Werk & Studie alle pijlers

Gil-topic Weer niet op mn plek, wie ook?

09-01-2024 10:26 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie zit er ook niet op zn plek een bouwt hele dagen frustratie op?
Ik hoop t hier een beetje van me af te kunnen schrijven.
Voel je vrij om aan te sluiten.

Ik zet al wel dingen in gang om hoop ik wel mijn plekje te kunnen gaan vinden. Dat geen onderwerp te zijn in dit topic
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Als eerste een fysiek dingetje.
Ik zit op een plek waar het tocht en in de loop naar een volgend kantoor en het koffiezetapparaat.

Hele dagen lopen mensen bellend achter me langs en halve informele functioneringsgesprekken worden binnen gehoorsafstand gevoerd. het gros laat de deur open staan
Dat is niet tof als je beleidsstukken moet lezen :cry:
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je niet op zoek gaan naar iets anders? Met deze houding kom je er niet TO... :biggrin:


Balen en gillen maar! Zo herkenbaar, alhoewel het nu niet aan de orde is in mijn leven.
campanula wijzigde dit bericht op 09-01-2024 10:33
0.27% gewijzigd
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
09-01-2024 10:30
Als eerste een fysiek dingetje.
Ik zit op een plek waar het tocht en in de loop naar een volgend kantoor en het koffiezetapparaat.

Hele dagen lopen mensen bellend achter me langs en halve informele functioneringsgesprekken worden binnen gehoorsafstand gevoerd. het gros laat de deur open staan
Dat is niet tof als je beleidsstukken moet lezen :cry:
Kun je een andere werkplek vinden? Ik bedoel: is er een ander bureau leeg, een kamertje wat je kunt claimen, de plek die je met een flexcollega kunt delen? Ik zou helemaal knetter worden van zo'n plek IN de wandelgangen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit ergens waar genoeg werkplekken zijn, alleen je mag niet overal zitten, ook al zijn ze allemaal flex...

Dus een slechte plek in de loop, zou al een verbetering zijn tov nu. Natuurlijk heb ik daarna wel weer iets te klagen, maar soit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
09-01-2024 10:30
Als eerste een fysiek dingetje.
Ik zit op een plek waar het tocht en in de loop naar een volgend kantoor en het koffiezetapparaat.

Hele dagen lopen mensen bellend achter me langs en halve informele functioneringsgesprekken worden binnen gehoorsafstand gevoerd. het gros laat de deur open staan
Dat is niet tof als je beleidsstukken moet lezen :cry:
Kun je niet met noise cancelling oortjes in werken? Die gebruik ik minstens de helft van de tijd als ik op kantoor zit, anders word ik gillend gek van inderdaad al dat geouwehoer om me heen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
09-01-2024 10:33
Kun je een andere werkplek vinden? Ik bedoel: is er een ander bureau leeg, een kamertje wat je kunt claimen, de plek die je met een flexcollega kunt delen? Ik zou helemaal knetter worden van zo'n plek IN de wandelgangen.
Nee, er zijn al werkplekken tekort en mijn afdeling zit nu eenmaal hier.

Ik kan er ook echt niet tegen de chaos hier. Klein bedrijf maar alles over 3 schijven en overal om vragen ipv dat mensen info delen.

Nee met deze houding kom ik er niet maar nergens prive je frustraties kunnen bespreken is ook best pittig.
Gister wel goed gesprek gehad met leidinggevende maar toen hij vroeg of ik nog wel energie had voor vrienden en familie brak ik want vrienden heb ik amper en familie heb ik alleen met mn moeder en zusje contact maar die wonen ver weg en kunnen me ook niet goed steunen hier in.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
09-01-2024 10:37
Nee, er zijn al werkplekken tekort en mijn afdeling zit nu eenmaal hier.

Ik kan er ook echt niet tegen de chaos hier. Klein bedrijf maar alles over 3 schijven en overal om vragen ipv dat mensen info delen.

Nee met deze houding kom ik er niet maar nergens prive je frustraties kunnen bespreken is ook best pittig.
Gister wel goed gesprek gehad met leidinggevende maar toen hij vroeg of ik nog wel energie had voor vrienden en familie brak ik want vrienden heb ik amper en familie heb ik alleen met mn moeder en zusje contact maar die wonen ver weg en kunnen me ook niet goed steunen hier in.
:hug:
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé dat klinkt rot To. Ben je al op zoek naar iets anders? Het kan zo slopend zijn om de hele dag iets te doen waar je geen energie van krijgt.
Ik zit zelf ook niet zo goed op m’n plek maar de flexibiliteit is wel erg prettig. Weet ook nog niet zo goed hoe en wat ik er verder mee moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk nu in een sociaal bedrijf, vlak bij huis en de school van dochter dus dat is wel fijn.
maar de functie is zo niet wat ik verwachtte
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:

Ik zit niet op mijn plek op deze werkplek en ga nu juist terug naar mijn vorige baan na 4 maanden. Er is bij mijn oude baan in die tijd nodige veranderd en heb er zin jn.
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
09-01-2024 10:34
Kun je niet met noise cancelling oortjes in werken? Die gebruik ik minstens de helft van de tijd als ik op kantoor zit, anders word ik gillend gek van inderdaad al dat geouwehoer om me heen.
Zo'n koptelefoon is geweldig.
Ik zit ook echt in m'n eigen bubbel als ik 'm op heb, minder last van gedoe en drukte om me heen.
(Ik werk gelukkig meestal thuis, maar soms bij een opdrachtgever in een kantoortuin, nouja tuin, een overdekte speeltuin is rustiger).
Wat eten we vanavond?
:hug:

De verkeerde werkplek vreet aan je. Heel veel sterkte! En als je de collectieve wijsheid van dit forum nodig hebt om een alternatief te vinden, doen he. Niemand heeft enige morele verplichting om ongelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb mn oortjes maar weer ingedaan. Maar dan hoor ik weer niet als mensen tegen me praten. en dat is dan weer niet sociaal
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik zit ook niet op m'n plek. Het bedrijf past niet bij me. Wel op zoek naar wat anders maar omdat ik nu beter weet wat wel en niet bij me past, ben ik wel kritischer en is daardoor een nieuwe plek vinden ook niet heel makkelijk. Wil natuurlijk ook niet weer verkeerde keuze maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie toch ooit de kantoortuin heeft uitgevonden verdient een plekje in de hel. Ik hoor zelden dat iemand daar enthousiast over is, behalve managers en directeuren die opvallend genoeg wél een eigen kantoor hebben.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
09-01-2024 10:46
Heb mn oortjes maar weer ingedaan. Maar dan hoor ik weer niet als mensen tegen me praten. en dat is dan weer niet sociaal
Ja, jammer dan. Meestal heb ik uit mijn ooghoeken toch wel een beetje door als dat gebeurt. Tenzij er iemand achter me staat oid, maar dan gaan ze maar even in mijn gezichtsveld staan om m'n aandacht te trekken hoor.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in Nederland heet het dan nog een kantoortuin. Ik geloof dat het in het Duits iets van (vertaald) bureaulandschap heet. Veel passender.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
T is nieteens een kantoortuin. T is gewoon vreselijk onlogisch ingedeeld.

Er wordt ook gewoon niet gesnapt op welk punt ik klem loop.
of t wordt afgedaan met 'ja zo is t hier nu eenmaal' of 'ja daar liep ik ook tegen aan toen ik hier begon'
officiele documenten die niet te vinden zijn.

echt mijn 'dingetjes'keukenlade is nog logischer ingedeeld. :-|
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een keer zoiets gehad. Mijn werkkamer werd gepositioneerd naast de afdelingskopieermachine. Herrie, vieze lucht en continu in- en uitgewandel. Toen ik daarna de werk pc aanzwengelde en constateerde dat mijn mobiel van 5 jaar oud sneller was dan dat 3 minuten opstartende Windows 2000 barrel ben ik maar weggegaan. Gelukkig ook hele mooie werkplekken gehad.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
09-01-2024 11:39
Toen ik daarna de werk pc aanzwengelde en constateerde dat mijn mobiel van 5 jaar oud sneller was dan dat 3 minuten opstartende Windows 2000 barrel ben ik maar weggegaan.
Hier moest ik even hard om lachen.
Het niveau van MSoffice-kennis hier intern ligt ongeveer gelijk met die PC.
Werkelijk waar 20jr geleden lag t niveau op mn school al hoger.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn werkplek is sinds corona met name thuis in de woonkamer. Heeft voordelen, maar ook enkele nadelen. Op kantoor helaas kantoortuinen en te weinig werkplekken met verstelbaar bureau, schermen, bureaustoel etc. Dus met een beetje pech kun je én niet bij collega's zitten én moet je met je laptop op een rotplek gaan zitten.
Tja, dan blijf ik liever thuis. Qua werkzaamheden/organisatie heb ik het vaak ook wel gezien, maar iets anders vinden met soortgelijk salaris en arbeidsvoorwaarden valt niet mee. Dus ik blijf nog maar even zitten.

Sterkte, TO. Zo'n werkplek is vreselijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
09-01-2024 11:57
Hier moest ik even hard om lachen.
Het niveau van MSoffice-kennis hier intern ligt ongeveer gelijk met die PC.
Werkelijk waar 20jr geleden lag t niveau op mn school al hoger.

Ben blij dat je even kon lachen. Schrijf je werkergernis maar lekker van je af.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
09-01-2024 10:32
Kun je niet op zoek gaan naar iets anders? Met deze houding kom je er niet TO... :biggrin:


Balen en gillen maar! Zo herkenbaar, alhoewel het nu niet aan de orde is in mijn leven.
Echt waarom?
Jaja.
Apatura2 schreef:
09-01-2024 10:46
Heb mn oortjes maar weer ingedaan. Maar dan hoor ik weer niet als mensen tegen me praten. en dat is dan weer niet sociaal

Moderne koptelefoons of oortjes met noise cancelling pauzeren automatisch als iemand tegen je praat. Ideaal voor kantooromgevingen. Misschien het overwegen waard?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven