Toekomst pijlers

11-04-2023 13:37 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij deze een topic om bij jullie te peilen hoe jullie denken over de toekomst van de Corona- en Oekraïnepijler.

Deze hebben wij afgelopen week gearchiveerd, wat een inschattingsfout bleek te zijn. Omdat beide pijlers niet meer erg actief waren, hebben we deze gearchiveerd, maar bij nader inzien bleek dat er toch nog veel interesse in de pijlers is.

Vandaar deze poll, om erachter te komen wat jullie graag zouden willen. Donderdag of vrijdag willen we jullie keuze gaan doorvoeren, dus mocht je je mening willen geven, kan dat tot donderdagochtend.

Dank alvast!

Groetjes,
De mods

Wat moet er met de Corona- en Oekraine pijler gebeuren?

Totaal aantal stemmen: 165

Beide behouden (39%)
Coronapijler behouden, Oekraïnepijler niet (7%)
Oekraïnepijler behouden, Coronapijler niet (14%)
Beide archiveren (40%)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De oorlog in Oekraïne is niet voorbij, waarom zou je die pijler nu weghalen?


Ik zou alle topics van de coronapijler graag verplaatst zien naar Gezondheid. Dus niet archiveren en op verborgen hebben staan voor ons.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt dat archiveren ook extern, bij de Koninklijke Bibliotheek of zo?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft zijn beiden niet meer nodig als losse pijlers maar ik zou wel graag de topics nog willen kunnen terugvinden. Alles onder Actueel lijkt mij het meest logisch, ook wat betreft corona gaan er meer topics over beleid en ontwikkelingen dan over klachten volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
De topics van Oekraïne verplaatsen naar Actueel, en Corona naar Gezondheid. Waarom zou je ze archiveren?
Alle reacties Link kopieren
Kan er niet een aparte pijler of map voor Corona onder Gezondheid worden geplaatst? Dus dat je wel alle topics bij elkaar hebt staan maar niet onder een aparte pijler op t beginscherm.

Corona is misschien niet zo actueel meer maar heeft zo'n significante rol gespeeld en ik vind dat de pijler een heel goed beeld geeft van het verloop daarvan. Dus dat moet gewoon zichtbaar blijven.
Alle reacties Link kopieren
Kan er een "archief" komen waarin de pijlers Oekraine en Corona toegankelijk zijn?
Zoiets als prikbord voor pijlers contact, viva zoekt, aangeboden en gevraagd
en
tips voor horen, doen, zien en lezen?

Denk dat de topics verloren gaan als ze worden ondergebracht bij actueel resp. gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
ZeroRose schreef:
11-04-2023 13:52
Kan er niet een aparte pijler of map voor Corona onder Gezondheid worden geplaatst? Dus dat je wel alle topics bij elkaar hebt staan maar niet onder een aparte pijler op t beginscherm.

Corona is misschien niet zo actueel meer maar heeft zo'n significante rol gespeeld en ik vind dat de pijler een heel goed beeld geeft van het verloop daarvan. Dus dat moet gewoon zichtbaar blijven.
Dit is technisch helaas niet mogelijk.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Lavenderblue schreef:
11-04-2023 13:47
De topics van Oekraïne verplaatsen naar Actueel, en Corona naar Gezondheid. Waarom zou je ze archiveren?
Dit is inderdaad ook nog een optie! Dit hebben we nu ook met de recente topics gedaan.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, laat maar lekker staan. Ik hoef niet bij elke opleving van een van beiden weer een stortvloed van topics te zien. Vind het juist heerlijk om de mogelijkheid te hebben beide onderwerpen te blokkeren, ten minste op Viva.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit het probleem van mensen niet zozeer in het al dan niet archiveren, maar in dat de topics volledig zijn verdwenen.
Daarom klopt de Poll niet, want nu is er alleen de keuze tussen terug naar het oude of alles laten verdwijnen voor de bezoekers. Ik mis dus de optie; Pijlers weg/dicht, maar de topics wel nog vindbaar en terug te lezen. Ik vermoed namelijk dat de meeste mensen daarvoor zouden gaan. In elk geval als het gaat om de Coronapijler.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Oekraine is nog steeds in oorlog en naar corona lopen nog meerdere onderzoeken. Daarnaast vormen beide een schat aan informatie en tijdsbeeld, een digitaal archief, juist heel waardevol. Dat je gewoon moet kunnen raadplegen.

Ik zie geen reden waarom je dat zou willen afschermen, echt, ik zie het niet.
Such fun!1
Van mij mag het blijven staan, al snap ik sowieso de behoefte om oude meuk terug te willen lezen niet.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
11-04-2023 14:23
Volgens mij zit het probleem van mensen niet zozeer in het al dan niet archiveren, maar in dat de topics volledig zijn verdwenen.
Daarom klopt de Poll niet, want nu is er alleen de keuze tussen terug naar het oude of alles laten verdwijnen voor de bezoekers. Ik mis dus de optie; Pijlers weg/dicht, maar de topics wel nog vindbaar en terug te lezen. Ik vermoed namelijk dat de meeste mensen daarvoor zouden gaan. In elk geval als het gaat om de Coronapijler.

Dit dus.
Het gaat vooral om het (voor een ieder) offline halen van topics.
Voor wat betreft de coronapijler: het gaat om geschiedenis van 2-3 jaar die uniek is. Hoe mensen dachten, reageerden, met lockdowns e.d. omgingen, dat is zoiets bijzonders. Waar op internet vind je een betere verzameling van het 'gedachtengoed' dan op de Viva-pijler over Corona? En als die verzameling er al is, dan is de Viva-pijler daar weer een hele mooie aanvulling op.
Wat dat betreft liever niet eens verplaatsen want dan kan je juist alles rondom corona gericht nalezen. Maar goed - als dat de enige manier is om topics voor een ieder terug te kunnen lezen - dan maar verplaatsen.
Maar alsjeblieft haal de corona-topics niet offline. :kneel:
Courage schreef:
11-04-2023 14:36
Dit dus.
Het gaat vooral om het (voor een ieder) offline halen van topics.
Voor wat betreft de coronapijler: het gaat om geschiedenis van 2-3 jaar die uniek is. Hoe mensen dachten, reageerden, met lockdowns e.d. omgingen, dat is zoiets bijzonders. Waar op internet vind je een betere verzameling van het 'gedachtengoed' dan op de Viva-pijler over Corona? En als die verzameling er al is, dan is de Viva-pijler daar weer een hele mooie aanvulling op.
Wat dat betreft liever niet eens verplaatsen want dan kan je juist alles rondom corona gericht nalezen. Maar goed - als dat de enige manier is om topics voor een ieder terug te kunnen lezen - dan maar verplaatsen.
Maar alsjeblieft haal de corona-topics niet offline. :kneel:
Die vind je op een heleboel andere plekken. Daarbij wordt Viva niet door Google gevonden, dus voor wie wil je het bewaren dan?
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen beide pijlers blijven staan.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Lavenderblue schreef:
11-04-2023 13:47
De topics van Oekraïne verplaatsen naar Actueel, en Corona naar Gezondheid. Waarom zou je ze archiveren?
Ja, dit. Er hoeven van mij geen aparte pijlers voor te zijn, ze passen prima onder de bovengenoemde.
Lavenderblue schreef:
11-04-2023 13:47
De topics van Oekraïne verplaatsen naar Actueel, en Corona naar Gezondheid. Waarom zou je ze archiveren?

Ik stem voor deze.
Volgens mij zijn die pijlers er alleen gekomen, omdat gezondheid en actueel werden overspoeld. Dat zal inmiddels wel meevallen.
Door ze naar Actueel en Gezondheid te verplaatsen blijven de topics gewoon beschikbaar. Je heft dan alleen de pijlers op waar ze tijdelijk stonden.

Deze oplossing ligt echt het meest voor de hand.
RikM schreef:
11-04-2023 15:16
Door ze naar Actueel en Gezondheid te verplaatsen blijven de topics gewoon beschikbaar. Je heft dan alleen de pijlers op waar ze tijdelijk stonden.

Deze oplossing ligt echt het meest voor de hand.
Eens
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-04-2023 15:16
Door ze naar Actueel en Gezondheid te verplaatsen blijven de topics gewoon beschikbaar. Je heft dan alleen de pijlers op waar ze tijdelijk stonden.

Deze oplossing ligt echt het meest voor de hand.
Eens, al had ik wel al gestemd voor het behouden van de Coronapijler. Die van Oekraïne vond ik altijd al meer een onderwerp voor actueel.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-04-2023 15:16
Door ze naar Actueel en Gezondheid te verplaatsen blijven de topics gewoon beschikbaar. Je heft dan alleen de pijlers op waar ze tijdelijk stonden.

Deze oplossing ligt echt het meest voor de hand.
Het lijkt me alleen lastig voor mensen die gericht willen teruglezen over Corona of die oorlog.
Dan is het wel even goed zoeken in de gezondheid dan wel actueel-pijler. En zulke topics herkennen is niet zo makkelijk.
Lijkt me dat die pijlers kunnen worden ondergebracht onder thema's net als zien, horen doen en zo. Pijlers die weinig worden gebruikt.
Dan nemen ze niet zoveel plaats in op de hoofdpagina.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het eigenlijk vervelend om ze te laten staan? Ik zie in de poll ongeveer evenveel stemmen voor archiveren als voor behouden, maar ik lees vrijwel alleen reacties over behouden (of in ieder geval de topics behouden). Wat is het argument voor het archiveren van beide pijlers? Alleen maar dat er niet veel meer in gepost wordt? Dan kun je beter Prikbord en Tips weghalen, daar wordt niets gepost.
Coffee is never my cup of tea
Ik denk dat het belang van de mensen die de pijlers willen behouden zwaarder zou moeten wegen dan de mensen die willen archiveren, maar ik begrijp ook niet goed waarom mensen die pijlers per se weg willen hebben. Dan kan je beter die pijlers laten blokkeren. Nu kiezen mensen wellicht voor archiveren, omdat die optie er is, terwijl ze geen bezwaar hebben tegen het behoud van de pijlers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven