Stoppen of doorgaan met rijlessen?

12-08-2024 23:10 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo forumleden van de V!VA,

Ik ben al ongeveer een halfjaar bezig met mijn rijlessen en heb er zo’n 25 gehad, maar ik maak helaas weinig voortgang. Het gaat bij mij allemaal een stuk langzamer dan gemiddeld. Het gemiddelde aantal lessen om een rijbewijs te halen is ongeveer 43, maar ik heb nog veel dingen niet eens gedaan en de dingen die ik wel doe, gaan vaak fout. Het lukt me niet goed om het overzicht op de weg te bewaren, vooral op nieuwe plekken (maar eigenlijk overal).

Er zijn zoveel dingen waar ik op moet letten en bij alles wat ik doe, moet ik constant nadenken. Mijn rijinstructeur zegt dat ik wat minder moet nadenken, maar dat helpt me niet echt verder. Autorijden bestaat uit zoveel handelingen en het gaat niet vanzelf in mijn systeem als ik tegelijkertijd op het verkeer moet letten. In de auto voel ik me vaak overprikkeld en gestrest. Het voelt alsof autorijden gewoon niet voor mij is weggelegd.

Eigenlijk wil ik stoppen, maar dan besef ik hoeveel geld mijn ouders al in deze lessen hebben gestoken en dan denk ik dat ik toch maar door moet gaan. Ik zit hier echt mee en weet even niet wat ik moet doen.

Met vriendelijk groeten,
Dexter
Zeeheksje schreef:
14-08-2024 16:44
Het vooroordeel is het probleem.
Er staat AA dus is er iets mis met je.
Jij lijkt zelf het meeste last te hebben van dat vooroordeel. Met je “idioot” en “iets mis met je”.
Zeeheksje schreef:
14-08-2024 20:07
Vervelend dat je je blijkbaar aangevallen voelt, je maakt het te persoonlijk.
Dat is echt het slapst denkbare excuus als iemand je aanspreekt op vooroordelen of rotopmerkingen. Het ligt altijd aan iemand anders.
xynix schreef:
15-08-2024 13:14
Jij lijkt zelf het meeste last te hebben van dat vooroordeel. Met je “idioot” en “iets mis met je”.
Ik heb daar zeker last van, doordat anderen mij dus zo behandelden nadat ze gezien hadden dat er een vinkje in een bepaald hokje staat.
Dus wat wil je nou? Zeggen dat het niet zo is?
Mensen hebben nou eenmaal vooroordelen, aan jou de keuze of je ze op voorhand al wijzer wil maken dan ze zijn.
Zeeheksje schreef:
15-08-2024 17:18
Ik heb daar zeker last van, doordat anderen mij dus zo behandelden nadat ze gezien hadden dat er een vinkje in een bepaald hokje staat.
Dus wat wil je nou? Zeggen dat het niet zo is?
Mensen hebben nou eenmaal vooroordelen, aan jou de keuze of je ze op voorhand al wijzer wil maken dan ze zijn.
Het CBR kan dergelijke informatie toch niet zomaar her en der delen? Dat je bij het CBR een “vinkje” krijgt wil toch niet zeggen dat dit bij een werkgever of wat dan ook terechtkomt.

Anderzijds, het is wat het is, als TO om die reden het examen niet haalt ben je verder van huis.
Lorem_Ipsum schreef:
15-08-2024 17:24
Het CBR kan dergelijke informatie toch niet zomaar her en der delen? Dat je bij het CBR een “vinkje” krijgt wil toch niet zeggen dat dit bij een werkgever of wat dan ook terechtkomt.

Anderzijds, het is wat het is, als TO om die reden het examen niet haalt ben je verder van huis.
Nee, dat kunnen ze niet dat klopt. Heb vaker met het CBR te maken gehad omdat ik meerdere rijbewijzen heb gehaald, vandaar.

Voor TO: ik denk dat hij voor zichzelf een prima inschatting kan maken of het nodig is, maar als hij denkt het met een gewoon examen te kunnen zou ik daar zeker voor gaan.
Misschien handig om te informeren wat je opties zijn als het niet lukt? Bestaat er nog zoiets als staatsexamen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven