Mijn oma noemt mij steeds dik.

09-12-2018 13:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma (93) noemt mij (21) en mijn zus (24) steeds elke keer dat we haar zien dik. Ze maakt bijvoorbeeld vervelende opmerkingen als: 'passen jullie wel met twee van die dikke wijven op een bank?' of 'aan de kant met die dikke gat' of ze vraagt hoe zwaar we zijn. Het rare is wij hebben allebei een gezond gewicht en volgens sommige vrienden moeten we zelfs aankomen.

Onze moeder vindt dat we haar vanwege haar leeftijd met een korrel zout moeten nemen maar wij vinden het zo vervelend dat we haar proberen zoveel mogelijk te ontlopen. Momenteel zien we haar 2x per jaar op kerst en tijdens haar verjaardag.

Verder is ze eigenijk niet zo kritisch op ons maar ze heeft altijd al iets tegen dikke mensen gehad. Ze kijkt ook haast alleen nog maar tv programma's over mensen met obesitas. Zelf is ze trouwens haar hele leven net iets te zwaar geweest maar zo ziet ze het zelf niet en ze noemt zichzelf slank. Wij willen graag onze oma vaker zien maar weten niet zo goed wat we moeten doen als we zo een opmerking naar ons hoofd krijgen.
Wat zullen jullie in ons geval doen?

Graag snel reageren want Kerst nadert.😉
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/ceS_jkKjIgo
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-12-2018 15:24
Snel reageren want de kerst nadert? Gaat ze met de kerstman mee retour?
Als dat toch eens kon...
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:16

Ze is dan wel 93 jaar, maar dat maakt het voor ons niet minder beledigend.
Dat begrijp ik niet goed? Het is je oma, ze is 93, jij bent niet te dik zeg je. Dus waardoor laat je het zo binnenkomen?
Zonde van je energie.
JollyRider schreef:
09-12-2018 15:12
“ach oma, beter dik dan bijna dood hè”
:rofl:
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:23
Als dat toch eens kon...
Weet je zeker dat je hoog opgeleid bent? Je hebt het over iemand van 93.
Nog eventjes en ze komt niet meer mee naar het kerstdiner.
:rofl: Grote kans dat oma dat expres doet om jullie reactie te zien!
Ik zou het lekker aandikken door tegen oma te zeggen dat mijn doel is om 200 kg te wegen en vragen of ze de volgende keer niet meer eten in huis kan halen.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
09-12-2018 16:20
Is oma niet aan het dementeren?
Is dit nieuw gedrag dat ze zo is tegen jullie?

Zou er niet zo zwaar aan tillen, ze is 93.
Het is altijd al zo geweest. Toen we kinderen waren noemde ze ons al 'varkens' en toen ons nichtje (met spillenbeentjes) begon met voetballen zei mijn oma: je hebt al van die stevige poten.
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:29
Het is altijd al zo geweest. Toen we kinderen waren noemde ze ons al 'varkens' en toen ons nichtje (met spillenbeentjes) begon met voetballen zei mijn oma: je hebt al van die stevige poten.
Jij hebt het nu over spillenbeentjes. :facepalm:
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:29
Het is altijd al zo geweest. Toen we kinderen waren noemde ze ons al 'varkens' en toen ons nichtje (met spillenbeentjes) begon met voetballen zei mijn oma: je hebt al van die stevige poten.
En nu op haar 93ste is het ineens een probleem?
'Liever een dikke reet dan een oud secreet'
Alle reacties Link kopieren
Trek je er niet zo veel van aan en doe iets leuks aan waar je in straalt. Nu is ze er nog.

Mijn (inmiddels overleden) oma zei ook altijd dat ik van die "lekkere stevige benen" had. Had ik een keer donkere paarse nagellak "heb je stront aan je handen". Of "die dikke daar, is dat die en die" terwijl hij het zelf kon horen... Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo tactisch en denken niet drie keer na voordat ze iets zeggen.
Op mijn vroegere werk vroeg een oudere vrouw eens aan een collega of zijn kledingstuk gemaakt was van een tafelkleed.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou ook gewoon een sneer geven en daarna rustig met de rest van de familie babbelen en haar compleet verder negeren. Ik houd niet van die ouwe wijven streken, en als ik het zo lees is ze altijd zo geweest. Dus nooit een lief omaatje geweest. Als dat wel was dan is het misschien door de leeftijd dat ze zo doet. Ik zou persoonlijk ook niet meer dan de verplichte bezoekjes komen. En ik heb verder niets met het argument dat ze er straks niet meer is. Sommige mensen kun je beter vermijden, ook al is het je oma. Jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-12-2018 16:33
Jij hebt het nu over spillenbeentjes. :facepalm:
Het woord 'spillebeentjes' bedoelde ik niet beledigend. Ze heeft gewoon mooie, nogal slanke/dunne benen.
Ik gebruikte het woord 'spillebeentjes' meer om aan te geven dat haar benen allesbehalve dik/stevig zijn.
Niet omdat ik vind dat er iets mis is met haar benen of dunne benen in het algemeen.
Waterdame schreef:
09-12-2018 16:43
Ja ik zou ook gewoon een sneer geven en daarna rustig met de rest van de familie babbelen en haar compleet verder negeren. Ik houd niet van die ouwe wijven streken, en als ik het zo lees is ze altijd zo geweest. Dus nooit een lief omaatje geweest. Als dat wel was dan is het misschien door de leeftijd dat ze zo doet. Ik zou persoonlijk ook niet meer dan de verplichte bezoekjes komen. En ik heb verder niets met het argument dat ze er straks niet meer is. Sommige mensen kun je beter vermijden, ook al is het je oma. Jammer dan.
Welnee, waarschijnlijk vind ze TO en haar zus nogal passief en wil ze ze op deze manier een beetje pittiger maken. Binnen onze familie zijn er meerdere ooms en tantes die dit gedrag vertonen. Als je er niet op in gaat of ze een juiste op een juiste manier van repliek dient zoeken ze een ander slachtoffer uit.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-12-2018 16:26
Weet je zeker dat je hoog opgeleid bent? Je hebt het over iemand van 93.
Nog eventjes en ze komt niet meer mee naar het kerstdiner.
Ze mag dan wel 93 zijn, maar ze is nog best wel bij de tijd.
Ik bedoel, ze weet wie wij zijn, welke studie we doen, hoe oud we zijn etc.
We hebben het niet over iemand die zwaar aan het dementeren is.
Als ik zo ben op mijn 93e, wil ik ook graag nog voor vol worden aangezien.
Als ze dit altijd al gedaan heeft: waarom dan nu ineens een probleem van maken?

Als dit nieuw is: mogelijk dementie o.i.d.; probeer het te negeren.

(Ik snap dat het irritant is hoor, en je mag er ook best een opmerking over maken. Maar als ze dit altijd al zo deed verwacht ik niet dat ze op haar 93e ineens een zachtaardig meelevend omaatje wordt. En als dit gedrag nieuw is, is de kans groot dat het de ouderdom is en verander je er ook niks aan. Je mag er heus wat van zeggen, maar veranderen doe je het in beide gevallen niet denk ik).
RikM schreef:
09-12-2018 15:21
En dan valt ze de volgende dag dood neer en baal jij de rest van je leven dat je zo lullig deed.

Gewoon laten gaan joh, oude mensen houden van lekker klagen en zaniken. Dat mag ook best als je het 90 jaar hebt volgehouden, vind ik.

Dit. Ik ga echt niet lopen sneren naar een hoogbejaarde.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
09-12-2018 16:34
En nu op haar 93ste is het ineens een probleem?
We vonden het altijd wel vervelend.
Maar als je kind bent, dan accepteer je sneller dingen die 'grote mensen' tegen je zeggen.
Als je op gegeven moment zelf volwassen bent, ga je dat opeens veel irritanter vinden.
Net zoals je nu ook niet meer van je moeder wil horen dat je je kamer moet opruimen, maar als je 10 bent vind je dat normaal.
Alle reacties Link kopieren
Meerderjarig, maar erg volwassen vind ik dat beledigde gedrag niet eerlijk gezegd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:48
We vonden het altijd wel vervelend.
Maar als je kind bent, dan accepteer je sneller dingen die 'grote mensen' tegen je zeggen.
Als je op gegeven moment zelf volwassen bent, ga je dat opeens veel irritanter vinden.
Net zoals je nu ook niet meer van je moeder wil horen dat je je kamer moet opruimen, maar als je 10 bent vind je dat normaal.
Nou meid, gelukkig heb je de viva gevonden om een topic te openen.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
09-12-2018 16:23
Dat begrijp ik niet goed? Het is je oma, ze is 93, jij bent niet te dik zeg je. Dus waardoor laat je het zo binnenkomen?
Zonde van je energie.
Ik denk juist dat het nog irritanter is omdat het niet klopt.
Als ik nou echt te dik zou zijn en er een heel ongezonde leefstijl op nahield, misschien nog eerder zoiets zou denken als:
'ja, u heeft gelijk, ik moet er inderdaad aan werken.'
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:16
Dat is zeker waar. Iedereen die ze te dik vindt in haar ogen, krijgt een belediging naar zijn hoofd inclusief mijn vader, tante en nichtjes.

Ze is dan wel 93 jaar, maar dat maakt het voor ons niet minder beledigend.

Aan de kant met die dikke gat is ook wel afschuwelijk natuurlijk.
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:52
Ik denk juist dat het nog irritanter is omdat het niet klopt.
Als ik nou echt te dik zou zijn en er een heel ongezonde leefstijl op nahield, misschien nog eerder zoiets zou denken als:
'ja, u heeft gelijk, ik moet er inderdaad aan werken.'
Oke dus als je wel dik was geweest was het een pirma opmerking.
Goed ik neem het niet zo serieus dit topic.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 16:56
5.51% gewijzigd
Zat ze vroeger toevallig op het viva forum ;) haha nee grapje.. zou t lekker negeren! zou me er niet druk om maken, ze is oud en weet vast niet beter maar jou en je zus wijven noemen krijg ik toch een beeld van een vreselijke tokkie familie sorry!
Evaah97 schreef:
09-12-2018 16:45
Het woord 'spillebeentjes' bedoelde ik niet beledigend. Ze heeft gewoon mooie, nogal slanke/dunne benen.
Ik gebruikte het woord 'spillebeentjes' meer om aan te geven dat haar benen allesbehalve dik/stevig zijn.
Niet omdat ik vind dat er iets mis is met haar benen of dunne benen in het algemeen.
Jij kan t niet beledigend bedoelen misschien jouw oma ook niet als ze je dik noemt... kon je ook anders benoemen toch..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven