Toekomst pijlers

11-04-2023 13:37 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij deze een topic om bij jullie te peilen hoe jullie denken over de toekomst van de Corona- en Oekraïnepijler.

Deze hebben wij afgelopen week gearchiveerd, wat een inschattingsfout bleek te zijn. Omdat beide pijlers niet meer erg actief waren, hebben we deze gearchiveerd, maar bij nader inzien bleek dat er toch nog veel interesse in de pijlers is.

Vandaar deze poll, om erachter te komen wat jullie graag zouden willen. Donderdag of vrijdag willen we jullie keuze gaan doorvoeren, dus mocht je je mening willen geven, kan dat tot donderdagochtend.

Dank alvast!

Groetjes,
De mods

Wat moet er met de Corona- en Oekraine pijler gebeuren?

Totaal aantal stemmen: 165

Beide behouden (39%)
Coronapijler behouden, Oekraïnepijler niet (7%)
Oekraïnepijler behouden, Coronapijler niet (14%)
Beide archiveren (40%)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor behouden. Wie ze niet wil zien, kan ze laten blokkeren.
ik heb gezegd
Alle reacties Link kopieren
Corona kan echt wel weg of onder de gezondheidspijler.
Oekraïne blijft natuurlijk wel een oorlog niet zo heel ver van hier maar kan toch ook onder Actualiteiten?
Pioen00 schreef:
11-04-2023 16:01
Corona kan echt wel weg of onder de gezondheidspijler.
Oekraïne blijft natuurlijk wel een oorlog niet zo heel ver van hier maar kan toch ook onder Actualiteiten?
Verplaatsen naar andere pijlers is weer lastig zoeken. Veel mensen hebben actueel geblokkeerd wegens de rechtse sentimenten die daar soms overheersen.
Alle reacties Link kopieren
sende schreef:
11-04-2023 16:08
Verplaatsen naar andere pijlers is weer lastig zoeken. Veel mensen hebben actueel geblokkeerd wegens de rechtse sentimenten die daar soms overheersen.
O dat is natuurlijk vervelend. Kan je niet bepaalde onderwerpen deblokkeren?
Alle reacties Link kopieren
Het risico van behouden is natuurlijk dat je bij de zoveelste grote wereldgebeurtenis met veel topics een enorme wildgroei aan pijlers krijgt.
Ik kan me voorstellen dat ze dat willen inperken.
Pioen00 schreef:
11-04-2023 16:10
O dat is natuurlijk vervelend. Kan je niet bepaalde onderwerpen deblokkeren?
Nee, volgens mij kan je alleen pijlers blokkeren en deblokkeren, maar geen specifieke topics.
Alle reacties Link kopieren
sende schreef:
11-04-2023 16:08
Verplaatsen naar andere pijlers is weer lastig zoeken. Veel mensen hebben actueel geblokkeerd wegens de rechtse sentimenten die daar soms overheersen.
Dat sentiment overheerst ook op de Oekraine pijler en de mensen die actueel geblokkeerd hebben missen ook andere onderwerpen waar dat niet speelt.
Volgens mij waren de pijlers er meer om mensen gerichter te laten blokkeren (dus bijvoorbeeld wel Corona blokkeren maar niet gezondheid) dan om onderwerpen juist buiten een blokkade te houden (wel actueel blokkeren maar niet Oekraine).
sende schreef:
11-04-2023 16:08
Verplaatsen naar andere pijlers is weer lastig zoeken. Veel mensen hebben actueel geblokkeerd wegens de rechtse sentimenten die daar soms overheersen.
Dat is dan de keuze die je zelf maakt toch? Je kan altijd weer deblokkeren als je wil.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
11-04-2023 16:20
Dat is dan de keuze die je zelf maakt toch? Je kan altijd weer deblokkeren als je wil.
Lijkt me prima als dat kan via eigen profiel maar onhandig als je eerst langs mod moet.
AnAppleADay schreef:
11-04-2023 16:18
Dat sentiment overheerst ook op de Oekraine pijler en de mensen die actueel geblokkeerd hebben missen ook andere onderwerpen waar dat niet speelt.
Volgens mij waren de pijlers er meer om mensen gerichter te laten blokkeren (dus bijvoorbeeld wel Corona blokkeren maar niet gezondheid) dan om onderwerpen juist buiten een blokkade te houden (wel actueel blokkeren maar niet Oekraine).
Nee. Omdat de pijlers actueel en gezondheid zo werden overspoeld met topics over corona en Oekraïne dat het heel lastig werd om nog andere topics te vinden. Nu zijn al die topics niet meer actief, dus kan het weer samengevoegd. Wil je Oekraïne lezen, dan zal je actueel moeten deblokkeren als je die nu geblokkeerd hebt.
madamzonderm schreef:
11-04-2023 16:21
Lijkt me prima als dat kan via eigen profiel maar onhandig als je eerst langs mod moet.
Tsja, het is nou eenmaal zo. Om dan maar voor alles een pijler te openen is ook zo onzinnig.
AnAppleADay schreef:
11-04-2023 16:18
Dat sentiment overheerst ook op de Oekraine pijler en de mensen die actueel geblokkeerd hebben missen ook andere onderwerpen waar dat niet speelt.
Volgens mij waren de pijlers er meer om mensen gerichter te laten blokkeren (dus bijvoorbeeld wel Corona blokkeren maar niet gezondheid) dan om onderwerpen juist buiten een blokkade te houden (wel actueel blokkeren maar niet Oekraine).
Dat zou kunnen. Ik heb niets van de Oekraïne pijler gelezen. Maar reden te meer om de pijlers te behouden in plaats van de topics onder te brengen bij andere pijlers lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
sende schreef:
11-04-2023 16:22
Dat zou kunnen. Ik heb niets van de Oekraïne pijler gelezen. Maar reden te meer om de pijlers te behouden in plaats van de topics onder te brengen bij andere pijlers lijkt mij.
Lijkt me juist niet, je kan niet voor elk onderwerp een losse pijler maken en als een pijler minder actief wordt gebruikt is het dus ook niet 'vervuilend' voor de mensen die het hadden geblokkeerd.
Als je tijdens de pandemie berichten over corona wilde vermijden dan snap ik dat maar dat enkele topic dat er nu nog omhoog komt zal veel minder storen.

Ik denk dat het echt niet gewenst is om straks 48 pijlers te hebben met allemaal amper activiteit.
AnAppleADay schreef:
11-04-2023 16:24
Lijkt me juist niet, je kan niet voor elk onderwerp een losse pijler maken en als een pijler minder actief wordt gebruikt is het dus ook niet 'vervuilend' voor de mensen die het hadden geblokkeerd.
Als je tijdens de pandemie berichten over corona wilde vermijden dan snap ik dat maar dat enkele topic dat er nu nog omhoog komt zal veel minder storen.

Ik denk dat het echt niet gewenst is om straks 48 pijlers te hebben met allemaal amper activiteit.
Het gaat alleen om deze 2 pijlers. Dat je later met veel inactieve pijlers zit is een doemscenario en niet erg waarschijnlijk omdat ze nu al balen van die extra pijlers.
Alle reacties Link kopieren
sende schreef:
11-04-2023 16:34
Het gaat alleen om deze 2 pijlers. Dat je later met veel inactieve pijlers zit is een doemscenario en niet erg waarschijnlijk omdat ze nu al balen van die extra pijlers.
Maar als de pijlers vrijwel geen actieve topics meer hebben, dan hebben de mensen die ze geblokkeerd hebben er dus geen last van als het ergens anders wordt ondergebracht. Waarom moeten ze dan blijven bestaan?
Juist als ze nu balen van de extra pijlers zal er minder animo zijn om bij een nieuwe grote gebeurtenis weer een nieuwe pijler op te richten terwijl het dan heel fijn kan zijn. Als je deze nu archiveerd onder meer algemene pijlers is er juist ruimte om op een later moment weer tijdelijke pijlers op te richten.
AnAppleADay schreef:
11-04-2023 16:43
Maar als de pijlers vrijwel geen actieve topics meer hebben, dan hebben de mensen die ze geblokkeerd hebben er dus geen last van als het ergens anders wordt ondergebracht. Waarom moeten ze dan blijven bestaan?
Juist als ze nu balen van de extra pijlers zal er minder animo zijn om bij een nieuwe grote gebeurtenis weer een nieuwe pijler op te richten terwijl het dan heel fijn kan zijn. Als je deze nu archiveerd onder meer algemene pijlers is er juist ruimte om op een later moment weer tijdelijke pijlers op te richten.
Als mensen de pijlers geblokkeerd hebben dan zouden ze er juist last van hebben als de topics elders worden onder gebracht, want vrijwel geen actieve topics wil niet zeggen dat er niets meer wordt geschreven. De mensen die actueel geblokkeerd hebben, maar wel meeschreven in de Oekraïnepijler kunnen dat alleen blijven doen als ze actueel deblokkeren. Je kan nu nog niet zeggen in welke mate er nog geschreven gaat worden in die pijler, omdat die gebeurtenis nog niet afgelopen is (bij mijn weten). Nou is de corona redelijk op zijn eind en zal er inderdaad niet veel meer worden geschreven vermoed ik. Maar aan de andere kant is er ongelofelijk veel geschreven op die pijler en dat is dan voor een gewone forummer weg als je dat archiveert. Veel mensen hebben daar echt hun ziel en zaligheid ingestopt en willen dat misschien teruglezen. Dat kan natuurlijk ook best als de topics bij de gezondheidspijler worden toegevoegd, maar echt overzichtelijk is dat allemaal niet.

ik denk vooral: wat is er nou op tegen om voor de mensen die graag die pijlers willen houden ze niet gewoon te houden? Als het een kwestie van ruimte zou zijn dat had je de mods als lang gehoord over te weinig capaciteit oid. Het lijkt mij vooral een statement. We zijn klaar met corona. We hebben genoeg van de oorlog. Maar dat geldt niet voor iedereen. Dus hoe moeilijk is het om mensen die pijlers te gunnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een rare poll, sorry.

Op het vraaghetdemod werd geopperd om eventueel een open archief in te stellen.
Is archiveren nu weg, of wel beschikbaar? (Niet weg, want wel beschikbaar voor cm vind ik onzinnig, dat is gewoon weg)

En waarom de haast ineens? Een vraag stellen aan het hele forum (met ook vele gebruikers die hier slecht af en toe langskomen), maar wel binnen vier dagen een antwoord willen?

Het lijkt erop alsof het modteam enkel denkt vanuit een actief forum/actieve forummers. Terwijl één van de benoemde krachten waardoor dit forum mocht blijven bestaan juist ‘het tijdsbeeld dat neergezet was’ bleek.
Jullie gooien zomaar een heel uniek en doorwerkend tijdsbeeld weg, noemen dat een inschattingsfout. Naast wat ik van deze specifieke pijlers wegwerpen vind, vind ik dat een bijzondere beleidswijziging.

Ik zou de coronapijler willen behouden en de Oekraïnepijler (die in mijn beleving altijd heel klein gebleven is) willen verplaatsen naar actueel.
Maar méér dan dat zou ik graag zien dat het modteam veel rustiger en minder adhoc te werk gaat. Bij de inschattingsfout om na één opmerking zomaar hele pijlers achter de schermen te plaatsen, maar ook bij deze reactie op de reacties die daarop kwamen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Was toevallig net opzoek naar de coronapijler, om er achter te komen dat die dus verdwenen is. Die kunnen momenteel dus ook niet meer ingezien worden??
Alle reacties Link kopieren
Lavenderblue schreef:
11-04-2023 13:47
De topics van Oekraïne verplaatsen naar Actueel, en Corona naar Gezondheid. Waarom zou je ze archiveren?
Vind ik ook.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
'Geen mening' staat er niet bij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lavenderblue schreef:
11-04-2023 13:47
De topics van Oekraïne verplaatsen naar Actueel, en Corona naar Gezondheid. Waarom zou je ze archiveren?
dit of Beide behouden
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
11-04-2023 13:59
Dit is technisch helaas niet mogelijk.
En zo'n sticky topic onder de pijlers 'aktueel' en 'gezondheid'? Wat MV :rose: ooit gemaakt heeft voor de etenspijler. Een index dus met daarin de topics.
Ga ik over nadenken.
Ik denk dat het belangrijlk is dat alle topics beschikbaar blijven, net als zoveel andere topics waar niet meer actief in wordt gereageerd. In welke vorm dat is (onder de huidige pijlers of dat ze verplaatst worden) maakt niet zoveel uit.
Een groot deel van de topics archiveren (weghalen dus, want niet meer beschikbaar voor de forummers) is raar.
De oorlog is nog niet voorbij en corona is ook nog niet weg. Ik zou beide laten staan of ergens onder verdelen. Ik denk dat het wellicht op een later moment wel weer leuk is om terug te lezen van oja weet je nog?!
Alle reacties Link kopieren
60% zegt dus 1 van beide of allebei de pijlers behouden
Coffee is never my cup of tea

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven