zijn is een keuze
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-12-2018 15:29
Als je trouwens toch tegen ondergewicht aanzit, snap ik niet zo heel erg goed waarom je het je zo aantrekt? Het is toch gewoon niet waar?
Als je inderdaad wat dikker bent, kan ik me voorstellen dat het gevoeliger ligt, maar dan nog kun je niets met haar opmerking.

Misschien kan je ouder (het kind van je oma) nog wat zeggen, misschien helpt dat meer. Mogelijk vindt oma het gewoon een leuk grapje ofzo.
Wij zijn ook allebei hoogopgeleid, maar als ze ons dom zou noemen zou ik dat ook beledigend vinden. Het maakt niet zoveel uit dus. Het kan ook heel goed zijn dat het een grapje is, maar ze lacht er niet bij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven