Stemmen op jezelf

14-10-2009 20:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva is genomineerd voor de Dutch Bloggies. Leuk hoor, echt.

Daar is al een paar keer reclame voor gemaakt, met de oproep vooral op Viva te stemmen (dat mag dan weer wel natuurlijk )

Wat ik me afvraag afvraag: ik lees dat Nynke en Elvan gestemd hebben, dan stemmen ze in feite op zichzelf/ Dat is in mijn ogen nogal kinderachtig maar ik vraag me vooral af hoe 'ethisch' (groot woord, weet ik) dat dan is.

Zou jij dat doen, op jezelf stemmen? Direct of door op iets te stemmen waar je voor een heel groot deel aan meewerkt?

Op mezelf stemmen

Totaal aantal stemmen: 33

Tuurlijk, en dan niet 1 keer, als het ff kan een keer of 10 (33%)
Ja, maar gewoon 1 keer (39%)
Nee natuurlijk niet, ik ben geen 12 meer (27%)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Natuurlijk zou ik op mezelf stemmen. Net zoals politici hoogstwaarschijnlijk op hun eigen partij zullen stemmen. Als je toch mag stemmen, dan uiteraard op de zaak die jij zelf het beste acht, vind ik.
quote:AlettaJacobs schreef op 14 oktober 2009 @ 21:00:

Natuurlijk zou ik op mezelf stemmen. Net zoals politici hoogstwaarschijnlijk op hun eigen partij zullen stemmen. Als je toch mag stemmen, dan uiteraard op de zaak die jij zelf het beste acht, vind ik.En zo denk ik precies hetzelfde
Ja, dat vind ik echt.
Ik doe het niet. Zo behoud ik mijn waardigheid voor mezelf en die ene stem op mij zal vast niet het verschil uit maken. En als dat het wel zou doen: dikke pech.
Met wedstrijden waarbij je winst afhankelijk is van hoeveel mensen je kunt mobiliseren om op je te stemmen doe ik niet eens mee. Dan gaat 't al bij voorbaat nergens over, laat staan over de kwaliteit van de inzending. Ik zie liever 'n vakjury ipv stemmen door nitwits (of mensen die de tijd hebben 20.000 keer op zichzelf te stemmen)
Ik wou dat ik zo nobel was als Zwieber, maar ik zou denk ik doen zoals Aletta.

Maar als je dan uiteindelijk maar 1 stem hebt gekregen, is dat wel zuur natuurlijk.

die bloggies ga ik niet op stemmen, om de reden die Elninjoo noemt. Het resultaat is niks waard op deze manier.
En op wie denk je dat Obama gestemd heeft? Of Balkenende? Of Marijnissen?

Ik vind het een beetje onzin om dat niet ethisch te vinden. Als iedereen mag stemmen zou ik best op mezelf stemmen, of op iets waar ik aan meewerk.
Ook eens met Elninjoo.

Zwieber, maar als ik bv. in de politiek zou zitten zou ik dus nooit op een andere partij dan de mijne stemmen. Wel op de nummer twee maar waarom dat ethisch beter is, beats me. Wel charmanter.

Maargoed, het blijft toch een geheime stem natuurlijk dus dan sta je daar heel charmant te wezen van binnen. Een beetje net als glunderen omdat je zo'n prachtig setje lingerie draagt wat ook verder niemand ziet .
Ik ga er trouwens meteen vanuit dat ik nummer één zou zijn. Als ik op nummer 25 op de lijst stond zou ik er al helemaal geen probleem mee hebben op mezelf te stemmen.
Heel eerlijk gezegd zou ik te hollands calvinistisch keurig (beknepen...) zijn om op mezelf te stemmen in een wedstrijd waaraan IK deel zou nemen.

Dit gaat volgens mij over de Viva community in brede zin. Dan zie ik het als loyaliteit aan het grotere geheel waarvan ik deel uitmaak en zou ik zèker 'op mezelf' stemmen.
Ik zou niet op mezelf stemmen. Gezien de uitslag van de poll vrees ik wel dat ik mezelf dan aardig dupeer. Meer dan eenderde zegt zelfs wel tien keer op zichzelf te zullen stemmen. Op die manier wordt het natuurlijk een wedstrijd in wie het best kan stemmen. Vraag me af hoe je je voelt als je die wint.
quote:Margaretha2 schreef op 14 oktober 2009 @ 21:46:

Een beetje net als glunderen omdat je zo'n prachtig setje lingerie draagt wat ook verder niemand ziet .lol
Yette, dat is toch ook een beetje net als Idols enzo.

Als er een wedstrijd is waarbij het gaat om 'de meeste stemmen winnen' en het maakt niet uit wie die stemmen geven en iedereen mag zo vaak stemmen als ze willen, dan is dat sowieso al een vrij waardeloze wedstrijd denk ik, zoals Elninjoo al eerder zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven