Tips voor spinnen angst?

22-04-2018 20:59 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik woon samen met mijn vriend op een benedenwoning, en we hebben de laatste 2/3 weken constant van die dikke zwarte spinnen hier rondkruipen. Laat ik nou net ontzettend bang voor die beesten zijn, nu hebben we er haast 2 per dag. Ons huis is verder heel schoon, wij denken dat ze door de gaten van buiten kruipen.

Mijn vriend is vaak weg, ook in de avond wanneer ze verschijnen. Nu kan en wil ik hem ook niet constant opbellen om te vragen of hij even een spinnetje weg wilt halen.

Ik weet dat ik me aanstel, vaak denk ik ook van ach die beestjes doen toch niks en ik kan ze makkelijk wel even opzuigen. Maar als ik ze zie verstijf ik.

Heeft iemand misschien de ultieme tip om de strijd tegen deze 8 potige wezentjes te winnen?
Miskotto schreef:
22-04-2018 23:28
Maar hoe zit dat dan met mensen zoals Freek Vonk die voor niets bamg zijn?
Wie zegt dat hij voor niets bang is? Angst is een emotie die door veel mensen als negatief wordt gezien. Echter het is natuurlijke beschermer van ons. Het houdt ons waakzaam, zorgt ervoor dat we reageren op situaties en is een soort van rem. Je aanleg en opvoeding en plaats waar je opgegroeid bent zijn ook hier van invloed. Angst is van nature niet slecht, alleen als het je belemmert om te doen wat je wil of moet doen.
Persoonlijk zijn angsten mijn motivatie om mijn grenzen te verleggen. Noem het een soort van koppigheid, net zolang doorgaan tot ik niet meer bang ben.
Daarnaast heb je mensen die gaan voor de adrenalinekick, denk aan mensen die extreme sporten (als klimmen langs gebouwen zonder zekering) uitoefenen. Die hebben wel degelijk een vorm van angst, ze kunnen zich hier alleen goed overheen zetten.
En je hebt mensen bij wie angst volledig ontbreekt door een ontbrekende verbinding in de hersenen, om het zo te noemen. Net als dat je mensen hebt die geen fysieke pijn kunnen voelen.
En er zullen vast nog meer varianten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben doodsbang voor spinnen en gek genoeg komen die dingen alleen als mijn vriend niet thuis is. Ik heb regelmatig op de bank geslapen omdat er eentje in de slaapkamer zat. En dan de deur dicht en een theedoek tussen de deur en de drempel, stel je voor dat ie daar doorheen komt.

Vorig jaar zat er eentje in mijn slaapkamer en sliep ik ook op de bank. Mijn vriend kwam 's nachts thuis en kom hem niet vinden. Ik heb 2 nachten op de bank geslapen. De derde dag was ik aan het werk en kreeg ik een berichtje van mijn vriend dat hij de spin had gevonden. In de woonkamer!!!

Op de camping heb ik met mijn vriend afgesproken dat als ik roep 'hierkomen, nu' dat hij dan meteen moet komen en niet eerst moet gaan vragen wat er is, want dan zit er weer zo'n rotbeest.

Gek genoeg ben ik dan weer niet bang voor muizen, die vind ik schattig en moet ik regelmatig redden uit de klauwen van mijn katten.
Alle reacties Link kopieren
De angst voor insecten zit heel diep in ons wezen verankerd, dat weet ik wel. Ik ben zelf niet bang maar als er een insect in de kamer zit dan ben ik het me voortdurend bewust en heb geen rust voordat hij weg of dood is.

Ze zien er ook wat ongezellig uit als je hun kop vergroot bekijkt. Ze lijken niet op een mens maar hebben toch meestal wel twee ogen en een bek. Ongewild ga je dat vergelijken en je probeert aan de expressie af te lezen wat er in hen omgaat. Net zoals bij een slang die dan ook nog gemene tanden heeft en zich glijderig en gluiperig voortbeweegt.

Ik denk als ze geen ogen en bek en koud kaal hard lijf hadden gehad je minder op ze gelet had.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mensen het meeste houden van wezens met herkenbare, gemeenschappelijke eigenschappen zoals een lief onschuldig gezichtje, grote ogen, zacht bont, warme temperatuur. En een insect voldoet daar niet aan maar kan ons toch benaderen dus voelen we ons bedreigd. Sommige insecten zijn ook nog eens erg snel.

Zoiets zal het zijn. Denk ik. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-04-2018 08:35
Ik denk dat mensen het meeste houden van wezens met herkenbare, gemeenschappelijke eigenschappen zoals een lief onschuldig gezichtje, grote ogen, zacht bont, warme temperatuur. En een insect voldoet daar niet aan maar kan ons toch benaderen dus voelen we ons bedreigd. Sommige insecten zijn ook nog eens erg snel.

Zoiets zal het zijn. Denk ik. :proud:
Klopt, en mijn irritatie zit hem ook in het feit dat een insect het lef heeft om mijn woning te betreden, spinnen en andere ongedierte omschrijf ik ook als ongenode gast, ik vind alle dieren prima hoor maar niet in mijn huis.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
23-04-2018 08:40
Klopt, en mijn irritatie zit hem ook in het feit dat een insect het lef heeft om mijn woning te betreden, spinnen en andere ongedierte omschrijf ik ook als ongenode gast, ik vind alle dieren prima hoor maar niet in mijn huis.
Sommige insecten hebben het ook nog eens op ons gemunt en komen willens en weten ons huis binnen omdat ze ons bloed willen. Die zijn het ergste en spinnen zijn juist relatief onschuldig. Ze willen kleinere insectjes vangen in ons huis denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Miskotto schreef:
23-04-2018 08:40
Klopt, en mijn irritatie zit hem ook in het feit dat een insect het lef heeft om mijn woning te betreden, spinnen en andere ongedierte omschrijf ik ook als ongenode gast, ik vind alle dieren prima hoor maar niet in mijn huis.
Leuk verhaal, misschien het proberen waard ;-D
Er was eens een schoonzusje, laten we haar een niet zo'n helder licht noemen, en zij was bang voor vissen. Haar ouders hadden een caravan op een camping met natuurwater. Hier ging ze niet in want... vissen. Er was een zwemgedeelte en een bootjes / vis gedeelte, hiertussen in lag zo'n drijflijn. Ik heb een rond bord gemaakt, rode rand en witte binnenkant met een tekening van een vis met een kruis door en een bord waar opstond 'verboden voor vissen'. Deze heb ik een nacht in het water gelegd en de dag daarna ben ik naar haar toe gegaan en heb deze laten zien: "kijk, er komen geen vissen in het zwemgedeelte, deze borden staan nl. onder water. Ze weten dus dat ze daar niet mogen komen". Resultaat: ze heeft 3 jaren gezwommen als een tierelier. Totdat ex het briljante idee kreeg om eens zachtjes in haar teen te bijten. Toen viel het kwartje. Resultaat: ze durfde niet meer te zwemmen i.v.m. uh ja... vissen.
FYI, deze dame was 16 toen ik met de borden aan kwam zetten :proud:
Alle reacties Link kopieren
Javadeel schreef:
22-04-2018 21:15
Ik geef ze altijd een uitzetting bevel. :rofl: Heel soms luisteren ze, maar daar heb je natuurlijk niks aan. Ik durf ze ook niet aan te raken en ze zijn zoooo groot.

Het enige wat ik enigszins durf is er een heel groot glas overheen zetten en er dan een stevig karton onder schuiven. Dan zet ik hem zo buiten.

Pletten durf ik ook niet want dan kraken ze zo.
En al dat bloed wat er dan uit spat :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Maar spinnen opzuigen heeft toch geen zin? Die kruipen er dan weer uit, heb ik mij laten vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha wat een verhalen allemaal! Angst is een raar fenomeen. Maar als het in zo'n mate je leven beheerst dat je dus op de bank gaat slapen als 1 in de slaapkamer is, dan zou ik toch wel serieus zo'n cursus gaan overwegen. In andere gevallen is de oefenen-met-doodslaan-techniek denk ik wel voldoende:-) En ja dat kraken en die smurrie die eruit komt, brrr...
Alle reacties Link kopieren
sarahconnor schreef:
23-04-2018 14:21
Hahaha wat een verhalen allemaal! Angst is een raar fenomeen. Maar als het in zo'n mate je leven beheerst dat je dus op de bank gaat slapen als 1 in de slaapkamer is, dan zou ik toch wel serieus zo'n cursus gaan overwegen. In andere gevallen is de oefenen-met-doodslaan-techniek denk ik wel voldoende:-) En ja dat kraken en die smurrie die eruit komt, brrr...
En waarom zou ik een cursus gaan volgen? Ik hoef niet van mijn angst voor spinnen af. En mijn bank slaapt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Door de loop van de jaren, ben ik iets "moediger" geworden en durf ik de kleine exemplaren al zelf op te ruimen. Maar als ze in de buurt is, doet mijn dochter van 13 het gewoon voor me. Ze heeft gelukkig mijn fobie niet overgenomen, dus gaat met de glimlach aan de slag met een glaasje en papiertje.
In ruil doe ik dan het vliegende spul, wespen en bijen e.d. daar houdt zij dan weer niet van.

Maar nou las ik toch laatst dat je een spin of moet gedogen in huis of moet plat meppen. Als je een huisspin naar buiten zou zetten, zou deze namelijk een langzame hongerdood daar sterven; ze zijn daar helemaal niet op voorzien.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
viva-life22 schreef:
23-04-2018 12:44
Maar spinnen opzuigen heeft toch geen zin? Die kruipen er dan weer uit, heb ik mij laten vertellen.
Als je daarna gelijk de stofzuiger aanzet kruipen ze er inderdaad uit. Maar als je hem een tijdje aan laat staan niet.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
23-04-2018 16:34
En waarom zou ik een cursus gaan volgen? Ik hoef niet van mijn angst voor spinnen af. En mijn bank slaapt heerlijk!
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd en is er niets aan de hand! Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Koop dit ding, zit een stok van ongeveer een meter aan. Je zet hem over de spin, draait hem dicht, loopt naar buiten en draait hem weer open en laat de spin eruit. Ideaal :-D

https://www.vivara.nl/bugaway-spinnenva ... gLfpfD_BwE
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
24-04-2018 05:46
Koop dit ding, zit een stok van ongeveer een meter aan. Je zet hem over de spin, draait hem dicht, loopt naar buiten en draait hem weer open en laat de spin eruit. Ideaal :-D

https://www.vivara.nl/bugaway-spinnenva ... gLfpfD_BwE
Dit is handig! Ik zal eens kijken of ik dit kan vinden. Nu spartelen ze onder een glas, totdat manlief thuis komt :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat anti-spinnen-spray! Inspuiten bij kieren, ventilatieroosters, raam- en deurkozijnen. Werkt als een trein :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Als je ze opzuigt met de stofzuiger, kruipen ze er even later weer uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg alleen al de rillingen door dit topic te lezen..brr
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven