Tics, vreemde gewoontes en andere eigenaardigheden

09-02-2008 15:48 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had het pas met vrienden over tics, rare gewoontes enzo.

Ik kwam er achter dat ik best wel raar ben. Rare dingen doe

En jullie?

Als voorbeeld:

- Ik moet altijd als eerste mijn linker schoen of sok aandoen.

- Als ik 's nachts uit de kraan drink, tel ik het aantal slokken.

- Vroeger had ik een tik dat ik, als ik 's avonds dacht dat er brand zou kunnen zijn, ik uit het raam moest kijken, anders zou ik het mezelf eeuwig kwalijk nemen... (nu niet meer)

- als ik uit de auto stap en het heeft geregend moeten mijn ruitenwissers wel netjes naar beneden.

En het gekke is... ik ben een enorme chaoot. Dus waarom deze neurotische dingen?

Hebben jullie ook zulke zotte dingen? Ik ben benieuwd!
quote:ravenescence schreef op 09 februari 2008 @ 17:44:

Ik heb de rare gewoonte om zogenaamd over lantaarnpalen te springen en over andere paaltjes die langs de weg staan, als we in de auto zitten...

Ik kom vaak langs een weg met bomen en dan mag de auto alleen op de plekken komen waar de schaduw van de bomen op de weg valt. Soms hou ik m'n adem er bij in. Bij gebrek aan schaduwen neem ik soms donkere plekken in het asfalt...

Verder schrijf ik mijn boodschappenbriefjes net zo lang over totdat ik vind dat ik netjes geschreven heb.

Mijn laatste slokje thee laat ik ook vrijwel altijd staan, dat heb ik van m'n vader, die doet het met z'n koffie. Voor de rest doe ik het nergens bij, maar wel bij de thee (er was hier geloof ik nog iemand die dat deed gelukkig)...

Volgens mij heb ik geen andere tics, ik zal er nog eens over nadenken...
Oe..keb er nog een..Vind hem zelf irritant. Keb hem overgenomen van mijn vriend. Dus die is ook irritant!!.

Dat is woorden omdraaien. Dan hoor je wat op tv en dan hussel je de woorden of neem je de eerste letter van het woord en verwissel je..

Bijv Blaadje sla...slaatje bla.. Vreselijk vermoeiend. maar toch moet ik het doen. Zegt iemand wat op tv..Hussel ik de woorden en mijn vriend doet dat ook. Bijv: Zeg het maar hoor..dan roep ik: maar het zeg hoor..en mijn vriend vervolgens: het hoor zeg maar.. Ook hij kan er niet mee stoppen..

Praten wij eigenlijk nog wel normaal tegen elkaar?!?!?!
Vorig jaar, of zelfs dat jaar ervoor is er ook zo'n topic geweest. Toen had ik er echt heel erg veel. Ik heb er wel een aantal geskipt.

Maar ik heb er nog genoeg over hoor

Ik moet altijd rechts, want rechts is even, links is oneven.

Links is wel zonniger dan rechts, maar dat kan door de klank komen. De letter L is namelijk ook oneven. En oneven is zonniger dan even.

En dat letter L is oneven klopt geloof ik niet als je begint bij de A met links, maar t is gewoon zo. R is even.

De maandag, woensdag en vrijdag zijn oneven. De dinsdag en donderdag zijn even. De zaterdag en zondag hangen erbij.

Als ik het laatste woord op een bladzijde niet goed lees voor ik hem omsla moet ik terugslaan en de hele zin opnieuw lezen, tot ik m op kan zeggen en het woord dus goed heb.

Alles moet in tweevoud, symmetrisch.

Als ik in de auto rijd, dan spring ik om de palen heen langs de weg met boogjes.

Het volume van de tv moet op even staan, als ie op oneven getal staat gaat ie dus zachter of harder.

Dat van Star en Mastermind heb ik ook, maar dan als ik wat uit een zak pak en weer terugleg of uit mn hand laat vallen. Dan haal ik m er toch uit, want anders is t zielig, dat ie t idee had dat ie werd uitgehaald en dan weer terugmoest

verder heb ik er nog legio, en helemaaaaaal als ik een examen af moet leggen bestaat mijn dag ervoor uit louter bijgelovige c.q dwangneurotische handelingen.
quote:Jaschenca schreef op 10 februari 2008 @ 20:43:

[...]

En je opent topics waarvan je achteraf zegt dat het een grote grap is, die mag je ook bij je tics toevoegen hoor.Dat maak ik zelf wel uit jah!
quote:mylenevalerie schreef op 09 februari 2008 @ 22:53:

[...]

Ik heb bij de Postbank gewerkt, wij konden als je iemand in de wacht zette hun gewoon horen, zij mij alleen niet zodat je even het probleem kon proberen op te lossen. Wat ik allemaal niet heb gehoord in die tijd dat de mensen dachten dat jij ze niet kon horen. Vaak eerst uitlachen voor ik de telefoon weer terug nam. Dus hou dat in gedachten als je in de wacht wordt gezet, ze kunnen jou wel horen.

Dáárom doe ik dit dus NIET. Whahaha, ooit deed ik dit, tot dat ik me bedacht dat het best zo kon zijn dat de andere mensen je wél konden horen

hilarisch.
quote:Brummetje schreef op 09 februari 2008 @ 23:41:

- Als ik drink MOET ik door een klein gaatje drinken, dus ik moet zuigen. Zo gewoon een slok nemen, zoals normale mensen doen , kan ik niet. (Ik kan het niet zo goed uitleggen, het is dus niet dat ik mijn mond niet verder kan openen.) En als ik met een rietje drink, dan knijp ik dat rietje dicht en drink ik zo mijn drinken op. Zal wel een sterke tong hebben nu. (Dit vind ik mijn raarste tic btw.)

Ik drink het liefst door een rietje (maar dit doe ik alleen als ik ergens een rietje bij krijg, anders wordt het wel heel overdreven ) En dan kauw ik mijn rietje ook helemaal plat, dit drinkt het lekkerst!!
Als ik snoepjes uit een pot pak moet het altijd een even aantal zijn,

Opstaan 's morgens moet altijd eerst mijn rechter been uit bed ,

Bestek in bestek la ligt altijd allemaal de zelfde kant uit,

Als ik de was ophang gebruik ik voor de witte was altijd witte knijpers en voor de blauwe was blauwe en voor alles waar rood in zit rode wasknijpers, en altijd twee gelijke kleur knijpers. Heb ik b.v. geen witte knijpers maar wel wittewas hang ik het dubbel over het wasrek en gebruik geen knijpers.

Als ik met iemand over straat loop wil ik altijd rechts lopen, links voelt gewoon niet lekker.
quote:sunlight schreef op 11 februari 2008 @ 10:25:

De maandag, woensdag en vrijdag zijn oneven. De dinsdag en donderdag zijn even. De zaterdag en zondag hangen erbij.Dit heb ik ook! Maar geen idee hoe ik erbij kom, het "hoort" gewoon zo.
quote:sunlight schreef op 11 februari 2008 @ 10:25:Het volume van de tv moet op even staan, als ie op oneven getal staat gaat ie dus zachter of harder.O ja, héél herkenbaar! Alleen gaat dat niet altijd op; als hij op 15 staat mag het weer wel (want 15 is 'mooier' dan 14 of 16...).
Ik pluk aan mijn wenkbrauwen en wimpers. Zo erg, dat sinds 2 jaar ik helemaal geen wenkbrauwen en wimpers meer heb, echt waar! Ik kan er niet mee stoppen. Elke keer als er weer nieuwe haartjes groeien, moet ik ze er weer uittrekken. Ik had net onderwimpers "gekweekt", had ik gisteravond een "slechte" avond en nu heb ik dus weer geen onderwimpers meer.

Het is begonnen toen ik van het nagelbijten af wilde komen. Daar ben ik dus vanaf, maar dit is er voor in de plaats gekomen. Verschillende pogingen om weer aan het nagelbijten te komen zijn mislukt. Ik heb ook pleisters om mijn vingers geplakt. Maar in een zwak moment trek ik die gewoon eraf. De huisarts zegt dat het niets ernstigs is, gewoon een tic. En als ik ervan af blijf, zal alles weer aangroeien, het schijnt een fabel te zijn dat je kale plekken eraan overhoudt.

Vorig jaar is het me bijna gelukt. Ik had weer wimpers en mijn wenkbrauwen waren 2 cm stompjes (sommige haren groeien veel langzamer dan andere, dus geduld is een schone zaak). Maar ik heb het toen in 1 avond helemaal verpest.
Ik lig helemaal in een deuk om jullie, wat zijn we een stelletje idioten met z'n allen!

quote:Capibara schreef op 11 februari 2008 @ 10:56:

[...]

O ja, héél herkenbaar! Alleen gaat dat niet altijd op; als hij op 15 staat mag het weer wel (want 15 is 'mooier' dan 14 of 16...).

Ik vind het getal 5 een van de lelijkste getallen die er is...

was ook erg blij dat mijn zoon de 16e geboren werd en niet de 15e

Maar wel grappig om te zien dat meerderen dat dus hebben
ik dacht dat ik meeviel maar nu ik goed nadenk heb ik stiekem ook wel een tic. Als ik een deur op slot heb gedaan, thuis of op het werk. Controleer ik of hij op slot is door eraan te trekken of te duwen en dan als volgt te tellen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 tieeeeeeeeeeeneke
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Mijn sokken moeten ook bij mijn kleding passen. Tassen en jassen ook. Ik heb vanalles alle mogelijke kleuren.

Bij mijn zoon ook. Ik heb meerdere keren zijn shirt uitgetrokken en een andere aangedaan omdat ik geen sokken schoon had die erbij paste!
Vinyl jij hebt ook wat met links en rechts. Denk es na: hoe droog je je af als je uit bad komt? waar gaat de handdoek als eerste naartoe? Als je wat met links en rechts hebt dan droog je je waarschijnlijk ook op een bepaalde volgorde af.

Arm links gaat hier eerst. Altijd.
quote:sunlight schreef op 11 februari 2008 @ 11:10:

Vinyl jij hebt ook wat met links en rechts. Denk es na: hoe droog je je af als je uit bad komt? waar gaat de handdoek als eerste naartoe? Als je wat met links en rechts hebt dan droog je je waarschijnlijk ook op een bepaalde volgorde af.

Arm links gaat hier eerst. Altijd.

Ik zal er eens op letten, maar dan heb ik het geloof ik niet...

Wat een raar mens ben ik toch...

Wel met tandenpoetsen, dan begin ik ook links

Alhoewel... ja, ik denk dat ik ook eerst links ga afdrogen, toch wel! WHAHAHA, net als inzepen bedenk ik me nu, grinnik!
Haha let er maar eens op!

Tandenpoetsen doe ik met rechts. Maar dat komt omdat ik rechtshandig ben. Als ik het met links doe dan worden mn tanden niet schoon
quote:runner84 schreef op 11 februari 2008 @ 10:51:

[...]

Dit heb ik ook! Maar geen idee hoe ik erbij kom, het "hoort" gewoon zo.Eh nou, maandag is toch dag 1 van de week en 1 is een oneven getal. En dinsdag is dag 2 van de week en dus een even dag. Ik vind dit zo normaal dat ik er nooit vanuit was gegaan dat het dat misschien wel niet was hihi. Tot nu :P
quote:sunlight schreef op 11 februari 2008 @ 10:25:

Vorig jaar, of zelfs dat jaar ervoor is er ook zo'n topic geweest.

Ja dat weet ik nog. Toen ging het een hele tijd over dat veel mensen kleuren zien bij een dag. Of een kleur toewijzen aan een dag. Ik weet niet hoe je het zegt.

Heel grappig was dat. Ik heb wel een algemeen gevoel bij een dag. Maar geen kleuren. Of getallen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 11 februari 2008 @ 12:00:

[...]

Ja dat weet ik nog. Toen ging het een hele tijd over dat veel mensen kleuren zien bij een dag. Of een kleur toewijzen aan een dag. Ik weet niet hoe je het zegt.

Heel grappig was dat. Ik heb wel een algemeen gevoel bij een dag. Maar geen kleuren. Of getallen.Klopt, Synesthesie. Ik heb het ook, kleuren bij dagen en bij maanden.
Ik wil altijd eerst mn schoenen aan voordat ik mn jas aandoe, anders zit het niet lekker.

En met 2 benen tegelijk uitbed, anders is het zielig voor het andere been.
quote:Miss Cupcake schreef op 11 februari 2008 @ 11:50:

[...]

Eh nou, maandag is toch dag 1 van de week en 1 is een oneven getal. En dinsdag is dag 2 van de week en dus een even dag. Ik vind dit zo normaal dat ik er nooit vanuit was gegaan dat het dat misschien wel niet was hihi. Tot nu :PMaar het zit hem eerder in het "gevoel" dat ik van zo'n woord krijg. Van "oneven" dagen krijg ik een "scherper" gevoel dan "even" dagen...ik vind maandag dan eigenlijk meer een "even" dag...maar dat is dinsdag al, dus moet maandag "oneven" Woensdag daarentegen is zeker weten een "oneven" dag (omg, wat klinkt dít belachelijk)

Ik heb nooit gedacht dat maandag de 1e dag was en dinsdag de 2e enz. Haha, ik denk eerder, "Is maandag nou de 1e dag, of is dat zondag????"

Trouwens, ik zou ook nooit eerst mijn jas aantrekken en dan mijn schoenen...maar dat lijkt me vanzelfsprekend (haha, weet echt niet of dit ook echt vanzelfsprekend is...)
quote:[message=1020770,noline]Ik pluk aan mijn wenkbrauwen en wimpers. Zo erg, dat sinds 2 jaar ik helemaal geen wenkbrauwen en wimpers meer heb, echt waar! Ik kan er niet mee stoppen. Elke keer als er weer nieuwe haartjes groeien, moet ik ze er weer uittrekken. Ik had net onderwimpers "gekweekt", had ik gisteravond een "slechte" avond en nu heb ik dus weer geen onderwimpers meer.

Het is begonnen toen ik van het nagelbijten af wilde komen. Daar ben ik dus vanaf, maar dit is er voor in de plaats gekomen. Verschillende pogingen om weer aan het nagelbijten te komen zijn mislukt. Ik heb ook pleisters om mijn vingers geplakt. Maar in een zwak moment trek ik die gewoon eraf. De huisarts zegt dat het niets ernstigs is, gewoon een tic. En als ik ervan af blijf, zal alles weer aangroeien, het schijnt een fabel te zijn dat je kale plekken eraan overhoudt.

Vorig jaar is het me bijna gelukt. Ik had weer wimpers en mijn wenkbrauwen waren 2 cm stompjes (sommige haren groeien veel langzamer dan andere, dus geduld is een schone zaak). Maar ik heb het toen in 1 avond helemaal verpest.Zoek eens op trichotillomanie
quote:MissMMM schreef op 09 februari 2008 @ 16:39:

Ik laat dwangmatig het laatste slokje en laatste hapje eten over.....iemand anders ook?

Mijn schoonouders doen dat, en ik heb daar toch zo'n hekel aan! Elke keer zet ik gedachtenloos de kopjes in de vaatwasser en kan daarna met een doekje de vloer gaan doen omdat er weer een hele flots koffie over de tegels is gegaan.

Ik moet wel hartelijk lachen om jullie tics hoor, een paar zijn heel herkenbaar omdat mijn man daar last van heeft. Zoals dat links of rechts van iemand moeten wandelen, omdat het anders niet goed voelt. We wandelen nogal veel met onze setters en ik moet inderdaad altijd links van hem lopen omdat hij rechts breder is. Ofzo
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik zet mijn wekker altijd op 3 over 7 ipv gewoon 7 uur. Of 3 minuten voor 7. Als het maar geen voor de hand liggend, rond getal is.

Verder tik ik met mijn vingers mee op muziek. Om en om met pink en wijsvinger. En als ik niet op een even aantal lettergrepen uitkom. ( dat weet je doordat je met je wijsvinger eindigt terwijl je met je pink begonnen bent ) dan probeer ik er net een ander melodietje van te maken zodat het wel uitkomt. Soms moet ik me er echt toe zetten om te stoppen, anders doe ik het bij ieder reclameliedje.

En ja, antwoord geven aan de tv..

Dat van die ruitenwissers doe ik ook. Ik vond dat altijd zo logisch dat ik er niet bij nadacht dat het een soort tic is. (kan zijn)

's avonds als ik al in bed lig ga ik er een paar x uit om te controleren of de voordeur wel op slot zit.

Dat waren ze wel zo'n beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven