Streamingdienst verhoogt zomaar de prijs met 400%

22-07-2024 10:04 200 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg net een berichtje dat een streamingdienst waar ik al een tijd gebruik van maak de prijs ineens verhoogt met 400%. Mag dit zomaar. Ik vind dit echt veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het geen spam?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke aanbieder?
Alle reacties Link kopieren Quote
nimue_iparis schreef:
22-07-2024 10:06
Is het geen spam?
Nee helaas. Het nieuwe bedrag gaat eind augustus in.

Ik had altijd een abonnement voor een euro per maand. Nu verhogen ze hem dus naar 4 euro. Er staat in de mail dat ik dan nog steeds 2 euro voordeel heb op de “normale “ prijs.

Maar ik vind dit echt een absurde verhoging. Dat is nooit zo afgesproken
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
22-07-2024 10:08
Welke aanbieder?
Videoland
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
22-07-2024 10:10
Nee helaas. Het nieuwe bedrag gaat eind augustus in.

Ik had altijd een abonnement voor een euro per maand. Nu verhogen ze hem dus naar 4 euro. Er staat in de mail dat ik dan nog steeds 2 euro voordeel heb op de “normale “ prijs.

Maar ik vind dit echt een absurde verhoging. Dat is nooit zo afgesproken
Er is waarschijnlijk ook niet afgesproken dat de prijs van €1 lifetime zou zijn.

Dit mag, als je ook de kans hebt gekregen om op te zeggen voordat dit in gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat streamen ze daar dan? Goud?

Nou, dat is toch nog goedkoop? je mag altijd opzeggen bij prijswijzingen als je elders goedkoper uit bent.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat mag zomaar. Dit betekent ook dat jij zomaar nu op mag zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
22-07-2024 10:12
Wat streamen ze daar dan? Goud?

Nou, dat is toch nog goedkoop? je mag altijd opzeggen bij prijswijzingen als je elders goedkoper uit bent.
Ik vind een verhoging van 400% niet goedkoop. Maar blijkbaar mag dat. Dus dan zit er niets anders op dan opzeggen..
Alle reacties Link kopieren Quote
https://hulp.videoland.com/article/ik-h ... -videoland#

Hier staat duidelijke uitleg.

Maar je geeft aan dat je een tijdje maar 1 euro per maand hebt betaald, officieel bestaat dat abonnement helemaal niet. Heb je die 1 euro via een andere deal gekregen? Maar ook die zijn toch altijd tijdelijk?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.streamwijzer.nl/prijsverhog ... -mei-2023/
Een basisabonnement op videoland is al sinds 2023 4,99.
En in augustus 2024 wordt dat 5,99

Geen idee hoe je aan dat ramsjtarief kwam, maar als je voortaan 3,99 betaalt dan heb je inderdaad nog steeds 2 euro voordeel. Op jaarbasis is dat nog geen 5 tientjes. Waar hebben we het over?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Chienandalou schreef:
22-07-2024 10:20
https://hulp.videoland.com/article/ik-h ... -videoland#

Hier staat duidelijke uitleg.

Maar je geeft aan dat je een tijdje maar 1 euro per maand hebt betaald, officieel bestaat dat abonnement helemaal niet. Heb je die 1 euro via een andere deal gekregen? Maar ook die zijn toch altijd tijdelijk?
Via rtlxl wat verdween. Ik zie dat de meeste met een euro verhoogd zijn. Dat vind ik best redelijk. 3 euro verhogen vind ik best veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
22-07-2024 10:16
Ik vind een verhoging van 400% niet goedkoop. Maar blijkbaar mag dat. Dus dan zit er niets anders op dan opzeggen..
400% op 1 euro is toch heel iets ander dan 400% van 100 euro.

Ik vind dat je zeurt.

Wees blij dat je maanden 1 euro hebt kunnen betalen en nu nog steeds minder dan de normale tarieven.

Je moet zelf weten of je wilt opzeggen, maar als je wekelijks meerdere keren naar de streamingsdienst kijkt vind ik 4 euro echt een koopje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
22-07-2024 10:25
400% op 1 euro is toch heel iets ander dan 100 euro.

Ik vind dat je zeurt.

Wees blij dat je maanden 1 euro hebt kunnen betalen en nu nog steeds minder dan de normale tarieven.

Je moet zelf weten of je wilt opzeggen, maar als je wekelijks meerdere keren naar de streamingsdienst kijkt vind ik 4 euro echt een koopje!
Jij kan in mijn portemonnee kijken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
22-07-2024 10:26
Jij kan in mijn portemonnee kijken?
Fair point.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
22-07-2024 10:24
Via rtlxl wat verdween. Ik zie dat de meeste met een euro verhoogd zijn. Dat vind ik best redelijk. 3 euro verhogen vind ik best veel.
Ja klopt, dat lees ik ook. Maar dan waa dat aanbod voor 1 euro 12 maanden geldig. Dus als het nog geen 12 maanden geleden is dat je dat hebt afgesloten zou je nog tot einde termijn 1 euro hoeven te betalen. En als die 12 maanden wel al voorbij zijn, heb je per ongeluk langer een goede deal gehad.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
22-07-2024 10:22
https://www.streamwijzer.nl/prijsverhog ... -mei-2023/
Een basisabonnement op videoland is al sinds 2023 4,99.
En in augustus 2024 wordt dat 5,99

Geen idee hoe je aan dat ramsjtarief kwam, maar als je voortaan 3,99 betaalt dan heb je inderdaad nog steeds 2 euro voordeel. Op jaarbasis is dat nog geen 5 tientjes. Waar hebben we het over?
Dit was een tijdelijk aanbod van 12 maanden voor mensen die RTL XL hadden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg net dezelfde mail. Ik ga van 2 euro naar 4 euro. Tja, nog steeds goedkoop voor een streamingsdienst. Ik ben niet verplicht om te blijven, het zal voor mij misschien iets makkelijker worden om op te zeggen op het moment dat ik merk dat ik te weinig kijk. Met 2 euro zeg je (ik dan) niet op. En ondertussen denk ik dat ik vooral geluk heb gehad met die 2 euro tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je weinig te besteden hebt kan elke euro uitmaken.

Dat gezegd hebbende. De uitspraak
Verhoogd zomaar met 400 procent geeft vooral je gevoel voor drama weer. Natuurlijk was de actie van 1 euro tijdelijk. Dat stopt een keer. Fijn dat je zo toch maanden hebt kunnen kijken. Zuur als je niet meer kan betalen.
erla wijzigde dit bericht op 22-07-2024 10:34
5.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
22-07-2024 10:28
Ik kreeg net dezelfde mail. Ik ga van 2 euro naar 4 euro. Tja, nog steeds goedkoop voor een streamingsdienst. Ik ben niet verplicht om te blijven, het zal voor mij misschien iets makkelijker worden om op te zeggen op het moment dat ik merk dat ik te weinig kijk. Met 2 euro zeg je (ik dan) niet op. En ondertussen denk ik dat ik vooral geluk heb gehad met die 2 euro tot nu toe.
Ik kijk alleen het nieuws voordat ik naar mijn werk ga en heel soms kijk ik naar een lage night show, dus ik vind het daarvoor echt te duur worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Erla schreef:
22-07-2024 10:31
Als je weinig te besteden hebt kan elke euro uitmaken.

Dat gezegd hebbende. Verhoogd zomaar met 400% geeft vooral je gevoel voor drama aan. Natuurlijk was de actie van 1 euro tijdelijk. Dat stopt een keer. Fijn dat je zo toch maanden hebt kunnen kijken. Zuur als je niet meer kan betalen.
Nou, dat was ook eigenlijk een beetje waarom ik zo reageerde.

Natuurlijk is een verhoging van 3 euro veel als je elk dubbeltje moet omdraaien, maar titel is hysterischer dan de inhoud van het onderwerp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
22-07-2024 10:24
Via rtlxl wat verdween. Ik zie dat de meeste met een euro verhoogd zijn. Dat vind ik best redelijk. 3 euro verhogen vind ik best veel.


Tja, jouw referentiekader klopt gewoon niet helemaal. Als je €4 vergelijkt met €1 is het veel, vergelijk je met €5,99 die de meeste andere klanten straks betalen dan heb je een goede deal. En vergeet niet dat je eigenlijk al maanden juist voordeel gehad hebt, je hebt €2,99 per maand bespaard.

Ik ken dit soort dingen van de andere kant (vanuit bedrijf) en kan me verbazen om de verontwaardiging en de overtuiging recht te hebben op een bepaald voordeel omdat je dat een tijdje had. Nee joh, je hebt mazzel gehad, maar die tijd is voorbij en nu word je geacht aan te sluiten bij de rest. Slikken of stikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
22-07-2024 10:32
Ik kijk alleen het nieuws voordat ik naar mijn werk ga en heel soms kijk ik naar een lage night show, dus ik vind het daarvoor echt te duur worden.
Je hebt geen TV abbo als je dat via Videoland doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
_melon2 schreef:
22-07-2024 10:34
Je hebt geen TV abbo als je dat via Videoland doet?
Klopt, want ik kijk voor de rest geen tv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Erla schreef:
22-07-2024 10:31
Als je weinig te besteden hebt kan elke euro uitmaken.

Als je weinig te besteden hebt zul je je eerst op de basis moeten richten. Dat zijn al die extra streamingdiensten niet. Weet niet hoeveel TO er heeft, maar je hoort soms van deze en die en ook nog … Dat kan best wat minder.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven