Werk & Studie alle pijlers

Gil-topic Weer niet op mn plek, wie ook?

09-01-2024 10:26 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie zit er ook niet op zn plek een bouwt hele dagen frustratie op?
Ik hoop t hier een beetje van me af te kunnen schrijven.
Voel je vrij om aan te sluiten.

Ik zet al wel dingen in gang om hoop ik wel mijn plekje te kunnen gaan vinden. Dat geen onderwerp te zijn in dit topic
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik wilde ook mee gaan gillen
Maar dat hoeft niet meer ,want ik heb bijna een nieuwe baan haha

Maar goed lijkt mij wel lastig om zon kantoor tuin te werken..
Snap je frustratie veel sterkte en hopelijk kom je eruit
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit niet in een kantoortuin. Dan is t idd geroezemoes.
Hier is t t ene moment dood stil en dan weer gesprekken over volgende vakantie van X of de sfeer op afdeling Y schuin achter me.

Verslagen maken over dingen waar ik niet bijgeweest ben of achteraf horen dat jij het verslag moet maken ipv vooraf.

Zou communicatieadviseur moeten worden. Valt een hoop te verbeteren overal
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Of als je in een kantoortuin werkt een lastig telefoongesprek voert en je klaar bent, dat collega's dan "grappige" opmerkingen moeten maken over dat gesprek...
Alle reacties Link kopieren Quote
__appelbloesem__ schreef:
11-01-2024 07:56
Ik vind het heerlijk! Ik erger mij aan elk geluidje als ik met een paar collega’s een kantoor deel, maar in de kantoortuin valt alles heerlijk weg in het geroezemoes. Ik erger mij daar echt nooit aan geluid (terwijl ik vroeger echt op ontploffen stond als iemand een appel at).
Sorry voor de offtopic TO, want wat voor mij werkt, werkt natuurlijk niet voor iedereen. Noise cancelling oortjes werken bij mij overigens averechts, dan ga ik mij helemaal aan ieder geluidje ergeren, maar een soort ruis op de achtergrond vind ik dus juist heel fijn.
"werkgeluiden'als in typen, je koffiebeker neerzetten of snel even een vraag aan iemand stellen, heb ik ook geen problemen mee. Of geroezemoes van andere bureaus iets verder weg. Maarwaar ik nu werk, vinden hele werkoverleggen plaats gewoon aan het bureau tegenover me. Of er komt een collega ff uitgebreid de kerstvakantie doornemen. Terwijl ik ergens vandaan kom waar het de etiquette was om van je plek weg te lopen als je ging bellen of overleggen. Dus ik werk maximaal 2 dagen op kantoor en dan echt driekwart van de tijd met oortjes in. Ik zal het wel niet meer meemaken, maar wat lijkt het me heerlijk als je gewoon weer tweepersoonskamers hebt waar je de deur dicht kan doen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Kipjezonderkopje schreef:
11-01-2024 11:12
Of als je in een kantoortuin werkt een lastig telefoongesprek voert en je klaar bent, dat collega's dan "grappige" opmerkingen moeten maken over dat gesprek...
o_o
kan je dan niet ff privé gaan zitten? Bij ons zijn daar wel ruimtes voor, weliswaar niet altijd helemaal afgeschermd maar altijd nog beter dan aan je bureau zelf (maar dat gedrag van je collega's is ook gewoon asociaal)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hoop ik een traject gevonden waarmee ik wel iets kan
vinden dat mij past.

Momenteel heb ik echt geen idee wat ik moet doen.
Krijg ik een opdracht waarvan t gebracht wordt dat ik er 3 dagen mee bezig ben maar als ik t goed bekijk lijkt t nu niet meer dan 1 excel kolom toevoegen.

Ben ik nou zo slim of zijn zij zo dom :@@:
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee, intussen een nieuwe baan gevonden dus ik hoef niet meer te gillen. Begint wel pas 1 augustus dus nog ff doorzetten. Zo blij mee! TO hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds corona werk ik bijna continu thuis en als we een keer een kantoordag hebben, weet ik ook waarom. Kantoortuinen, te weinig fatsoenlijke werkplekken en nooit zekerheid dat je bij je directe collega's kunt zitten. Dus peer ik 'm op zo'n kantoordag alweer na de lunch.
Vind thuiswerken op zich wel heel prettig, maar er is daardoor wel weinig '(ver)binding' met het team/collega's.

Qua inhoud heb ik eigenlijk ook wel een beetje gezien, maar zit wel aan zo min of meer aan mijn max wat salaris betreft. Elders zal ik zelfs méér moeten gaan werken om ongeveer hetzelfde te verdienen.
Omscholen ook regelmatig overwogen, maar dan moeten er stages gelopen worden en dat is niet haalbaar met huidige baan en financieel kan ik ook geen stap terug doen.

Dus....ik probeer er maar het beste van te maken en mijn 'zegeningen' te tellen, maar soms zou ik hard willen gillen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Madeliefje67 schreef:
14-05-2024 16:44
Hee, intussen een nieuwe baan gevonden dus ik hoef niet meer te gillen. Begint wel pas 1 augustus dus nog ff doorzetten. Zo blij mee! TO hoe gaat het met jou?
Per 1 juni een nieuwe baan. Tot die tijd thuis.
Kijken of ik mezelf metaal en fysiek bezig kan blijven.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
14-05-2024 18:07
Per 1 juni een nieuwe baan. Tot die tijd thuis.
Kijken of ik mezelf metaal en fysiek bezig kan blijven.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Natuurlijk kan je nog twee weken bezig blijven.
Staat er in je kast een kookboek met de cake/ovenschotel/aardappelhapjes die je nog een keer wilde proberen?
Weet je hoeveel voldoening het geeft om een nieuw recept te maken?
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Apatura2! Bijna 1 juni intussen 🎉
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben druk aan de klus thuis. Deze week behangen en schilderen.
Ook genoeg in de tuin te doen. :daisy:🐌🐌🐌
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabeltandcavia schreef:
09-01-2024 12:43
Is het niet te idioot voor woorden dat we werkplekken zo inrichten dat je een koptelefoon nodig hebt om te kunnen werken? En maar jubelen in de vacatureteksten over 'het moderne pand met frisse inrichting' en de pingpongtafel waar niemand ooit op pingpongt.
Je zal maar NAAST die pingpongtafel moeten werken waar wèl gebruik van wordt gemaakt. Heb ik weer... o_o
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren Quote
Greebo123 schreef:
03-06-2024 22:44
Je zal maar NAAST die pingpongtafel moeten werken waar wèl gebruik van wordt gemaakt. Heb ik weer... o_o
Ooit ergens overleg gehad in een ruimte waar ook een zithoek zat en een biljarttafel. En natuurlijk gingen andere mensen daar biljarten tijdens hun overleg...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
14-05-2024 17:52
Sinds corona werk ik bijna continu thuis en als we een keer een kantoordag hebben, weet ik ook waarom. Kantoortuinen, te weinig fatsoenlijke werkplekken en nooit zekerheid dat je bij je directe collega's kunt zitten. Dus peer ik 'm op zo'n kantoordag alweer na de lunch.
Vind thuiswerken op zich wel heel prettig, maar er is daardoor wel weinig '(ver)binding' met het team/collega's.

Qua inhoud heb ik eigenlijk ook wel een beetje gezien, maar zit wel aan zo min of meer aan mijn max wat salaris betreft. Elders zal ik zelfs méér moeten gaan werken om ongeveer hetzelfde te verdienen.
Omscholen ook regelmatig overwogen, maar dan moeten er stages gelopen worden en dat is niet haalbaar met huidige baan en financieel kan ik ook geen stap terug doen.

Dus....ik probeer er maar het beste van te maken en mijn 'zegeningen' te tellen, maar soms zou ik hard willen gillen.
oh dit herken ik zo. Eigenlijk wel iets anders willen, maar het voelt als onmogelijk. Frustreert het jou niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar, ik ben best eenzaam op werk terwijl ik op kantoor werk. Vaak is er niemand en als er iemand is heb ik niet echt aansluiting... Maar op zich heb ik wel alle vrijheid en dat vind ik nu ook wel fijn.. lastig hoor, ik zou best iets anders willen, maar als ik dan de tekst lees: geen 9-5 mentaliteit en flexibel, dan weet ik al dat ik dat niet wil..en salaris is ook vaak een ding.. dus tja, ik blijf nog wel even zitten tot ik echt een droombaan zie... tot die tijd doe ik mn ding..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zijn je eerste werkdagen verlopen?

off topic, Op zich geef ik de voorkeur aan thuiswerken, om dezelfde eerder genoemde reden. Als er op kantoor gewerkt wordt, is het zó druk dat je amper een plek voor jezelf kunt vinden en dan mag je blij zijn als je tussen collega's zit waar je wat mee moet of hebt. Maar regelmatig zit ik tussen compleet vreemden. Echt, als het zo moet, ben ik net zo lief thuis.
Terwijl ik eigenlijk gewoon verlang naar een normaal team waarbinnen ook verbinding is, met een vast buro waar ik dingen kan achterlaten. In plaats van steeds weer moeten zeulen met mijn laptop op zoek naar een plekje waar je rustig kunt werken. Ook zijn pauzes op deze manier helemaal niet gezellig, want iedereen zit overal en doet z'n eigen ding. Heb je behoefte aan verbinding, dan mag je lang en hard zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spekpannenkoek schreef:
04-06-2024 11:04
oh dit herken ik zo. Eigenlijk wel iets anders willen, maar het voelt als onmogelijk. Frustreert het jou niet?
Ja, zeker wel! Sommige dagen enorm zelfs. Rot voor jou dat je het herkent.

Wat zou je willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo herkenbaar! Hoewel ik gelukkig ook een groot deel thuis kan en mag werken. Ben druk op zoek, maar waar al die banen zijn, ik zie ze niet. Ik had 3 sollicitaties lopen, waarvan ik net vanmorgen voor 2 afgewezen ben. Voor eentje ben ik 2 weken geleden op gesprek geweest en heb tot op heden nog niets gehoord. Dus daar stoor ik me nu al aan de werkwijze en ik ben niet eens in dienst.

Ik zou er zoveel voor over hebben om het naar mijn zin te hebben op het werk. Je bent daar toch het grootste gedeelte van de dag mee bezig. Maar ik weet gewoon even niet meer zo goed waar ik moet zoeken. Ben wel heel benieuwd naar wat jij in gang hebt gezet? Ook sollicitaties, omscholing?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
04-06-2024 19:42
Ja, zeker wel! Sommige dagen enorm zelfs. Rot voor jou dat je het herkent.

Wat zou je willen?
Diep in mn hart wil ik werken met jonge kinderen, voor de klas staan of als begeleider in het onderwijs voor kinderen die wat meer aandacht nodig hebben. Of verpleegkundige in het ziekenhuis. Daarvoor moet ik 4 jr naar school + stage/werken en dat past nu absoluut niet in mijn leven en ik heb mn twijfel of ik dat ooit ga kunnen. Ik werk nu 24 uur op kantoor in een zorginstelling, goed salaris, thuiswerken en die zorgsetting vind ik heel fijn en zou ik ook nog lang willen blijven, maar het werk an sich, mijn collega's, ik raak daar op uitgekeken. Ik weet dat ik een keer wat anders moet gaan doen, maar heb geen diploma's (behalve havo en een oude propedeuse) en dus begin ik altijd onderaan. Tja, een hoop beren dus.

En jij?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven